فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل موثر برافزایش صادرات محصولات صنایع دستی استان اردبیل
فهرست:
چکیده ............................................................................................................................................................1
فصل اول :کلیات تحقیق
1-1مقدمه ....................................................................................................................................................
1-2 تعریف موضوع پژوهش ........................................................................................................................
1-3 بیان مسئله ..............................................................................................................................................
1-4 اهمیت و ضرورت .................................................................................................................................
1-5 اهداف پژوهش .....................................................................................................................................
1-6 سوالات پژوهش ....................................................................................................................................
1-7 فرضیه های پژوهش ................................................................................................................................
1-8 روش شناسی تحقیق ................................................................................................................................
1-9 قلمرو پژوهش .........................................................................................................................................
1-10 تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها .........................................................................................................
1-11خلاصه فصل ..........................................................................................................................................
1-12 ساختار گزارش تحقیق ...........................................................................................................................
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه ......................................................................................................................................................
2-2 کلیاتی درباره صنایع دستی استان اردبیل ...................................................................................................
2-2-1 تعریف صنایع دستی..............................................................................................................................
2-2-2 ویژگی های صنایع دستی.......................................................................................................................
2-2-3 طبقه بندی صنایع دستی..........................................................................................................................
2-2-4 بررسی فعالیتهای تولیدی انجام شده در زمینه صنایع دستی استان اردبیل...................................................
گفتار اول: تحقیقات انجام یافته در داخل و خارج از کشور
2-3 ادبیات پژوهش در ایران ..........................................................................................................................
2-4 ادبیات پژوهش درجهان ..........................................................................................................................
گفتار دوم: صنایع دستی
2-5 صنایع دستی و مهمترین ویژگی های آن ...................................................................................................
2-6 شورای جهانی صنایع دستی ......................................................................................................................
2-6-1 هدفهایی که شورای جهانی صنایع دستی دنبال می کند ...........................................................................
2-6-2 سایر فعالیتهای شورا برای رسیدن به اهداف یاد شده .................................................................................
2-7 جایگاه صنایع دستی در جهان و ایران و راهکارهای توسعه آن در ایران .......................................................
2-8 صادرات صنایع دستی و نقش صنایع دستی در ازدیاد درآمد سرانه ...............................................................
2-9 صنایع دستی و نقش آن در اشتغال و کارآفرینی ..........................................................................................
2-10 نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری و عوامل مهم در تشویق گردشگران برای خرید صنایع دستی ........
2-10-1 یک برنامه موفق برای فروش صنایع دستی به گردشگران ........................................................................
2-11 نقش صنایع دستی در حفظ تاریخ،تمدن و فرهنگ اسلامی و هویت ملی ایرانیان .........................................
2-12 صنایع دستی ایران و بازاریابی مدرن(اینترنتی) .............................................................................................
2-13 موزه صنایع دستی ......................................................................................................................................
2-14 تقویت و ایجاد بازارصنایع دستی ................................................................................................................
2-14-1 راهکارهایی برای تقویت،توسعه،بازاریابی و تبلیغ صنایع دستی.................................................................
2-15 صنایع دستی محور توسعه فرهنگی و صادرات ............................................................................................
2-15-1 موفقیت حاصله در زمینه صدور گسترده محصولات دستی .....................................................................
2-16 نقش دولت در توسعه و تحول صنایع دستی ................................................................................................
گفتار سوم: صادرات
2-17 تعریف صادرات و اهمیت آن .....................................................................................................................
2-18 اسناد متداول در صادرات ............................................................................................................................
2-18-1 بیمه نامه .................................................................................................................................................
2-18-2 بارنامه .....................................................................................................................................................
2-18-3 اظهارنامه کالای صادراتی یا خروجی ........................................................................................................
2-18-4 پیش فاکتور .............................................................................................................................................
2-18-5 گواهی بازرسی ........................................................................................................................................
2-18-6 صورتحساب تجاری .................................................................................................................................
2-18-7 گواهی مبدا ..............................................................................................................................................
2-18-8 مجوز بهداشت .........................................................................................................................................
2-18-9 قسم نامه ...................................................................................................................................................
2-18-10 گواهی استاندارد ....................................................................................................................................
2-18-11 لیست بسته بندی .....................................................................................................................................
2-19 درآمدهای صادراتی ومتنوع سازی ..............................................................................................................
2-20 صادرات از نظر چگونگی انتقال به کشورهای خارجی وانواع صادرات غیر نفتی .........................................
2-20-1 صدور کالاها و خدمات از دیدگاه چگونگی انتقال به کشورهای خارجی ...............................................
2-20-2 انواع صادرات غیر نفتی .........................................................................................................................
2-21 محدودیت های داوطلبانه بر صادرات .........................................................................................................
2-22 پایانه صادراتی ...........................................................................................................................................
2-22-1 پایانه صادراتی عام .................................................................................................................................
2-22-2 پایانه صادراتی تخصصی ........................................................................................................................
2-23 سهمیه های صادرات ...................................................................................................................................
2-24 بررسی موضوع صادرات مجدد ...................................................................................................................
2-25 بیمه های صادراتی و سازمانهای ضمانت صادرات.........................................................................................
2-26 صادرات خدمات .........................................................................................................................................
2-27 تامین مالی صادرات و تعریف آن .................................................................................................................
2-28 عوارض صادرات و یارانه ها و مشوق های صادراتی ......................................................................................
2-29 مشکلات در صادرات و توسعه صادرات و راهبرد توسعه آن ..........................................................................
2-29-1 دانش بازاریابی صادرات و ارتباطات صادراتی ..........................................................................................
2-29-2 مدیریت صادرات ملی ..............................................................................................................................
2-29-3 تکنولوژی تولید .......................................................................................................................................
2-29-4 جایگاه رقابتی صادرات شرکت ................................................................................................................
2-30 طبقه بندی موانع صادرات و موانع موجود در راه صادرات ایران .....................................................................
2-30-1 طبقه بندی موانع صادرات .........................................................................................................................
2-30-2 موانع موجود در راه صادرات ایران ...........................................................................................................
2-31 تاثیر صادرات در تشکیل سرمایه ..................................................................................................................
2-32 صادرات در ایران .......................................................................................................................................
2-32-1 راه حل های پیشنهادی جهت ازدیاد صادرات غیر نفتی ایران ....................................................................
گفتار چهارم: صادرات غیر نفتی
2-33 ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی و استراتژی و راه حل برای ازدیاد آن ........................................................
2-34 تنوع پذیری در صادرات غیر نفتی ایران ........................................................................................................
2-35 بررسی روند کمی صادرات غیر نفتی ایران و چالش های توسعه ...................................................................
2-36 مدل مفهومی پژوهش ...................................................................................................................................
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه.............................................................................................................................................................
3-2 نقشه عملی تحقیق............................................................................................................................................
3-3 روش تحقیق....................................................................................................................................................
3-3-1 جامعه آماری..............................................................................................................................................
3-3-2 روش نمونه گیری و حجم نمونه..................................................................................................................
3-3-3 ابزار جمع آوری داده ها..............................................................................................................................
3-3-4 روش جمع آوری اطلاعات.........................................................................................................................
3-3-5 چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش................................................................................................
3-4 متغیر های پژوهش...........................................................................................................................................
3-5 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.........................................................................................................................
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
4-1 مقدمه ............................................................................................................................................................
4-2 روش های آماری مورد استفاده ......................................................................................................................
4-3 یافته های توصیفی .........................................................................................................................................
4-3-1 جنسیت .....................................................................................................................................................
4-3-2 سن ...........................................................................................................................................................
4-3-3 تحصیلات ................................................................................................................................................
4-4 آمار استنباطی: ...............................................................................................................................................
4-4 تجزیه و تحلیل فرضیات .................................................................................................................................
4-5 جمع بندی : ...................................................................................................................................................
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد
5-1 مقدمه ........................................................................................................................................
5-2 نتایج بررسی فرضیات با استفاده ازآزمون های آماری .....................................................................................
5-2-1 فرضیه اول ................................................................................................................................................
5-2-2 فرضیه دوم ................................................................................................................................................
5-2-3 فرضیه سوم ................................................................................................................................................
5-2-4فرضیه چهارم ..............................................................................................................................................
5-3 ارائه پیشنهادات ..............................................................................................................................................
5-4 پیشنهادات برای تحقیقات آتی .......................................................................................................................
5-5 موانع و محدودیت های تحقیق ..............................................
منبع:
.عباسی،علی،(1390 )،اصول مدیریت صادرات موفق و مذاکره بازرگانی،،چاپ اول،انتشارات ترمه
2.فنایی،زهرا، (1387)،سیری در صنایع دستی ایران،،چاپ اول،انتشارات ارغوان/هشت بهشت
3.آجورلو،غلامرضا،(1372)،بررسی صادرات صنایع دستی غیر فرش،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و اقتصاد،دانشگاه امام صادق(ع)
4.یاوری،حسین،(1389)،شناخت صنایع دستی ایران،،چاپ دوم،انتشارات مهکامه
5.فرسادگلستان، عباس،(1380)،بررسی عوامل مرتبط با صادرات محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی استان آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران
6. بی ریا،سهیلا،جبل عاملی،فرخنده، (1385)، عوامل موثر برصادرات پسته،زعفران،خرما درسبد کالاهای صادرات غیر نفتی(1380-1370)، نشریه اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 54
7.طاهری مقدم،مهدی،(1379)، بررسی عوامل موثر بر افزایش صادرات کفش های ماشینی استان قم،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ،دانشگاه تهران
8.مردانه،سولماز،(1381)،تحقیق و بررسی پیرامون صنایع دستی استان اردبیل و نقش آن در ایجاد اشتغال استان اردبیل،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دانشکده هنر و معماری
9.حافظ نیا، محمد رضا،(1387)،مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،چاپ چهاردهم ،انتشارات سمت
10.ونوس،داور،ابراهیمی،عبدالحمید،روستا،احمد،(1387)،تحقیقات بازاریابی(نگرش کاربردی)،چاپ دوم،انتشارات سمت
11.سرمد،زهره،بازرگان،عباس،حجازی،الهه،(1385)، روش های تحقیق در علوم رفتاری، ،انتشارات آگاه
12.حسینی،میرزاحسن،(1386)،مدیریت صادرات و واردات،چاپ دوم ،انتشارات دانشگاه پیام نور
13. عسگری داریونی،سمیه،(1384)،بررسی تاثیزگذاری راهکارهای اجرائی برنامه جامع توسعه صادرات بر بهبود وتسهیل صادرات غیر نفتی،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ،دانشگاه شهید بهشتی
14. احمدوند،محمد رحیم،(1380)،.مبانی شکل گیری و عملکرد بیمه های صادراتی در ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی،شماره2
15. وظیفه دوست،حسین،زرین نگار،ندا،(1388)، بررسی عملکرد سیاست های دولت بر روی صادرات شرکت ها،مجله بصیرت دانشگاه آزاد ، شماره 44
16.صمدی،علی حسین،(1383)، بی ثباتی تجارت(واردات و صادرات) محصولات کشاورزی در اقتصاد ایران ( 78 - 1360):تجزیه شاخص بی ثباتی کوپاک،فصل نامه پژوهشهای اقتصادی ایران،شماره18،صفحات155-141
17.حیدری،حسن،سعیدپور،لسیان،(1391)،تحلیل پویای اقتصاد سنجی از رابطه بین تولید ناخالص داخلی،مصرف انرژی و صادرات غیر نفتی در ایران،فصل نامه مطالعات اقتصاد انرژی،شماره33، صفحات83-53
18.محمود زاده،مجید،زیبایی،منصور،(1383)،بررسی عوامل موثر بر صادرات پسته ایران:یک تحلیل هم جمعی، اقتصاد کشاورزی و توسعه،شماره46
19.قنبری،محمد رضا،(1389)، اثر توسعه ساختار بر افزایش صادرات توتفرنگی استان کردستان ،اقتصاد کشاورزی و توسعه،شماره 69
20.خلیلیان،صادق،فرهادی،علی،(1381)،بررسی عوامل موثر بر صادرات بخش کشاورزی ایران،اقتصاد کشاورزی و توسعه ،شماره 39
21.شهسوار،محمد رضا،دهقان،فرانک،(1388)، بررسی عوامل موثر بر بی ثباتی صادرات غیر نفتی(مطالعه موردی: استان های فارس و آذربایجان شرقی)،فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی،شماره51،صفحات124-105
22.مالکی،امین،(1390)،بررسی تنوع پذیری در صادرات غیرنفتی ایران با معرفی یک شاخص جدید، فصل نامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی،شماره 58،صفحات106-79
23. دریساوی بهمنشیر،رضا،بافنده،عبدالحسین،عزیزی ،فضل اله،(1389)،بررسی موانع صادرات غیر نفتی در استان خوزستان با استفاده از تحلیل عاملی،بررسی های بازرگانی،شماره 41
24.سلطانی،الیزابت،خیراندیش،شیدا،(1388)،صادرات غیر نفتی استان فارس:اثر متغیرهای کلان اقتصادی و تعیین مزیت نسبی، فصل نامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی،شماره 52،صفحات50-27
25.غلامی رودی،ذبیح الله،(1387)،صادرات غیر نفتی ایران و بررسی عوامل موثر در توسعه آن،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و اقتصاد،دانشگاه امام صادق (ع)
26.هاتفی،(1388)،هنرهای سنتی و صنایع دستی،محور توسعه فرهنگی و صادرات،علوم اجتماعی،شماره23
27.یزدان پناه،لیلا،صمدیان،فاطمه،(1388)،عوامل موثر برمیزان موفقیت شرکتهای تعاونی مطالعه موردی صنایع دستی استان کرمان،مجله تعاون،شماره202و 203
28.رضوان فر،مرتضی،(1385)،صنایع دستی و مدرنیته تحلیلی مردم شناختی از ابعاد نظری صنایع دستی،کتاب ماه هنر،پایگاه مجلات تخصصی نور، شماره 99و100
29.قربانی ریک،رضا،غلامی،سارا،(1387)،گزارش دومین جشنواره موزه میراث روستایی گیلان، گاه نامه کندوج، شماره 6
30.نواب اکبر ،فیروزه،منفرد،نوذر،رضائی،علیرضا،(1379)،عوامل موثر بر کمیت و کیفیت تولید صنایع دستی مطالعه موردی:زنان عشایر نیمه اسکان یافته مرندافزر،اقتصاد کشاورزی و توسعه،شماره 31
31.پارسایی،الهام، (1386) ،نگاهی به چالش های پیش روی توسعه صنایع دستی،روزنامه همبستگی
32.رستمی،مصطفی،(1383)،بررسی وضعیت اشتغال زنان استان مازندران در بخش صنایع دستی منطقه ی شاخص:شهرستان ساری،پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی،شماره13
33.یحیی زاده،علی سینا،(1380)،بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر برصادرات صنایع دستی استان گیلان،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
34.رضایی،شهین،(1389)، نقش صنایع دستی در اقتصاد خانوارهای روستایی بخش چابکسر،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
35. رضائی سومعه،رضا،(1379)، بررسی عوامل موثر بر صادرات پسته ایران،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس
36.پاسبان،فاطمه،(1385)، بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران،فصل نامه پژوهش های اقتصادی،شماره2
37.ناطق،محمد تقی،نیاکان،نازیلا،(1388)،بسترسازی توسعه صادرات با تاکید بر محدودیت ها،محرک ها و عملکرد صادراتی،بررسی های بازرگانی،شماره 37
38.خالدی،کوهسار،رحیم زاده،ایوب،(1387)،قوت ها،ضعف ها،فرصت ها و تهدیدهای فراروی صادرات کشاورزی ایران،اقتصاد کشاورزی و توسعه،شماره 62
39.افشار،ایرج،(1387)، نقش صنایع دستی در هویت ملی ایرانیان، خلاصه مقالات همایش (راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)، دانشگاه هنر اسلامی تبریز
40. شاکری،عباس، (1383)، بررسی عوامل تعیین کننده صادرات غیرنفتی ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، شماره 21
41.فاطمی،مهدی،(1384)،بررسی اثر صادرات غیر نفتی بر رشد اقتصادی-مورد ایران،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی دانشکده اقتصاد ،دانشگاه تهران
42.گوهریان،محمد ابراهیم،(1373)،مدیریت صادرات غیر نفتی،مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
43.میراندا،گریگوریو، تجارت بین الملل،ترجمه سلیمانی ، چاپ اول،مشهد امید مهر، 1389
44.کریم هسنیجه،حسین،اکبری،محمد رضا،(1383 )،تاثیر رشد صادرات بر رشد اقتصادی و تشکیل سرمایه،مجله برنامه و بودجه،شماره 52و53،ص84-63
45.محنت فر،یوسف،خاکپور،حسین،(1384)،ارزیابی میزان صادرات غیر نفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران:یک تحلیل تجربی(1383-1355)،مجله اقتصادی،شماره های 51و52
46. سازمان امور مالیاتی کشور،قانون مالیات بر ارزش افزوده،ماده7
47. سکاران،اوما،(1381)،روش های تحقیق در مدیریت،ترجمه صائبی و شیرازی،چاپ سوم
48.دلاور،علی،(1381)،مبانی نظری و علمی و پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،انتشارات رشد
49. سالواتوره،دومینیک،(1388)،تجارت بین الملل،ترجمه حمیدر ضا ارباب،چاپ اول
50.آذر،عادل(1383).آمار و کاربرد آن در مدیریت،انتشارات سمت،تهران،چاپ سوم
51. خاکی،غلامرضا،(1382)،روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی،تهران انتشارات بازتاب
52.مشیری،ژیلا،(1387)،صنایع دستی ایران و بازار یابی مدرن(اینترنتی)،خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
53.غلامیان،بهاره،(1387)،موزه صنایع دستی، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
54.الطافی،مصطفی،(1387)، نقش صنایع دستی در حفظ تاریخ تمدن و فرهنگ ملی و اسلامی، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
55.افشار،ایرج،(1387)، نقش صنایع دستی در هویت ملی ایرانیان، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
56.رحمن،محمد سعید،(1378)،عوامل تعیین کننده در صادرات غیر نفتی ایران،پایان نامه کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی و توسعه اقتصادی،دانشکده اقتصاد و علوم اقتصادی،دانشگاه شهید چمران
57.بنی فاطمه،حسین،کوهی،کمال،(1388)،بررسی صنعت توریسم و ارتباط آن با صنایع دستی،مجموعه مقالات همایش ملی صنایع دستی و ارتباط آن با صنعت توریسم،دانشگاه اصفهان
58.کاکاوند،سمانه،(1387)،(آینه خانه) در آینه هنرهای سنتی استان قزوین، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
59.بنیامین،مالکوم،(1994)،پیشنهادهایی جهت بازار یابی موفق در صادرات صنایع دستی،مترجم:شهین نصری،ماهنامه بررسی های بازرگانی
60.بروجنی،حمیدضرغام،(1387)، نقش دولت در توسعه و تحول صنایع دستی، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
61.کتابی،سجاد،سلیمانی،کبری،(1387)،صنایع دستی و راهکارهای توسعه آن در ایران، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
62.مجتهد،احمد،( )،ضرورت توجه به صادرات غیر نفتی،نشریه:اقتصاد(تازه های اقتصاد)
63.ناظمی،فرزاد،(1388)، بررسی اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر صادرات غیر نفتی،فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج،شماره 10
64.زمانی،افسانه،(1387)،صنایع دستی و نقش آن در اشتغال و کار آفرینی، خلاصه مقالات همایش(راهکارهای توسعه صنایع دستی ایران)،دانشگاه هنر اسلامی تبریز
65.لوئک،ریچارد،(1386)،جعبه ابزار بازاریابی،،ترجمه امیر توفیقی،چاپ اول
66.بابایی زکلیکی،محمد علی،(1382)،بازاریابی بین المللی،انتشارات سمت، چاپ سوم
67.روستا،احمد،ونوس،داور،ابراهیمی،عبدالحمید،(1383)،مدیریت بازاریابی،انتشارات سمت،چاپ هشتم
منابع انگلیسی
1. Gorman, William D, Grassberger, Robert , Shifflett , Kimberly , Carter
, Mary , Abuamoud Nasser , Ismaiel , Al-Rawajfeh, Ahmad. December ( 2009), The Jordan Bedouin Handicraft Weaving Company: A Feasibility Assessment
Job Creation for Jordanian Women
2. O’Connor, David,(2006), Handicrafts and Their Linkage with Tourism Artisans
Are Also Your Treasures
3. Mairna Mustafa, Mairna , February( 2011), Potential of Sustaining Handicrafts as Tourism Product in Jordan, International Journal of Business and Social Science Vol. 2 No. 2
4. Hoon Ahn , Yong ,( 2006),Tourist Souvenir Competition for the Development of
Korean Handicrafts and Tourism Industry
5. McKercher, Bob,(2006), Tourism as a Catalyst for Crafts: Pros and Cons
6. Yavari , Hossein ,( 2006), Reciprocal Effects of Tourism and Handicrafts
7. Graburn, Nelson, (2006), Tourism and Handicrafts: Modernity and Identity in
the Global Marketplace
8. Redzuan, Marof, Aref, Fariborz,( 2011), Constraints and potentials of
handicraft industry in underdeveloped region of Malaysia
9. Dass, S.R. (1991), Economic aspects of India's international trade
in coffee, Indian Journal of Agricultural Economics, 46(2): 142-151
10. Ghosh, A. R., and J. Ostry. (1994), “Export Instability and theExternal Balance in Developing Countries”, IMF Staff Papers. Vol 41:pp214-35
11. Feder, G. (1983), “On Exports and Economic Growth”, Journal of Development Economic,vol 12(1):59-73
12. Bleaney, M. , and D. Greenaway, (2001), “The Impact of Termsof Trade and Real Exchange Volatility on Investment and Growthin Sub-Saharan Africa”, Journal of Development Economic.vol 65:pp 491-500
13. Herzer, D. , and D. Nowak-Lehnman, (2006), “What does ExportDiversification do for Growth? An Econometric Analysis”, Applie Economics,vol 38(15):pp1825-3
14. Pineres, S. A. G. and M. Ferrantino, (1997), “Export diversification and
structural dynamics in the growth process: The case of Chile”, Journal of
Development Economics, 52: 375-391
15. Gharabaghian, M. (1994), “Economic Development”, Ney Press
16. Griffin, K. (1989), “Economic Development Strategies”, translated by M.H. Hashemi and H. Raghfar, Ney Press
17. Leonidou, Leonidas C. (1995), "Export barriers: non-exporters' perceptions." International Marketing Review 12, no. 1
18. Morgan, Robert E, and Constantine S. Katsikeas. (1998), "Exporting Problems of Industrial Manufacturers." Industrial Marketing Management, no. 27