تعداد صفحه:
۱۸۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.SC“ گرایش : مهندسی عمران راه و ترابری چکیده : تصادفات جاده ای همواره معضل اساسی در حمل و نقل جاده ای به شمار می آید. در این راستا تحقیقات گسترده و متعددی در جهت کاهش تلفات جاده ای (مالی ، جانی ) انجام گرفته است . سه عامل انسان ، وسیلۀ نقلیه ، جاده را عوامل دخیل و اساسی در بروز تصادفات جاده ای به شمار می آیند. در این رساله با توجه به ...
تعداد صفحه:
۱۲۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.SC" مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده بررسی اجمالی وضعیت حمل و نقل کشورهای پیشرفته و توسعه یافته مؤید این نکته است که یکی از ویژگیهای عمده اینگونه کشورها در بخش حمل ونقل ، برخورداری از شبکه حمل و نقل عمومی گسترده ، ایمن و با قابلیت دسترسی آسان میباشد .بهبود سیستم حمل و نقل همگانی از روش های گوناگونی امکان پذیر است . یکی از این ...
تعداد صفحه:
۲۹۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
مقدمه : رشد سریع و پیشرفت تکنولوژی و صنعت در دنیای امروزی باعث گردید که ماشین به طور ظکلی و اتومبیل به صورت ویژه بر زندگی روزمره مردم سایه افکنده تا جایی که از دنیای کنونی به عصر ماشینی تعبیر می گردد . به منظور استفاده مطلوب از این ابزار مؤثر که به سرعت در حال تغییر معادلات زندگی می باشد نیاز به قواعد و ضوابط ویژه می باشد تا بتوان از آن استفاده بهینه نمود . صنعت حمل و نقل که ...
تعداد صفحه:
۱۱۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسى ارشد مهندسى “M.S.C ” مهندسی عمران - برنامه ریزی و مهندسی حمل و نقل چکیده تداخل ترافیک برون شهری و درون شهری یکی از معضلات شهرها و مراکز جمعیتی است که در شبکه اصلی راههای کشور قرار گرفته اند. راه بندان در معابر درون شهری ، افزایش آلودگی زیست محیطی ،سلب آسایش ساکنین شهرها و وقوع تصادفات ناگوار بویژه در اثر تردد وسایل نقلیه سنگین از جملهمشکلات ...
تعداد صفحه:
۹۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی سازه چکیده : بتن پدیده ای است که در محدوده وسیعی از انواع و اندازه سازه ها کاربرد دارد . باتوجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اخیر، علم شناخت انواع بتن و خواص آن ها نیز توسعه قابل ملاحظه ای داشته است . امروزه انواع مختلف بتن با مصالح مختلف تولید و استفاده می شود و هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست که یکی از انواع ...
تعداد صفحه:
۱۷۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc" مهندسی عمران -راه و ترابری چکیده عابرین یکی از کاربران اصلی راهها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد ، شدت ودیگر ...
تعداد صفحه:
۲۹۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران- راه و ترابری چکیده : بطور کلی 55 درصد از تصادفات مسیرهای خارج شهری ناشی از خروج جاده میباشد که عمدتاً این تصادفات منجر به برخورد با حفاظها (در صورت وجود ) یا موانع دیگر موجود در کنارۀ راه است . هزینۀ سالانه تصادفات بطور تقریبی 1 تا 2 درصد میانگین درآمد ناخالص ملی است و این بیانگر قابل توجه بودن هزینه تصادفات است . ...
تعداد صفحه:
۱۷۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc" مهندسی عمران -راه و ترابری چکیده عابرین یکی از کاربران اصلی راه ها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد ، شدت ودیگر ...
تعداد صفحه:
۲۲۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – راه و ترابری چکیده : سیستم های حمل و نقل ریلی سریع (Rapid Rail Transit) یا متروها ، با دارا بودن حریم های اختصاصی ، توانایی سرویس دهی با سرعت نسبتا بالا را دارند . این طریقه حمل و نقلی بالاترین ظرفیت موجود خط را تامین می کند. برنامه ریزی شبکه سیستم حمل و نقل ریلی سریع ، جزء برنامه ریزی های بلند مدت حمل و نقل محسوب ...
تعداد صفحه:
۱۸۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: با توجه به اینکه هزینه و عوارض هر تصادف تابع شدت مستقیم آن است, در مطالعات ایمنی ترافیکتلاش بسیاری برای ارائه مدلهای شدت جهت شناخت عوامل تشدید عوارض تصادفات بعمل آمده است. در این تحقیق, مدل سازی شدت تصادفات عابر پیاده با استفاده از مدل رگرسیون لاجستیک دوگانه و باسه روش مورد بررسی قرار ...
تعداد صفحه:
۳۰۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ' M.SC ' مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : احداث سد با اهداف مختلفی از دیر زمان مورد نیاز بشر بوده و ساخت سیستم تخلیه سیلاب در سدها نیز اجتناب ناپذیر است . با عنایت به اینکه هزینه های سیستم تخلیه سیلاب یا سرریزها در کارهای سد سازی قابل توجه می باشد، لذا صرفه جویی در هزینه های سرریزها مورد توجه طراحان اینگونه سازه هاست . جهت صرفه ...
تعداد صفحه:
۲۲۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه ی دانشجویی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ".M.Sc" رشته مهندسی عمران - گرایش برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : طی سا ل های اخیر اهمیت شاخه ی حمل و نقل در اقتصاد کلان کشور های دنیا بیش از پیش خود را نشان داده و در این میان حمل و نقل هوایی اهمیتی غیر قابل انکار یافته است . کشور ایران به عنوان یکی از پر رفت و آمد ترین کشور های دنیا از این اهمیت بی نصیب نبوده است . با توجه به ...
تعداد صفحه:
۹۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” عمران - برنامه ریزی و حمل و نقل چکیده: تصادف از عوارض نامطلوب ترافیکی است که همواره بخش قابل توجهی از سرمایههای ملی را ازبین می برد. مطابق آمارهای بین المللی خسارت وارده به کشورهای در حال توسعه بر اثر ترافیک بیش ازیک درصد از تولید ناخالص ملی آن کشورها م یباشد. در ایران نیز هر ساله هزاران نفر بر اثر تصادف جانخود را از دست می دهند و ...
تعداد صفحه:
۱۲۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: کلان شهر تهران ، به عنوان قطب اصلی توسعه شهری و مرکزیت تجاری ، اقتصادی سطح کشور ، در دههاخیر با مشکلات عدیده ای مواجه بوده است . تراکم شدید جمعیت ، وسعت بی حد و حصر ، پراکندگیمراکز مختلف ، آلودگی هوا و صرف سالانه میلیونها دلار تحت عنوان یارانه سوخت و انرژی در حمل و نقل درون شهری از جمله ...
تعداد صفحه:
۱۱۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده در این تحقیق روشی گسترده برای برنامه ریزی نگهداری پل های بتنی بزرگراهی شرح داده شده است . این روش شامل توابعی برای تنظیم اولویت بندی نگهداری پل ها ، ارزیابی روشهای عملی (کاربردی) در هر حالت ، و برنامه ریزی نگهداری پل ها است . در این روش اولویت بندی های نگهداری توسط یک مدل رتبه بندی با ...
تعداد صفحه:
۱۴۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده دوربرگردان ها که به تازگی به عنوان یکی از المانهای مهم شبکه معابر شهری در کشور ایران معرفی واجرا شده اند ، کاربرد وسیعی در حذف چراغ راهنمایی از تقاطعات پیدا کرده اند. لذا با توجه بهخصوصیات اصلی خود یعنی کاهش حرکات تداخلی و حذف حرکات گردش به چپ ، باید درفواصلی مناسب از تقاطع قرار داشته باشند تا ...
تعداد صفحه:
۱۸۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده یکی از روشهای رایج برای تحلیل ظرفیت تقاطعات بدون چراغ راهنمایی، که در کتاب راهنمای ظرفیت راهها (HCM) ملاک عمل است ، مبتنی بر تئوری پذیرش فاصله عبور می باشد. دو پارامتر اصلی تئوری پذیرش فاصله عبور، فاصله عبور بحرانی و زمان دنباله روی می باشند که بستگی به شرایط ترافیکی و رفتار رانندگان ...
تعداد صفحه:
۱۷۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه کارشناسی ارشد عمران سازه های هیدرولیکی چکیده سیل یکیازمهمترین بلایایطبیعیاست که زندگیانسان راتحت تاثیرقرارداده وخسارتهایاقتصادیقابل توجهی رادرتمام دنیاایجادمیکند.براساس مطالعه ایکه انجام شده ،٥٨%ازکل تلفات ناشیازبلایایطبیعیو٣٣%از خسارتهایاقتصادیمربوط به سیل بوده است .بخش اصلیاین تلفات وخسارتهادرکشورهایدرحال ...
تعداد صفحه:
۱۷۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده پایان نامه: برآورد حجم صحیح رسوبات حمل شده توسط رودخانه ها در پروژه های آبی، مهندسی رودخانه ، آبیاری و زهکشی و ... از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا رسوبات رودخانه ای در مخازن آبی نظیر سدها و بندها ترسیب می شوند و به تدریج ازحجم آب ذخیره شده می کاهند و لذا عمر اقتصادی این سازه های آبی کاهش ...
تعداد صفحه:
۱۵۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : در هیدرولوژی کاربردی، پیش بینی پیک سیلاب یک آبراهه یا رودخانه به علت وابستگی زمانی و مکانیمتغیرهای هیدرولوژیکی نظیر پارامترهای هواشناسی و تغییر پذیری مکانی توپوگرافی، نوع خاک و کاربریاراضی فرایندی بسیار پیچیده است. در مدل های هیدرولوژیکی یکپارچه برای دسترسی به یک شرایط ساده ،خصوصیات حوضه ...
تعداد صفحه:
۸۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده چون حجم مخزن و رقوم آبگیری از مخازن بستگی به میزان رسوبات مخزن دارد بنابراین محاسبه رسوب اهمیت زیادی در طراحی مخازن و سازه های هیدرولیکی دا د. فرسایش خاک در حوزه آبریز و متعاقب آن تهنشین شدن در رودخانه ، دریاچه مخازن بزرگترین نگرانی ماست . به دو دلیل ؛ اوًلا خاک سطح حوزه حاصلخیزی خود را از ...
تعداد صفحه:
۲۵۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.Sc“ سازه های هیدرولیکی – مهندسی عمران چکیده: برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است .برای تعیین رابطه مناسب در هر منطقه باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر ...
تعداد صفحه:
۱۵۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...
تعداد صفحه:
۱۵۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : حمل و انتقال رسوب توسط جریان آب رودخانه و ترسیب آن در مخازن سدها، پدیده ای طبیعی است که مهندسین عمران و رسوب در ارتباط با بهره برداری از منابع آب های سطحی با آن بصورت جدی مواجه می باشند. مهم ترین عامل محدودکننده ی عمر مفید سدها، مقدار رسوب ته نشین شده در مخازن آنها می باشد. ملاحظات اقتصادی ...
تعداد صفحه:
۱۵۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...
تعداد صفحه:
۱۲۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده سیل عبارت است از بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها ویا جریان آبی تند و معمولا ویرانگرکه بطور ناگهانی اتفاق می افتد.مسائل مربوط به سیلاب گوناگون بوده وطبیعت بسیار پیچیدهای دارد.هجوم سیلاب باعث از بین رفتن امکانات و وارد آمدن خسارات جانی و اخلال درحمل و نقل و ارتباطات میشود.به دلیل وقوع جریان ...
تعداد صفحه:
۱۱۴
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : در این رساله ابتدا انواع مدل های بارش رواناب مورد بررسی و سپس مدل بارش - رواناب HMS - HEC به منظور برآورد دبی طراحی سازه های هیدرولیکی در حوضه آبریز کن واقع در شمال غربی تهران مورد استفاده قرار گرفت . حوضه آبریز مزبور تا ایستگاه آب سنجی سولقان به مساحت ٢٠٦.٣٨ کیلومتر مربع ، از سال ١٣٧٥ به ...
تعداد صفحه:
۱۲۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران -سازه چکیده: در این تحقیق، رفتار لرزهای و فواید ساختمان فولادی نامنظم در پلان مجهز به BRB در حوز ههای نزدیک و دور از گسل مورد بررسی قرار گرفته است. طراحی لرز های بر اساس استاندارد 2800 صورت گرفته و ازیابی و کنترل سازه توسط روش بارافزایی و تحلیل طیفی و تاریخچه زمانی برای ساختمان 4 و 8 و 12 طبقه دارای 4 دهانه در جهت x و ...
تعداد صفحه:
۱۵۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران - سازه چکیده: امروزه کاربرد گسترده بتن در پروژه های عمرانی لزوم بهره گیری از نوآوری ها و بتن های عصر نوین را صدچندان نموده است و رویکردی جامع گرا و سیستمی به پدیده سیستم بتن وشناخت زیر سیستم های آن و چگونگی ارتباط آنها با هم و بهره گیری از فنĤوری نانو در بتنمی تواند پدید آورنده بتن های نوین با عملکرد فوق العاده بالا ...
تعداد صفحه:
۱۴۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده مهاربندهای خارج از مرکز یک سیستم مقاوم باربر جانبی در ساختمان های فولادی است که دارای سختی بالا در ناحیه الاستیک با انعطاف پذیری خوب و ظ رفیت جذب انرژی در ناحیه پلاستیک می باشد. با توجه به نحوه قرارگیری تیر پیوند ، دو نوع مهاربندهای خارج از مرکز وجود دارد: مهاربندهای خارج از مرکز با تیر پیوند قائم ...
تعداد صفحه:
۲۰۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران – سازه چکیده سونامی به امواج عظیمی گفته می شود که در اثر تغییر مکان حجم زیادی از آب بوجود می آیند. در اثر این تغییر مکان آب اقیانوس جابجا می گردد و به سمت ساحل منتشر می شوند. با حرکت امواج از محل تولید به سمت ساحل رفته رفته ارتفاع امواج افزایش یافته و پریود کاهش می یابد.سرعت نیز با حرکت موج سونامی به سمت ساحل کاهش می ...
تعداد صفحه:
۱۳۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل ونقل چکیده : در این تحقیق فاکتورهای موثر بر تصادفات وسایل نقلیه شهر کاشان با استفاده از آمار تصادفات گردآوری شده از فرمهای اطلاعات تصادفات راهنمایی و رانندگی و همچنین مطالعات ترافیکی شهرداری کاشان در سالهای ١٣٨٣ تا ١٣٨۵ که شامل ۴٧١١ مورد تصادف است شناسایی شده و با استفاده از مدل لوجیت دوگانه احتمال به ...
تعداد صفحه:
۱۳۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل چکیده توجه به توسعه روستایی اولا برای تحقق عدالت بین همه ساکنان یک کشور و ثانیا برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بیتوجهی و فراموشی روستاها، در قرون اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و ...
تعداد صفحه:
۱۱۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" عمران- برنامه ریزی و حمل و نقل چکیده رشد جمعیت، توسعه کاربریها و بالا رفتن مالکیت وسایل نقلیه در شهرها، موجب افزایش روز افزونتقاضای سفر و حجم وسایل عبوری از معابر شهری شده است . مساله زمان سفر در شبکه معابر شهری بهدلیل افزایش تراکم، یکی از مهمترین مسائل کلان شهر هاست. با توجه به اینکه بخش عمده ای از زمانسفرمربوط به زمان تاخیر در ...
تعداد صفحه:
۱۱۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برا ی دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده عدم مکان یابی مناسب پایانه ها یکی از مهمترین مسائلی است که برخی از شهرها با آن روبرو هستند. به گونه ای که این اشتباه هزینه های اضافی فراوانی در زمینه های تراکم ترافیکی ، آلودگی هوا، اتلا ف زمان طولانی در مسیر سفر افراد، افزایش مصر ف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و غیره ، در بر خواهد داشت . ...
تعداد صفحه:
۲۲۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده سیستم حمل و نقل هوشمند(ITS)، یکی از راهکارهای حل و تخفیف مشکلات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک محسوب می شود، این سیستم از بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که مدل تخمین جریان ترافیک در کوتاه مدت یکی از این بخش ها می باشد. این مدل با استفاده از اطلاعات وضعیت فعلی ترافیک هر ...
تعداد صفحه:
۱۵۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.SC " مهندسی عمران-مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: حمل و نقل یکی از ارکان زیربنایی توسعه اقتصادی و فرهنگی جوامع بشری بوده و می باشد. نقش حمل ونقل در توسعه تجارت میان ملل دنیا به حدی است که گاه بخش عمدهای از سرمایه های یک کشور مصروف ساخت، توسعه و بهسازی زیر ساختهای حمل ونقل یعنی شبکه راهها می گردد. ترانزیت بعنوان صنعتی زود بازده و ...
تعداد صفحه:
۱۹۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.SC مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : این پژوهش به منظور ارزیابی اقتصادی – زیست محیطی منافع قطارهای مسافربری درون شهری ومقایسه آن با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهر اقماری انجام یافته است به این منظور کلان شهر اصفهان جهت بررسی موردی این موارد انتخاب شده است در ابتدا انواع سیستمهای حمل ونقل ریلی شهری درون شهری و برون شهری و نحوه ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده خرابی های سازه ای هنگامی اتفاق می افتد که تغییر شکل های دائمی و بزرگ بر اثر بارهای وارده به سازه ، در آن ایجاد گردد. یک مدل خرابی در صورتی واقعی می باشد که مقادیر آن همبستگی مناسبی با وضعیت خرابی مشاهده شده بعد از زلزله ، داشته باشد. به دنبال توسعه آسیب پذیری کمّی ، معیارهایی برای بیان آسیب پذیری از سوی ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده خرابی های سازه ای هنگامی اتفاق می افتد که تغییر شکل های دائمی و بزرگ بر اثر بارهای وارده به سازه ، در آن ایجاد گردد. یک مدل خرابی در صورتی واقعی می باشد که مقادیر آن همبستگی مناسبی با وضعیت خرابی مشاهده شده بعد از زلزله ، داشته باشد. به دنبال توسعه آسیب پذیری کمّی ، معیارهایی برای بیان آسیب پذیری از سوی ...
تعداد صفحه:
۲۱۴
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - سازه چکیده : ارزیابی سریع سازه های موجود قبل از زلزله – که بصورت کیفی می باشد- مدت زمانی است جای ارزیابی دقیق و کمی را برای سازه های کم ارتفاع به جهت کوتاه بودن زمان بررسی سازه ، گرفته است . لازم به ذکر است که این روش از نظر دقت با روش های کمی برابری نمی کند و فقط به جهت سرعت ، این روش ها مورد توجه می باشد چرا که در ...
تعداد صفحه:
۱۲۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - سازه الف - چکیده مطالب : ارزیابی سریع ساختمان ها، بدین معنی است که با استفاده از ابزارها و روشهای ساده شده در زمانی کم و با هزینه ای اندک بتوان از مقاومت ساختمانها در برابر زلزله شناخت حاصل کرد. هم اکنون در ایران چنین ضوابطی برای بررسی سریع ساختمانها وجود ندارد، اما می توان با بکار گیری آیین نامه های ساختمانی ...
تعداد صفحه:
۲۵۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده در حال حاضر تعداد زیادی سکوی دریایی درنقاط مختلف نصب و در حال بهره برداری می باشد . بنابر این بالقوه درمعرض خطر بارهای حدی شدید مانند زلزله قرار دارند . لذا لازم است که این سکوها در مقابل این بارهای حدی شدید مورد تجزیه و تحلیل قرارگیرند . و در صورت عدم توانایی لازم ، با تمهیداتی از بروز آسیب ...
تعداد صفحه:
۲۰۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجۀ کاشناسی ارشد " M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده استفاده از سقف های کامپوزیت روز به روز در حال گسترش است و اتصالات در سازه های فولادی مهمترین قسمتی است که در زلزله ها آسیب می بینند ، متخصصین مخصوصاً به علت زلزله سال ٩٤ نودریچ به نوع اتصالات صلب و نیمه صلب توجه فراونی کردند و آزمایشات بسیاری روی آن انجام داده اند و گروه های علمی و پژوهشی برای بررسی و ...
تعداد صفحه:
۹۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : آنالیز تراوش از میان سدهای خاکی اهمیت بسزایی دارد زیرا تراوش بیش از اندازه و خارج از معمول در سدها همواره می تواند باعث ناپایداری و خرابی آنها گردد. تاکنون تراوش با استفاده از مدلهای ریاضی و فیزیکی مختلفی پیش بینی شده است . در برخی از این مدل ها از فرضهایی برای ساده سازی ساخت معادلات ...
تعداد صفحه:
۱۱۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده یکی از اثرات زلزله بر ساختمانها پدیده پیچش است . تاکنون راهبردهای گوناگونی به منظور کاهش این اثر ارائه شده اند. یکی از این راهبردها کنترل سازه ها است که جایگاه معتبری در مهندسی زلزله دارد. میراگرجرمی تنظیمی از جمله ابزار کنترل سازه است که برای تحریک زلزله به کار گرفته شده و همچنان موضوع تحقیقاتی محققین می ...
تعداد صفحه:
۱۵۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه چکیده تقاضا برای تولید و استخراج نفت و گازدر سرتاسر جهان از چند دهه گذشته در حال رشد بوده است . به دنبال تلاشها برای اکتشاف و استخراج نفت از منابع انرژی دریایی ، فرم های سازه ای گوناگونی برای سکوهای دریایی پیشنهاد گردیده است . یک سکوی ثابت فلزی دریایی مجموعه ای متشکل از عناصر مختلف سازه ای نظیر شمع ها، جاکت و ...
تعداد صفحه:
۳۹۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد"MSC" مهندسی عمران - راه وترابری چکیده ارزیابی ومدل سازی تصادفات در خیابان های شهری و برون شهری یکی از پر جاذبه ترین مسائل برای مهندسان ترافیک می باشد.که این اهمیت به دلیل تعداد زیاد این تصادفات وجراحات وتراکم ترافیک و زیانهای اقتصادی ناشی از آنهاست .ومی توان این مدلهای تصادفات را برای شهرهای دیگر در سطح کشور تعمیم داد.ودرنتیجه یک مدل ترکیبی ...
تعداد صفحه:
۲۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران چکیده مطالعه حاضر ضمن تشریح پارامترهای کل یدی موثر بر بوم ی سازی یک سیستم نوین در کشور و ارائه تجرب ایت ی در این زم نیه ، به مطالعه و مقایسه موردی سقف های نوین با نصب سریع و آسان با در نظر گ یری تاس یسات و ملاحظات اجرایی اتصالات پ یچ ی و مقایسه اقتصادی با سقف کامپوزیت رایج م ی پردازد. در این مقاله چند نوع س یستم نوین سقف کامپوزیت طراح ی شده ...
تعداد صفحه:
۱۷۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
چکیده : آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق این حفره و رسیدن آن به تراز پی پایه پل سازه پل در آستانه انهدام قرار می گیرد. انهدام سازه پل در هنگام وقوع جریان های سیلابی علاوه بر هزینه های مستقیم ، هزینه های غیر ...
تعداد صفحه:
۱۴۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : پرتاب کننده های جامی شکل یکی از انواع مهم مستهلک کننده ها می باشند و نقش استهلاک انرژی جریان در سرریز ها را به عهده دارند و در صورتی که نتوانند وظیفه خود را به نحو درست انجام دهند، خسارات غیر قابل جبرانی ممکن است به بار بیاید. برای طراحی درست این پرتاب کننده ها لازم است که پارامتر های مختلف از ...
تعداد صفحه:
۲۲۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc مهندسی راه و ترابری چکیده : برای ساخت روسازی های بتنی دو روش کلی وجود دارد : قالب ثابت و قالب لغزنده . در کشورهای صنعتی که استفاده از روسازی های بتنی از مدت های مدیدی مرسوم است ، این دو روش بسته به شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . هر دو روش نسبت به هم دارای مزایا و معایبی هستند که بایستی در هر پروژه قبل از شروع به آنها توجه ...
تعداد صفحه:
۳۳۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : هرساله مبلغ بالایی طی قانون بودجه سنواتی به طرح های عمرانی وملی ازجمله زیرساخت های حمل ونقلی تعلق می گیرد.باتوجه به مبلغ بالایی که دراین بخش صرف می گردد،مطالعات تکمیلی وتفصیلی ناتمام باعث به هدررفتن بخشی ازظرف بودجه محدوددولت است . ازجمله این مواردمی توان به نادیده گرفتن کل هزینه های دوره ...
تعداد صفحه:
۱۳۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : در این پایان نامه روش وفرآیندی برای مکان یابی تابلوهای پیام رسان در بزرگراه های شهری ارائه شده است . در ابتدا به معرفی تابلوهای پیام رسان پرداخته وسپس انواع پیام های قابل نمایش ، کاربردهای تابلو و جایگاه آن در سامانه های هوشمند حمل و نقل بررسی شده است . بعد از شناخت مشخصه های محلی مربو ...
تعداد صفحه:
۱۸۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده : امروزه ، افزایش کاربرد وسایل نقلیه و تقاضا در شهرها و همچنین محدود بودن منابع لازم برای توسعه شبکه حمل و نقل شهری ، ازدحام در بزرگراه ها را به همراه داشته است . مدیریت بزرگراهی یکی از روش های بهبود عملکرد بزرگراه برای کاهش این مشکلات می باشد. استفاده از زیر سیستم های مدیریت بزرگراهی در ...
تعداد صفحه:
۲۵۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد «M.SC»گروه مهندسی عمران - گرایش سازه چکیده کشور ایران به لحاظ موقعیت جغرافیائی و قرار گرفتن در کمر بند آلپ – هیمالیا ، کشوری زلزله خیز است و وقوع زلزله های مخرب ، منجر به بروز خسارت مالی و جانی فراوانی گردیده ، و در نتیجه باعث اتلاف منابع و سرمایه های هنگفت اقتصادی و انسانی شده است . بنابر این با مشاهده خرابیها و خسارات بر جای مانده از ...
تعداد صفحه:
۲۰۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهند سی عمران - سازه چکیده نامنظمی سازه ها غالباً یکی ازمهم ترین عوامل ودلایل آسیب پذیری سازه ها برابر نیروهای جانبی نظیر زلزله است . ساختمان های با اختلاف تراز درطبقات (دوبلکسی )، در پلان و ارتفاع بی نظمی هایی دارند که زمینه تشدید اثر نیروهای وارده بر سازه را فراهم می کنند ؛ لیکن آیین نامه های لرزه ای دنیا از جمله آئین نامه زلزله ...
تعداد صفحه:
۴۳۷
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارش ناسی ارش د' M.Sc ' گرایش : مهندسی عمران – سازه چکیده : در این پایان نامه یک روش تحلیلی برای ارزیابی ایمنی لرزه ای ساختمان های بتنی مسلح کوتاه و کم ارتفاع ارائه می شود . در این روش ، ارزیابی بر اساس مشخصه نیرو – جابجائی طبقه اول یا ضعیف ترین طبقه انجام می گیرد معیار ارزیابی ایمنی سازه بر اساس دو پارامتر مقاومت و شکل پذیری در ح الت زلزله قوی ...
تعداد صفحه:
۱۶۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده استهلا ک انرژی پایین دست سرریز سدهای بزرگ مسئله ای جدی است .جریان آبی که از تاج سرریز به سمت پایین جریان می یابد مشخصه های هیدرولیکی زیادی دارد که از آن جمله می توان به حرکت جریان روی سرریز، انتقال از حالت فوق بحرانی به زیر بحرانی ، پرش هیدرولیکی و انتقال از جریان زیر بحرانی به تراز نرمال ...
تعداد صفحه:
۱۷۰
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده با توجه به وسعت و گستردگی خطوط لوله انتقال ، خطرات ناشی از بروز زلزله و خوردگی، به عنوان دو عامل مهم تاثیر گذار در طول مسیر، لوله ها را تهدید می نماید. دراین تحقیق ، ابتدا رفتار لرزه ای یک خط لوله با مدل سازی سه بعدی و تحلیل لرزه ای تاریخچه زمانی ، با در نظر گرفتن اندرکنش خاک - لوله و تاخیر فاز موج ...
تعداد صفحه:
۱۷۵
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – راه وترابری چکیده : این رساله روش جامعی را برای طراحی و ارزیابی فنی و اقتصادی بزرگراه ها ارائه می کند که در آن پارامترهای نامعین و اقتصادی با هم تلفیق شده اند.در این تحقیق فرض می شود که خصوصیات جریان ترافیکی در جاده ها دارای ماهیت تصادفی اند.این متغیرهای جریان ترافیکی ، ورودیهایی در روابط فیزیکی و رفتاری اند که ...
تعداد صفحه:
۲۰۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده جریان در قوس رودخانه های طبیعی سه بعدی و غیر یکنواخت بوده که از آن جمله می توان به وجود یک جریان حلزونی در آن اشاره کرد که از اندرکنش جریان ثانویه و جریان اصلی بوجود می آید. با توجه به نوع الگوی جریان در کانالهای قوسی متناسب با قدرت جریان حلزونی و مشخصات رسوبات بستر، فرسایش و رسوبگذاری رخ می ...
تعداد صفحه:
۱۰۴
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : سد یکی از زیرساخت های مهم هر کشوری است .میدانیم که از جمله اثرات زلزله درسدها ایجاد ترک در آنهاست که میتواند خطرناک باشد.بطوریکه پایداری سد را به خطر بیندازد.درپژوهش حاضر هدف بررسی رفتار سد بتنی وزنی ترک خورده تحت اثر زلزله میباشد.در این پژوهش سد کوینا مدل شده است و برای بدست آوردن طول ترک ...
تعداد صفحه:
۱۶۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : پیش بینی آبشستگی ناشی از سازه های هیدرولیکی یکی از مسائل مهم در علم هیدرولیک می باشد. تا کنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده اما با توجه به پیچیدگی این مسئله بدلیل اثر توام آب و رسوب عرصه برای مطالعات در این زمینه بسیار زیاد است . در این تحقیق به بررسی پارامتر های مختلف چون ارتفاع ...
تعداد صفحه:
۳۲۴
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – راه و ترابری چکیده سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به عنوان بهترین راه حل در زمینه تهیه و نگهداری و ارائه اطلاعات جغرافیایی شناخته شده است .با توجه به اینکه داده های مکانی از عناصر بنیادی سیستم های اطلاعات جغرافیایی می باشند،به کارگیری GPS به عنوان ابزار موقعیت در سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می تواند بسیار مؤثر و ...
تعداد صفحه:
۱۸۹
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" رشته مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده امروزه با رشد صنعت و جمعیت جهان ، مصرف آب روز به روز در حال افزایش و بالطبع سرانه آب برای هر فرد در حال کاهش است و نیاز به ساخت سازه های هیدرلیکی شدیدتر شده است ، احداث این سازه ها که بر روی بستر خاکی اجرا میگردد، نیاز به خاک مناسب دارد، از سوی دیگر پراکندگی و گستردگی خاکهای نا مناسب در ...
تعداد صفحه:
۱۲۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده اندر کنش آب و سازه تحت اثر بار های دینامیکی موضوعی است که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از محققان بوده است . از آنجاییکه روشهای تحلیلی در حل مسائل بسیار ساده استفاده میشود، روشهای عددی درحوزه زمان یا فرکانس باید بکار گرفته شود در این پروژه روش های المان محدود و المان مرزی ، بطوریکه بتوانند ...
تعداد صفحه:
۱۰۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایانامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : بررسی پایداری شیب های سدخاکی در حالت تخلیه سریع مخزن حائز اهمیت می باشد.در حین تخلیه سریع مخزن ،افت ترازآب داخل پوسته بالادست همزمان با پایین رفتن تراز آب مخزن صور ت نمی گیرد و محبو س ماندن آب در بدنه بالا دست سبب می گردد تا تنش های موثر کاهش یابد. وجود زهکش در بدنه سد سبب می گردد که آب محبو ...
تعداد صفحه:
۱۸۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc” مهندسی عمران -راه و ترابری چکیده تشخیص به موقع شرایط نامطلوب روسازی به عنوان مسئله مهمی در حوزه مدیریت روسازی در سطح شبکه مطرح می باشد و در گذشته مدل های متفاوتی همچون رگرسیون و توزیع احتمالاتی برای آن در نظر گرفته شده است . برای پیش بینی شرایط روسازی در آینده لازم است که از شاخص هایی استفاده شود که کیفیت روسازی را با یک عدد که ...
تعداد صفحه:
۱۹۴
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "SC.M " مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده نابینایان بعنوان بخشی از معلولین در هر جامعه ای دارای حقوق مشخصی همانند سایر افراد جامعه هستند که این حقوق باید توسط دیگران محترم شمرده شود و یکی از این حقوق ،حق استفاده از معابر شهری و وسایل حمل ونقل همگانی است . در این تحقیق سعی براین بوده که به مسائل و مشکلات سفرنابینایان پرداخته شود ...
تعداد صفحه:
۱۷۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده : در این پایان نامه عملکرد میزلرزان مؤلفۀ پژوهشگاه و اندرکنش آن با مدلهای سازه ای در آزمایشها مورد بررسی قرار می گیرد . عملکرد صحیحِِ میز لرزان یکی از عوامل اصلی صحت و دقت دراین آزمایشات می باشد . بنابر این ، قبل از انجام آزمایشها ، لازم است عوامل مؤثر در عملکرد میز لرزان مانند : ارتعاشات نامطلوب میز و ...
تعداد صفحه:
۱۸۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده با توجه به محدودیت منابع آب ناشی از موقعیت جغرافیایی و وضع اقلیمی کشورمان ، ناگزیر به استفاده بهینه از منابع آب موجود هستیم . یکی از روشهای اساسی و زیربنایی در بهره برداری از منابع آب ، مهار آبهای سطحی می باشد. مهار آبهای سطحی و احداث سدهای مخزنی و آببندها و بندهای انحرافی از زمانهای دور مورد توجه مردم کشورمان بوده ...
تعداد صفحه:
۱۲۶
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش : راه و ترابری چکیده آزمایش خزش و ترمیم خزش یکی از مناسب ترین آزمایشها جهت ارزیابی انواع تغییرشکل های ایجاد شده در روسازی در اثر بارگذاری می باشد. هدف از این پژوهش بررسی تغییرشکل های دائمی و خزش در انواع مخلوط های بتن آسفالتی است . تغییرشکل های دائمی در روسازی به عنو ان یکی از اصلی ترین مکانیزمهای خرابی روسازی به حساب می ...
تعداد صفحه:
۴۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
مهندسی عمران گرایش سازه های هیدرولیکی سمینار کارشناسی ارشد چکیده به دلیل کاربرد فراوان و سهولت دسترسی به نرم افزارهایی که به مدلسازی جریان متغیر تدریجی می پردازند، شناخت معادلات و مبانی حاکم و آگاهی از فرضیات اعمال شده در هر یک از این نرم افزارها بهمراه ارزیابی قابلیت های مدل سازی در شرایط متفاوت ، میزان محدودیت کاربرد و نیز دقت نتایج حاصل از هر یک از نرم افزارها ضروری است . در ...
تعداد صفحه:
۱۱۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران -گرایش سازه چکیده : قاب خمشی به علت افزایش فضاهای در دسترس در پلان ساختمان و شکل پذیری زیاد آن از نظر معماران و طراحان سازه یک سیستم سازه ای مناسب جهت احداث سازه های فولادی در مناطق زلزله خیز ،می باشد.این سیستم سازه ای در ایران به طور معمول در ساختمان های با ارتفاع متوسط و بلند مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا که ...
تعداد صفحه:
۹۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده کشور ما به دل یل باستانی بودن دارای بناهای تاریخی زیادی می باشد که از خشت وگل ساخته شده اند. همچنین در بسیاری از مناطق روستایی کشور هنوز هم ساخت بناها با استفاده از خشت ادامه دارد. چون کشور ما در منطقه زل زل ه خیز دنیا قرار گرفته است و خشت وگل هم مقاومت چندانی در برابر نیروهای جانبی ندارند هر از گاهی شاهد ...
تعداد صفحه:
۳۳۱
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده : غالباً جهت فضابندی معماری و جداسازی فضای داخلی و پیرامونی در ساختمان های قاب بندی شده ، درون قاب ها را با دیوار پر میکنند. این دیوارها، میانقاب (دیوار پر کننده ) نامیده میشوند. معمولاً مهندسین طراح به دلیل اینکه این اعضاء نقشی در باربری ثقلی سازه ندارند، تأثیر آنها را نادیده گرفته و آنها را جزء المان ...
تعداد صفحه:
۱۷۲
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران – سازه چکیده : قابهای دارای اتصال خورجینی یکی از سیستم رایج سازه ای در ایران می باشد. در این قابها تیرها از طرفین ستون گذشته و هر تیر روی یک نبشی زیرین قرار می گیرد. ستونها از نوع دوبل تسمه دار بوده و در محل اتصال دارای یک ورق نسبتاً بلند می باشند به طوری که نبش های زیرین و بالائی را در خود جای می دهد. آنچه باعث شده ...
تعداد صفحه:
۲۱۳
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران سازه چکیده از آنجائیکه سازه ها در زلزله های قوی می توانند تغییرشکل های غیرالاستیک را تحمل نمایند، از این رو دست یابی به رفتار غیرخطی سازه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. داشتن نسبتی ازتغییرمکان غیرالاستیک به الاستیک، همچنین تغییرمکان نسبی بین طبقه ای غیرالاستیک به الاستیک در تخمین تغییرمکان نسبی بین طبقه ای و ...
تعداد صفحه:
۱۰۸
دسته بندی:
مهندسی عمران
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M. Sc“مهندسی عمران -سازه چکیده تخریب پیش رونده یک پدیده غیرخطی است که از آسیب دیدگی قسمتی اسازشروع شده وبه کل سازه و تخریب کلی آن ختم می شود . لذا بررسی این پدیده دسازه های بلند مرتبه وبااهمیت ضمن ایمن کردن آن باعث اطمینان اطراحی سازه نیخواهدشد. در این مطالعه به بررسی تخریب پیشرونده در قاب مهار بندی شده هم محورمنظم و نامنظم در ارتفاع ...