پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران

تعداد صفحات: 188 فرمت فایل: word کد فایل: 1536
سال: 1386 مقطع: کارشناسی دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۴۱,۷۶۰ تومان
قیمت: ۳۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران

    پایان نامه برای دریافت کارشناسی

    رشته: علوم اجتماعی – خدمات اجتماعی

    چکیده:

    موضوع این پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران است که هدف از آن بررسی و پیداکرن راه حلی برای کاهش این پدیده در شهر تهران و ارائه راه حلی برای آن می باشد.

    جامعه آماری در این پژوهش شهروندان تهرانی می باشند و تعداد مورد بررسی 25 نفر بوده و روش اصلی در این پژوهش پیمایشی – توصیفی بوده و ابزار مورد استفاده در اینجا پرسشنامه است.

     

     

     

    مقدمه

    بقای جامعه با اطفال است و برای این که جامعه به رشد و تعالی برسد باید طفل و کودک تربیت و برای زندگی عادی و اجتماعی آماده شود شخصیت کودک در خانواده تکوین می یابد و به طور کلی هر خانواده زیر بنای ساختمان فکری کودک را تشکیل می دهد .

    کودکان آسیب پذیر تر از سایر افراد جامعه اند این آسیب پذیری به علل مختلف از جمله : کوچکی ، معایبِ مادر زادی ، بیماری عدم تطابق، محیط و نیز عدم قدرت اندیشیدن و تشخیص خوب است ، لذا برای چاره این آسیب پذیری والدین ، سرپرستان و نیز مددکاران و کسانی که مسئولیت آنها را بر عهده دارند باید نخست آشنایی کامل و درستی از این نکات ، ضعفها و بیماریها و عوامل خطه او داشته باشند .

     وقتی کودک مورد آزار قرار می گیرد از نظر روحی و جسمی با مشکلاتی روبرو می شود که در آینده گریبانگیر خود و جامعه اش خواهد بود و در نتیجه مردان و زنان شایسته ای که باید برای فردای بهتر امور مملکت تربیت شوند به وجود نمی آیند ، فقدان چنین افرادی خانواده و در نتیجه جامعه را به مخاطره می اندازد .

    کودک آزاری مسأله جدیدی نیست و از دید محققان و نیز قانونگذاران پنهان نبوده است . برای اولین بار در سال 1946 توسط شخصی به نام کافی در گزارش شکستگی های متعدد استخوان های وراز مطرح شد . و در سال 1962 کپی نتایج صدمات عمدی وارد به کودک و اثرات آن را با اصطلاح شدم کودک کتک خورده معرفی کرد و امروزه اصطلاح آسیب های جسمانی مقبولیت عمومی بیشتری پیدا کرده است .

    امروزه یکی از مسائل مهمی که متخصصین اطفال ، مددکاران اجتماعی ، پزشکی قانونی و کسانی که با کودکان کار می کنند درگیر آن هستند آزار فیزیکی روانی و جنسی کودکان و سایر اولیاء آنها می باشد .

    لذا می بایست خانواده ها ، مددکاران اجتماعی و مسئولین نسبت به این پدیده شوم اجتماعی آگاهی داشته باشند تا بتوانند از طریق پیشگیری و دادن آگاهی به خانواده ها از این معضل اجتماعی جلوگیری نمایند .

     

    بیان مسأله :

    در رابطه با این پدیده شوم و نابهنجار اجتماعی که سراسر دنیای اجتماعی با آن مواجه است مقاله ، سمینارهای گوناگون و نیز تلاشهای فراوان صورت گرفته است . سازمانهای جهانی در ارتباط با آن تشکیل شده اند و کشورها و جوامع مختلف از طریق سازمانها و نیز NGO به مبارزه با این پدیده و کمک به کودکان پرداخته اند .

    اما به هر صورت دیده می شود که کودکان تحت شرایط سخت و در بعضی موارد شرایط واقعا تأسف انگیز و در حال زندگی هستند .

    در حالی که بسیاری از آنها حتی توانایی بیان مشکل و درد خویش را نیز با توجه به شرایط محیطی سختی که در آن گرفتار هستند را ندارند .

    و در حال حاضر 250 میلیون کودک در جهان براساس آمار سازمان بین الملل مورد آزار قرار دارند که حدود 73 میلیون نفر از آنها زیر 10 سال قرار دارند و هر سال حدود یک میلیون مورد بهره کشی جنسی قرار دارند و نیز حدود 100 میلیون از این کودکان نیز در جوامع از تحصیل محروم هستند .

