پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان

تعداد صفحات: 21 فرمت فایل: word کد فایل: 417
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۱۴,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان

    مقدمه

    انسانها از نظر پایه ارثی انگیختگی و واکنش پذیری نسبت به محرکهای محیطی ، تفاوت دارند. منظور از سطح پایه انگیختگی این است که یک نفر بدون تحریک بیرونی ، چقدر برانگیخته است . واکنش پذیری ، به واکنش انگیختگی فرد هنگام قرار گرفتن در معرض تحریک بیرونی ، اشاره دارد. هیجان خواهی1 نوعی صفت شخصیت است که با انگیختگی و واکنش پذیری ارتباط دارد. فرد زیاد هیجان خواه ، تحریک بیرونی مداوم مغز را ترجیح می دهد ، از کارهای تکراری کسل می شود و همواره در جستجوی راه هایی برای افزایش دادن انگیختگی از طریق تجربیات هیجان انگیز است. فرد کم هیجان خواه ، تحریک مغزی کمتری را ترجیح می دهد و کارهای تکراری را نسبتاً خوب تحمل می کند. بطور کلی سازه هیجان خواهی مربوط می شود به اینکه سیستم عصبی مرکزی فرد(مغز و نخاع شوکی) تا چه اندازه ای به تغییر و تنوع نیاز دارد ، بطوری که افراد هیجان خواه ترجیح می دهند فعالیت های خود را تغییر دهند ، کانالهای تلویزیون ، داروها و شریکان جنسی خود را عوض کنند و الی آخر(ریو2 2004 ، ترجمه سید محمدی) هوش عاطفی به عکس بهره هوشی قابل تغییر و وابسته به شرایطی است که فرد در آن بزرگ می شود و این نکته مثبت زندگی است و بهتر است احساسات و هیجانات خود را کنترل کنیم. ما تنها قسمتی از خلق و خوی خود را از طریق وراثت و ژنتیک دریافت می کنیم و محکوم نیستیم که تا آخر عمر با همان خلق و خوی زندگی کنیم.

    هوش منطقی از طریق وراثت و هوش عاطفی از طریق آموزش و یادگیری ایجاد می شود. دانیل گلمن محقق و پژوهشگر دانشگاه راتگرز می گوید :

    «بدون داشتن هوشی عاطفی بالا هو می توان در رهبری موفق شد به شرطی که خیلی خوش شانس باشیم و شرایط به نفع ما باشد». (شریفیان ثانی، 1383)

    بیان مسئله

    زاکرمن هیجان خواهی را به این صورت تعریف می کند" میل به هیجانها و تجربیات متنوع ، تازه ، پیچیده و شدید و تمایل به مخاطره جویی بدنی ، اجتماعی ، قانونی و مالی به خاطر چنین تجربه ای"وی با استفاده از روش تحلیل عاملی چهارعنصرهیجان خواهی را مشخص کرد که عبارتند از : هیجان زدگی و ماجراجویی ، تجربه جویی ، بازداریی زدایی و حساسیت نسبت به یکنواختی.( شولتز و شولتز4 2005 ، ترجمه سید محمدی)

    درکل در مورد ویزگی های افراد زیادهیجان خواه می توان گفت که افراد زیاد هیجان خواه به احتمال بیشتری دارو مصرف می کنند ، سیگار می کشند ، الکل می نوشند ، سریع رانندگی می کنند ، به آمیزش جنسی مکرر می پردازند ، قماربازی می کنند ، دست به مخاطرات جسمانی می زنند و به مکانهای خطرناک سفر می کنند. از لحاظ شخصیتی نییز افراد زیادهیجان خواه بصورت خودمحور برون گرا هستند ، خودمختارند ، جسورند ، ناهمرنگ با جماعت هستند و جلوی هیجانات خود رانمی گیرند. از لحاظ شناختی افراد زیادهیجان خواه نمادها و شکلها را سریعتر تشخیص می دهند و تحریک دیداری پیچیده را ترجیح می دهند ، آنها نگرشهای مذهبی و سیاسی آزاداندیشانه تری دارند ، ابهام را بهتر تحمل می کنند ، از لحاظ نگرشهای جنسی آسانگیرترند و از لحا خودکامگی پایین تر هستند ، آنها به محرک های تازه پاسخهای فیزیولوژیکی نیرومندتری نشان می دهند(همان منبع)

  • فهرست و منابع پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان

    فهرست:

    مقدمه. 4

    بیان مسئله. 5

    ضرورت و اهمیت تحقیق. 9

    اهداف تحقیق. 9

    فرضیه های پژوهش... 10

    تعریف مفهومی و نظری.. 11

    هوش هیجانی.. 11

    هیجان خواهی.. 11

    تعریف عملیاتی.. 12

    پیشینه پژوهش... 13

    نمونه و روش نمونه گیری.. 16

    روش پژوهش... 16

    ابزار پژوهش... 17

    مقیاس کوتاه هیجان خواهی زاکرمن.. 18

    روش تجزیه و تحلیل داده ها 19

    منابع. 20

    .

    منبع:

    هوش هیجانی، خودآگاهی هیجانی، خویشتن داری، همدلی و یاری به دیگران؛ گلمن، ترجمه پارسا، 1387.

    هوش هیجانی در زندگی روزمره، کندکاوی علمی؛ کیارچی، مییر و  نورگاس، ترجمه ی نجفی زند،1385.

    هوش هیجانی؛ ترجمه مهدی گنجی؛ نشر ساوالان، 1384.

    هوش هیجانی و معنویت، شریفی درآمدی؛ 1386.

    بنی فاطمه و نکاحی (پایان نامه)؛ بررسی ارتباط هوش هیجانی با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی، دانشگاه آزاد اردبیل، 86-1385.

    زنجانی، میرحسینی، امیدی، نیازی و عطوف؛ رابطه هوش هیجانی و خودکار آمدی با سلامت روان دانشجویان؛ مجموعه مقالات پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، تهران، 1389.

    شهریاری حسنیه؛ رابطه هوش هیجانی و سلامت عمومی در دانشجویان، مجموعه مقالات پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، تهران، 1389.

    یوسفی فریده؛ بررسی رابطه هوش عاطفی اندازه گیری شده و هوش عاطفی برآورد شده توسط خود در گروهی از دانشجویان؛ مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، تهران، 1387.

    آسیب شناسی روانی : تالف : دیوید ال روزنهان. پی . سیلیگهن (ترجمه) یحیی سید محمدی. ناشر : ساوالان. نوبت چاپ دوم.

    روانپزشکی. تالیف. فرنک فیش (ترجمه) دکتر نصرالله پور افکاری. چاپ اول. نشر : انتشارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز.

    فولاد چنگ، محبوبه و موسوی، سید حنظله (1387). بررسی رابطه تاب آوری و افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز. مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روان دانشجویان. ص 326-324.

    خدا رحیمی، سیامک (1374) مفهوم سلامت روانشناختی، مشهد، انتشارات جاودان فرد، چاپ اول.

    .

پروپوزال در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , گزارش سمینار در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , تز دکترا در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , رساله در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , پایان نامه در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , تحقیق در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , مقاله در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , پروژه دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , تحقیق دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , مقاله دانشجویی در مورد پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان , پروژه دانشجویی درباره پروپوزال بررسی رابطه هیجان خواهی و هوش هیجانی و رفتارهای پرخطر در دانش آموزان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت