فهرست و منابع پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش تنشزدایی تدریجی و حل مساله در تمایل به فرار دختران نوجوان در معرض فرار
فهرست:
فصل اول
مقدمه
طرح مساله
اهمیت موضوع
فرضیه های تحقیق
تعریف متغیرها و اصطلاحهای پژوهش
فصل دوم
1- تعریف فرار
2- انواع فرار
3- ویژگی دختران فراری
4- دیدگاههای نظری در زمینه علل فرار:
5- فرار از دیدگاه روان شناسان
6- فرار از دیدگاه روانکاوان
7- فرار از رویکرد اجتماعی
8- پیامدهای فرار
9- پیشینه کاربردی پژوهش (خارج و داخل کشور)
فرار از دیدگاه اریکسون
فرار از رویکرد اجتماعی
نظریه ادوارد ساترلند
پیامدهای فرار
پیشینه کاربردی پژوهش
یافته های داخل کشور
10- نوجوانی
11- نظریه های مربوط به نوجوانی (دوران نوجوانی)
12- مهارتهای مقابله ای و پیشینه کاربردی پژوهش
آموزش تدابیر مقابله ای
پژوهشهای انجام شده در زمینه راهبرد مقابله ای
13- حل مساله
14- انواع مساله
15- سیستمهای تولید
16- نقش لوپ فرونتال در حل مساله
17- رویکردهای نظری به حل مساله
18- الگوی حل مساله
19- پژوهشهای انجام شده در زمینه حل مساله (داخلی و خارجی)
20- آرمیدگی
21- آموزش تنشزدایی تدریجی
22- آموزش پسخوراند زیستی
23- آموزش تصویرسازی ذهنی
24- تاریخچه منطق کاربرد
روش آموزش خود زاد
مراقبه متعالی
خواب مصنوعی
آموزش تنشزدایی تدریجی
تاریخچه
25- شیوه های تنشزدایی تدریجی عضلانی
26- شیوه های 16 گروهی
27- ترتیب آموزش انقباض تنشزدایی برای 7 گروه عضلات
28- ترتیب انقباض تنشزدایی برای 4 گروه عضلانی
29- تنشزدایی از طریق یادآوری
30- تنشزدایی از طریق شمارش
استفاده از نوار کاست
31- پژوهشهای انجام شده در زمینه آرمیدگی و تنشزدایی (داخلی و خارجی)
فصل سوم
روش تحقیق
طرح تحقیق
جامعه آماری و نمونه آماری
نمونه
ابزار جمع آوری اطلاعات (ابزار اندازه گیری)
1-پرسشنامه تمایل به فرار: (محقق ساخته)
پرسشنامه روش مقابله
روش اجرا
روش آموزش حل مساله
روش آموزش تنشزدایی تدریجی عضلانی (pRT)
روشهای تجزیه و تحلیل
فصل چهارم
فصل چهارم: فهرست جداول
جدول 4-1 (توزیع گروه نمونه بر حسب سن)
جدول 4-2 (توزیع گروه نمونه برحسب میزان تحصیلات)
جدول شماره 4-3 (توزیع گروه نمونه برحسب وضعیت تحصیلی)
جدول 4-4(توصیفی رشته تحصیلی دختران)
جدول 4-5 (توصیفی ترتیب تولد دختران)
جدول 4-6 (توصیفی منطقه محل سکونت گروه نمونه)
جدول 4-7 (جدول توصیفی وضعیت سلامتی گروه نمونه)
جدول 4-8 (جدول توصیفی نوع بیماری افراد بیمارگونه گروه نمونه)
جدول 4-9 (جدول توصیفی درمانهای بکارگرفته شده در دختران بیمار)
جدول 4-10 (جدول توزیع گروه نمونه برحسب بعد خانوار
جدول 4-11 (جدول سن پدر )
جدول 4-12 (جدول توصیفی سن مادر )
جدول 4-13 (جدول توصیفی تحصیلات پدر)
جدول 4-14 (جدول توصیفی تحصیلات مادر)
جدول 4-15 (جدول توصیفی شغل پدر )
جدول 4-16 (جدول توصیفی شغل مادر)
جدول 4-17 (توزیع گروه نمونه برحسب میزان درآمد پدر)
جدول 4-18 (توزیع گروه نمونه برحسب زندگی مشترک یا جدایی والدین)
جدول 4-19 (توزیع گروه نمونه برحسب علت جدایی والدین)
جدول 4-20 (توزیع گروه نمونه برحسب سرپرست)
جدول 4-21 (توزیع گروه نمونه برحسب رفتار پدر یا ناپدری )
جدول 4-22 (توزیع گروه نمونه برحسب رفتار مادر یا نامادری)
جدول 4-23 (توزیع گروه نمونه برحسب مورد آزارقرارگرفتن)
جدول 4-24 (توزیع گروه نمونه برحسب شخص آزاردهنده)
جدول 4-25 (گروه نمونه برحسب نحوه آزار و اذیت)
جدول 4-26 (توزیع گروه نمونه برحسب پایبندی خانواده به اعتقادات مذهبی)
جدول 4-27 (میزان پایبندی به باورهای مذهبی در میان دختران در معرض فرار)
جدول 4-28 (میزان رفتارهای خودآسیبی در گروه نمونه)
جدول 4-29 (توزیع گروه نمونه برحسب ترک منزل بدون اطلاع خانواده)
جدول 4-30 (توزیع سابقه مورد استفاده جنسی واقع شدن درگروه نمونه)
جدول 4-31 (توزیع گروه نمونه برحسب سابقه دستگیری و محکومیت در خانواده )
جدول شماره 4-32 (شاخصهای حاصل از آزمون شیوه مقابله در گروههای آزمایش و گواه)
دول 4-33 (نتایج آزمون t در مورد تفاوت پیش تست و پس تست در گروه آموزش تنشزدایی و کنترل)
جدول 4-34 (نتایج آزمون t د رمورد تفاوت پیش تست و پس تست گروه حل مساله و کنترل )
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
محدودیتهای پژوهش
پیشنهادها برای پژوهشهای آتی
خلاصه
منابع فارسی (پایان نامه )
فهرست کتب
منابع انگلیسی
پرسشنامه محقق ساخته تمایل به فرار
منبع:
منابع فارسی (پایان نامه )
معظمی گودرزی، بهمن، 1380 بررسی تاثیر آموزش تنشزدایی تدریجی و مهارتهای حل مساله بر میزان تنیدگی و شیوه های مواجهه دختران فراری (دانشگاه تربیت مدرس).
شریفی، زهره، 1380 بررسی علل اجتماعی فرار مجدد در دختران از منزل با تاکید بر نقش خانواده (دانشگاه شاهد).
امین رنجبر، مهناز، 1380 تاثیر بازی شطرنج بر مهارتهای حل مساله
امیرحسینی، معصومه، 1379 بررسی ویژگیهای نوجوانان فراری (دانشگاه الزهرا (س))
سعیدی، محمد، 1372 بررسی علل فرار نوجوانان ازخانه
جان بزرگی، مسعود، 1371، بررسی اثرات آموزش تنشزدایی تدریجی بر عوامل اضطرابی و شخصیت (دانشگاه تربیت مدرس)
چاوشی فر، جلال، 1379، بررسی مقایسه ای عوامل تنیدگی زا و شیوه های رویارویی در نوجوانان.
روشن، رسول، 1375، تاثیر آرام سازی داروهایآرام بخش در کاهش فشار روانی در افزایش عزت نفس.
نصرت آبادی ، 1373، بررسی رابطه بین منبع کنترل، عزت نفس و حمایت اجتماعی با روشهای مقابله.
نیک سرشت، مژگان، 1380.
فهرست کتب
آن مانرو،باب، مانتی، جان اسمال، 1374، ترجمه فریده کمالی، مشاوره های حل مساله ، انتشارات نشر نی.
آسینک، مایکل، 1379، فرهنگ توصیفی روان شناختی، ترجمه علینقی خرازی و همکاران، انتشارات نشر نی.
ساراسون، باربارا، ساراسون ایروین جی، 1377، روان شناسی مرضی (DSMIIIR) ترجمه دکتر بهمن نجاریان و همکاران، انتشارات رشد.
فرجاد، محمدحسین، 1362، آسیب شناسی اجتماعی و جامعه شناسی انحرافات.
دانش، تاج زمان، 1374، اطفال و نوجوانان بزهکار، انتشارات خدمات فرهنگی رسا.
شامبیاتی ، هوشنگ، 1373، بزهکاری اطفال و نوجوانان،نشر پاژنگ.
قائمی، علی، آسیبهاو عوارض اجتماعی، ریشه یابی، پیشگیری و درمان، 1373، انتشارات امیری.
قاسم زاده،حبیب الله، 1376، رفتار درمانی، انتشارات جهاد دانشگاهی.
لطف آبادی، حسین، روان شناسی رشد 2، نوجوانی جوانی بزرگسالی، 1378 ، انتشارات سمت.
شعاری نژاد، علی اکبر، 1371، روان شناسی رشد، نوجوانی و بلوغ، انتشارات دانشگاه پیام نور .
منابع انگلیسی
Boldero , j.fallon , B (1995) , Adolescent help – seeking what do they help for and from whom? Journal of Adolesent , 18/193… 202.
Burk , M.R. 1999, Demographics and geography in Runaway Inl , fasbery and Dennis (EDS) practical lesson.
Coco , E,L, Counteng , L.j. (1998) family system approach for preventing adolescent runaway behavior , Journal of Adoleentce , 33.
Davison , Gc , Neal , (1994) , Abnormal Psychology new york: John wiley sonseInc.
Dembo , Janus , M.C, 2002 , Mid west longi tud inal study of homeless (http: // net . edu / pers / 2002) Adolescents (p.d.f)
Field , T.M (1992) Reduction stress in child and psychiatric patients by reaxion thrapy and massage . abs.
Gial , L. Kurts , M.S, sara , V.Jarris , Ed (1992) problem of maltreated Runaway louth . Journal Adolescence Vol . 2 B , No . 103.
Higgins , J,S Thies , A.P (1982) , Social effectiveness and problem solving thinking of reformatorry inates . Jourmal of offenderd counseling.
Whith beck and simons (1999) self Report S.T.P. Sinrunaway , Journal of sen research predictors .
Wolk , s , Brondon , J. (1978) , Runaway adoles cents preceptions of parent and self , Journal of Adles cent 12 , 175 –187.
Solange , L (2000) , Relaxation – The en counter between the body and soul , www.companyontheweb.com lisep;;etier Index 6 . html.
Lewis,M.(1991) , child and adolescent in confict in adolescent behavior and society , MC , Grown and Hill , Inc.
Kazdin , A. (1993) . Adolescent Mental Health prevention and treatment program , American psychologist , 48, 127 – 141.
John , R. Anderson , 2000 , cognitive psychology and its implication fifth Edition , charter , Problem solving p.p – 239-7.
Kaplan , H . B (1996) psychological stress , American Acodemic press , INC.