    کشورهای مترقی و پیشرفته در برخورد با این مسئله اجتماعی بسیار پیشرفت کرده و در جوامع خود این پدیده شوم را به حداقل رسانده اند اما در جواع توسعه نیافته و فقیر همه روزه و به دلایل مختلف بر تعداد این کودکان افزوده شده است البته زمانی که سازمان ملل و نیز یونیسف به مبارزه با این پدیده برخاسته اند این میزان روبه کاهش گذاشته و از میزان آن کاسته شده است .

     البته در جوامع مختلف نیز طرق کودک آزاری متفاوت است . در یک جامعه کوهستانی نگرش والدین به فرزندان بعضاً خشن تر است . چون آگاهی از تربیت اولیه به فرزندان بسیار کم محسوس است . فرزندان در این جوامع بیشتر به  کارهای سخت و طاقت فرسا وادار می شوند و با توجه به این مراتب میزان تحصیلات نیز رو به کاهش می رود .

    البته این نوع کار و خواستن بیش از توان فرزندان از دیدگاه جامعه یک نوع کودک آزاری است ولی دیدگاه والدین و باوری که آنها در این مورد دارند این کار را نوعی تربیت می دانند که به نسبت در چنین مناطقی فراگیر است .

    در شهرهای حاشیه کویر مسائل به گونه ای دیگر جلوه گر است . به طوری که مقداری مطالعه و تحصیل را برای کودک و فرزندان خود روا می دارند یعنی کودک بعد از تحصیلات ابتدایی مقید است که در تابستان در مزارع و کار ساختمانی به صورت کارگر روزمزد کار کنند و هزینه تحصیل را فراهم نمایند . 

    و در کنار آن تنبیه و خشونت را که بزرگترها به منظور تربیت و ایجاد نظم بر آنها اعمال می کنند را تحمل کرده و به ناچار عوارض روحی و روانی آن را بپذیرند در غیر این صورت ناگریز هستند از ادامه تحصیل برای خود خودداری نمایند .

     

     

    اهداف پژوهش:

     

     

     

    هدف کلی :

    بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزاری در جامعه شهر تهران

     

    هدف های جزئی :

    1) بررسی ارتباط وضعیت اقتصادی و پدیده کودک آزاری

    2) بررسی ارتباط وضعیت فرهنگی و اجتماعی و پدیده کودک آزاری

    3) بررسی تعداد فرزندان در خانواده و پدیده کودک آزاری

    4) بررسی سطح سواد والدین و پدیده کودک آزاری .

     

     

    اهمیت موضوع تحقیق :

    شاید برای برخی از والدین ، آزار و اذیتی که از سوی آنها یا سایر اعضای خانواده بر کودکان اعمال می شود مسئله زیاد مهمی نباشد .

    آنان عادت کرده اند که ارزش و اهمیت زیادی برای شخصیت فرزندان قائل نشوند . برخی بر این باورند که رو دادن به کودکان آنها را گستاخ بار می آورد،کودکان تا زمانی که بزرگ نشده و به سن بلوغ نرسیده اند نباید زیاد مورد عنایت و توجه قرار گیرند .

    این گونه افکار و نگرش ها باعث پایمال شدن حقوق کودکان در جامعه می شود؛ علاوه بر این مسئله داشتن این نوع نگرش دارای اثرات نادرست تربیتی در سطوح فردی و اجتماعی است ، از لحاظ فردی ، عدم توجه به کودکان و احیاناً تنبیه و اذیت آنان به شیوه های مختلف در خانواده ، مدرسه و سایر نهادها باعث به وجود آمدن شخصیت های متزلزل تحقیر شده و عقده ای و پرخاشگر در نوجوانان و جوانان آینده می شود .

    اگر افراد به وجود آورنده یک جامعه از شخصیت سالم و متعادل بهره مند نباشد امکان توسعه اجتماعی و فرهنگی در آن جامعه میسر نخواهد بود .

    از لحاظ اجتماعی اثرات نامطلوب این پدیده در سطحی گسترده ، چشمگیر
    می باشد . کودک آزاری باعث می شود تا نهاد خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماعی است در معرض تزلزل قرار گیرد . زیرا با وجود این پدیده روابط عاطفی مستحکم بین والدین و فرزندان به وجود نمی آید . و به این ترتیب روابط خانوادگی دچار آسیب و انحراف می شود اگرچه کودکان در مراحل اولیه زندگی خود مجبور به تحمل چنین وضعی در درون خانواده هستند .

    ولی به محض رسیدن به سن بلوغ و پیدا کردن اختیار و توانایی ، راه و شیوه مستقلی در پیش می گیرند و مسلماً راه و شیوه ای را که در پیش می گیرند .

    جدای از آنچه که در این سالها در خانواده به او آموخته اند نیست واین فرد در زندگی شخصی و خانوادگی خود وقتی که او نیز یک پدر و مادر می شود همان شیوه تربیتی غلط را در مورد فرزندان خود به کار می برد .

    بنابراین اگر خانواده که هسته اصلی سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود . چپنین وضعیتی را پیدا نماید بدیهی است که سایر نهادها موجود در جامعه کژکارکردی خواهند شد .

     

     

    سوالهای پژوهش :

    1- آیامیان طلاق والدین و کودک آزاری آنها رابطه وجود دارند ؟

    2- آیا میان فقر خانواده و کودک آزاری رابطه وجود دارد؟

    3- آیا نوع شغل والدین را می توان از عوامل کودک آزاری دانست ؟

    4- فرهنگ حاکم بر جامعه چه میزان در کودک آزاری افراد تأثیر دارد ؟

    5- آیا نداشتن آموزش و اطلاع کافی بر رفتار والدین نسبت با کودک موثر است؟

    6-  آیا قوانین موجود می تواند در مبارزه با این پدیده کمکی نماید یا باید بهتر شود ؟

    7- تحصیلات والدین چه میزان با کودک آزاری ارتباط دارد ؟

    8- آیا تعداد افراد خانواده می تواند بر این پدیده موثر باشد ؟

    9- درآمد پائین خانواده چه تأثیری بر رفتار با کودک دارد ؟

    10- آیا با راه اندازی سازمانهای حمایتی می توان از بروز این پدیده جلوگیری کرد ؟

    11- بین میزان کار والدین و رفتار آنها با کودک رابطه ای وجود دارد ؟

    12- تأثیر اعتیاد افراد خانواده بر کودک به چه صورت می باشد ؟

    13- آیا می توان از کودک به عنوان منبعی برای کسب درآمد استفاده نمود ؟

    14- جامعه از چه طریق برکودک تأثیر گذاشته واورا به سوی اعمال بزهکارانه سوق می دهد ؟        

    7 – 2 تعریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق:

    1. جنسیت: مرد یا زن بودن افراد را شامل می شود.

    در تعریف عملیاتی می توان گفت که افراد جامعه به دو گروه کلی و بزرگ زن و مرد تقسیم می شوند که همین جنسیت خود عاملی است برای بروز برخی رفتارهای متفاوت از سوی افراد جامعه زنان جامعه به عنوان مثال خانه داری بیشتر برای زنان جامعه تعریف شده است.

    2. سن: میزان سالهایی است که از عمر شخص می گذرد.

    در تعریف عملیاتی سن باید گفت که دراین مورد به طور عام افراد را به چنددسته تقسیم می نمایند مانند کودک، نوجوان، جوان، میانسال و پیر، البته به صورت رتبه­ای نیز سن قابل تعریف است مانند 1 تا 10 سال، 10 تا 30 سال و 30 سال به بالا.

    3. تحصیلات: میزان آموزش درسی و فنی است که افراد فراگرفته­اند.

    در تعریف عملیاتی تحصیلات میزان سالهایی را که فرد به تحصیل علم و دانش پرداخته قابل اهمیت است و به صورت رتبه­ای نیز می توان از آن ذکر کرد به صورت، ابتدایی، راهنمایی، سیکل، دیپلم، لیسانس و...

    4. شغل: آن حرفه و کاری که فرد در قبال انجام آن مزد دریافت می نماید.

    در تعریف عملیاتی شغل باید گفت که افراد را می توان حتی برحسب شغل در اجتماع طبقه بندی کرد تا این حد که شغل در ایجاد پایگاه اجتماعی نقش مهمی دارد. و افراد را می توان بسته به نوع شغل در پایگاههای اجتماعی بالا یا پایین قرار دارد. گاهی اوقات مشاغل را به چند دسته از جمله شغل آزاد، دولتی و یا سایر مشاغل تقسیم می کنند، گاهی اوقات نیز مشاغل را بر حسب میزان آن یعنی سختی و آسانی به مشاغل سخت و مشاغل آسان تقسیم می نمایند مانند کار در معدن یا کار در یک دفتر.

    5. ساعات کار: میزان ساعتی است که افراد به کار مشغول هستند.

    در تعریف عملیاتی ساعت کار می توان گفت گاهی این میزان کار بر حسب کار روزانه و گاهی نیز بر حسب ساعت هفتگی و ماهیانه مورد بررسی قرار می گیرد به عنوان مثال 1 تا 3 ساعت در روز ، 3 تا 6 ساعت یا 6 تا 10 ساعت در روز

    6. جمعیت: به تعداد افرادی گفته می شود که در یک محدوده جغرافیایی معین با هم در ارتباط هستند.

    در تعریف عملیاتی جمعیت نکته قابل توجه در اینجا جمعیتی است که در یک خانواده وجود دارد یا افرادی که در یک جامعه برزندگی افراد از طرق مختلف تأثیر دارند به عنوان مثال جمعیت بالا با درآمد پایین تأثیر منفی بر افراد جامعه خواهد داشت، در تعریفی می توان جمعیت را به صورت رتبه­ای بررسی که به عنوان مثال جمعیت خانواده را به صورت 3 تا 5 نفر، 5 تا 7 نفر، 7 نفر و بیشتر از آن طبقه بندی می نماییم.

    7. درآمد: میزان پول و ثروتی است که فرد در مدت معینی به دست می آورد.

    در تعریف عملیاتی درآمد باید گفت افراد بسته به نوع شغل خود و میزان کاری که انجام می دهند در یک مدت معین به عنوان مثال در یک ماه درآمدی به دست می آورند که میزان آن را می توان به این شکل رتبه بندی نمود کمتر از 200 هزار توان، از 200 تا 300 هزار تومان و 400هزار و  بیشتر از آن.

    8. جنگ: نزاع و مبارزه میان افراد، قبایل و کشورها

    در تعریف عملیاتی جنگ بیشترین توجه به جنگ میان دولتهاست و تأثیری که این جنگها بر افراد جامعه  در طی دوران خود می گذارند در طبقه بندی مربوط به افراد و جنگ می توان بسته به میزان حضور افراد در جنگها آن را طبقه بندی نمود مانند اصلاً حضور نداشته. 2 سال و کمتر از آن 30 سال و بیشتر از آن .

    9. لذت طلبی: شامل خویشها و خوبیهایی است که فرد برای خود می خواهد.

    در تعریف عملیاتی لذت طلبی باید گفت که افراد در طول روز یا هفته و ماه، زمانی را به خوشگذرانی برای خود اختصاص می دهند و در آن مدت به انجام کارهایی که لذت دنیوی برایشان در پی دارد می پردازند مانند شرکت در میهمانی ها یا گردشهای مجردی که البته آن را به صورت ساعتی یا روزانه می توان طبقه بندی و تقسیم نمود.

    10. دین: نوع ارتباط افراد با خداوند می باشد.

    در تعریف عملیاتی دین نکته قابل بررسی این است که آیا فرد دارای عقیده الهی می باشد و اگر هست چگونه می توان این عقیده را مورد بررسی قرار  اداد، به عنوان مثال ما می توانیم میزان تدین مسلمانها را از دفعات نمازخواندن یا به مسجد رفتن آنها مورد بررسی قرار دهیم مثلاً اینکه فرد چند نوبت در هفته به مسجد می رود

    1. نمی رود

    2.  1 تا 3 بار در هفته 

    3. 4 بار و بیشتر از آن

    11. توبیخ: سرزنش و ندامت از سوی کارفرما یا ارباب رجوع

    در تعریف عملیاتی توبیخ باید گفت افراددر هنگام کار بنا به دلایل گوناگون مورد سرزنش و یا جریمه از سوی کارفرمای خود قرار می گیرند که می توان میزان آن را در هفته و یا ماه و سال بررسی کرد = دید که فرد در طول ماه یا هفته چندبار مورد توبیخ کارفرما قرار گرفته است، اصلاً نشده است. 1 تا 2 بار در ماه ، 3 بار یا بیشتر .

    12. مسافرت: رفتن موقت از شهری یا مکانی به شهر یا مکانی دیگر جهت بازدید و استراحت

    در تعریف عملیاتی باید گفت که فرد برای تفریح یا تجدید روحیه و یا به دلایل مختلف به سفر می رود که این سفر می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر روی افراد خانواده من جمله کودکان بگذارد، لذا تعداددفعات مسافرت رفتن افراد را می توان تقسیم بندی نمود.یعنی بررسی کرد که در سال چند بار با خانواده به مسافرت می روند.

    13. تنبیه: آزار جسمی و روانی جهت تغییر رفتار در کودک

    در تعریف عملیاتی تنبیه باید گفت که افراد برای اینکه رفتار کودک را به صورت رفتار مورد پسند خود در بیاورند گاهی اوقات از تنبیه استفاده می نمایند که گاهی به صورت جسمانی است یا روانی که در هر صورت به صورت مستقیم بر جسم و روان کودک تأثیر دارد و آن را می توان به تعداد دفعاتی که الدین برای تربیت فرزندان خود استفاده می کنند در طول روز و هفته و ماه و ... مورد بررسی قرار داد.

    14. آگاهی: آن اطلاعات و دانشی است که افراد در رابطه با موضوعی خاص دارند.

    در تعریف عملیاتی آگاهی و ارتباط آن با کودک آزاری می توان به میزان اطلاع  و آشنایی والدین از نیازها، نوع تربیت و یا مراکز فرهنگی، تفریحی مرتبط با کودکان اشاره کرد و آن را از این طریق که چقدر والدین نسبت به این اطلاعات آگاهی دارند به صورت اصلاً تا حدودی و کاملاً طبقه بندی نمود .

     

     

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران

    فهرست:

    پیشگفتار

    چکیده.......................................................................................................................... 1

     

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه .......................................................................................................................... 3

    بیان مساله...................................................................................................................... 5

    اهداف پژوهش ............................................................................................................. 7

    اهمیت موضوع تحقیق..................................................................................................... 8

    سوالهای پژوهش ........................................................................................................... 10

    دیاگرام طرح ................................................................................................................ 11

    تعریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق.............................................................................. 12

     

    فصل دوم : پیشینه پژوهش

    1-2 مقدمه ................................................................................................................... 17

    2-2 ابعاد تعریف ........................................................................................................... 18

    1-2-2 رفتار جنسی ....................................................................................................... 18

    2-2-2 جسمانی ............................................................................................................ 19

    3-2-2 روان پرشی ........................................................................................................ 19

    4-2-2 رفتار روانی ........................................................................................................ 20

    5-2-2 غفلت ............................................................................................................... 20

    6-2-2 مصادیق غفلت ................................................................................................... 21

    7-2-2 جنایت .............................................................................................................. 21

    8-2-2 عقب ماندگی ..................................................................................................... 22

    3-2 عوامل موثر برکودک آزاری .................................................................................... 22

    1-3-2 طلاق ................................................................................................................ 22

    2-3-2 طلاق................................................................................................................. 22

    3-3-2 فقر ................................................................................................................... 23

    4-3-2 اقتصاد .............................................................................................................. 23

    5-3-2 جامعه ............................................................................................................... 24

    6-3-2 تنیبه .................................................................................................................. 24

    7-3-2 جنسی ............................................................................................................... 25

    8-3-2 درآمد ............................................................................................................... 25

    9-3-2 اعتیاد ................................................................................................................ 25

    10-3-2 آگاهی ........................................................................................................... 26

    11-3-2 اجتماع ............................................................................................................ 26

    4-2 آثار کودک آزاری ................................................................................................ 27

    1-4-2 جمعیت خانواده ................................................................................................. 27

    2-4-2 شخصیت .......................................................................................................... 27

    3-4-2 آزار خواهی ...................................................................................................... 28

    4-4-2 جنسی ............................................................................................................... 28

    5-4-2 کم توجهی ....................................................................................................... 29

    6-4-2 رسانه ................................................................................................................ 29

    7-4-2 اطلاعات ........................................................................................................... 30

    8-4-2 جنگ ............................................................................................................... 30

    5-2 نظریات مرتبط با کودک آزاری ............................................................................... 31

    1-5-2 جنسی ............................................................................................................... 31

    2-5-2 اعتیاد ................................................................................................................ 31

    3-5-2 دین .................................................................................................................. 32

    4-5-2 جنسیت ............................................................................................................. 32

    5-5-2 جمعیت ............................................................................................................. 32

    6-5-2 انتظارات ........................................................................................................... 33

    7-5-2 جنسیت ............................................................................................................. 33

    8-5-2 تربیت................................................................................................................ 34

    9-5-2 تربیت ............................................................................................................... 34

    10-5-2 جنس ............................................................................................................. 34

    معنی ساخت ................................................................................................................. 35

    تعاریف اصلی ساخت .................................................................................................... 35

    ساخت گرایی................................................................................................................ 36

    کارکردگرایی................................................................................................................ 38

    نظریه کنش مقابل اجتماعی ............................................................................................ 39

    نظریه مبادلۀ پیتر بلا......................................................................................................... 41

    نظریه وفاق و تضاد ........................................................................................................ 43

    6-2 وضعیت موجود کودک آزاری در ایران و جهان ......................................................... 45

    1-6-2 تحصیلات ......................................................................................................... 45

    2-6-2 سن .................................................................................................................. 45

    3-6-2 لذت طلبی.......................................................................................................... 45

    4-6-2 پرکاری ............................................................................................................ 46

    5-6-2 بیکاری ............................................................................................................. 46

    6-6-2 بهره کشی جنسی ............................................................................................... 47

    7-6-2 تکدی ............................................................................................................... 47

    8-6-2 خرافات ............................................................................................................ 48

    9-6-2 تبعیض .............................................................................................................. 48

    کودک آزاری از دیدگاه حقوقی .................................................................................... 49

    آمار کودک آزاری ....................................................................................................... 50

    وضع اضطراری ............................................................................................................. 50

    کودک آزاری و قوانین در کشور  ایران ........................................................................... 51

    ماده 59 قانون مدنی ....................................................................................................... 51

    ماده 1179 قانون مدنی ................................................................................................... 51

    ماده 614 قانون مجازات اسلامی ...................................................................................... 52

    جمع بندی و نتیجه گیری ................................................................................................ 53

     

    فصل سوم : روش پژوهش

    مقدمه .......................................................................................................................... 58

    جامعه آماری ................................................................................................................ 59

    حجم نمونه و روش اندازه گیری ..................................................................................... 60

    ابزار اندازه گیری ........................................................................................................... 61

    روش جمع آوری اطلاعات ............................................................................................ 62

    روش آماری ................................................................................................................. 63

     

     

    فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش

    مقدمه .......................................................................................................................... 65

    جداول یک بعدی ......................................................................................................... 66

    جداول دو بعدی ............................................................................................................ 87

    نمودار ......................................................................................................................... 106

     

    فصل پنجم : نتایج پژوهش

    بحث و نتیجه گیری ....................................................................................................... 128

    تنگناها و محدودیت های پژوهش .................................................................................... 129

    پیشنهادهای پژوهش ....................................................................................................... 131

     

    فصل ششم: خلاصه پژوهش

    خلاصه پژوهش ............................................................................................................ 134

    فهرست منابع ................................................................................................................ 136

    .

    منبع:

    فهرست کتابها

    1. سولاولف، (1369)، کودکان تحت فشار، مهدی قراچه داغی – انتشارات رشد

    2. یولاکارسون، (1380)، کودک و خشونت در رسانه جمعی، مهدی شفقتی، مرکز تحقیقات و برنامه ریزی

    3. قائمی، پروین، (1375)، روانشناسی کودک، انتشارات رشد، جلد اول

    4. مک سودی، مونا، (1382)، کودکان و جنگ، رعنا جوادی، دفتر پژوهشهای فرهنگی

    5. مک سودی، مونا، (1382)، خشونت و کودکان، رعنا جوادی، دفتر پژوهشهای فرهنگی

    6. آزاد، حسین، (1380)، آسیب شناسی کودکان، نشر پاژنگ، جلد دوم

    7. آماتو، پل، (1380) ، کودکان طلاق، مهناز محمدی زادگان، نشر تندر

    8. الکافی، رمضان، (1372)، جرم شناسی، نشر مروارید، جلد دوم

    9. فرجاد، حسین، (1380)، بررسی مسائل اجتماعی ایران، انتشارات رشد، جلد دوم

    10. کجباف، محمدباقر، (1372)، رفتار جنسی ، جنبه روانی، نشر مروارید، جلد اول

    11. گابریل، پل، (1375)، کودک درون، مهدی قراچه داغی، انتشارات علمی

    12. توسلی، غلام عباس، (1376)، نظریه های جامعه شناسی، تهران، نشر مهر

     

    فهرست روزنامه و مجلات:

    1. بهنام، لیلا، کودک آزاری را متوقف کنید، نشریه جام جم ، 13 / 9 / 85

    2. پورناجی، بنفشه، یک خبر، چهارنکته، همشهری، 22 / 8 / 85

    3. قاسمی، محمد، تنبیه و کودک آزاری، نشریه صدای عدالت، 22 / 10 / 85

    4. جوادنیا، ارمغان، اقتصاد و کودک آزاری، نشریه عصر اقتصاد، 10 / 3 / 83

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , رساله در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , مقاله در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران , پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی علل جامعه شناختی پدیده کودک آزادی در شهر تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت