روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی

تعداد صفحات: 48 فرمت فایل: word کد فایل: 3161
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۹,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی

    هدف تحقیق :

    هدف ازاین تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیبها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سماء)سبزوار در درس تربیت بدنی عمومی می باشد که درخرداد ماه 1386 از60 نفر ازدانشجویان ورودی 83 و40 تن ازدانشجویان ورودی 84 به عمل آمده است.

    روش تحقیق

    دراین تحقیق پرسشنامه هایی دراختیار آزمودنیها قرارگرفت وازآنان خواسته شد دریک طرف پرسشنامه دلایل اصلی آسیب دیدگی خود را به ترتیب اولویت شماره گذاری نمایند ودر طرف دیگر آسیبهای ورزشی که در طول گذراندن درس تربیت بدنی عمومی متحمل شده اند راعلامت گذاری نمایند.

    نتایج تحقیق

              درنهایت آسیبهای ایجادشده درحین فعالیت بدنی ودلایل اصلی آسیبهای ورزشی در دانشجویان به ترتیب اولویت بدست آمد که خلاصه آن در ذیل می آید.

    دربین 40 نفرورودی 83 بیشترین آسیبها دربین اندامهای بدن دراندام تحتانی که 35٪ کل آسیبها را به خود اختصاص می داده اند دیده شد، همچنین شایع ترین نوع آسیب دیدگی ها را آسیب های پوستی با 33٪ کل آسیبها در بر می گیرند – عمده ترین دلایل آسیب دیدگی ها دربین پسران ورودی 83 به ترتیب : 1-گرم نکردن اندامها 2- عدم آمادگی جسمانی 3- ضربه شدید وفشار غیر مستقیم می باشد دربین 60 نفر ورودی 84 نیز بیشترین آسیبها دراندام تحتانی با 44٪ کل آسیبها دیده شد دربین انواع آسیب دیدگی ها نیز آسیب های عضلانی با 38 درصد انواع آسیبها قرارگرفتند. دراین گروه دلایل آسیب دیدگی ها به ترتیب : 1- گرم نکردن اندامها 2- عدم آمادگی جسمانی 3- تمرینات غلط بود که بیشترین آمار رابه خود اختصاص دادند.

    مقدمه

    اگرچه علوم ورزشی ونقش اساسی آن دربین تمامی ملل هنوز به مراحل کمال نرسیده ولی بدین نتیجه نهایی رسیده است که اولا : اجتماع انسانی چون تشکل الکترونی وپروتونی وتجمع منظومه های شمسی پیوسته متحرک ومتکامل بوده وازمراحل مختلفی گذشته است ودرثانی تحول وتحرک افراد اجتماع نه فقط از  جنبه های معنوی ودرونی مورد مطالعه بوده بلکه برای تطابق حرکات روحی وجسمی انگیزه های علمی را مورد توجه قرارداده ودوام حیات و زندگی خویشتن را دراین یافته است که جسم وروح خود را مبتنی برتحول زمان و نظام خلقت هماهنگ ساخته تا با توازن این دو پدیده محسوس ومعقول سزاوار عدل آفرینش ومحق به ادامه ی زندگی سالم ومتعالی باشد. ورزش محتوی زندگی نیست بلکه نوایی است که زندگی را همراهی می نماید. حفظ سلامت ملل وایجاد تحول درجوامع مختلف همان قدر برای سرنوشت وزندگی بشری بوده است که اکتشافات واختراعات صنعتی بوده اند. همه ی این تلاش ها ،تحقیق ها ، تفسیرها وتجربیات وآزمایش های علمی دراین مدت بیش از دو قرن باعث شدند تربیت بدنی به صورت علم جداگانه ای درآمده وانجام ورزش برای مردم جوامع صنعتی جنبه ی حیاتی پیدا کند برای اینکه احتیاج جوامع کنونی به نیروی انسانی سالم بیش از هر زمان دیگر قابل لمس است ، درجوامعی که نارسایی های کمی وکیفی ورزش وجود دارد عقب افتادگی آن جامعه نیز چشمگیر است وازاین روست که ورزش امروز در جوامع مترقی دنیا علاوه براثرات بهداشتی ونقش مهم آن درسلامت یک ملت به عنوان یک پدیده ی اجتماعی وعامل مهم اقتصادی مورد مطالعه وپژوهش علمی قرارمی گیردبه این دلیل که ترقی دانش وفنون وپیشرفت تمدن مسائل    تازه ای به وجود آورده است که درگذشته یامورد نظر نبوده یا آنکه چندان توجهی به آن نمی شد. بررسی های علمی ورزش وتربیت بدنی درجوامع صنعتی امروز جدا ازپژوهش های پزشکی ،آموزش وپرورش روانشناسی وبهداشت بلکه باهمه علوم فوق رابطه مستقیم دارد. علم پزشکی علاوه بر معاینات وتجویز داروها واعمال جراحی که درمورد بیماری های مختلف انجام می دهد از ورزش نیز به عنوان وسیله ای درجهت بهبود وسلامتی بیماران بهره می برد. بعضی از پزشکان در مواردی مثل کم خوابی ، کم کردن وزن و ضعف های عضلانی مثل کمردرد ، کسب هماهنگی های عصبی و عضلانی دربعضی از انواع فلج ، توان بخشی ، داشتن اضطراب یا هیجانات روحی وبسیاری دیگر ازموارد بیمارخود رابه ورزش کردن تشویق          می نماید، دراسلام نیز به ورزش شنا ، تیراندازی ، سوارکاری وحتی پیاده روی سفارش شده است . پیامبر اکرم (ص) پیاده روی رابهترین درمان برای بسیاری از بیماری ها معرفی می کنند. تربیت بدنی فرصت رابه کودک ، نوجوان وجوان  می دهدکه استعدادهای خود را بیازماید وبه پرورش خود با راهنمایی مربی آگاه همت ورزد.

     

    مبانی نظری

    گسترش روز افزون علوم وفنون درهمه عرصه های زندگی انسان به چشم می خورد. رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی نیز همگام با سایر رشته های علمی دستخوش تغییرات وپیشرفتهای عظیمی شده است .

    پدرعلم الحرکات ، آریستوتل (ارسطو) برای اولین بار به شرح حرکات عضلات پرداخته وروشن کردکه فازهای مختلف قدم زدن ازحرکت وضعی شروع شده وبعد به حرکت انتقالی منجر می شود. تحقیقات وسیع ارشمیدس شامل        اهرم ها ومسائل مربوط به تعیین مرکز ثقل می باشدکه بعدها به عنوان اساس تئوری مکانیک توصیف شد.

    وعضلات آگونیست وآنتاگونیست را ازهم جدا نمود.تونوس را شرح دادومعضل متحرک وثابت رامعرفی کرد. به نظر می رسد که تفکر انقباض عضلاتن دراصل از او باشد ،وی فکر می کرد که انقباض عضلات دراثر عبور ارواح حیوانی ازمیان اعصاب وجاری شدن درمغز وسپس رسیدن به عضلات حاصل می شود.

    لئوناردو داوینچی  به دنبال کشف مرکز ثقل وتعادل بدن بودو اولین کسی است که طرز گام زدن انسان رابه صورت علمی ثبت کرده ومکانیک بدن را درحالات ایستاده ،نشسته ، مابین آمدن از بلندی ، بلند شدن ازحالت نشسته و پریدن توصیف نمود.

    گالیله پایه مکانیک کلاسیک را گذارد وبه عنوان معرف روش شناخت تجربی  درعلوم مورد تحسین قرارگرفت. او متوجه شدکه طبیعت به مانند یک رمز ریاضی است .

    یکی ازشاگردان گالیله به نام آلفونس بورلی ، فرمول های ریاضی استادخود را درمسائل حرکت ماهیچه ای به کاربرد، اوبین انقباض آزاد و انقباض طبیعی عضلات . تفاوت قائل شدوآنها را متمایز ساخت.

    بنیانگذار حقیقی کنیسیولوژی مدن (استندلر) کسی است که دربنیانگذاری وپیشرفت موثر شاخه ای ازکنیسیولوژی ، حرکت عضلات  را با اصول مکانیک ارتباط دارد.

    جورجیوبگلیو ، نویسنده کتاب حرکات عضلات ، برای اولین بار بین عضلات نرم یا صاف (برای استقامت)وعضلات مخلط(برای کارهای سریع) اختلاف قائل شد.

    نیکولاس آندری به عنوان وضع کننده لغت وهم موسس علم ارتئپدی کلمه استخوان پزشک را ابداع کردوبه عقیده او بدشکلی وانحراف ستون فقرات درنتیجه بدشکل گرفتن ماهیچه ها در دوران کودکی است.

  • فهرست و منابع روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی

    فهرست:

    عنوان .......................................................................................................................................................

    مقدمه .....................................................................................................................................................

    مبانی نظری .........................................................................................................................................

    بیان مسأله .............................................................................................................................................

    ضرورت تحقیق ...................................................................................................................................

    اهداف تحقیق .......................................................................................................................................

    هدف کلی ..............................................................................................................................................

    اهداف اختصاصی ................................................................................................................................

    فرضیات تحقیق ..................................................................................................................................

    محدودیتهای تحقیق ........................................................................................................................

          الف- محدودیتهایی که توسط محقق اعمال شده است ................................

          ب- محدودیتهایی که خارج ازکنترل محقق بوده است ................................

    پیش فرشهای تحقیق ......................................................................................................................

    تعاریف واژه ها ....................................................................................................................................

     

     

    «فصل دوم »

    ادبیات وپیشینه تحقیق

     

     

    مقدمه .............................................................................................................................................

    الف – تحقیقاتی که در داخل کشور انجام شده است ...................................

    ب- تحقیقاتی که درخارج ازکشور انجام شده است.......................................

    «فصل سوم»

    روش تحقیق

    مقدمه ................................................................................................................................................

    روش اجرای تحقیق .................................................................................................................

    جامعه ونمونه  آماری ...........................................................................................................

    «فصل چهارم»

    تجزیه وتحلیل داده ها .........................................................................................................

    «فصل پنجم »

    بحث ونتیجه گیری

    بحث ونتیجه گیری .................................................................................................................

    فهرست منابع .............................................................................................................................

     

    منبع:

    1-حرکت شناسی وبیومکانیک درورزش – دکتر جنسون – دکترشولتز- دکتربنگرتز ( خرداد 1376 ) ترجمه دکتر رضا علیجانیان – انتشارات دانشگاه گیلان 

    2- عزیز آبادی فراهانی – ابوالفضل ( 1370) حرکات اصلاحی – انتشارات دانشگاه پیام نور

    3-- عزیز آبادی فراهانی – ابوالفضل ( 1375)  کمکهای اولیه  – انتشارات دانشگاه پیام نور

    4- خداداد – حمید- آسیب شناسی ورزشی

    5- معینی-ضیاء-(1356)راهنمای کامل پیشگیری ودرمان صدمات ورزشی-مرکز نشر دانشگاهی

    6-قراخانلو-رضادانشمندی-حسن علیزاده-محمدحسین- پیشگیری ودرمان آسیبهای ورزشی

    ب: منابع لاتین:

    1-www.google.com(injury sport in university students)

    2-www.yahoo .com (injury sport in collge students)

    3-Edward, j.Riseborough and coll,the journal of bone and jount surgery.

    4- Peterson and Renstrom (London 1986) sport injuries, martin Dunitz 

پروپوزال در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, گزارش سمینار در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, تز دکترا در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, رساله در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, پایان نامه در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, تحقیق در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, مقاله در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی, پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق بررسی آسیب های ورزشی وعلل اصلی این آسیب ها در دانشجویان دانشکده فنی امام خمینی (ره) ودانشگاه آزاد (سما) سبزوار در درس تربیت بدنی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت