فهرست و منابع پایان نامه مقایسه سبک های هویت و مهارت های اجتماعی در دانش آموزان دختر دبیرستانی نابینا و ناشنوا ی شهر اردبیل
فهرست:
فصل اول(کلیات پژوهش)
1-1-مقدمه. 1
1-2-بیان مسئله. 3
1-3-اهمیت وضرورت پژوهش.... 5
1-4-اهداف پژوهش.... 6
1-4-1-هدف اصلی: 6
1-4-2-اهداف فرعی: 6
1-5-فرضیه های تحقیق.. 6
1-6-تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 7
1-6-1-تعاریف مفهومی.. 7
1-6-2-تعاریف عملیاتی.. 7
فصل دوم(ادبیات و پیشینه پژوهش)
2-مقدمه. 9
2-1-معلولیت نابینایی و ناشنوایی.. 9
2-1-1-تاریخچه. 9
2-1-2-انواع معلولیت1. 13
2-1-3-مشکلات روانی – اجتماعی معلولین.. 15
2-1-4-عوامل پیشگیری از معلولیتها 17
2-1-5-نابینایی و ناشنوایی.. 19
2-1-6-تعریف نقص بینایی.. 19
2-1-7-ناشنوایی.. 20
2-1-8-علل شایع در ناشوایی انتقالی.. 20
2-1-9-صداهای داخلی گوش بدون وجود خارجی.. 22
2-1-10-اختلالات ناشنوایی.. 22
2-1-10-1-انواع اختلالات ناشنوایی.. 23
2-1-10-2-نقص شنوایی در کودکان. 23
2-1-10-3-نقص شنوایی.. 23
2-1-10-4-کمشنوا 24
2-2- مهارت های اجتماعی.. 24
2-2-1-ماهیت مهارت اجتماعی.. 26
2-2-2-مهارتهای لازم برای ارتباطات اجتماعی.. 29
2-2-3-مبانی نظری مهارتهای اجتماعی.. 31
2-2-4-تعریف مهارتهای اجتماعی.. 32
2-2-5-مبانی نظری مهارتهای اجتماعی.. 35
2-2-5-1-نظریه روانی- اجتماعی اریک اریکسون: 35
2-2-5-2-نظریه هوش هیجانی دانیل گلمن.. 35
2-2-5-3-شهروندی دموکراتیک جیمزشِوِر. 37
2-2-5-4-سلسله مراتب نیازها ابراهام مزلو. 38
2-2-5-6-خصایص رشد اجتماعی در دوره نوجوانی.. 39
2-2-6-انواع مسائل اجتماعی نوجوانان. 39
2-2-7-وظایف مدرسه در قبال تربیت اجتماعی افراد. 40
2-2-8-روابط اجتماعی بر اساس نقش های اجتماعی.. 41
2-2-9-روابط اجتماعی بر اساس پایگاههای اجتماعی.. 42
2-2-10-روابط اجتماعی بر اساس فرایندهای اجتماعی.. 43
2-2-11-عوامل خانوادگی.. 44
2-2-12-عوامل اجتماعی.. 44
2-2-13-پیشگیری و درمان مشکلات رفتاری.. 45
2-2-14-آموزش مهارتهای اجتماعی.. 46
2-2-15-آموزش مهارتهای اجتماعی به صورت گروهی.. 48
2-2-16-همکلاسان. 50
2-3-سبک هویت... 51
2-3-1-هویت و انواع آن. 51
2-3-2-نظریه های هویت... 52
2-3-2-1- نظریه اریکسون. 52
2-3-2-2- نظریه مارسیا 54
2-3-2-4- دیدگاه کگان. 57
2-3-2-5- نظریه برزونسکی.. 58
2-3-2-6-تعهد هویت... 60
2-4-مطالعات انجام شده در داخل و خارج کشور. 61
2-5-جمع بندی از سوابق پژوهش.... 62
فصل سوم ( روش شناسی پژوهش)
3-1-روش پژوهش.... 64
3-2-جامعه آماری.. 64
3-3- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 64
3-4-روش گرد آوری اطلاعات... 64
3-5-ابزارگرد آوری اطلاعات... 65
3-6-روش تجزیه و تحلیل داده ها 66
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
4-1-مقدمه. 68
4-2-ویژگی های جمعیت شناختی.. 68
4-3-یافته های توصیفی.. 71
4-4-یافته های استنباطی.. 72
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری )
5-1-بحث و نتیجه گیری.. 78
5-2-محدودیت های پژوهش.... 80
5-3-پیشنهادهای پژوهش.... 80
5-4-پیشنهادات کاربردی.. 80
منابع. 81
منبع:
منابع
- میررامین خاتمی (1390) پیش بینی مکانیزم های دفاعی براساس متغیرهای هویت و هوش هیجانی در بین دانشجویان پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اردبیل.
امیدیان ، مرتضی ؛ شکر کن ، حسین ( 1381 ) . 'بررسی حالت های هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین فردی و حوزه های فرعی این ابعاد در دانشجویان پسر دانشگاه شهید چمران اهواز'.ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.
بنفشه فرزین راد(1386)اثربخشی آموزش روش حل مساله برتغییرنمره سبک هویت ومهارت های مقابله ای وافسردگی دانشجویان:تازهای علوم شناختی سال9
بهرام جوکار (1390)،بررسی رابطه سبک های هویت و شادی در دانشجویان دانشگاه شیراز ،نشریه روانشناسی و علوم تربیتی سال هفتم
بهرامی ،باقری (1388) رابطه بین سبک های دلبستگی با نوع هویت و زندانیان 15 تا 30 ساله تهران : فصلنمه روانشناسی کاربردی سال سوم شماره 3(1)
چلبیانلو ، غلامرضا ؛ کاظمی ، حمید (1382) . بررسی رابطه ابعاد هویتی با صفات شخصیتی در نوجوانان بزهکار بر اساس مدل 5 عاملی' . ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی
حسینی، اکبر(1385) نوجوان امروز: شناخت و تربی . ت چاپ سوم. تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
دلاور، علی. ( 1387 ). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش، چاپ بیست و پنجم.
شکر کن ، حسین ؛ امیدیان ، مرتضی ؛ نجاریان ، بهمن ؛ حقیقی ، جمال ( 1380 ) .' بررسی و مقایسه انواع هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین فردی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز مجله علوم تربیتی و روانشناسی . دانشگاه شهید چمران اهواز ، دوره سوم ، سال هشتم ، شماره 1 و 2
-شیوا خوش نسب(1386)،بررسی ارتباط بین سبک های دلبستگی و پایگاه هویت در نوجوانان ،نشریه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران سال 39، شماره 2
کارگر شولی ، هدایت ؛ پاکنژاد ، فاطمه (1382 ) . 'خانواده نخستین عامل تاثیر گذار بر هویت دانش آموزان ' . ویژه نامه مجله دانشگاه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی
کاکاوند، علیرضا. ( 1385). روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران : نشر روان، چاپ دوم.
متسون، ج. اولندیک، ت. (بی تا). بهبود بخشی مهارتهای اجتماعی کودکان. احمد به پروژه ( مترجم، 1384 ). تهران: انتشارات اطلاعات
محمدی ، زهره ( 1384 ) . 'بررسی قدرت پیش بینی کنندگی ابعاد هویتی فرزندان توسط ابعاد فرزندپروری والدین در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز '. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز
میکائیلی منیع، فرزانه.( 1387). رابطه سبک های هویت، تعهد هویت و جنسیت با سازگاری دانشجویان با دانشگاه.. فصلنامه مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا، دوره 6، شماره 2
Adams , G . R . ( 1985 ) .' Family corrclates of female adolescents , ego identity development '. Journal of adolescence : Vol 8 . P P . 69 – 82
Adams , G . R ., Dyk , P. A . H ., & Bennion , L . D . (1987 ) . ' Parent – adolescent relationship and identity formation' Family perspective , 21 , 249 – 260
Archer , S . L . ( 1992 ) . 'A feminist s approach to identity research ' In G . R . Adams , T . P . Gullotta , & R . Montemayor ( Eds ) , Adolescent identity formation ( Advances in adolescent development , vol 4) . Newbury park , CA : sage .
Aro,K. L ; Bundy,K. A. (2007). social skills training for young adolescents, New York :Dover 233-242
Berk , J.J. (2008). Issues for DSM-V: Internet Addiction. Am J Psychiatry, 165 (3): 306-307.
Berzonsky, M. d. ( 2003). I dentity style and well-being: Does commitment matter? Identity: An International Journal of Theory and Research, 3 (2), 131-142.
Berzonsky, M. D., & Kuk, L. ( 2000). Identity status and identity processing style, and the transition to university. Journal of Adolescent Research, 15 (1), 81-98.
Bourne , E . ( 1978 ) . The state of research on ego identity : A review and appraisal ( part ) . Journal of youth and adolescence , 7 (3) , 223 – 247
Brewer , M . B. & Gardner , W. (1996) .' Who is this 'we' Levels of collective identity and selp representations' , Journal of personalityand social psychology , 71, 1, 83-93
Eisenberg,N; fabes, R; Guthrie,k ;Reiser, M. (2005) pispositional. Emotionality any Regulation : their Role in predicting quality of social functioning. Journal of person a lity and social psychology. Vol 28 No 1 pp136-157
Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. New York: Norton
Goldestein,H;Morgan,L.(2004).social interaction and modeles of friendship development. Available site : http/www.eric.com
Greshom , F ; Elliot , S. (2002). the social skills rating system. criclepinesMN:American guidance services
Haprper .K.A. (2005). social skills effects of Impulsivity and Depression defeat hyperactiveity disorder. Journal of autism andevelopmental disorders. Feb .vol (71)
Lomeo , C . M . ( 1999 ) . ' Identity development : The links between coping style , sibling relationships and parenting style ' DissertationAbstracts international : Section B : The sciences & Engineering , 59 , 3737
Rich, Y., & Schachter, E. P. (2011). High school identity climate and student identity development. Contemporary Educational Psychology, In Press, Corrected Proof, Available online http://www.sciencedirect.com
Schermerchon, John. R. Jr, (1996), Management,5Th Ed, New York, John Wiley and Sons, Inc.
Slaby T, Gaura T. Self– efficacy and personal goal setting. American education research journal 2003; 29: 663-9.
Stoven and Rabert (2006),comprision of identiysyles between depressed and non-depressed students of university jurnal of clinical psychology
Stoven and Rabert (2006),comprision of identiysyles between depressed and non-depressed students of university jurnal of clinical psychology
Vleioras, G., & Bosma, H. A. (2005). Are identity stylesimportant for psychological well-being? Journal of Adolescence , 28 (3), 397-409