فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل
فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
چکیده : 1
1-1مقدمه: 3
1-2 بیان مسأله. 4
1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5
1-4 اهداف تحقیق. 6
1-5 فرضیات تحقیق: 6
1-6 تعریف مفهومی و عملیاتی واژهها و اصطلاحات.. 6
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه: 9
2-2 بخش اول: 9
2-2-1 خودکارآمدی.. 9
2-2-1-1 تقسیم بندی خودکارآمدی.. 11
2-2-1-2 قابلیت و اعتقاد به خودکارآمدی.. 12
2-2-1-3-1 تجربه های موفق: 15
2-2-1-3-2 تجربه های جانشینی: 15
2-2-1-3-3 ترغیبهای کلامی یا اجتماعی: 16
2-2-1-3-4 حالات عاطفی و فیزیولوژیک: 17
2-2-1-5 ویژگیهای افرادخودکارآمد. 17
2-3 بخش دوم تعهد سازمانی.. 18
2-3-1تعاریف تعهد سازمانی.. 18
2-3-2مبانی نظری تعهد سازمانی: 19
2-3-2-1 نظریات کلاسیک: 20
2-3-2-2 نظریه معاصر تعهد سازمانی: 21
2-3-3 ابعاد تعهد سازمانی: 21
2-3-4 انواع تعهد سازمانی.. 23
2-3-4-1 تعهد عاطفی: 23
2-3-4-2 تعهد مستمر: 23
2-3-4-3 تعهد هنجاری: 23
2-3-5 مدلهای تعهد سازمانی: 24
2-3-5-1 مدل اریلی و چتمن: 24
2-3-5-3 مدل آنجل و پری: 26
2-3-5-4 مدل مایر و شورمن: 27
2-3-5-5 مدل پنلی و گولد: 27
2-3-5-6 مدل جاروس و همکاران. 28
2-3-5-7 مدل ماتیو و زاجاک: 28
2-3-5-8 مدل پیشنهادی بالفور و وکسلر: 29
2-3-5-9 مدل مودی و همکاران: 29
2-3-6 نتایج حاصل از تعهد سازمانی.. 30
2-4بخش سوم : 31
2-4-1 کیفیت خدمات آموزشی.. 31
2-4-2سنجش کیفیت خدمات مدل سروکوال. 31
2-4-3 واژه شناسی کیفیت.. 35
2-4-3-1مفهوم کیفیت خدمات.. 35
2-4-4 ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال. 36
2-5-پیشینه تحقیق. 38
2-5-1 تحقیقات داخلی: 38
2-5-2 تحقیقات خارجی: 40
2-6 چارچوب نظری تحقیق. 42
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه: 44
3-2 روش تحقیق: 44
3-3 جامعه آماری: 44
3-3 حجم نمونه و روش نمونهگیری: 44
3-4 ابزار اندازه گیری : 45
3-5 روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها: 46
3-6 روای وپایایی پرسشنامه: 46
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
4-1 مقدمه: 48
42 داده های آمار توصیفی: 49
4-3 داده های آمار استنباطی.. 56
4-3-1 بررسی فرضیه ها : 56
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق
5-1)مقدمه. 63
5-2)خلاصه یافته های پژوهش : 63
5-3 بحث و بررسی یافته های حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق. 64
5-4-1)پیشنهادات کاربردی پژوهش: 67
5-4-2) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 69
5-5 محدودیت ها: 69
فهرست منابع. 70
پیوست ها 76
.
منبع:
منابع داخلی:
بدیعی، مینو(1388). فایول و چندین اصل مدیریتی دیگر. قابل دسترسی در آدرس: http://minoobadiee.blogfa.com
تنهایی ، ابوالحسن( ۱۳۷۹): مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، انتشارات مرندیز.
توفیقی، شهرام؛ صادقی فر، جمیل و محمودزاده، پژمان .(1390). کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان. فصل نامه راهبردهای آموزشی دوره 4، شماره 1 صص 61-52.
چلپی ، مسعود (۱۳۷۵)جامعه شناسی نظم، تهران، نشر نی.
چلپی ، مسعود (۱۳۸۵): تحلیل اجتماعی در فضای کنش، تهران، نشر نی.
دیویس،کیت و نیواستورم،جان (۱۳۷۰): رفتار انسانی در کار، ترجمه محمدعلی طوسی، تهران، چاپ اول، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی ..
رضائیان،علی(1372). خودمدیریتی. نشریه مدیریت دانش . ش22.صص 73-64.
زارعی، عزیز الله ؛ قاسمی، نوشاد و سروقد، سیروس.(1388). بررسی رابطه بین توانمندسازی، خودکارآمدی و عملکردشغلی در کارکنان اداره آموزش و پرورش مرودشت و درودزن. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته مدیریت.دانشکاه رشت. دانشکده مدیریت.
زکی، محمدعلی. (1383). بررسی تاثیر ابعاد شغلی بر تعهد سازمانی معلمان مرد و زن دبیرستان های شهر اصفهان، مجله مصباح، شماره 47، صص85- 74 .
ساعت چیان،وحید؛قنبرپور نصرتی،امیر؛ رسولی،سید مهدی؛ پورسلطانی زرندی،حسین(1390)، بررسی ارتباط بین رضایت شغلی، تعهد سازمانی و کیفیت خدمات داخلی در فدراسیون های منتخب، دوفصلنامه پژوهشی در مدیریت ورزش و رفتار حرکتی، سال اول، شماره دوم، صص137 تا 147
سرایی، حسن. (1382). مقدمه ای بر نمونه گیری در تحقیق، چاپ سوم، تهران، انتشارات سمت.
سید جوادین، سیدرضا، (1383)، مدیریت رفتارسازمانی، تهران ، انتشارات نگاه دانش، چاپ اول.
سیماراصل،نسترن؛ فیاضی، مرجان و کاوه، منیژه.(1389). استفاده از روانشناسی مثبت گرا در مدیریت و رهبری سازمانی.همایش ملی چالشهای مدیریت و رهبری در سازمانهای ایرانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان.
شهیدی، نیما؛ جعفری، پریوش، قورچیان، نادرقلی و بهبودیان، جواد. (1392). رابطه بین خودکارآمدی و تعهد سازمانی با کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی در منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 4، شماره 15، صص 21-44.
شولتز، دوان.(1990). نظریه های شخصیت، مترجمان: یوسف کریمی، فرهاد جمهری، سیامک نق شبندی، بهزاد گودرزی، هادی بحیرایی، محمدرضا نیکخواه(1384)، تهران: نشر ارسباران.
شیخعلیزاده، سیاوش. (1383). آموزش عالی، دانشگاه و توسعه ملی، مجموعه مقالات همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، وزارت علوم - تحقیق و فنّاوری، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، شماره 38، صص 32- 15.
فولاد چنگ، محبوبه و مهید و مینا. (1391). نقش دلبستگی به والدین در پیشرفت تحصیلی با واسطه گری خودکارآمدی، نشریه روان شناسی کاربردی، دوره 6، شماره1، صص 11-18.
قلاوندی، حسن؛ بهشتی راد، رقیه و قلعه ای، علی رضا. (1391). بررسی وضعیت کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه بر اساس مدل سروکوال. مجله مدیریت نو، سال سوم، شماره 25، صص 55-68.
کبریایی، مسعود. (1384). ارزیابی شکاف کیفیت خدمات پزشکی زاهدان، مجله ایرانی آموزشی در علوم پزشکی،سال پنجم، دوره اول، صص53-61
کشاورزی، لقمان و سرخوش، سمیرا. (1392). ارتباط خودکارآمدی شغلی مدیران و تعهد سازمانی کارکنان با رضایت مشتریان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، مجله پژوهش کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره 1، شماره 4، صص 11-19.
کوزه چیان، هاشم، زارعی، جواد و طالبپور.(1382).بررسی ارتباط تعهد سازمانی و رضایت شغلی مدیران و معلمان مرد تربیت بدنی آموزشگاههای استان خراسان، فصلنامه المپیک، سال. یازدهم، شماره 1 و 2، صص 43 تا 52.
گل پرور، محسن و حمیدرضا عرضی سامانی.1385. پیش بینی تعهد سازمانی و مولفه های آن بر اساس متغیرهای هفده گانه فردی و سازمانی، فصلنامه دانش و پژوهش در روان شناسی، شماره 29. صص 41 تا 68.
گیمینیان، وجیهه(1383)، "بررسی رابطه بین آزادی عمل و تعهد شغلی دبیران مدارس شهر اصفهان"، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال بیستم، شماره 1، شماره مسلسل 14.صص29-17.
مقیمی،سید محمد(1377). نقش پیوند موثر در فرایند رهبری سازمانی، فصلنامه مصباح سال هفتم تهران:شماره22..صص43-39.
میرزامحمدی،محمدحسن؛عبدالملکی، جمال(1387)؛بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و اموزشی غیر هیات علمی دانشگاه شاهد، مجله دانشور رفتار،دوره 15، شماره 33، ص67 تا 84
مورهد، جی و گریفین(1383)،" رفتار سازمانی"، ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده،. تهران: انتشارات مروارید.
میچل ، ترنس آر. (1373). مردم در سازمانها، زمینه رفتار سازمانی . "ترجمه حسین شکرکن ". تهران : رشد.
نجفی، محمود و فولادچنگ.(1389). رابطه خودکارآمدی و سلامت روان در دانشآموزان دبیرستانی. دو فصلنامه پژوهشی دانشور. دانشگاه شاهد. جلد 1 شماره 22 صفحات 69-83.
نورالنسا، رسول و تقی زاده هرات، علی. (1390). ضرورت بازآفرینی الگوی تعالی سازمانی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا متناسب با بخش بهداشت و درمان جهت استفاده در جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمانی، فصلنامه بیمارستان، سال دهم، شماره 2، صص 16-25.
هرسی، پاول و بلانچارد، کنت ایچ،(1373)، مدیریت رفتار سازمانی، قاسم، کبیری، مؤسسه انتشارات جهاد دانشگاهی(ماجد)، چاپ چهارم.
هرگنهان.ب. السون. م .(1382). مقدمه ای بر نظریه یادگیری .ترجمه دکتر علی اکبرسیف.تهران .نشر دوران.
الوانی، مهدی و ریاحی، بهروز. (1382). سنجش کیفیت خدمات در بخش عمومی، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات ایران.
Appelbaum,steven H., Hongger,Karen. (1998)"Empowerment: a contrasting overview of organizations in general and nursing in parti- cular –an examination of organizational factors, managerial behaviors, job design, and structural power". Joural of Empowerment in organization. v6 N 2.pp.29-50
Balfour, D., Weschler, B. (1996). Organi zational commitment : antecedents and outcomes in public organizations, Public Productivity and Management Review, 29, 256-277.
35.Bandura , A. (2004). Social cognitive theory: and ognatic perspective, Annual Review ofPsychology, 52, 1-26.
Bandura, A .(2000) Cultivate self–efficacy for personal and organizational effectiveness. Handbook of principles of organization behavior. Oxford, uk: Blachwell. Pp: 13-26.
Bandura, A. (1997) Self-efficacy: the exercise of control. New York: W. H. Freeman
Becker, H. S. 1960. Notes on The Concept of Commitment.American Journal of Sociology,Vol.66,No,1
Becker, T.E. (1992), Foci and Bases of Commitment: are They Distinctions Worth Making? Academy of Management Journal, Vol.35, No. 5, pp.232-244
40.Betz, N., &Hackett, G.(1981).the relationship of careerrelated self-efficacy expectations to perceived Careeroptions in college women and men. Journal of counselingPsychology,28,399-410
41.Burke, J. (2000). Reading, Reminders: tools, tips, and techniques. Portsmoul NH:Boyntow/cook.
Cerit,Y( 2010) , Teacher efficacy scale: the study of validity and reliability and preservice classroom teachers‟ self -efficacy beliefs, Journal of Theory and Practice in Education, Journal of Theory and Practice in Education. Vol.28, No 6, pp. 737-757Chan ,D,(2008) , Teacher self-efficacy and successful intelligence among Chinese secondary school teachers in Hong Kong, Educational Psychology, Vol. 28, No. 7, 735–746, available at : http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t713415498
CRAMER, D.(1996).“JOB SATISFACTION AND ORGANIZATIONAL CONTINUANCE COMMITMENT: A TOW - WAVE PANEL STUDY”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 17. NO 4.
Douglas A, Douglas J.(2006).Campus spies? Using mystery students to evaluate university performance. Educ Res.48(1):111-9.
Gautam.T and all (2004). organizational citizenship behavior and organizational commitment in nepal, a ston business, aston university, birmingham B4 7ET
46.Guleryaz, G., Guney, S., Miski Aydin, E., Asan. (2008). The mediating effect of Job satisfaction betweenemotional intell igence and organizational commitment of nurses: A questionnaire survey.
47.Haight, K. W. (2011). “Teacher self-efficacy in the adoption and integration of technology within the classroom”. Thesis Degreeof Doctor, Walden University.
48.
49.Joe, S. W. (2012) Assessing job self-efficacy and organizational commitment considering a mediating role of information asymmetry, The Social Science Journal, Volume 47, Issue 3, Pages 541–559.
50.Lunenburg, F. C. ( 2011 ). “Self-efficacy in the workplace: Implications for motivation and xperformance” . International Journalof Management, Business and Administration , Vol. 14, No. 2, PP: 1-5
51.Maddux, J. E. (2002). The power of believing you can. Hand book of positive psychologyOxford University Press,.
Margolis, H and;. McCabe,P( 2010) , Self-Efficacy: A Key to Improving the Motivation of Struggling Learners, available at : http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t914957660
Matieu John E. and Dennis Zajac (1990), “A Review and Meta Analysis of Antecedents, correlations and consequences of organizations commitment. Psychological Bulletin, 108, 171-199
Mayer, R .C & Shoorman, D. F (2000): Differentiating antecedents of organizational commitment, a test of March & Simon model. Journal of organizational behavior. 19(1). 47-49
MAYER, R.C & SCHOORMAN, D.F.(1998).“DIFFERENTIATING ANTECEDENTS OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT: A TEST OF MARCH AND SIMON’ MODEL”, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL BEHAVIOR, VOL 19 NO 1.
Mayer,J & Hrrscovitch, L (2002): Commitment in the workplace toward a general model. Human Resource management review. 2(9).Meyer, J. and Allen ,N.J.,(1991),” Three Component of organizational Commitment”, Human Resource Manangement Review, Vol.1, No. 7.
Mcnealy, R.M (1994).,Making customer satisfaction Happen, 1st edition, New Jersey, Chapman & Hall.
Meyer, J. and Allen, N. (1997); Commitment in the Workplace, Thousand Oaks, CA: SAGE Publicati.
Mowday, R. T.& Porter, L. W. & Steers, R. M. (1982)," Organizational Linkages: The Psychology of Commitment, Absenteeism, and Turnover",San Diego, CA: Academic Press.
MOWDAY, R.T.(198).“REFLECTIONS ON THE STUDY AND RELEVANCE OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT”. HUMAN RESOURCE MANAGEMENT REVIEW, VOL 8, NO 4 .
O’Reilly, C., & Chatman, J. (1986). Organizational commitment and psychological attachment: The effects of compliance, identification, and internalization on prosocial behavior. Journal of Applied Psychology, 71, 492-499.
62.Pajares,F.,&Schunk,D.H().Self-beliefs and school success: Selfefficacy-concept and school achievement. Chapter in R. Riding & S.Rayner (Eds.), (), Perception (pp. ). London: Ablex Publishing
Parasuraman A, Zeithaml VA, Berry L..(1988). SERVQUAL: A multiple item scale for easuring consumer's perceptions of service quality.Journal of Retailing .64(1):12-40.
64.Parasuraman, A., Zeithaml, V. ABerry, L. L. (1994). Alternative Scalesfor Measuring Service Quality: A Comparative Assessment Based on Psychometricand DiFgnostic CriteriaJournal ofRetailing,3230-201
Parasuraman, A., Zeithaml, V., & Berry, L. (1985). A conceptualmodel of service quality and its implications for future research.Journal of Marketing, 49, 41–50.
66.Redmond, B. F. (2010). Self-Efficacy Theory: Do I think that I can succeed in my work? Work Attitudes and Motivation. ThePennsylvania State University; World Campus. Retrieved xfrom https://cms.psu.edu/ .
Richardson, E. D. (1999). Adventure Based Theory and Self Efficacy Theory: Test of Treatment Model for Late Adolescents with Depressive Symptomatology,Dissertation of Virginia Polytechnic Institute and State Universit
68.Rigotti,T.,Schyns, B.and Mohr, G.(2008).A short versionof the occupational self-efficacy scale .Structural andconstruct validity across five countries, journal of CareerAssessment,16,238-255.
Ruby CA.(1998). Assessing student satisfaction with selected student services using SERVQUAL, a market-driven model of service quality. NASPA Journal; 35(4): 331-341.
Sahney, S. D., Banwet, K. and Karunes, S. (2006). An integrated framework for quality in education: Application of quality function deployment, interpretive structural modeling and path analysis. Total Qual Manag, 17(2): 17-29.
71.Schewarzer, R., & Scholz, U. (2000). Cross-cultural assessment of coping resources: thegeneral perceived self-efficacy scale. Paper presented at the Asian Congress of HealthPsychology. Health psychology and culture. Tokyo , Japan.
Sheldon, M. E.,(2000),” Investment and Involvement as Mechanisms Prouducing Commitment to the Organization Administration”, Administrative Science Quarterly, Vol.16, pp.142-150.
Sherer, M., Maddux, J. E., Mercandante, B., Prentice- Dunn, S., Jacobs, B., & Rogers, R.W. (1982). The selfefficacy scales: Costruction and validation. Psychological Reports, 51
Siders. M and all (2003). the Relationship of internal and external commitment to job per formance, som research committee at syracuse University.
Somers, M.J.; Brinbaum, D. (1998), “Work-related commitment and job performance: It’s also the ature of the performance that counts”, Journal of Organizational Behavior, 19: 621-634
Tamosaitis, W. L. (2006). The relationship between employee performance ratings and the three components of organizational commitment for technical personnel in a project environment. issertation Abstract Ph.D. The University of Alabama.
Whetten,David.A&kim s.cameron(1998). Developing Management skills.New York: Addison- Wesley,wheelan,
.