فهرست و منابع پایان نامه مقایسه نظم جویی شناختی هیجانی ، تفکر مخرب و سازنده و حمایت اجتماعی ادراک شده در افراد معتاد مراجعه کننده به مرکز ترک اعتیاد و افراد عادی
فهرست:
فصل اول.. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق.. 7
1-4- فرضیه ها 7
1-4- فرضیه کلی.. 7
1-4-2- فرضیه های جزئی.. 8
1-5- اهداف پژوهش.... 8
1-5-1- هدف کلی.. 8
1-5-2- هدف های جزئی.. 8
1-6- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 8
فصل دوم. 10
2-1- مقدمه. 11
2-1-نظم جویی شناختی هیجان. 11
2-1-1-ابعاد نظم جویی شناختی هیجان. 12
2-1-2-نظم جویی هیجان. 13
2-1-3-مدل فرایند نظم جویی هیجانی گروس... 16
2-1-4-نظم جویی شناختی هیجان و اختلالات اضطرابی.. 18
2-2- تفکر مخرب و سازنده 21
2-3- حمایت اجتماعی ادراک شده 28
2-3-1- حمایت اجتماعی.. 28
2-3-1- ادراک از حمایت اجتماعی.. 34
2-4- پیشینه پژوهش.... 36
فصل سوم. 40
3-1- مقدمه. 41
3-2- روش تحقیق.. 41
3-2- جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 41
3-3- روش گرد آوری اطلاعات... 41
3-4- ابزار گردآوری اطلاعات... 42
3-5- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات... 43
فصل چهارم. 44
4-1- توصیف متغیرهای تحقیق.. 45
4-1-1- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان. 45
4-2- یافته های توصیفی.. 47
جدول (4-5) میانگین و انحراف استاندارد نمرات نظم جویی شناختی هیجان، ادراک خود و تفکر مخرب و سازنده 47
4-3- یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش.... 48
فصل پنجم.. 52
5-1- مقدمه. 53
5-2- بحث و نتیجه گیری.. 53
5-3- محدودیت های پژوهش.... 55
5-4- پیشنهادات... 55
5-4-1- پیشنهادات پژوهشی.. 55
منابع.. 57
منبع:
فهرست منابع فارسی
بابایی، زهرا؛ حسنی، جعفر و محمدخانی، شهرام (1391) تأثیر آموزش مهارت نظم جویی هیجان مبتنی بر رفتار درمانی دیالکتیک در وسوسه ی افراد مبتلا به سوء مصرف مواد: مطالعه ی تک آزمودنی، مجله روان شناسی بالینی - سال چهارم، شماره 3، صص 41-33.
پور آقارودبرده، فاطمه؛ کافی، سیدموسی و رضایی، سجاد (1389) ارتباط احساس قدرت و حمایت اجتماعی ادراک شده با سلامت روان دانشجویان تازه وارد، دو فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، سال 19، شماره 6، صص 27-38.
حسنی، جعفر؛ آریاناکیا، المیرا، شیخان، ریحانه و محمودزاده، اکرم (1392) نقش سبک های دلبستگی و راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان و اضطراب اجتماعی نوجوانان، رواشناسی تحولی: روانشناسان ایران، سال نهم، شماره 36، صص 363-376.
حسینی المدنی، سید علی؛ کریمی، یوسف و بهرامی، هادی (1391) پیش بینی عضویت نوجوانان و جوانان در گروههای معتاد و غیرمتعاد بر اساس حمایت اجتماعی ادراک شده، سبک های دلبستگی، سبک های هویتی و صفات شخصیتی، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره 49، صص 45-33.
فرانکن، رابرت (1939) انگیزش و هیجان، ترجمه اسفندآبادی، حسن شمس؛ محمودی، غلامرضا و امامی پور، سوزان (1384). تهران، نشر نی.
مشهدی، علی، میردورقی، فاطمه و حسنی، جعفر (1390) نقش راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان در اختلال های درونی سازی کودکان، مجله روان شناسی بالینی - سال سوم، شماره 3، 29-42.
هاشمی، تورج؛ فتوحی بناب، سکینه و کریمی، حمیدرضا (1389) نقش باورهای غیرمنطقی، ادراکات خودکارآمدی و حمایت اجتماعی در عود اختلال سومصرف مواد، فصلنامه اعتیاد پژوهی سوءمصرف مواد، سال چهارم، شماره سیزدهم، صص 23-7.
جعفر، حسینی؛ میرآقایی، علی محمد (1391) رابط ه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با ایدهپردازی خودکشی، مجله روانشناسی معاصر، شماره 7، صص 72-61.
سروقد، سیروس؛ رضایی، آذرمیدخت و معصومی، فائزه (1389) رابطهی بین سبکهای تفکر با خودکارآمدی جوانان دختر و پسر پیش دانشگاهی شیراز، فصلنامه ی علمی – پژوهشی زن وجامعه، سال اول، شمارهی چهارم.
نادری، فرح؛ صفرزاده، سحر، مشاک، رویا (1390) مقایسه ی خود بیمارانگاری، حمایت اجتماعی، اضطراب اجتماعی وسلامت عمومی بین مادران دارای کودک عقب مانده ی ذهنی و عادی، یافتههای نو در روانشناسی سال هشتم، شماه 18، صص 17-5.
Bornovalova MA, Gartz KL, Daughters SB ,Nick B, Delany-Brumsey A, Lynch TR. et all. A multimodal assessment of the relationship between emotion dysregulation and borderline personality disorder among inner-city substance user in residential treatment. J Psychiatr Res. 2012; 42: 717-726.
Carmen Adler-Constantinescua, Elena-Cristina Beşu, Perceived Social Support and Perceived Self-efficacy During Adolescence, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 78, 13 May 2013, Pages 275–279.
Garnefski N, Boon S, Kraaij V. Relationships Between Cognitive Strategies of Adolescents and Depressive Symptomatology Across Different Types of Life Event. J Youth Adolesc. 2010; 32(6): 401-408.
Garnefski N, Kraaij V, Spinhoven P. Negative life events, cognitive emotion regulation and emotion problems. Pers Individ Differ. 2001; (30): 1311-1327.
Gross JJ. The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Rev Gen
Jermann F, Van-Der-Linden M, d'Acremont M, Zermatten A. Cognitive Emotion Regulation Questionnaire (CERQ): Confirmatory Factor Analysis and Psychometric Properties of the French Translation. Eur. J Psychol Assess. 2010; 22(2):126-131.
Kring AM, Werner KH. Emotion regulation in psychopathology. In: Philippot P, Feldman RS. editors. The regulation of emotion. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. 2004; 359-385.
Liana R.N. Schreiber, Emotion regulation and impulsivity in young adults, Journal of Psychiatric Research, Volume 46, Issue 5, May 2012, Pages 651–658.
Mennin DS, Farach FJ. Emotion and evolving treatments for adult psychopathology. Clin Psychol Sci Practice. 2007; (14): 329-352.
Nolen-Hoeksema S, Wisco BE, Lyubomirsky S. Rethinking rumination. Pers Psychol Sci. 2008; (3):400-424.
Psychol. 1998; 2(3): 271-299. 6- Cicchetti D, Cohen DJ. Developmental Psychopatology. Second edition, Published: John Wiley & Sons; 2006.
Teerds J, Legerstee J, Tein EO. The Relationship between Cognitive Emotion Regulation Strategies and Emotional Problems: Comparison between a Clinical and a Non-Clinical Sample. Eur J Pers. 2011; (16): 403-420.
Thompson RA. Emotional regulation: a theme in search for definition. J Society-Research In Child Dev. 1994; (59): 25-52.