فهرست و منابع پایان نامه بررسی ارتباط حرفه ای بین پزشک و پرستار از دیدگاه هردو گروه در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال1391
فهرست:
چکیده
فصل اول:معرفی پژوهش
بیان مسئله
اهمیت موضوع
وجوه تمایز
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیات پژوهش
دامنه پژوهش
محدودیت پژوهش
امکانات پژوهش
تعاریف واژه ها
فصل دوم:پیشینه پژوهش
مقدمه
تاریخچه
تعریف ارتباطات
مفهوم ارتباطات
مراحل برقراری ارتباط
روشهای برقراری ارتباط
انواع مهارتهای ارتباطی
مهارتهای ارتباطی پایه
مفهوم ارتباط کلامی و غیر کلامی
انواع ارتباط کلامی
انواع ارتباط غیر کلامی
اصول ارتباط بین فردی
موانع ارتباطی
روابط خود راتجزیه و تحلیل کنید
اهمیت گوش دادن در روابط بین فردی
شکلهای مختلف ارتباط گروهی
رازهای ارتباط موفق با دیگران
قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم
مراحل اعمال قاطعیت
مروری بر مطالعات درونی
مروری بر مطالعات بیرونی
فصل سوم:روش و مراحل انجام پژوهش
مقدمه
نوع پژوهش
محیط پژوهش
جامعه پژوهش
حجم نمونه
روش نمونه گیری
روش گردآوری
نمونه پژوهش و روش انتخاب
روش گردآوری داده ها
ابزار جمع آوری داده ها
پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشکان
پرسشنامه ارتباط حرفه ای پرستاران
شاخصهای روایی و پایایی پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشک و پرستار
روش های آماری برای تحلیل داده ها
ملاحظات اخلاقی
فصل چهارم:ارائه یافته ها و بحث و نتیجه گیری
مقدمه
آمار توصیفی
آمار استنباطی
شواهد مربوط به روایی و پایایی پرسشنامه
بررسی فرضیه های پژوهش
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم:خلاصه نتایج
خلاصه نتایج حاصله
پیشنهادات پژوهشگر
پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی
پیوست ها
پرسشنامه ارتباط حرفه ای پرستار
پرسشنامه ارتباط حرفه ای پزشک
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی
جداول
.
منبع:
منابع فارسی:
- آذرنگ،عبدالحسین(1370)اطلاعات و ارتباطات.تهران،ایران:انتشارات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی
- اسمیت، آلفرد، جی (1379). ارتباطات و فرهنگ، ترجمه مهدی بابایی، چاپ اول: انتشارات سمت.
- اثباتی ،بهروز(1389)مبانی ارتباطات.تهران،ایران: انتشارات ساقی
- اوحدی، مسعود(1377) طبقه بندی مفاهیم در ارتباطات.تهران،ایران:انتشارات سروش
-ایران نژاد پاریزی،مهدی و ساسان گهر،پرویز(1382)سارمان و مدیریت از تئوری تاعمل.تهران ، ایران : انتشارات موسسه عالی بانکداری ایران
- بحرینی،تکاوش(1389)فرآیند های تعاملی ارتباط-آموزش-یادگیری. تهران،ایران:انتشارت میر شیدا
- بابایی اهری(1379)ارتباطات و فرهنگ . تهران، ایران : انتشارات سمت
- صادقی،تابنده،دهقان نیری،ناهید و کریمی،رقیه(1390) مقایسه درک پرستاران و نوجوانان بستری از اهمیت و رعایت ارتباط پرستار و بیمار.مجله اخلاق و تاریخ پزشکی،4(3)،1.
- حیدری خیاط، نسترن (1388) بررسی دیدگاه پرستاران درباره تعامل حرفه ای پرستاران با پزشکان و ارتباط آن با رخداد شاخص های ایمنی در بیماران بستری در بیمارستانهای منتخب وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، بخش مدیریتی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران .
- خدابخش،محمد رضا و منصوری،پروین(1391) رابطه عفو با همدلی در دانشجویان پزشکی و پرستاری. فصلنامه ی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد، 18(2)،1.
- جی ایگان(1999)مهارت مددکار،روش مهارتهای موثر کمک
- رابینز،استیفن پی و دیسنزو،دیویدای(1379) مبانی مدیریت . ترجمه: اعرابی،محمد،حمید رفیعی،محمد علی و اسراری ارشاد ،بهروز،تهران،ایران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
- رستمی، حسین، رحمانی، آزاد و قهرمانیان، اکرم (1389) ارتباط حرفه ای بین پرستاران و پزشکان از دیدگاه پرستاران. مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی بویه گرگان، 7(1)، 72-63 .
رضایی،ر، حسین ،ج، ولایی ،ن(1378) عملکرد مهارتهای ارتباطی پزشکان با بیماران و نگرش پزشکان نسبت به آن . فصلنامه علمی و پژوهشی فیض،16(2)،26-19.
- رهبر،محمدتقی(1371)پژوهشی درتبلیغات. تهران،ایران:انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی
- زمانی، احمد رضا، زمانی، ندا و شرافت، زهرا(1389) بررسی و مقایسه دیدگاه های پزشکان و پرستاران در مورد چرخه ارتباط پزشک و پرستار . مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 28(120) ، 1539-1529 .
-دلاور ، علی.(1385). روش های پژوهش در علوم رفتاری. تهران، ایران: انتشارات ارجمند، چاپ اول.
- سادات سعیدزاده، زهرا (1389) رابطه مهارتهای ارتباطی پرستاران با کیفیت خدمات بستری در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، پایان نامه کارشناسی ارشد، بخش مدیریتی، دانشکده مدیریت علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران .
- ساروخانی، باقر(1379) جامعه شناسی ارتباط. چاپ نهم، تهران، ایران : انتشارات اطلاعات تهران.
- سلطانی عربشاهی،ک،بهادر ،ح(1385)مهارتهای ارتباطی پزشک و بیمار . تهران ، ایران : نشر پیام عدالت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران
- سهرابی ، حمید رضا (1386) روان شناسی روابط انسانی ( مهارت های مردمی ) . تهران ، ایران : انتشارات رشد
- سید امامی،کاووس و عباسی،محمد صادق(1384)عصر تبلیغات.تهران،ایران:انتشارات سروش
- صحبایی، فائزه(1391)سازماندهی،تجزیه و تحلیل تصمیم گیری و تحقیق در فرآیند ارتباط. تهران ، ایران : انتشارات تحفه با همکاری بشری مرکز نشر علوم پزشکی
- صمدی، عباس(1389)ارتباطات اثربخش. تهران،ایران:انتشارات فراگیران سینا
- ضیغمی محمدی، ش.، و حقیقی، س . (1387) بررسی رابطه بکارگیری مهارتهای ارتباطی با ارتباط و همکاری میان پرستاران و پزشکان بیمارستان های تامین اجتماعی البرز کرج در سال 1387 . مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 19(2)، 127-121.
- عظیمی لولتی، حمیده، اشک تراب، طاهره، باقری ، معصومه و باقرزداه لداری، رحیم (1390) تجربه ارتباط حرفه ای پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی: یک پژوهش پدیدارشناسی . مجله دانشگاه علوم پزشکی مازنداران، 21(85) 125-108 .
- فروزش، شیفته(1386) قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ http://www.mgtsolution.com/olib/101330839.aspx>>6/5/1392
- فرهنگی ،ع(1373)ارتباطات انسانی(مبانی).تهران،ایران:موسسه تهران تایمز
- فولادگر، بهروز(1384)مدیریت و ارتباطات. http://www.mgtsolution.com/olib/471600521.aspx>>10/6/1392
- کازینو،ژان(1364)قدرت تلویزیون. تهران،ایران:انتشارات امیر کبیر
- کریمی ، محبوبه (1391) ارتباط خوب پزشک و پرستار و نقش آن در بهبود بیماران 20/8/1391
- لیتل جان،استیفن (1384)نظریه های ارتباطات. ترجمه:نوربخش،سید مرتضی و میرحسنی،سید اکبر،تهران ،ایران :انتشارات جنگل
- محسنیان راد،مهدی(1369)ارتباط شناسی.تهران،ایران:انتشارات سروش
- معتمد نژاد، کاظم(1355)وسایل ارتباط جمعی . تهران ، ایران :انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
- ملکوتیان(1372)یورشهای تبلیغی آمریکا در ویتنام. تهران،ایران:انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران
- نمازی، آسیه، همایونفر، نسرین و کوچک زاده طالمی، سبحانه (1390) چالش ها در روابط حرفه ای تیم پرستاری و پزشکی http://www.razarihospital.com/default.aspx?tabid=7>> 20/9/1391 .
- نوری پور، امیر حسین(1392)اهمیت گوش دادن در روابط بین فردی http://freshiran.blogfa.com/post/116>>10/6/1392.
منابع انگلیسی
-burke,m.,boal, and r. Mitchell.(2004) communicating for better care: improving nurse-physician communication. Ajn the American journal of nursing.140(12),40.
- Copnell B, et al.(2004) Doctors’ and nurses’ perceptions of interdisciplinary collaboration in the NICU, and the impact of a neonatal nurse. practitioner model of practice. Journal of Clinical,13,105-113.
- gjerberg, e.,and kjolsrod, l.(2001) the doctor-nurse relationship : how easy is it to a female doctor co-operating with a female nurse . department of sociology, 52,189-202 .
- Hallas DM, et al.(2004) Attitudes and beliesfs for effective pediatric nurse practitioner and physician collaboration. Journal of Pediatric Health Care, 18: 77-86.
- holte,a.(1990),professional communication skills.scandinavian journal of primary health care,8(3),131-2.
-hojat, m., cicchetti, a., scalzo, a ., eidelman, sh . , Gonzalez, a. , Ibarra, d. , and ruiz, a.(2002)comparisons of American, Israeli,Italian and Mexican physicians and nurse on the total and factor scores of the Jefferson scale of attitudes toward physician-nurse collaborative relationships. Nursing studies, 40, 427-435 .
- Kurtz,s,silverman,j,draper,j.(1998)teaching&learning communication skills inmedicine.abinydon,oxon,u.k:Radcliffe medical press.
- Ingrid, e . , and svarstad, b . (2002) nurse-physician communication and quality of drug use in Swedish nursing homes. Department of pharmacy, 54, 1-4 .
- krogstad, u., hofoss, d. , and hjortdanl, p. (2004) doctor and nurse perception of inter-professional co-operation in hospitals. Intgqual health care, 16(6), 491-497 .
- Manojlovich M,DeCicco B.(2007) healthy work environments, nurse-physician communication,and patients,outcomes.american journal of critical.16(6),536-543.
- Snelgrove SH & Hughes D.(2000)Interprofessional relations between doctors and nurses: perspective from south Wales .journal of advanced
nursing,2000 ,31(3),661-667.
- Yildirim A, et al.(2005) Physician–nurse attitudes toward collaboration in Istanbul’s public hospitals. International Journal of Nursing Studies, 42 429–437