فهرست و منابع پایان نامه بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران
فهرست:
فهرست نمودار ها............................................................................. و
فهرست جدول ها ............................................................................................... ز
چکیدۀ پژوهش
فصل اول : مقدمه پژوهش
مقدمه .......................................................................................... 2
بیان مسأله...................................................................................... 4
اهمیت موضوع پژوهش...................................................................... 5
هدف پژوهش ................................................................................ 7
سؤالات پژوهش ............................................................................. 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها............................................................ 8
فصل دوم : پیشینۀ پژوهش
مقدمه .......................................................................................... 11
رویکردهای آموزش و پرورش ............................................................. 12
بافت جدید آموزش و پرورش.............................................................. 16
مشخصات آموزش و پرورش در قرن 21.................................................. 18
- ویژگیهای نظامهای آموزشی جهت آماده سازی دانش آموزان برای قرن 21.......... 19
فهرست مطالب
عنوان صفحه
- نگاه جدید به فراگیران در قرن 21........................................................ 22
- ویژگیهای مدارس برای ورود به قرن 21................................................. 23
- برنامۀ درسی و مدارس در قرن 21....................................................... 24
تأثیر جهانی شدن بر آموزش................................................................. 31
- محورهای تغییر............................................................................. 31
- امور مالی .............................................................................. 31
- بازار کار ............................................................................... 31
- آموزش ................................................................................. 32
- فناوری اطلاعات ...................................................................... 32
- شبکه های جهانی اطلاعات .......................................................... 32
نقشهای فرهنگی و سیاسی آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن ................... 35
پیامدها و چالشهای جهانی شدن بر تعلیم و تربیت ....................................... 37
- به سوی مدارس بهتر .................................................................. 43
- مسئولیت پذیری ...................................................................... 44
- رهبران آموزشی ، پذیرش تغییر و تکنولوژی........................................ 44
- اثربخشی مدارس ...................................................................... 45
اصول حاکم بر تحولات جهانی آموزش و پرورش ....................................... 47
عوامل مژثر برای رویارویی با انقلاب آموزشی ............................................ 48
حیطه های تربیت شهروندان قرن 21........................................................ 52
فهرست مطالب
عنوان صفحه
آموزش متوسطه : تقاطعهای زندگی ........................................................ 52
چهار ستون تعلیم و تربیت .................................................................. 56
مهارتهای قرن بیست و یکم ................................................................................. 57
- سواد عصر دیجیتال ................................................................... 58
- تفکر ابداعی ........................................................................... 58
- مهارتهای ارتباطی ..................................................................... 58
- بهره وری بالا .......................................................................... 58
انواع سواد ..................................................................................... 59
- سواد علمی............................................................................. 60
- مقوله و ویژگیها ...................................................................... 60
تفکر ........................................................................................... 62
سبکهای تفکر ................................................................................. 62
اصول سبکهای تفکر.......................................................................... 63
تفکر انتقادی........................................................................................................ 64
تفکر انتقادی و خلاّق......................................................................... 67
سوابق پژوهشی .............................................................................. 70
پیشینۀ داخلی............................................................................. 70
پیشینۀ خارجی ........................................................................... 72
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه .......................................................................................... 75
روش پژوهش ................................................................................ 75
جامعۀ آماری .................................................................................. 75
نمونه و روش نمونه گیری .................................................................. 75
ابزار جمع آوری اطلاعات ................................................................. 76
روش جمع آوری اطلاعات ................................................................. 77
پایایی و روایی ابزار پژوهش................................................................ 77
روش آماری تحلیل داده ها ................................................................. 78
فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهشی
مقدمه .......................................................................................... 80
تجزیه و تحلیل اطلاعات...................................................................................... 81
تحلیل توصیفی ............................................................................... 90
تحلیل استنباطی................................................................................................... 96
فصل پنجم : نتایج پژوهش
بحث و نتیجه گیری .......................................................................... 101
فهرست مطالب
عنوان صفحه
محدودیت های پژوهش..................................................................... 112
پیشنهادهای پژوهش.......................................................................... 112
فهرست منابع .................................................................................
پیوست ها .....................................................................................
چکیده به زبان انگلیسی ......................................................................
.
منبع:
ندارد.