فهرست و منابع پایان نامه بررسی اثر بخشی مهارت های مقابله ای بر عزت نفس و خودکارآمدی دانشآموزان پسر اول متوسطه شهرستان مشکین شهر
فهرست:
چکیده 1
فصل اول : کلیات تحقیق
11 مقدمه 3
1 2 بیان مسئله 5
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 8
1-4- اهداف تحقیق 10
1-4-1- هدف کلی 10
1-4-2- اهداف جزئی 10
1-5- فرضیههای پژوهش 10
1-6- متغیرهای پژوهش 11
1-7- تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش 11
1-7-1- تعریف مفهومی مهارتهای مقابلهای 11
1-7-2- تعریف مفهومی عزت نفس 11
1-7-3- تعریف مفهومی خودکارآمدی 11
1-8- تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهشی 11
1-8-1- تعریف عملیاتی مهارتهای مقابلهای 11
1-8-2- تعریف عملیاتی عزت نفس 11
1-8-3 تعریف عملیاتی خودکارآمدی 11
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمهای بر مهارتهای مقابلهای
2-2- تعریف مهارت مقابلهای 13
2-3- دیدگاههای مقابله 14
2-3-1- دیدگاه اول 14
2-3-2- دیدگاه دوم 14
2-3-3- دیدگاه سوم 15
2-4- انواع مقابله 15
2-4-1- مقابلهی کارآمد 15
2-4-2- مقابله ناکارآمد 15
2-4-1-1- مقابلهی متمرکز بر مسأله 15
2-4-1-2- مقابلهی متمرکز بر هیجان 16
2-4-2- مقابلهی ناکارآمد و غیر مفید 18
2-5- عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابلهای 19
2-5-1- عوامل مربوط به منبع مقابلهای 19
2-5-2- عوامل مربوط به ارزیابیهای موقعیتی 20
2-6- اهمیت آموزش مهارتهای مقابلهای 21
2-7- مصادیق و انواع مهارتهای مقابلهای 22
2-7-1- استفاده از سیستمهای حمایتی 22
2-7-2- حل مسئله یا مسألهگشایی 23
2-7-3- خودآرمیدگی 25
2-7-4- حفظ کنترل درونی 27
2-7-5- صحبت کردن با خود در مورد مشکلات و چالشها 28
2-7-6- استفاده از ذوق شوخ طبعی خودتان 29
2-7-7- ورزش کردن 30
2-7-8- پاداش دادن به موفقیتهای خودتان 31
2-8- عزت نفس 31
2-8-1- مقدمهای بر عزت نفس 31
2-8-2- تعریف عزت نفس 32
2-8-3- ابعاد عزت نفس 32
2-8-4- منابع عزت نفس 35
2-8-5- فرضیههای مربوط به عزت نفس 36
2-8-6- دیدگاهها و نظریات مربوط به عزت نفس 37
2-8-7- عزت نفس بالا و عزت نفس پایین 42
2-9- خودکارآمدی 44
2-9-1- مقدمهای بر خودکارآمدی 44
2-9-2- مفهوم و تعاریف خودکارآمدی 44
2-9-3- اهمیت باورهای خودکارآمدی 46
2-9-4- منابع خودکارآمدی 46
2-9-5- اثرات خودکارآمدی 49
2-9-6- ابعاد خودکارآمدی 52
2-9-7- مفاهیم سازههای خودکارآمدی 53
2-9-8- دیدگاههای مربوط به خودکارآمدی 55
2-10- پیشینههای پژوهش مربوط به مهارتهای مقابلهای ، عزت نفس و خودکارآمدی در خارج از
کشور 57
2-10-1- پیشینهی خارجی آموزش مهارتهای مقابلهای 57
2-10-2- پیشینهی خارجی عزت نفس 60
2-10-3- پیشینه خارجی خودکارآمدی 64
2-11- پیشینههای پژوهش مربوط به مهارتهای مقابلهای، عزت نفس، خودکارآمدی در داخل
کشور 67
2-11-1- پیشینهی داخلی آموزش مهارتهای مقابلهای 67
2-11-2- پیشینه داخلی عزت نفس 68
2-11-3- پیشینه داخلی خودکارآمدی 70
2-12- نتیجه گیری 71
فصل سوم : روش بررسی
3-1- مقدمه 74
3-2- روش پژوهش 75
3-3- جامعهآماری 75
3-4- نمونه روش و نمونهگیری 75
3-5- ابزار گردآوری اطلاعات 76
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده 78
فصل چهارم: نتایج
4-1- مقدمه 81
4-2- یافتههای توصیفی 82
4-3- تحلیل استنباطی 85
فصل پنجم : بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه 89
5-2- بحث و نتیجهگیری 90
5-3- پیشنهادهای لازم در راستای اهداف پژوهش 92
5-4- پیشنهادها 93
5-4-1- پیشنهادهای کاربردی 93
5-4-2- پیشنهادهای پژوهشی 93
5-5- محدودیتها 93
منابع و مأخذ
منابع فارسی 96
منابع انگلیسی 102
پیوستها 106
چکیده انگلیسی 130
.
منبع:
منابع فارسی
1 ابراهیمی، حسین(1374)، بررسی تأثیر آموزش شناخت درمانی بر میزان اضطراب دانشجویان پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت مدرس در آموزش پرستاری گرایش روان پرستاری، دانشگاه تربیت مدرس.
2 ادیب، نسترن(1374)، بررسی نقش مشاوره گروهی در بالا بردن عزت نفس نوجوانان، پایاننامه کارشناسی ارشد راهنمایی و مشاوره، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
3 آدینه، گلی(1389)، مقایسهی اثربخشی دو روش حل مسأله اجتماعی و مهارتهای زندگی بر نیمرخ روانی زنان شاهد، شهرستان خلخال، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد اردبیل.
4 احمدیان، ف(1384)، رابطهی شیوههای فرزندپروری با خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
5 اسلامی نسب، علی(1373)، روانشناسی اعتماد به نفس، تهران، نشر مهرداد.
6 اسماعیلی، محمد(1380)، بررسی اثر آموزش مهارتهای زندگی در تعامل با شیوههای فرزندپروری بر عزت نفس دانشآموزان استان اردبیل، فصلنامهی پیام مشاور، سال سوم، شمارهی 6، انتشارات ورای دانش.
7 امامی نایینی، نسرین(1385)، مهارتهای مقابله با هیجانات، سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور فرهنگی.
8 آقاجانی، مریم(1381)، بررسی تأثیر آموزش مهارت زندگی بر سلامت روان و منبع کنترل نوجوانان، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه الزهرا.
9 ایزدی، سیروس(1351)، روانشناسی شخصیت از دیدگاه مکاتب، انتشارات دهخدا.
10 براتی، بختیاری، سیامک(1376)، بررسی رابطهی ساده و چندگانهی متغیرهای خودکارآمدی، عزت نفس و خودیابی، با عملکرد تحصیلی در دانشآموزان سال سوم نظام جدید متوسطه شهرستان اهواز، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
11 بیابانگرد، اسماعیل(1374)، روشهای افزایش عزت نفس در کودکان، نوجوانان، انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
12 بیابانگرد، اسماعیل(1378)، مقایسهی اثر بخشی شناخت درمانی، خودآموزشدهی و حساسیت زدایی منظم بر کاهش اضطراب امتحان، پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی
13 پورشافعی، احمد(1370)، بررسی رابطهی عزت نفس، با پیشرفت تحصیلی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تربیت معلم.
14 پورسینا، مجید(1382)، مقایسهی پیشرفت تحصیلی و عزت نفس کودکان طلاق و عادی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تربیت معلم.
15 ترابی، شکوه(1385)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری کودکان(6-4) ساله، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان.
16 ثابت، مهرداد(1375)، بررسی عملی بودن، اعتبار، روایی، و فرمیابی تست عزت نفس کوپر اسمیت در مناطق 19 گانهی تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی با گرایش روانسنجی، دانشگاه علامه طباطبایی.
17 جان مارشال، ریو (1385)، انگیزش و هیجان، ترجمهی سید محمدی، یحیی، تهران، انتشارات نشر روان.
18 حاج امینی، زهرا، اجلی، امین، فتحی آشتیانی، علی، عبادی، عباس، دیبایی، مارال، دلخوش مرجان(1387)، بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی، بر واکنشهای هیجانی نوجوانان، مجلهی علوم رفتاری، دورهی 2، ش، 3.
19 حسینی، مهدی(1377)، مشاوره با والدین در مسائل تربیتی و تحصیلی فرزندان، تهران، اساطیر.
20 حقیقی، جمال، موسوی، محمد، مهرابیزاده، هنرمند، مهناز و بشلیده، کیومرث(1385)، بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی و عزتنفس دانشآموزان دختر سال اول متوسطه، مجلهی علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی سوم، سال سیزدهم، شماره یک، 78،61.
21 خیّر، محمد، استوار، صغری، لطیفیان، مرتضی، تقوی، محمدرضا، سامانی، سیامک(1387)، اثر واسطهگی، توجه متمرکز برخود و خودکارآمدی اجتماعی بر ارتباط میان اضطراب اجتماعی و سوگیری داوری، مجلهی روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران(1 و14)، 32-24).
22 دلاور، علی(1384)، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، انتشارات رشد.
23 دلاور، علی(1381)، احتمالات و آمارکاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات رشد.
24 دلاور، علی(1388)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران، ویرایش(2)، انتشارات رشد.
25 دافعی، مریم(1386)، بررسی رابطهی روش مقابلهای با ویژگی فردی و سلامت روانی زوجهای نابارور یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکدهی علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس.
26 دادستان، پ(1381)، تنیدگی با استرس، بیماری جدید تمدن، چاپ دوم، تهران، انتشارات رشد.
27 ذبیحی، حصاری، ن(1384)، رابطهی باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پیش دانشگاهی شهر مشهد، پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
28 راینیکه، مارک، ای، دایتلییو، فرانک ام، و فریمن، آرتور(1380)، شناحت درمانی در کودکان و نوجوانان، مطالعات موردی، ترجمهی علاقبند راد، جواد، فرهی، حسن، تهران، مطالعات علوم شناختی.
29 راثی، م(1382)، بررسی رابطهی گرایش دینی با عزت نفس و خودکارآمدی در بین دانشآموزان سال سوم، دبیرستانهای شهر تبریز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
30 رابرت، ل، لیهی، استفان، جی، هالند، (1387) راهنمای گام به گام درمان اختلالات اضطراب، ترجمهی دهقانی، اکرم، انتشارات نوای دانش.
31 رابرت، ل، لیهی(1389)، تکنیکهای شناخت درمانی، ترجمهی حمیدپور، حسن، اندوز، زهرا، انتشارات ارجمند.
32 زاده محمدی، علی، عابدی، علیرضا، خانجانی، مهدی، بهبود حرمت خود و خودکارآمدی در نوجوانان، فصلنامهی روانشناسان ایرانی، (15-4-252-245).
33 ساراسون، ایرون جی، ساراسون، باربارا، آر (1387)، روانشناسی مرضی، ترجمهی : نجاریان، بهمن، اصغری مقدم، محمدعلی، دهقانی، محسن، تهران، انتشارات رشد.
34 شاملو، سعید(1374)، مکتبها و نظریهها در روانشناسی شخصیت، چاپ پنجم، انتشارات رشد.
35 شکرکن، حسین، نیسی، عبدالکاظم(1373)، تأثیر عزت نفس بر عملکرد دانشآموزان پسر و دختر دبیرستانی، مجلهی تربیتی در روانشناسی، (1(3)، 27-11).
36 شولتز، دوان، پی، شولتز، سیدنی، اِلن، (1386)، نظریههای شخصیت، ترجمهی سید محمدی، یحیی، ویراست هشتم، تهران، نشر ویرایش.
37 صدرالسادات، جلال، شمس اسفندآباد، حسن(1380)، عزت نفس در افراد با نیازهای ویژه، تهران، انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
38 عبداللهی، عدلی انصار(1383)، بررسی رابطهی باورهای خود اثر بخشی با مرکز کنترل با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
39 عبدینیا، م(1377)، بررسی روابط خودکارآمدی، جهتگیریهای هدفی، یادگیری خودگردان پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سوم راهنمایی در تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
40 عربگل، فریبا(1384)، اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر عملکرد دانشآموزان سال چهارم دبستان، مجلهی تازههای علوم شناختی، سال70، شمارهی 3.
41 عطایی، بهنام(1390)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر عزت نفس دانشآموزان با اختلالات یادگیری، شهرستان مشکینشهر، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
42 علینیا، کروثی، ر (1382)، بررسی رابطهی مفهوم خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان مقطع دبیرستان، پایهی سوم شهر بابل، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
43 فتحعلی لواسانی، فهیمه(1382)، مهارتهای زندگی برای کلاس پنجم دبستان، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
44 فیرس، جری، ای ، تیمونی. جی. ترال(1386)، روانشناسی بالینی، مفاهیم، روشها و حرفه، ترجمهی فیروز بخت، مهرداد، تهران، انتشارات رشد.
45 قلائی، ن(1380)، بررسی رابطهی حمایت اجتماعی با خودکارآمدی و عادات مطالعه در درس علوم و مقایسهی آنها در دانشآموزان دختر و پسر سوم راهنمایی شهر شیراز، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
46 کرامتی، هادی، شهرآرای، مهرناز(1383)، بررسی نقش خودکارآمدی ادراک شده در عملکرد ریاضی، فصلنامهی نوآوریهای آموزشی، 10(3) 115-103.
47 گلدارد، کاترین، گلدارد، دیوید(1389)، مشاوره با کودکان با روش بازی درمانی، راهنمای عملی، ترجمهی : ارجمندی، زهرا، تهران، انتشارات اندیشه آور.
48 کریمزاده، م(1380) بررسی رابطهی مفهوم خود تحصیلی و غیر تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر شهر تهران، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
49 کریس، ال، کلاینگ(1383)، کنارآمدن با چالشهای زندگی، ترجمهی: نریمانی، محمد، ولیزاده حقی، اسماعیل، چاپ اول، انتشارات آستان قدس رضوی.
50 کدیور، پ، زارع، ک(1386)، مقایسهی خودکارآمدی و خلاقیت در دانشآموزان کاربر اینترنت و دانشآموزان غیر کاربر، فصلنامهی تعلیم و تربیت، سال 23، شمارهی 1، ص 114.
51 لارنس، پروین، اولیور، جان(1381)، شخصیت، نظریه، پژوهش، ترجمهی: جوادی، محمد، کدیور، پروین، تهران، انتشارات آییز.
52 لطافتی بریس، رامین(1383)، تأثیر اصلاح، شناختی رفتاری گروهی بر افزایش عزت نفس دانشآموزان دختر دارای منبع کنترل بیرونی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، مشاوره و خانواده دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
53 ماسن، پاول هنری و دیگران(1380)، رشد و شخصیت کودک، ترجمهی: یاسایی، مهشید، انتشارات کتاب مادر.
54 مرادی، تاج، ع(1386)، بررسی رابطهی خودکارآمدی عمومی و نگرش علمی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رشتهی علوم تجربی مقطع پیش دانشگاهی در دروس فیزیک و شیمی، زیستشناسی، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
55 مطهری، مرتضی(1374)، تعلیم و تربیت در اسلام، انتشارات صدرا، چاپ بیست و ششم.
56 معرفت، ع(1379)، بررسی رابطهی عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع راهنمایی مدارس دولتی و نمونه مردمی شهر ری، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
57 مک نامارا، سارا(1389)، راهنمای عملی، گروه درمانی مدیریت استرس برای جوانان، ترجمهی: جان بزرگی، مسعود، راجزی اصفهانی، سپیده، نوری، ناهید، انتشارات ارجمند.
58 ناصری، حسین، نیکپرورد، ریحانه(1383)، بررسی اثر بخشی مهارت زندگی بر بهداشت روانی دانشجویان، دومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه تربیت مدرس.
59 نریمانی، محمد، احدی، بتول(1379) آزمونهای شخصیت، ناشر، محقق اردبیلی.
60 نوری، مسعود(1388)، بررسی کیفیت آموزشی معلمان ابتدایی مشکینشهر با خودکارآمدی آنان در درس علوم تجربی با تأکید بر روش فلندرز، پایاننامهی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامهریزی درسی، دانشگاه آزاد واحد تبریز.
61 وردی، مینا(1383)، بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر ابراز وجود، عزت نفس، و مسئولیتپذیری دانشآموزان دختر سال اول متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان.
62 هیوز، جان(1384)، درمان شناختی رفتاری کودکان در مدارس، ترجمهی : توزندهجانی، حسن، کمالپور، نسرین، مشهد، سنبله، آیین تربیت.
63 یادآوری، ماندانا(1384)، تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت عمومی، عزت نفس و خودابرازی، دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان اهواز، پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز.
64 یاری، گلینس(1375)، مقابله با بحران، ترجمهی : تقوی، حمید، انتشارات دهخدا، چاپ پنجم.
65 یوسفی، رضا(1375)، مقایسهی عزت نفس دو گروه دانشآموزان موفق و ناموفق دبیرستان، شهرستان اردبیل و شیوههای بالا بردن عزت نفس در گروههای ناموفق، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
منابع انگلیسی
Reference:
Allport, g.w.(1961) pattern and growth in personality new york :holt
Alloy, L.B.G, abramson, L.y.(1988) depressive realism: four the oretical approaches. In L.B.Alloy(fd) Goritive perocesses in depression (pp.223-265) new york: Guil ford
Azar.B (1994) October sligman recommends a depression vaccine. APA monitor,927,4
Bandura .A, Adams .N.E, Hardy .A.B.& Howells, G.N(1980) tests of the generality of self-efficacy theory, cognitive therapy and research,4-39-66
Bandura. A (1982) self- efficacy mechanism in Haman agency. American psychologist, 37-122-147
Bandura. A (1983) self- efficacy mechanisms of anticipated fears calamities, journal of personality and social psychology. 45.464-469
Bandura. A (1986) self- efficacy in social foundations of thought and action. A social cognitive theory (PP.390-453). Englewood cliffs, NJ: prentice-hall
Bandura. A (1977) self- efficacy. The exercise of contoroll. New York: freeman.
Bandura. A (1988) self- efficacy conception of anxiety, anxiety research , 1-77-98
Bandura. A.& wood, R.E. (1989) effect of perceived control ability and performance standards on self-regulation of complex decision making journal of personality and social psychology. 58-805-814
Bandura. A (1989) human agency in social cognitive theory. American psychologist, 44-1175-1184
Bandura. A (1991) self- regulation of motivation through anficipatory and self- regulatory mechanisms in R.A. Diensttbier (ED). Nebraska symposium on motivation perspectives on motivation. (vol.38, PP, 69-164). Lincoln: university of Nebraska press.
Bandura. A (1995). Exercise of personal and collective self-efficacy in changing societies. in A. Bandura(ED), self-efficacy in changing societies(PP,1-45). Cambridge university press.
Bandura. A (1996) self- efficacy: the exercise of control, new york, who. Freeman.
Bandura. A, barbarannelli, C.V, pastovelli. C(1999). Self-efficacy pathways to child hood depression journal of personality and social psychology,76,258-269
Bandura. A (2000) Exercise of human ageney through collective efficacy. Carrent pirections of psychological science,9,75-78
Bandura. A (2002), social cognitive theory in cultural context, journal of applied psychology: AD international review. 51-269-29
Betz, N.E, Hackett .G. (1986) applications of self-efficacy theory to understanding career choice behavior. Journal of social and clinical psychology. 4-279-289
Billing, S.A.G. Cronkite, R.C. moos,R. H (1983) social environmental factorsin aripolar depression comparisons of depressed patients and hone depressed controls. Journal of abnormal psychology, 92,119-133
Cooper smith. S (1967). The antecedents of self-esteem. New york: W.H. freemen
Cooper smith. S (1987). Self-esteem inventories California. Consulting psychologists press.
Costa .P.T.Jr & McCrea, R.R (1988) personality in adulthood. A sex-year longitudinal study of self-report and spouse ratings on the NEO personality inventory journal of personality and social psychology. 54-853-863
Compas, B.E, cooper smith. J,K, Saltzman .H. homecn, A.H. wands worth, M.E. (1998) coping with stress during child hood and adolescence: problems, progress, and potential in theory and resayen psychological bulletin, 127-87-127
Darden .C.A(1996) life skills developments scale-adolescence form journal of mental health counseling 18(2) 22-142
Diner, E,& Diener .C.(1996). most people are happy psychological science, 7-181-185
Folk man ,S,& lazarurs, R.S (1985). If it changes it must be process. Study of emotion and coping drving there stages of a college examination. Journal of personality and social psychology, 48,150-170
Folk man, S.& lazarus , R.S (1984) stress, appraisal and coping. New york: springe
Fraser. M. Galinsky. G, smokowski : P- Paj, Terzian. A , Guo, s. 200, social in formation prcessing skills trainning to promate copetence and perent aggressive bcharior in the third grads, conselling and clinical psychology.73(3:1045-1055).
Grenbery. J, solo man. S, pyszzymski, T. Rosenblatt, A,Burling. J.Lyon, D, simon, L,Q pinel , E (1992).why do people mead self-esteem, converting evidence. That self-esteem serves an anxiety buffering function. Journal of personality and social psychology,63-913-922
Hackett g,(1985). The role of mathematics self-efficacy in the choice of math-related majors of college woman and men: A path analysis. journal of counseling psychology, 32-47-56
Harters. (1993). Causes and consequences of low self-esteem in children and adolescence
Helemack .A.Q wanaken . M.A.G (1995) the casal ordering of academic achievement and self-concept of ability during elementary school: A longitudinal study journal of educational psychology, 87-624-637
Holahan, c,K & holahan C.J. (1987) self-efficacy social support, and depression in aging: A longitudinal analysis. Journal of gerountology. 42-65-680
Kim ,Y-H (2003)correlation of mental healthe propelms with psychological nonstruction in adolescence final results from a 2 years study. International journal of nursing studies. 40,115-125
Kazdin. A.E (1979). imagery elaboration and self-efficacy in the covert modeling treatment of unassertive behavior. Journal of consulting and clinical psychology, 47,725-733
Lazarus .R.S(1991)emotion and adaptation new york: oxford university press.
Lazaruse, R.S(1991) progress on cognitive-motivational relational theory of emotion. American psychologist,46,819-834
Locke, E.A,& latham , P.(1990). A theory of goal setting and tack performance: Englewood, NT: precntice –hall
Marsh. H.W (1990) causal ordering of academic self-concept and academic: A multivariate, longitudinal panel analysis. Journal of educational psychology, 82-646-656
Nelson-jones-R (1992). Life skilis helping USA: Books/ cole publishing company
Ozer, E.M & bandura, A. (1990) mechanisms governing empowerment offects: A self-efficacy analysis. Journal of personality and social psychology, 58,472,486
Pajures, F. (1996), self-efficacy bliefs in academic setting journal review of educatonal reaserch vol (66.No4.PP.543-578)
Peterson .C. maier.S.F.seligema.M.E.P.(1993). Leaened help lessness: A theory for the age of personal control new york: oxford university press.
Pike,s, gevauden.m & porthinga, V.H (2003) sexuality and life skills education: A , miltistrategy intervention in mexico: A mericon psychologist , 58,3, 230-234
Pop, A.W,mchale, S.M.craighed, E.W(1998) self-steem enhancement with children and adores cents. Translation in Persian by parisa tajalli, R.shd population .tehran
Salomom, G.C (1984) television is easy print is tough. The differential investment of mental ef fortin learning as a function of perceptions and attributions journal of educational psychology 76-647-658
Sanna-l.j.& pusecker,P.A(1994). Self-efficacy, valence of self-evaluation and perfornace. Personality and social psychology bulletin, 20-82-92
Solamon, greebberg.h. pyxzczynski,T(1991). A terror, management theory of social behavior: the psychological functions of self-esteem and cultural world views. In M.P.zanna (ED), advances in sandiego: academic press.
Stajkovic,A & louthans,F (1998). Self-efficacy and work related performance: A meta-analysis psychological bulletin, 124-240-261
Sw,kauching & Stephen,y,y(2000). Effect of self-efficacy and social support and the meutal health conditions of mutual- and organization memberd. Social behavior and personality.(412-422)
Silverston.PH.A.Salsali ,M(2003). Lowe self esteem and psychiatric patients /: part 1-the realtion ship between low self esteem and psychiatric diag nosis, ananls of general, psychiatry,z,1,16 . pentrieved june I , 2005 from http://www/anals-genral-psychiatry.com/content
Spivack,G,A chure, M.B.(1974). Social adjustment of young children. San fancisco: josey-bass.
Windle,M.&.windle,R.e.(1996). Coping strateges drining motives, and strees fullife events among middle adolescents: associations with emontional and behavioral problem sand academic functioning, journal of abnormal psychology . 105(4) , 551, 56
.