پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران

تعداد صفحات: 71 فرمت فایل: word کد فایل: 216
سال: 1388 مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۰,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران

    پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسى رشته مشاوره

    چکیده :

    ویژگی های رفتاری هر فردی حاصل نوع شخصیّت فردی است. و شخصیّت هم محصول استعدادها و توانایی ها و هوش و احساسات و هیجانات رفتاری افراد است در یک کلام از جمع بندی تعاریف هوش (عمومی، کلامی، فضایی، تخیّلی، حسابی، ...) می توان به این نتیجه رسید که «هوش میزان توانایی سازگاری فرد با محیط است» بدیهی است، تفاوت رفتارها و منش و شخصیت افراد به نوع احساسات و نگرش ها و گرایش ها و انتظارات و امیال و علایق فرد وابسته است.

    در تحقیق حاضر نیز با عنوان بررسی هوش هیجانی دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران به جستجو و بررسی نوع و میزان و مؤلفه های هوش هیجانی در دو گروه دختران 25 – 15 ساله عادی در خانواده ها و فراری پرداخته ایم.

    و با فرض تفاوت در بین هوش هیجانی این دو گروه به بیان مسئله با ذکر تبیین هوش هیجانی و اهمیت و اهداف و متغیرها و تعاریف در فصل اول و نیز مبنی تئوریک و نظری آن بخصوص هوش در میان دوقلوها و بررسی هوشی روی حیوانات و پاسخ های آنها و بررسی ساعت های درونی و فیزیولوژیکی و تأثیر نور و کنترل های برون زاد و درون زاد و به بررسی انواع خواب و مراحل خواب که با سلسله اعصاب و روابط عصبی و هوشی مرتبط است اشاره شده و با پرداختن به تحقیقات انجام شده ملّی و استانی و منطقه ای فصل دوم را خاتمه داده ایم. در فصل سوم فقط به روش اجرای تحقیق (ابزارهای جامعه، حجم نمونه، روش جمع آوری اطلاعات و روش آماری) پرداخته ایم.

    و در فصل چهارم با استفاده از داده ها و جمع بندی و دسته بندی آنها به تجزیه و تحلیل آنها اقدام کرده ایم و نتایج کمّی بدست آمده را با تحقیقات و مبانی نظری تحت عنوان تأیید فرضیه تطبیق داده ایم و در فصل پنجم با اشاره به نتیجه گیری کلی و بیان مشکلات و محدودیت ها و نیز ارائه پیشنهادات و توصیه ها و ذکر منابع و مآخذ و الحاق ضمائم و پیوست ها پژوهش را به سرانجام رسانده ایم.

    «مقدمه»

    عناصر وجودی خانواده اعم از پدر و مادر، خواهر و برادر و احتمالاً پدر بزرگ و مادر بزرگ در کانون و هستۀ خانواده از ارزش و جایگاه متفاوتی برخوردارند. که اصطلاحاً در متون جامعه شناسی و روان شناسی اجتماعی این جایگاه ها و حوزه ها نقش نام دارد.

    ایفای نقش در قالب انجام تکالیف و وظایف خود انتظارات و توقعاتی هم بدنبال دارد که از سایر نقش ها انتظار می رود. اگر پدر شب و روز در سرما و گرما در شرای سخت بدنبال تهیۀ امکانات و وسایل آسایش و آرامش اعضای خانواده است. و فی المقدور همه نیازهای اساسی اعضاء در تهیه و تأمین می کند. در جای خود انتظاردارد که اعضاء در مصرف امکانات صرفه جویی کرده و جانب اهمیت و ارزش آن را درک نمایند و به قول و عمل پدر احترام بگذارند. همچنین است این مهم در مورد مادر که همه تلاش و مساعی ما در تأمین آرامش و آسایش و تدارک خوشبختی و شرایط باب میل اعضاء و مخزن محبت و عاطفه و قدرشناسی است. و انتظارش این است که حتی پدر نقش مادر را درک نماید و بچه ها هر کدام به نوبه خود در حفظ و رعایت زحمات و ارزش های در کوشا باشند و از ناحیه درک زحمات و نه از زاویه دل رحمی قدر ایثار و از خودگذشتگی مادر را بدانند.

    نهاد خانواده در عین حال که رکین ترین رکن و هسته اولیه تشکیل اجتماعات و گروه های بزرگ و کوچک اجتماعی است. و اولین گروه حضور انسانها در جمع و گروه های انسانی است.

    علاوه بر صفات و ویژگی های سایر گروه ها دارای ابعاد مختلف دیگری است که تاحدی گروه یا تمام خانواده را از سایر گروه هاجدا می کند. این ویژگی ها عبارتند از:

    1 ) عاطفی بودن ؛

    2 ) نسبی بودن ؛

     3 ) نزدیکی بودن در عین اختلاف ؛

     4 ) حتمی بودن ؛

     5 ) عمومی بودن .

    1 ) همه اعضای خانواده به دلیل هم ژنی و هم خونی و هم رحمی بودن دارای روابطی عاطفی و مهربانانه و صمیمانه قلبی هستند؛

     2 ) چون از یک پدر و مادر و یا از حداقل دو یا 3 پدر و مادر هستند از لحاظ نسبی به یکدیگر نزدیک هستند؛

    3  ) به دلیل بالا هر چند ممکن است. کودک یا پدربزرگ70سال اختلاف داشته باشند ولی به هم نزدک هستند و حرف ها و روابط نزدیک و محرمانه و صمیمانه ای دارند؛

     4 ) در همه اقوام و گروه ها این نهاد و خانواده حتمی است که باید ابتدا فرد  در خانواده تولد بزرگ شود تا رسمیت خود را در گروه های دیگر اعلام کند ؛

    5 ) عمومی بودن یعنی این ویژگی ها مخصوص ایران و شده بیت و یکم نیست و شامل همه اقوام وملت ها برای همه قرون و اعصار می باشد.این پنج ویژگی قطعی و قمی در نهاد خانواده این نهاد را از سایر نهاد ها متمایز می کند؛

    دختران در خانواده از لیطیف ترین وحساس ترین و شکننده ترین اعضای آن بشمار می روند. شاید دلیل این حساسیت و شکنندگی جسم حساس و ضعیف خطری آنان و ویژگی شخصیت زود رنج و مادرانه آنها و تیپ خطریو طبیعی زیبا شناسانه و شاعرانه و هنری دختران در طول قرن ها و هسته جوامع و گروه های اجتماعی است.

    شخصیت جذاب و حساس دختران و فرهنگ عمومی اجتماعات بشری بخصوص جوانان پسر در گرایش و میل خطری و جنبی به دختران در سنین بلوغ قصایی از رعب و سخت گیری خانواده ها در کنترل دختران و نظارت بر آمد و شد آنها وتحصیل و رفتارهای آنان را دامن می زند. و گاهی در اثر شدت عمل و عدم بر خورد عقلانی و منطقی و سخت گیری مستبدانه و نیزعدم پختگی و تجربه کافی و نیز و سیاسی و وعده و عیدهای بیرونی از ناحیه پسران واغفان و گمراه کردن آنها از سوی دوستان دختری دختران آنها را به اخذ تصمیمی خطرناک بنام ترک منزل و در بعد وسیع تر و شدیدتر فراز از خانه ترغیب می کند و خانواده و خانواده هایی را دچار مشکلات فراوان با توجه به فرهنگ متعصب مذهبی و یا شخصیت آبرومندانه ملی و محلی آنهامی نماید.

    که گاه تبعات و اثر ات آن به ازدواج اجباری و کوچ خانوادگی و درگیری اعضای خانواده با هم و با عاملان منجر می شود.

  • فهرست و منابع پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران

    فهرست:

     فصل اول :

     مقدمه

     بیان مسأله

     اهمیت و ضرورت مسئله

     اهداف تحقیق

     سوالات پژوهش

     فرضیه های پژوهش

     تعاریف عملیاتی واژه ها

     فصل دوم :

     ادبیات و پیشینه تحقیق

     مبانی نظری و تئوریک

     پژوهش در زمینه هیجان خواهی

     بررسی های مربوطه به دوقلوها

     مطاعات انجام شده بر روی حیوانات

     نور عنوان و نشانه خارجی

     کنترل برون زاد

     بررسی خواب

     مراحل خواب

     تحقیقات استانی

     فصل سوم :

     روش اجرای تحقیق

     ابزار جمع آوری اطلاعات

     روش جمع آوری اطلاعات

     جامعه

     حجم نمونه

     روش آماری

     جدول داده های شماره 1 (جدول مادر)

     نمودار مقایسه هوش عادی دختران فراری و عادی

     نمودار هوش هیجانی دختران عادی و فراری

     فصل چهارم :

     تجزیه و تحلیل یافته ها 

     فصل پنجم :

     نتیجه گیری

     محدودیت ها و ملاحظات تحقیق

     پیشنهادات

     منابع و مآخذ       

    .

    منبع:

     1 ) اتوکلاین برگ، روان شناسی اجتماعی، علی محمد کاردان، اندیشه، تهران، چهارم، 1372 ؛

     2 ) دلاور، علی، روش های آماری در علوم تربیتی، پیام نور، تهران، اول، 1369 ؛

     3 ) سیف، علی اکبر، روان شناسی پرورشی، آگاه، تهران، هشتم، 1372 ؛

     4 ) گنجی، حمزه، روان شناسی شخصیت، رشد، تهران، دوم، 1381 ؛

     5 ) جمعی از نویسندگان، مطالعات اجتماعی اول دبیرستان، کتب درسی، تهران، اول، 1387 . 

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, رساله در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, پایان نامه در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه هوش هیجانی بین دختران عادی و فراری 25 – 15 ساله شهر تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت