فهرست و منابع پایان نامه ارائه مدل پیش بینی نرخ برخوردهای ترافیکی در تقاطع های بدون چراغ راهنمایی
فهرست:
عنوان مطالب شماره صفحه
چکیده ١ مقدمه ٢
فصل اول
تعریف مسأله ٥
١-١- تعریف کلی مسأله ٥
١-٢- نیاز به مطالعه در مورد مسأله ٦
١-٣- اثرات مهم مطالعه بر مسأله از نظر بهبود آن ٨
١-٤- اهداف و فرضیات ٦
١-٥- دامنه اثر مسأله در جامعه علمی و اجتماع ١١
١-٦- محدودیت ها و چهار چوب پروژه ١١
فصل دوم
٢- کاوش در متون ١٤
٢-١- مقدمه ١٤ ه
-٢ - بررسی مقالات ١٤
٢-٢-١- بررسی مقالات با موضوع "برخوردهای ترافیکی " ١٤
٢-٢-٢- برسی مقالات در خصوص مقایسه برخوردها در حالت گردش به چپ مستقیم (DLT) و گردش به راست بعلاوه دوربرگردان (RTUT) ١٦
٢-٢-٣- بررسی مقالات با عنوان "شدت برخوردها و طبقه بندی برخوردها" ١٨
٢-٢-٤- بررسی مقالات با موضوع "رفتار میانه ها در کاهش برخوردها" ٢٢
٢-٣- بررسی پایان نامه ها و پروژه ها ٢٨
٢-٣-١- بررسی پایان نامه ها با موضوع "پیش بینی برخوردهای ترافیک در تقاطع بدون چراغ راهنمایی " ٢٨
٢-٣-٢- بررسی پایان نامه ها با موضوع "ایمنی مانور گردش به راست بعلاوه دوربرگردان " ٣٣
٢-٣-٣- بررسی پایان نامه ها با موضوع " ارزیابی اثر عملکردی حرکت دوربرگردان ها" ٣٤
٢-٣-٤- بررسی پایان نامه ها با عنوان "طراحی مدل جهت تعیین ارتباط بین میزان تصادفات و احتمال برخورد ترافیکی در شبکه خیابان های شهری ٣٧
٢-٤- بررسی کتاب ها ٣٧
٢-٤-١- بررسی کتاب "طرح هندسی راه ها و خیابان ها" ٣٧
٢-٤-٢- بررسی کتاب "طراحی تقاطع های همسطح شهری " (نشریه ١٤٥ سازمان برنامه و بودجه ) ٤١
و
-٤-٣- بررسی کتاب "٢٠٠٠ HCM" ٤٧
٢-٤-٥- بررسی کتاب "آیین نامه طراحی راه های شهری " ٤٨
٢-٥- بررسی کنفرانس ها ٥١
٢-٥-١- بررسی هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ٥١
٢-٥-٢- بررسی هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ٥٤
٢-٥-٣- بررسی دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت ٥٧
٢-٥-٤- بررسی اولین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای ٥٧
٢-٥-٥- مطالعه سومین کنفرانس بین المللی بررسی تقاطع های بدون چراغ ترافیکی ٦١
٢-٦- سوالات مطرح شده و یافته ها تا زمان حاضر ٦٣
فصل سوم
٣- روش تحقیق ٦٥
٣-١- روش به کار گرفته شده و دلایل آن ٦٧
٣-١-١- برخوردهای ترافیکی ٦٧
٣-١-٢- منشأ برخوردها در حرکت های گردش به چپ ٦٧
٣-١-٣- شناسایی برخورد ٧٠
٣-٢- دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روش های به کار رفته ٧٠
ز
-٢-١- انواع برخوردها ٧٠
٣-٢-١-١- برخوردهای تعریف شده برای حرکت گردش به چپ مستقیم ٧١
٣-٢-١-٢- برخوردهای تعریف شده برای حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان ٧٢
٣-٢-٢- بازنگری داده های برخوردهای ثبت شده ٧٤
٣-٢-٣- محاسبه نرخ برخوردها ٧٥
٣-٢-٤- ساخت مدل ٧٦
٣-٣- تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی ٧٧
٣-٣-١- تعاریف ٧٤
٣-٣-١-١- تقاطع های بدون چراغ ٧٤
٣-٣-١-٢- برخوردهای ترافیکی ٧٤
٣-٣-١-٣- علل پیدایش تکنیک های برخوردها ٧٤
٣-٣-١-٤- معیارهای پیشنهادی که برای تعیین شدت احتمال برخوردها استفاده می شوند ٧٧
٣-٣-١-٥- حل مشکلات گردش به چپ ٧٨
٣-٣-١-٦- طبقه بندی میانه ها ٨٢
٣-٣-١-٧- مدیریت دسترسی ٨٦
ح
٣-٣-١-٨- تکنیکهای مدیریت دسترسی ٨٨
٣-٣-١-٩- عرض میانه و راه ٩٢
٣-٣-١-١٠- انواع برخوردهای رخ داده شده در تقاطع ها ٩٣
٣-٣-١-١١- مسیر اصلی در تقاطع ١٠٦
٣-٣-٢- اختصارات ١١٠
٣-٣-٣- نشانه های ریاضی ١١٤
٣-٤- برنامه های کامپیوتری استفاده شده ١١٥
٣-٤-١- نرم افزار SPSS ١١٥
٣-٤-٢- نرم افزار شبیه سازی SYNCHRO ١١٥
٣-٤-٣- برنامه کامپیوتری ++C ١١٦
فصل چهارم
٤- جمع آوری اطلاعات ١١٨
٤-١- مقدمه ١١٨
٤-٢- انتخاب موقعیت های مورد مطالعه ١١٨
٤-٣- جمع آوری داده ها ١٢١
٤-٤- ساخت مدل ١٢٥
٤-٤-١- انتخاب مدل ١٢٦
٤-٤-١-١- مدل های آماری ١٢٦
٤-٤-١-٢- آزمون های آماری ١٣١
٤-٤-٢- طراحی مدل ١٣٥
٤-٤-٢-١- روش های طراحی مدل رگرسیون خطی ١٣٥
٤-٤-٢-٢- مدل مناسب ١٣٧
٤-٤-٢-٣- مدل کردن نرخ برخورد حرکت گردش به چپ مستقیم (DLT) ١٣٨
٤-٤-٢-٣-الف - مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با مسیر مستقیم (CR1) ١٣٩
٤-٤-٢-٣-ب - مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با گردش به چپ از راست (CR2)140
٤-٤-٢-٣-ج - مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با گردش به چپ ازچپ (CR3) ١٤٢
٤-٤-٢-٣-د- مدل کردن نرخ برخورد گردش به چپ مستقیم با جریان بالادست (CR4) ١٤٤
٤-٤-٢-٣- ه- مدل نهایی برای گردش به چپ مستقیم ١٤٦
٤-٤-٢-٤- مدل کردن حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان (RTUT) ١٤٧
٤-٤-٢-٤-الف - مدل کردن نرخ برخورد گردش به راست از راه اختصاصی یا فرعی (CR5) ١٤٧
٤-٤-٢-٤-ب - مدل کردن نرخ برخورد هم جهت با وسیله نقلیه کند (CR6) ١٤٩
٤-٤-٢-٤-ج - مدل کردن نرخ برخورد تغییر خط (CR7) ١٥٠
٤-٤-٢-٤-و- مدل نهایی گردش به راست بعلاوه دوربرگردان ١٥٢
٤-٤-٣- تأیید مدل ١٥٤
٤-٥- مشکلات در جمع آوری اطلاعات ١٦٣
فصل پنجم
٥- تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج ١٦٦
٥-١- مقدمه ١٦٦
٥-٢- تحلیل برخوردها ١٦٦
٥-٢-١- تحلیل تعداد برخوردها ١٦٦
٥-٢-٢- تحلیل نرخ برخوردهای حجمی ١٦٩
٥-٢-٣- تحلیل نرخ برخورد ساعتی ١٧١
٥-٣- تحلیل آماری ١٧٣
٥-٣-١- آمار توصیفی ١٧٣
٥-٣-٢- توزیع داده ها ١٧٤
٥-٣-٣- تست نرمال بودن داده های نرخ برخوردها ١٧٧
٥-٣-٤- تست تصادفی بودن داده های نرخ برخورد ترافیکی ١٧٨
٥-٣-٥- همبستگی بین متغیرها ١٧٩
٥-٤- تحلیل حرکت گردش به چپ مستقیم و حرکت گردش به راست بعلاوه دوربرگردان ١٨٢
٥-٥- تجزیه و تحلیل میانه های کاملاً باز ١٨٤
٥-٦- نتیجه گیری ١٩١
٥-٧- کاربردهای علمی و تئوری ١٩٣
٥-٨- پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده ١٩٤ پیوست (الف ) ١٩٥ پیوست (ب ) ١٩٧ پیوست (ج ) ١٩٩ پیوست (د) ٢٠١ پیوست (ر) ٢٠٣ پیوست (ز) ٢٠٥ پیوست (ه ) ٢٠٧ پیوست (و) ٢٠٩
پیوست (ی ) ٢١٠ پیوست (ن ) ٢١١ منابع و مأخذ ٢١٣ منابع فارسی ٢١٣ منابع لاتین ٢١٤ سایت های اطلاع رسانی ٢١٥
چکیده انگلیسی ٢١٦
منبع:
١. عراقی ، بهار، "طرح مدل جهت تعیین ارتباط بین میزان تصادفات و احتمال برخورد ترافیکی در شبکه خیابان های شهری "، پژوهشکده حمل و نقل ، تهران ، فروردین ١٣٨٧
٢. افندی زاده ، شهریار، "بررسی شاخص های جایگزینی تقاطعات چراغدار شهری بوسیله کاربرد دوربرگردان
(U-Turn)" هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ، تهران ، ١٣٨٧
٣. احمدی نژاد، محمود، افندی زاده ، شهریار، "عوامل موثر بر ایمنی تقاطع های همسطح "، هفتمین کنفرانس حمل و نقل و ترافیک ایران ، تهران ،١٣٨٧
٤. شاهی ، جلیل ، نادران ، علی ، "تأثیر دوربرگردان ها بر ایمنی تردد"، نخستین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده ای ، دانشگاه تهران ، آذر ١٣٨٤
٥. عامری ، محمود، کرم رودی ، محمود، "تأثیر رفتار رانندگان در ظرفیت و تأخیر تقاطع های بدون چراغ در ایران "، هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ، تهران ، ١٣٨٧
٦. امینی ، بهنام ، بردبار، امیرحسین ، "طراحی بهینه دوربرگردان ها در بزرگراه های شهری "، هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ، تهران ، ١٣٨٧
٧. صفارزاده ، محمود، علوی ، سیدصابر، "حذف گردش به چپ در تقاطع ها با استفاده از دو میدان همسایه "، هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران ، تهران ، ١٣٨٧
٨. امینی ، بهنام ، "بررسی و ارزیابی دوربرگردان های شهر تهران "، دومین سمینار ساخت و ساز در پایتخت ، تهران ، ١٣٨٥
٩. صفارزاده ، محمود، "طرح هندسی راه ها و خیابانها". جلد دوم ، چاپ اول ، پژوهشکده حمل و نقل ، تهران ، بهار ١٣٨٨.
١٠. بهبهانی ، حمید، "طرح هندسی راه "، چاپ سیزدهم ، مرکز نشر دانشگاهی ، تهران ، سال ١٣٨٥.
١١. آیین نامه تقاطع های همسطح شهری ، چاپ اول ، سازمان برنامه و بوجه ، تهران ،١٣٧٦
١٢. آیین نامه طراحی راه های شهری ، چاپ اول ، مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران ، تهران ، ١٣٧٥
١٣. صادقی ، علی ، "راهنمای نرم افزار آماری 17.SPSS"، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران ، تهران ، پاییز ١٣٨٨
منابع لاتین
14. Mallah, M, "Development of A Conflict Rate Prediction Model At
Unsignalized Intersection", University of South Florida, September 2003
15. Liu, p, "Evaluation of the Operational Effects of U-Turn Movement",
University of South Florida, May 2006
16. Pirinccioglu, F, "Safety Impacts of Right Turns Followed by U-Turns",
University of South Florida, March 2007
17. Gluck, J, "Impacts of Access Management Techniques" , NCHRP Report
420, Washington, D.C, Transportation Research Board, 1999
18. Kennedy, H, "Unsignalized Intersection Collisions", NCHRP Report 500,
Washington, D.C, Transportation Research Board, Spring 2006
19. Harwood, D, "Safety of U-Turns at Unsignalized Median Openings",
NCHRP Report 524, Washington, D.C, Transportation Research Board, 2004
20. Zegeer, C.V. “Traffic Conflict as Diagnostic Tool in Highway Safety”,
Transportation research Record, Washington D.C., 2002
21. Migletz, D.J. “Relationships Between Traffic Conflict and Accidents”,
Department of Transportation, 2005
22. Sayed, T. “Accident Prediction Models for Urban Unsignalized Intersection
in British Columbia”, Transportation research Record, Washington, D.C.,
2003
23. John, J, " Selection Of The Optimal Location Of A U-Turn Bay For
Vehicles Making Right-Turns Followed By U-Turns", Transportation
Research Board, Washington, D.C, 2007
24. Salman, K, "Safety Evaluation at Three-Leg Unsignalized Intersection by
Traffic Conflict Technique", Transportation Research Board 1485,
Washington, D.C, 2000
25. AASHTO, "A Policy on Desing of Urban Highway and Arterial Streets",
American Association of State Highway and Transportation Officials,
Washington, 2004
26. Transport Reserch Board (TRB), "Highway Capacity Manual (HCM)", 4 th
edition, Washington, D.C: Transport Reserch Board, 2000.
27. Harwood, D, "Median Intersection Design" Washington, D.C.: National
Academy Press, 1995
٢٨. سایت های اطلاع رسانی
١. www.trb.org
٢. www.tri.gov.ir
٣. www.sciencedirect.com
٤. www.nporg.tec
٥. www.trijournal.ir
٦. www.tehran.ir
٧. www.ttic.ir
٨. www.MichiganHighways.com