فهرست و منابع پایان نامه بررسی تطبیقی ساختار مطالب نشریه های ایران و امریکا درباره وقایع عراق - تحلیل محتوای کیهان ، شرق ، تایم و نیوزویک
فهرست:
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه………………………………………………………………………………2
طرح مسئله………………………………………………….….…………......………6
اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………….…….…………..….….……....11
بررسی سا بقه تحقیق…………....……………………………….….…………………...13
اهداف تحقیق………………………………………………..……………..…………15
پا نویس ها …………………………………………………………………………..16
فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
مقدمه……………………………………………………….……………………...19
بخش اول - کشورعراق
موقعیت جغرافیایی………………………………………………………….…………..20
تاریخچه سیاسی عراق و حکومت صدام حسین………………………………………………….20
زبان………………………………………………………………………………..26
مذهب……………………………………………………………………………...26
جمعیت…………………………………………………………………………….26
بخش دوم - رسانه ها، جنگ و سیاست
جنگ و رسانه ها………………………………………………………………………27
سیاست ،رسانه ها و افکار عمومی…………………...……………………………………….34
سیاست خارجی ایران…………………………………………………………………...38
سیاست خارجی امریکا…………………………………………………………………...42
بخش سوم - مفاهیم و نظریه های ارتباطات
خبر………………………………………………………………………………..46
مصاحبه……………………………………………………………………………..49
تفسیر و تحلیل………………………………………………………………………...50
مقالات خبر…………………………………………………………………………..51
انواع تیتر در ارائه مطلب…………………………………………………………………...53
کارکرد مطبو عا ت……………………………………………………………………....54
مطبو عا ت در ایران……………………………………………………………………...55
مطبو عا ت در امریکا…………………………………………………………………….57
دروازه بانی خبر………………………………………………………………………...60
برجسته سازی………………………………………………………………………...64
پانویس ها……………………………………………………………..……………....66
فصل سوم: روش شنا سی تحقیق
روش تحقیق…………………………………………………………………………72
جامعه آماری………………………………………………………………………….73
روش نمونه گیری………………………………………………………….…………...73
جمع آوری داده ها و آزمون آماری…………………………………………………………... 73
واحد تحلیل………………………………………………………………………….73
تعاریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………….74
پانویس ها…………………………………………………………………………...81
فصل چهارم: بررسی یافته های تحقیق
مقدمه……………………………………………………………………………....83
بخش اول: توصیف یافته های تحقیق……………………………………………….…….…....84
بخش دوم: بررسی رابطه بین متغیرهاونشریه ها…………………………………….....……………94
فصل پنجم:خلاصه و نتیجه گیری تحقیق
مقدمه……………………………………………………………………………..116
بخش اول: خلاصه تحقیق………………………………………………………………..117
بخش دوم: نتیجه گیری تحقیق………………………………………………………..…...119
بخش سوم: محدودیتها و پیشنهادهای تحقیق………………………………………………….122
منابع و مآخذ……………………………………………………………………...…124
دستورالعمل کدگذاری………………………………………………………………….134
منبع:
الف – منابع فارسی:
احراری، ابراهیم.«نقش رسانهها در کنترل جامعه»، فصلنامه پژوهش و سنجش، (سال یازدهم، شماره 37 ،بهار 1383)، صفحه 118.
اسدی، علی.افکار عمومی وارتباطات،(تهران:انتشارات سروش،1371).
البر، پیر. مطبوعات، ترجمه فضلالله جلوه، (تهران: سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، 1368).
امامی، حسامالدین. صدام و بحران خلیج فارس،(تهران:انتشارات جاویدان، 1370).
بخشایشی اردستانی، احمد. اصول سیاست خارجی ج.ا.ا.،(تهران: انتشارات آوای نور، 1375).
بدیعی، نعیم. تحلیل محتوا، (تهران: اداره کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ دوم،1380).
بدیعی، نعیم و حسین قندی. روزنامهنگاری نوین،(تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 1378).
بیگدلی، علی. تاریخ سیاسی و اقتصادی عراق،(تهران:انتشارات میراث ملل،1368).
بینگر، اتولر. ارتباطات اقناعی، ترجمه علی رستمی،(تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای
صدا و سیما، 1370).
پاستر، مارک. عصر دوم رسانهها، ترجمه غلامحسین صالحیار،(تهران: انتشارات مؤسسه ایران، 1377).
پراتکانیس، آنتونی و الیوت آرنسون. عصر تبلیغات. ترجمه دکتر کاووس سید امامی و محمد صادق عباسی،(تهران: انتشارات سروش، چاپ دوم 1380).
تافلر، آلوین و هایدی تافلر. جنگ و ضدجنگ: بقا در آستانه قرن بیستویکم، ترجمه شهیندخت خوارزمی،( تهران: انتشارات آسونه، چاپ چهارم، 1380).
جانسون، گلن. اعلامیه جهانی حقوق بشر و تاریخچه آن، ترجمه محمدجعفر پوینده،( تهران: نشر نی، چاپ دوم، 1377).
دادگران، سیدمحمد. مبانی ارتباطات جمعی،( تهران: انتشارات فیروزه،چاپ دوم، 1377).
دهخدا، علیاکبر. لغت نامه،زیر نظر دکتر محمد معین و دکتر سید جعفر شهیدی، (تهران: انتشارات
دانشگاه تهران،چاپ دوم،1377).
رمضانی، روحالله. چارچوبی تحلیلی برای بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ترجمه
علیرضا طیب،( تهران: نشر نی، چاپ سوم، 1383).
ساروخانی، باقر. جامعهشناسی ارتباطات،(تهران: انتشارات اطلاعات،چاپ هشتم، 1378).
ساعی، منصور. «آزادی مطبوعات بعد از انقلاب، فرازها و فرودها»،روزنامه اعتماد، 3/6/1382،صفحه 12.
سروان شرایبر، ژانلوئی. نیروی پیام، ترجمه سروش حبیبی،(تهران: انتشارات سروش، چاپ دوم 1371).
سکری، رفیق. افکار عمومی، تبلیغ و آوازهگری، ترجمه حسین کرمی، (تهران: نشر همراه، 1370).
سورین، ورنر و جیمز تانکارد. نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان،( تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 1381).
شرام، ویلبر. زندگی و اندیشه پیشتازان علم ارتباطات، ترجمه غلامرضا آذری و زهرا آذری،( تهران:
مؤسس خدمات فرهنگی رسا، 1381).
شریفی سورکی، رضا.« بازتاب دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مطبوعات امریکا و طرح هدایت افکار عمومی_ تحلیل محتوای هفته نامه های تایم و نیوزویک قبل و بعد از دوم خرداد 76 (2002- 1993 )»،، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی 1383.
شکرخواه، یونس. خبر،(تهران: مرکز گسترش آموزش رسانهها، 1374).
عیوض علیلو، زهرا. « بررسی تطبیقی اخبار مربوط به جنگ عراق در روزنامه های تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ، دانشگاه علامه طباطبایی،دانشکده علوم اجتماعی.
1383.
قندی، حسین. مقالهنویسی در مطبوعات،(تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،1376).
کازنو، ژان. قدرت تلویزیون، ترجمه علی اسدی،(تهران: انتشارات امیرکبیر، 1364).
کیا، علیاصغر. ارتباطات جمعی و روابط بینالملل،(تهران: انتشارات آن، 1381).
کیا، علی اصغر و رحمان سعیدی . مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع ، (تهران : موسسه انتشاراتی روزنامه
ایران ، 1383).
گوهری مقدم، ابوذر. «سیاست خارجی بوش: تداوم یا تغییر» ، برگرفته از تارنمای باشگاه اندیشه ، 27اردیبهشت1384:
http://www. Bashgah.net
متقی، ابراهیم. تحولات سیاست خارجی آمریکا،( تهران: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،
1376).
معتمدنژاد، کاظم. حقوق مطبوعات،( تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها،1379).
معتمدنژاد، کاظم. با همکاری ابوالقاسم منصفی، روزنامهنگاری: با فصلی جدید در بازنگری
روزنامهنگاری معاصر،( تهران: نشر سپهر، چاپ سوم، 1368).
مک براید، شن. یک جهان، چندین صدا، ترجمه ایرج پاد،( تهران:انتشارات سروش، چاپ دوم، 1375).
مک لوهان، مارشال. برای درک رسانهها، ترجمه سعید آذری،( تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و
سنجش برنامهای صدا و سیما،1377).
مولانا، حمید. سیر ارتباطات اجتماعی در ایران، (تهران: انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی،1358).
مهدیزاده، سیدمحمد. مطبوعات و توسعه سیاسی،( تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها
، 1377).
مهرداد، هرمز. مقدمهای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی،(تهران: انتشارات فاران، 1380).
میرهاشمی، سیدمرتضی. «رسانه، دیپلماسی و اقتصاد سیاسی»، فصلنامه پژوهش و سنجش،(سال نهم، شماره 32، زمستان 1381)، صفحه 266.
میشل، پیتر و جان شوفل. فهم قدرت: دغدغه دائمی چامسکی، ترجمه دکتر احمد عظیمی بلوریان، ( تهران: انتشارات رسا،1382).
نصر، صلاح. جنگ روانی، ترجمه محمود حقیقت کاشانی،(تهران: انتشارات سروش،1380).
وبستر، فرانک. نظریههای جامعه اطلاعاتی، ترجمه اسماعیل قدیمی،(تهران: انتشارات قصیدهسرا،
1380).
هانتینگتون، ساموئل. موج سوم دموکراسی در پایان سده بیستم،ترجمه دکتراحمد شهسا،( تهران: انتشارات روزنه، 1373).
هولستی، ال.آر. . تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه دکتر نادر سالارزاده امیری،(تهران:انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، 1373).
ب – منابع انگلیسی:
Badii, Naiim. " Iranians and Media Coverage of the War in Iraq:Rhetoric, Propaganda, and Contradiction, " in Yahya R. Kamalipour and Nancy Snow,(eds.), War, Media and Propaganda: A Global Perspective, (Maryland,Rowman&LittlefieldPublications,2004).
Beer, Francis A. Alliances: Latent War Communities in the contemporary World, ( NewYork, NY: Holt, Rinehart and Winston Inc. , 1970) .
Berelson, Bernard. Content Analysis in Communication Research, (NewYork:The Free Press,1952).
Cohen, Bernard. The Press and Foreign Policy, ( Princeton, NJ: Princeton University Press, 1963).
C. Reynolds and H. Wheat Sheaf. The Politics of War, ( New York, NY: St. Martin's Press , 1989).
Dye, Zeigler and Lichter. American Politics in the Media Age, (California: Brooks/Cole Publishing Company, 1992).
Hastedt, Glenn P. American Foreign policy: Past, Present, Future , ( New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1991).
http://www.Newsweek. msnbc. Com / history.
http://www. Time . Com / magazine / history.
Schiller, Herbert. The Mind Managers, (Boston: Beacon Press, 1973).
Summer, Darid E. A History of Time, Newsweek & World Report, (Acadanic Press:Encyclopedia of International Media and Communications, 2003).
Wanta, Golan and Lee. "Agenda Setting and International News: Media Influence on Public Perceptions of Foreign Nations", Journalism & Mass Communication Quarterly, ( Vol. 81, No. 2, Summer 2004), p.367.