دانلود پایان نامه، پروپوزال، پروژه در مورد تدریس و یادگیری

جهت دانلود پایان نامه درباره تدریس و یادگیری و پروپوزال و دانلود گزارش سمینار در مورد تدریس و یادگیری و یا دانلود پروژه دانشجویی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تز دکترا درباره تدریس و یادگیری تعداد 100 مورد در سایت در ارتباط با تدریس و یادگیری پیشنهاد می گردد که در لیست زیر نمایش داده شده اند که می توانید در انجام پایان نامه , پروپزال , پروژه های دانشجویی و دانلود گزارش سمینارهای خود استفاده نمایید :

تعداد صفحه: ۱۳۲ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی علوم تربیتی مقدمه در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسانها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: روانشناسی

مربوط به درس : روش و فنون تدریس مقدمه دنیای امروز دنیایی است با ابعاد و ویژگیهای مختلف و گوناگون که ماهیت این ابعاد نحوه زندگی را در جوامع و کشورهای مختلف روشن می‌نماید. برای زیستن در این جهان پارامترها و فاتورهای بسیاری وجود دارد که در صورت آگاهی از روش صحیح برخورد با این عوامل و استفاده از این روشها می‌توان به بهترین نحو زیست به جرأت می‌توان یکی از مهمترین مواردی که از ابتدای ...

تعداد صفحه: ۱۰۸ دسته بندی: روانشناسی

فصل اول:(بیان مسأله و طرح پژوهش) مقدمه بیان مسأله اهداف تحقیق اهمیت و ضرورت تحقیق سؤالات ویژۀ تحقیق تعریف عملیاتی واژه ها مقدمه : تکنولوژی آموزشی درعرصه های متعدد کارایی خود را نشان داده است. هر فرد، سازمان یا نهادی که از روشهای پیشنهادی علم تکنولوژی آموزشی بهره گرفته، بیش از پیش بر بهره وری و اثر بخشی خود افزوده است. تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش به سان چراغی است که درپیش ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده : یکی از مهمترین مباحث تعلیم و تربیت و در عین حال یکی از مشکلترین مفاهیم برای تعریف کردن «یادگیری» می باشد. یادگیری اساس رفتار افراد را تشکیل می دهد. از طریق یادگیری فرد با محیط خود آشنا می شود، روی محیط تأثیر می گذارد و گاهی باعث ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در محیط می شود. بنابراین قسمت عمده ی رفتار آدمی آموختنی است. فرد انسان سخن گفتن، محبت کردن، ارتباط برقرار کردن با ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول : موضوع : بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید وتأثیر آنها در یادگیری دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران. مقدمه : در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: روانشناسی

بررسی تاثیر اختلافات خانوادگی در میزان یادگیری و افت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی فصل اول طرح تحقیق مقدمه بدون تردید یکی از عناصر اساسی تکوین و توسعه و عوامل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ، نظام آموزش و پرورش آن است . در باب قضاوت کارآیی این نظام می توان از پیشرفت تحصیلی با مفهوم موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی یاد کرد . در کل تحلیل و بررسی عوامل ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: روانشناسی

بررسی تاثیر روش تدریس فعال(همیاری)در وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی استان اردبیل شهرستان نمین مقدمه عصر کنونی را عصری می دانند که هدف از آموزش و پرورش تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست.بلکه رسالت آموزش و پرورش را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها می دانند. در این راستا معلم نقش بسیار مهم و اساسی را بر عهده دارد ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

بررسی تأثیر روش های تدریس مشارکتی و سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس قرآن پایه ششم ابتدایی مقدمه یکی از نیازهای جدی زندگی در دنیای پرشتاب امروز که حجم و سرعت تحولات و دگرگونی های آن در تمام قرون و اعصار بشر بی سابقه است، شکل دادن به تحولات و نوآوری های آموزشی و در سطع دبستانی و پیش دبستانی است. چرا که این امر شاید یکی از مؤثرترین زمینه های است که ما را قادر می سازد تا ...

تعداد صفحه: ۷۳ دسته بندی: علوم تربیتی

بررسی تاثیر روش های تدریس و فناوری های جدید در آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان در قرن معاصر و آینده چکیده در سطح کلان، آموزش و پرورش تحت تأثیر فشارهای سیاسی، فشارهای تکنولوژیکی، فشارهای اقتصادی و فشارهای اجتماعی قرار دارد. در نظر داشتن چهار پایه­ی اصلی یادگیری که از طرف سازمان یونسکو مطرح گردیده است، یعنی: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن، یادگیری برای زیستن و ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: علوم تربیتی

طراحی ومطالعه یادگیری وآموزش علوم تجربی جهت اخذ درجه کارشناسی این تحقیق با عنوان بررسی میزان استفاده ازآزمایشگاه درتدریس درس علوم تجربی درمدارس راهنمایی درسال 1391 برای درس طراحی ومطالعه مسائل یادگیری ارائه گردید وهدفهای آن این بود. تعیین میزان استفاده ازآزمایشگاه دردرس علوم تجربی درمدارس راهنمایی ازنظرمعلمان . تعیین میزان استفاده ازآزمایشگاه دردرس علوم تجربی درمدارس راهنمایی ...

تعداد صفحه: ۹۷ دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات

رشته کارشناسی دینی و عربی چکیده تحقیق و نتایج : نتایج این مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد که توانایی دانش‌آموزان کشور ما در سطوح بالای یادگیری و به ویژه مهارتهای عملکردی و فرایندی در مقایسه با دانش‌آموزان کشورهای دیگر بسیار کمتر است از انجا که محتوی برنامه ‌های درسی ما در این درس با دیگر کشور‌ها یکسان است ، این ضعف بیشتر از روشهای نامناسب آموزش و یادگیری ناشی می شود که عملاً ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه روش تدریس تحولی و پیوند با مدرسه و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان مشگین شهر می باشد،که دانش آموزان دبیرستان این شهرستان به صورت تصادفی انتخاب شدند. روش این پژوهش، از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته برای دانش اموزان استفاده شده است، سؤالات پرسشنامه محور شش مؤلفه دلبستگی به معلمان، دلبستگی به کارکنان، ...

تعداد صفحه: ۶۴ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه کسب اطلاعات یکی از ویژگی های بارز انسانی است و انسان به طور طبیعی تمایل دارد . به اطراف خویش بنگرد و حوزه اطلاعات خویش را گسترش دهد این روحیه جست و جوگری همواره محرک انسان بوده است و از خلقت بشر تاکنون موجب کسب و تولید دانش های بشری شده است . در بدو امر کسب با توجه به تجربیات بشری و آموزشی های ابتدایی والدین بود ، اما با گسترش جوامع ، نهاد آموزش و پرورش بوجود آمد و تعلیم و ...

تعداد صفحه: ۷۸ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند. با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری در سال 1936 جمعی از متخصصین اصطلاح، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند یعنی ...

تعداد صفحه: ۱۵۰ دسته بندی: روانشناسی

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: روان‌ شناسی تربیتی چکیده هدف از این تحقیق، بررسی وجود رابطه بین رویکردهای یادگیر و سبک‌های تفکر با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سال سوم متوسطه شهر تهران است.از بین کلیه دانش آموزان سال سوم متوسطه 262 آزمودنی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای جهت شرکت در این پژوهش انتخاب شدند.ابزارهای مورد استفاده پرسشنامه سبک ...

تعداد صفحه: ۹۱ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده : موضوع مورد پژوهش در این تحقیق بررسی رابطه بین موانع اجرای روش های تدریس فعا ل با افت تحصیلی در مدارس ابتدایی شهرستان سبزوار می باشد که در این پژوهش ابتدا به بیان مساله وبعد از آن به اهداف ، سوالات و مشکلات و تنگناها پرداختیم .فرضیات این تحقیق عبارتند از : بین محتوای نا مناسب کتابهای درسی و عدم اجرای روشهای تدریس فعال در کلاس درس رابطه وجود دارد . بین کمبود امکانات آموزشی ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: مدیریت

رشته مدیریت و برنامه ریزی پایان نامه دوره کارشناسی فصل اول کلیات 1-1 مقدمه در دنیای ارتباطات‌، شبکه‌های اجتماعی را می‌توان از بستری مفید در تولید وبه اشتراک گذاری عقاید و عامل مهمی در رشد فردی و اجتماعی دانست. شبکه‌های اجتماعی با فراهم آوردن امکان ارتباط بین سرمایه‌های فردی به تشکیل سرمایه اجتماعی کمک می‌کنند. اینترنت نوع جدیدی از ارتباطات اجتماعی را به وجود آورده است که ...

تعداد صفحه: ۲۳۴ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : هدف از انجام این پژوهش مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشارکتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی بر میزان یادگیری و یاد داری در درس علوم دانش آموزان دختر پایه‌ی پنجم منطقه 5 تهران بوده است . دراین پژوهش فرضیه‌ها به این نکته اشاره دارند که بین دو الگوی مشارکتی و انفرادی تفاوت وجود دارد . جامعه آماری را کلیه دانش آمزان دختری که در منطقه 5 درسال تحصیلی 87- 86 در شهر ...

تعداد صفحه: ۲۰۶ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی چکیده نظام آموزشی هر کشور رکن اساسی در پیشرفت و توسعه در جامعه است و این پیشرفت زمانی می‌تواند صورت بگیرد که نظام آموزشی در آن نه تنها از لحاظ کمیت بلکه از لحاظ کیفیت نیز رشد کرده باشد . آموزش مجازی یکی از ارکانی می‌باشد که در توسعه آموزش عالی از لحاظ کیفیت موثر می‌باشد . با آموزش مجازی و روشهای بکارگیری آن می‌توان امکان آموزش و تحصیل را ...

تعداد صفحه: ۱۹۰ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی چکیده نظام آموزشی هر کشور رکن اساسی در پیشرفت و توسعه در جامعه است و این پیشرفت زمانی می‌تواند صورت بگیرد که نظام آموزشی در آن نه تنها از لحاظ کمیت بلکه از لحاظ کیفیت نیز رشد کرده باشد . آموزش مجازی یکی از ارکانی می‌باشد که در توسعه آموزش عالی از لحاظ کیفیت موثر می‌باشد . با آموزش مجازی و روشهای بکارگیری آن می‌توان امکان آموزش و تحصیل را ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: روانشناسی

فصل اول طرح تحقیق عنوان – بیان مسئله آیا اضطراب در میزان یادگیری دانش ­آموزان در مدرسه تیزهوشان و مدارس عادی تاثیر دارد؟ مقدمه : اضطراب یکی از رایج ترین اختلالات در بین دانش­آموزان است که می­توان به عنوان ریشه بعضی از مشکلات از آن نام برد. بسیار شنیده­ایم که کودکان به دلیل اضطراب به مدرسه نرفته­اند. یا اضطراب از امتحان باعث افت درسی آنها شده است یا یک اضطراب اجتماعی به ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول مقدمه: در روند تعلیم و تربیت روش های فعا ل تدریس به منزله ابراز های کار معلمان تلقی می گردند و هر اندازه که با روش های متفاوت آشنا باشیم ابرازهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت توسط این ابزاهاست که می توان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد. روش های معال تدریس جزو مهارت های حرفه ای معلمان محسوب می شود و هنر معلم در کیفیت ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده در این تحقیق ابتدا به بیان مسئله و هدف و ضرورت تحقیق پرداخته، آنگاه واژه های تحقیق را توضیح داده سپس در فصل دوم به پیشینه تحقیق پرداخته و در فصل سوم مجموعه آماری خود را معرفی و پرسشنامه تهیه شده را ضمیمه نموده و به تحلیل و استنتاج پرداخته و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادها و انتقادهای خود را از نتایج تحقیق ارائه نموده ام که انشاءا... روزنه ای در ارائه بهتر و ذخیره سازی ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه املاء نوعی نوشتن است و نوشتن یکی از جنبه های زبان است که در عمل تفهیم به کار می رود ، و زبان نیز مجموعه ای است از علائم و نشانه های قرار دادی که بر معانی و مفاهیم موجود در جامعه دلالت می کند و بهترین وسیله تفهیم و تفاهم است . در تفهیم علاوه بر نوشتن از سخن گفتن نیز استفاده می شود و در تفهیم گوش دادن و خواندن به کار می رود . یکی از آرزوهایم این بود که در بسیاری از زمینه های ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پرورش است. و می توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد. معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمونهای نهایی و استاندارد مورد سنجش قرار می گیرد. که سنجیدن پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. و از آنجا که آموزش ریاضی در زمینه سازی برای یادگیری تمامی علوم و در نهایت زندگی بهتر، نقش حساس ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پرورش است. و می توان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد. معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمونهای نهایی و استاندارد مورد سنجش قرار می گیرد. که سنجیدن پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. و از آنجا که آموزش ریاضی در زمینه سازی برای یادگیری تمامی علوم و در نهایت زندگی بهتر، نقش حساس ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم تربیتی

مقدمه : نظر به نقش و اهمیت آموزش های پیش از دبستان در فراهم کردن زمینه های رشد و آماده سازی کودکان برای ورود به مدرسه ، به استناد مصوبه چهارصدو بیست و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ 16/4/77 مبنی بر طرح مسائل آموزش پیش از دبستان در شورای عالی آموزش وپرورش و همچنین قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ 5/3/1367 که آموزش و پرورش را مسئول صدور مجوز ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: علوم تربیتی

«دانشجویان کارشناسی دبیری علوم تجربی » چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری بر روی 64 نفر از دانش آموزان دوره راهنمایی انجام شد و جهت گردآوری داده ها یک پرسشنامه 18 سئوالی محقق یافته ویژه معلمان و یک پرسشنامه 16 سئوالی ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی تهیه شده و پس از اجرا نتایج نشان داد که 77% دانش آموزان استفاده از وسایل کمک آموزشی را بر پیشرفت تحصیلی ...

تعداد صفحه: ۱۲۶ دسته بندی: روانشناسی

فصل اول بیان مسئله مقدمه محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است. از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم تربیتی

انگیزه و هدف تحقیق: جامعه اسلامی و انقلابی ما در مسیر رشد و تعالی خود مسئولیت خطیر و مقدس انسان سازی را بر دوش معلمین نهاده است و هزاران خانواده با امید و آرزو و کودکان و نوجوانان خود را در آغوش مدارس می سپارند تا اولیای مدرسه با علم و ایمان دلسوزی به ترتیب و آموزش فرزندانشان بپردازند معلمی که از توانایی های یادگیری آگاهی ندارد و شاید به طور مستمر کودکانی را که رفتارهای ویژه ای ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر وسایل کمک آموزشی در یادگیری بر روی 64 نفر از دانش آموزان دوره راهنمایی انجام شد و جهت گردآوری داده ها یک پرسشنامه 18 سئوالی محقق *** ویژه معلمان و یک پرسشنامه 16 سئوالی ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی تهیه شده و پس از اجرا نتایج نشان داد که 77% دانش آموزان استفاده از وسایل کمک آموزشی را بر پیشرفت تحصیلی خود موثر دانسته اند و همچنین 94% معلمین ...

تعداد صفحه: ۹۳ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول مقدمه و بیان مسئله کارایی آموزش و پرورش نه تنها در گروی غنای برنامه‌ها و روش‌های آموزشی و آمار فارغ‌التحصیلان با معدل بالا، که از آن مهمتر در گرو شناختن ابعاد گوناگون روان شناختی دانش‌آموزان و شکوفا کردن آنها است. دانش‌آموزانی که در وهله نخست بر خویشتن اعتماد داشته باشند و با پذیرفتن ارزش وجودی خویش، قدرت پذیرش دیگران را بیابند و از ایجاد ارتباط اجتماعی سالم با آنها لذت ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم تربیتی

مقطع: کارشناسی ارشد رشته تحصیل: آموزش و پرورش دبستانی کمک کردن به بچه ها در کاوششان در پی دانش یک هدف اساسی همه نوع آموزش است،‌ مخصوصاً آموزش مطالعات اجتماعی،‌که قسمتی از برنامه درسی مورد نظر برای تدریس شدن به بچه ها درباره ماهیت آنان،‌جهان و روابط انسانی است. بچه ها آگاهی از همه رشته های علومی اجتماعی را در امر یادگرفتن درباره ‌ انسان و جهان نیاز دارند. اما مدارس چگونه می ...

تعداد صفحه: ۱۱۹ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول مقدمه محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌کند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است. از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمه زندگی پویایی در سازگاری ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چکیده: سیستم GLITS، یک سیستم آموزش دهنده هوشمند با یادگیری تدریجی است که دارای 3 عامل یاد دهنده ، یادگیرنده و مشکل‌ساز است. عامل یاد دهنده و یادگیرنده هر کدام دارای 5 لایه (زیر سیستم) می‌باشند. لایه‌های یاد دهنده به نام‌های ناظر، ایجاد انگیزش، فرضیه‌ها و تولید مدلهای برنامه می‌باشند. لایه‌های یادگیرنده به نام‌های وضعیتی انعکاسی ، شناختی، معیارها و سنجش، برنامه‌ریزی و همینطور ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم تربیتی

انگیزه و هدف تحقیق: جامعه اسلامی و انقلابی ما در مسیر رشد و تعالی خود مسئولیت خطیر و مقدس انسان سازی را بر دوش معلمین نهاده است و هزاران خانواده با امید و آرزو و کودکان و نوجوانان خود را در آغوش مدارس می سپارند تا اولیای مدرسه با علم و ایمان دلسوزی به ترتیب و آموزش فرزندانشان بپردازند معلمی که از توانایی های یادگیری آگاهی ندارد و شاید به طور مستمر کودکانی را که رفتارهای ویژه ای ...

تعداد صفحه: ۱۴۸ دسته بندی: ادبیات فارسی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی با توجه به قابلیت های آموزش از راه دور، مطالعه دیدگاه ها ی معلمان در رابطه با این شیوه ی آموزشی، می تواند به ایجاد تغییرات مطلوب در زمینه ی آموزش ضمن خدمت معلمان کمک مؤثری کند. لذا پژوهش حاضر با هدف مطالعه نگرش معلمان در مورد آموزش ها ی ضمن خدمت از دور، و به روش توصیفی پیمایشی انجام گرفت. جامعه ...

تعداد صفحه: ۱۷۶ دسته بندی: ادبیات فارسی

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: روان سنجی رشته: روان شناسی -1- مقدمه همه چیز تغییر کرده است، جز آموزش و پرورش در جهان امروز، مهارت هایی که دانش و اطلاعات را با کارایی به خدمات و کالاهای نو و ابتکاری تبدیل می کنند، معرف اقتصادهای موفق مبتنی بر دانش به شمار می آیند. از آن جا که دانش و اطلاعات به سکه ای رایج برای دست یابی به بهره وری، رقابت پذیری و ثروت و رفاه تبدیل شده ...

تعداد صفحه: ۱۴۸ دسته بندی: ادبیات فارسی

(M.A) پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش: ( تعلیم و تربیت اسلامی) - رسانه های مکتوب مانند کتب و مجلات و روزنامه ها بعد از اختراع صنعت چاپ و خط پا به عرصه وجود نهادند و با گذشت زمان وسعت آنها رو به افزایش نهاده است . این رسانه ها ابتدا در جهان اسلام با کیفیت هر چه بیشتر و بهتر ظهور کرد ولی متاسفانه باگذشت زمان از کیفیت آنها کاسته شده ...

تعداد صفحه: ۱۲۵ دسته بندی: ادبیات فارسی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (تعلیم و تربیت اسلامی) مقدمه معلم در مکتب مقدس اسلام از پایگاه و موقعیت والایی برخوردار است به طوری که حضرت رسول اکرم (ص) فرموده است انما بعثت معلماً به همین سبب توجه به معلمان یک جامعه، یعنی توجه به مقام بشری و توجه به سرچشمه خوبی‌ها , اگر عزت نفس معلمان حفظ شود عزت نفس جامعه حفظ و تأمین می‌شود. ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: ادبیات فارسی

پایان‌نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی در رشته روانشناسی کودکان استثنایی هیجان پدیده‌ای است که هر روزه در برخورد تن و روان ملاحظه می‌گردد و مسائلی مانند عشق ، کینه ، نفرت و ... موضوع هیجان را تشکیل می‌دهند. فرایندهای هیجانی با واکنش‌های بدنی غالباً دارای وابستگی هستند حتی یکی از کارکردهای دیگری تأثیر می‌گذارد. همان‌گونه که کوچکترین رفتار انسان تحت تأثیر عوامل تفاوت انگیزشی و ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: ادبیات فارسی

پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه ادراک شنیداری دانش آموزان عادی و دانش آموزان نارسا نویس در پایه های سوم تا پنجم ابتدائی شهر تهران پرداخت. روش پژوهش حاضر، روش پس رویدادی یا علی ـ مقایسه ای است. به همین منظور تعداد 10 نفر از دانش آموزان دارای نارسا نویسی به روش نمونه های در دسترس و 15 نفر از دانش آموزان عادی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه از منطقه 1 تهران انتخاب و توسط آزمون نوشتن سیف ...

تعداد صفحه: ۹۶ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه جهت اخذ گواهینامه کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره مقدمه : خلاقیت اصطلاح و واژه اغی است که امروزه در محافل علمی و آموزشی و دانشگاهی و کارگاهی و حتی اذهان عموم مردم کاربرد فراوانی دارد. فراوانی این کاربرد و استفاده از این اصطلاح به موقعّیت فعلی و رشد و ترقّی و پیشرفت جامعه، مربوط می شود. البته این بدان معنی نیست که در سال های گذشته خلاقیت وجود نداشته است زیرا زمینه های ...

تعداد صفحه: ۶۶ دسته بندی: ادبیات فارسی

جهانی سازی و تغییرات فناوری، فرایندهایی که در پانزده سال اخیر سرعت یافته اند، باعث ایجاد یک اقتصاد جدید جهانی شده اند که با فناوری تقویت شده وسوخت(انرژی) آن بوسیله اطلاعات تامین و با دانش رانده می شود. ضرورت این اقتصاد جهانی مستلزم نوع و هدف موسسات آموزشی است. از آنجایی که روند کنونی به سوی کاهش اطلاعات ناقص و دسترسی به اطلاعات صحیح رو به رشد است، مدارس دیگر نمی توانند شاهد صرف ...

تعداد صفحه: ۱۴۶ دسته بندی: ادبیات فارسی

اشتیاق شغلی به­ عنوان حالت ذهنی مثبت و خوشایند مرتبط با کار تعریف می­شود که شامل سه بعد قدرت، تعهد و جذب می باشد. هدف از این پژوهش بررسی رابطه ابعاد شخصیت هگزاکو (HEXACO) با اشتیاق شغلی و جهت­گیری هدف در بین دبیران می­باشد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش عبارت است از کلیه دبیران مقطع دبیرستان استان اردبیل که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تدریس ...

تعداد صفحه: ۱۷۰ دسته بندی: روانشناسی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی چکیده: این پایان نامه سعی در بررسی تاثیر دو رویکرد ساختارگرایان و نقش گرایان بر روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان با محدودیت سنی 14- 15 - 16ساله شده است. برای انجام این موضوع یک مطالعه ی کیفی روی دو گروه از دانش آموزان به تعداد صد نفر متشکل از گروه کنترل و آزمایش در موسسه تودی (Today) اردبیل که به ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: روانپزشکی

چکیده این پژوهش تحت عنوان بررسی تاثیر مطالعه کتاب های داستان در پیشرفت درس انشا دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان استقلال اردبیل در سال تحصیلی 92-91 توسط اینجانب حسنعلی علائی صورت گرفته است .بی تردید اهداف کوتاه مدت از آموزش و پرورش یاددهی خواندن و نوشتن است و اهداف بلند مدت آن که مورد نظر صاحب نظران امر آموزش می باشد پرورش جامعه ایده آل با انسان های پایبند به اصول و ارزش های ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: روانشناسی

بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی معلم و استفاده از روش های تغییر رفتار در دانش آموزان مقاطع راهنمایی چکیده : هدف از پژوهش حاضر ، بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی معلم و استفاده از روشهای تغییر رفتار در دانش آموزان مقطع راهنمایی می باشد . در این پژوهش ویژگیهای شخصیتی معلم به عنوان متغییر پیش بین (مستقل) و روشهای تغییر رفتار به عنوان متغییر ملاک (وابسته) در نظر گرفته شده اند . ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

پایان نامه جهت اخذ درجه کاردانی در رشته:نرم افزار کامپیوتر چکیده مجمو عه ای که در اختیار دارید " آموزش مفاهیم هندسی ریاضی سال چهارم " ابتدایی می باشد که مطالب را در پنج فصل مختلف خلاصه کرده است. در فصل اول بچه ها ابتدا با مفاهیم هندسی نظیر خط، نیم خط و زاویه آشنا می شوند تا برای رسم های هندسی مثل رسم خطوط عمود بر هم و فاصله یک نقطه از یک خط در فصل دوم آشنا شوند. سپس در فصل سوم ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه: بدون تردید یکی از عناصر اساسی تکوین و توسعه و عوامل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ، نظام آموزش و پرورش آن است . در باب قضاوت کارآیی این نظام می توان از پیشرفت تحصیلی با مفهوم موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی یاد کرد . در کل تحلیل و بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی می تواند زمینه ساز اخذ تصمیماتی شود که کارآیی درونی این نظام را بهبود بخشیده و ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه نظام آموزش از راه دور عملی ترین روش جهت غلبه بر مشکلاتی محسوب می گردد که در توسعه منابع انسانی کاردان رخ می نماید. درحال حاضر از آموزش از راه دور تحت عنوان نظام آموزشی جایگزین با هدف جبران کمبود های نظام آموزشی معمول کشور طی یک مرحله خاص از توسعه یاد نمی گردد؛ بلکه از آن تحت عنوان عنصر اساسی نظام آموزشی یاد می گردد. پیشرفت های حاصله در رایانه ها و فناوری های مخابراتی به ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: روانشناسی

چکیده مسأله مدیریت کلاس از دیرباز به مثابه پیچیده‎‎ترین موضوع شناخته شده است، تشکیل و اداره‎ی کلاس درس با 30 نفر دانش‎آموز یا بیشتر از وقت گیرترین و حساس‎ترین فعالیت‎های حرفه‎ای یک معلم می‎باشد. دلیل این پیچیدگی را می‎توان تغییرات و تحولات و تفاوت‎های فردی هر یک از فراگیران دانست، اما آیا جادوی خاصی وجود دارد که بعضی از معلمان را قادر می‎سازد تا به محض رسیدن آشوب را آرام سازند و ...

تعداد صفحه: ۱۲۵ دسته بندی: علوم تربیتی

پروژه برای دریافت درجه کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی چکیده پروژه کار عملی: (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج بدست آمده 1- هدف پروژه: بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت 2- روش نمونه گیری افراد نمونه از نظر تعداد، جنس و غیره: تصادفی ساده بر اساس طبقه بندی (اچ.اس.پولا) که تعداد 400 نفر دانش ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه با اندکی مطالعه در سابقه تعلیم و تربیت می توان دریافت قدمت وجود کلاسهای چندپایه به آغاز تعلیم و تربیت گروهی می رسد زیرا که تا قبل از ایجاد تغییرات کمی و کیفی در آموزش و پرورش به شیوه جدید تعلیم و تربیت کدامیک و برنامه ریزی شده با قالب امروزی امر آموزش و تعلیم و تربیت متناسب با نیازها و ارزشها رایج هرزمان و تحت تأثیر و سیطره حکومت ، نظامها ، جوامع، فرقه ها و حتی خانواده ها ...

تعداد صفحه: ۸۰ دسته بندی: حقوق

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: حقوق جزا و جرم شناسی چکیده دوران کودکی اساسی‌ترین دوران برای شکل‌گیری شخصیت در افراد و رفتن آنها به راه صلاح یا راه تباهی و انحراف است. از این رو تمرکز دولت‌های مختلف بر پیشگیری اجتماعی رشدمدار بوده است. به عبارت دیگر نظام‌های حقوقی مختلف در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که ارتکاب جرم، یک اتفاق، حادثه و واقعه که ناگهانی رخ دهد، نیست، بلکه یک ...

تعداد صفحه: ۱۷۶ دسته بندی: زبان های خارجی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات عرب(M.SC) اوضاع سیاسی و جغرافیایی کشورهای عربی ولبنان در سالهای بین 1800 تا اوایل قرن بیستم جهان عرب شاهد تحولات بسیار بزرگی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی و .... بود. این سال ها شاهد حضور دولت های غربی در کشورهای اسلامی و دخالت مستقیم آنها در تمام امور این سرزمین ها بود. دولت هایی چون فرانسه و انگلیس، رقیبانی سختکوش بودند ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه: بطور کلی وسایل آموزشی به ابزارها و امکاناتی اطلاق می گردد که در جریان تدریس جهت تفهیم بهتر مطالب درسی و یادگیری موثر توسط معلم و دانش آموز بکار می روند . این وسایل آموزش را از حالت سخنرانی محض خارج می کنند و یادگیری را با بهره گیری از حواس مختلف آسان و ممکن می سازند. در این شرایط شاگردان قادرند اطلاعات رفتار و مهارتهای جدید را با درک کامل بدست آورند. آنچه می شنوم فراموش ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: روانشناسی

کارشناسی دبیری علوم تجربی چکیده» پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است. جهت گردآوری داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد 20 سئوال تهیه و اجرا شد، که بعد از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاصل به شرح زیر می باشد: اکثر ...

تعداد صفحه: ۱۱۲ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : هدف از تحقیق حاضر مقایسه افت تحصیلی در بین دانش آموزان روستائی و شهری شهرستان ابهر و روستاهای عمید آباد است که فرضیه های عنوان شده که بین دانش آموزان روستائی و شهری از لحاظ افت تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد و آیا امکانات بالا و عدم امکانات در دانش آموزان شهری و روستائی باعث افت می شود یا نه همینطور آیا عدم تفریحات در دانش آموزان روستائی و تفریحات در دانش آموزان شهری ...

تعداد صفحه: ۲۱۸ دسته بندی: مهندسی معماری

پایان نامه کارشناسی موضوع پروژه : مرکز علمی - پژوهشی کودکان ( پژوهشسرای دانش آموزی ) اهمیت و ضرورت موضوع : کمرنگ بودن مسئله پژوهش و تحقیق در سیستم آموزشی کشورما باعث گردیده است , تا آموزش در محدوده تئوریک شکل بپذیرد . نتیجه این فرآیند عدم بهره وری بهینه از توانمندی های ذهنی و فکری نوجوانان و جوانان را باعث گردیده است . این موضوع می طلبد که به موازات کارتئوری , کار علمی و پژوهشی ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: علوم تربیتی

طرح مطالعاتی طراحی و مطالعه مسائل یادگیری و آموزشی مقدمه ((قال الله تبارک و تعالی : (( و امراهلک و باصلاۀ و اصبر علیه )). و تو اهلت را به برپایی نماز بخوان و در این امر پایداری و صبوری پیشه کن. (قرآن کریم طه ). عبادت رمز کمال آدمی است و خداوند متعال شایسته عبادت است. ره یافتگان به سوی حق جز از ساییدن پیشانی بر خاک در آستانه معبود به تعالی نرسیدند و برترین آنها در عالم محمد رسول ...

تعداد صفحه: ۱۸۸ دسته بندی: آمار

پیشگفتار این کتاب مقدمه‌ای است بر مطالعه اصول و روش‌هایی که در عملیات آماری داده‌ها در رشته‌های مختلف علوم رفتاری بخصوص روان‌شناسی آموزش و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعه علم آمار در تمامی رشته‌ها و در تمامی حوزه‌های علمی، یکی از ضروریات محسوب می‌گردد و این امر به دلیل اهمیتی است که علم آمار به عنوان یک علم روش شناختی دارا می‌باشد. علم آمار در چند دهه اخیر از اهمیت بیشتری ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: روانشناسی

مقدمه : در گذشته طرز فکری ازسوی برخی از دانشمندان و محققین عرضه شده بود که براساس آن قائل بودند بعضی از افراد ذاتاً جانی و منحرف بدنیا می آیند در رأس این گروه « لوبروز» قرار داشت که پزشکی عالی مقام و محققی پرتلاش بود او در کتاب اساس جنایتکار به صراحت اعتراف کرده است که سرشت و خمیره بعضی از انسانها جنایت نهفته است و چنین انسانی پس از ولادت و رشد دروضع وموقعیتی قرار می گیرد که نمی ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: روانپزشکی

کارشناسی مشاوره در آموزش و پرورش فصل اول ادبیات و پیشینه پژوهش 1-2) کلیات مقدمه: در این پژوهش، ارتباط بین برنامه های و شیوه های تربیت مشاور در دانشگاهها با نیازهای شغلی – حرفه ای مشاوران در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد. این بخش حاوی ادبیات و پیشینه تحقیق است که شامل چهار مبحث عمده بدین شرح است: کلیات مربوط به خدمات راهنمایی و مشاوره؛ راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش ...

تعداد صفحه: ۶۴ دسته بندی: روانشناسی

چکیده پژوهش در این پژوهش به منظور بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر تکرار پایه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی آموزش و پرورش منطقه 18 تهران از یک پرسشنامه محقق ساخته که دارای 21 سئوال است استفاده شد. بعد از اعتباریابی این پرسشنامه بر روی یک گروه نمونه این مقیاس برروی دو گروه نمونه دانش آموزان مردود و قبول که هر گروه شامل 40 نفر بودند اجرا شد. با استفاده از آزمون خی دو (K) داده های ...

تعداد صفحه: ۱۱۹ دسته بندی: روانشناسی

(از آغاز تا انقلاب بهمن) نزدیک به دو سده ی پیش، پس از شکست ایران در جنگ با روسیه و از دست رفتن بخش هایی از سرزمین های ایران و بستن دو عهدنامه ی ننگین گلستان و ترکمانچای، ایرانیانی که گذشته ی پرافتخار این سرزمین را می شناختند و به آینده ی آن امید داشتند، پرسش های جدی ای را مطرح ساختند، از آن جمله بودند: چه گونه می توانیم نیرومند شویم و شکست و عقب ماندگی خود را جبران کنیم؟ ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول کلیات پژوهش مقدمه در هر سازمانی بدون توجه به نوع هدف، به وسیله کارکنان اموری به اجرا در می‌آید که در نهایت به‌صورت مجموعه‌ای که ماحصل سرمایه‌گذاری است شکل می‌گیرد. بدینسان نتیجه کار اعضاء به‌صورت منسجم متجلی می‌شود. در سازمان‌ها و مؤسسات هر کاری نیازمند مهارت‌ها و به‌کارگیری دانش‌های در رابطه است. سازمان‌ها با توجه به این نیاز، شرایط احراز شغل نیروی انسانی خود را تهیه ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: علوم تربیتی

فصل اول مقدمه: توجه به شناخت و آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی و عقب مانده ی ذهنی یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی و ذهنی – روانی – عاطفی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحو مطلوب بهره مند گردد . از نشانه های پیشرفت و اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه است . کوشش در جهت شناسایی و برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات آموزشی هر چه بیشتر برای کودکان ...

تعداد صفحه: ۸۶ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت آموزشی فصل اول کلیات طرح مقدمه : برای دست یافتن به نتایج مورد نظر در یادگیری ، تعیین و طبقه بندی اهداف آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . روان‌شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت برای طبقه بندی اهداف آموزشی طرح‌های مختلفی ارایه کرده اند . یکی از طبقه بندی‌های مشهور در زمنیه اهداف آموزشی ، طبقه بندی بلوم (1965) است . ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی بالینی مقدمه موضوع سلامتی از بدو پیدایش بشر در قرون و اعصار متمادی مطرح بوده است اما هرگاه ازآن سخن به میان آمده عموماً بعد جسمی آن مد نظر قرار گرفته و کمتر به سایر ابعاد سلامتی بخصوص بعد روانی آن توجه شده است. سازمان جهانی بهداشت، ضمن توجه دادن مسئولین کشورها در راستای تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی افراد جامعه همواره بر این نکته تاکید دارد ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی چکیده در این پروژه می خواهیم بدانیم که چه نوع تشویق اثر مثبت در زمینه یادگیری دارد و چه نوع آن اثر منفی و آیا تشویق تنها راه موفقیت یک دانش آموز است ؟ تشویق باید چگونه باشد آیا به نوع و اندازه کاری که انجام داده می شود بستگی دارد؟ آیا واقعا تشویق بیش از روش های دیگر مانند تنبیه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد؟ تشویق در منزل و از طرف ...

تعداد صفحه: ۹۶ دسته بندی: علوم تربیتی

پروژه تحقیقاتی جهت دریافت درجه کارشناسی رشته علوم تربیتی (مدیریت و برنامه ریزی آموزشی) چکیده پژوهش ماهیت آموزش عالی که هدف های آن در مؤسساتی سازمان یافته و متشکل از گروهی طالب علم به نام دانشگاه به ثمر می رسد که چیزی جستجوی حقیقت و دانش نو و همچنین کشف روابط این دو با کل زندگی واقعی نیست. این حقیقت را می توان به سادگی قبول کرد که توسعه و پیشرفت سریع علمی صرفاً مرهون و مدیون بکار ...

تعداد صفحه: ۸۶ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه جهت دریافت مدرک روانشناسی بالینی مقدمه با شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس، عده ای از والدین با کودکان خود دچار مشکل می شوند که یکی از این مشکلا ت بهانه گیری کودکان در مورد رفتن به مدرسه است. بسیاری از آنها از همان روزهای اول با رفتن به مدرسه مشکل دارند و عده ای دیگر پس از گذشت چند روز از بازگشایی مدارس دچار این مشکل می شوند، که باید دلا یل آنها را پیدا و سعی در رفع آن ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: روانشناسی

پایان نامه جهت دریافت مدرک روانشناسی بالینی چکیده عنوان پژوهش حاضر بررسی رابطه بین منبع کنترل با بهداشت روانی در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان نیر است . جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان این مقاطع تشکیل میدهند که در سال 91-90 در دبیرستان شهرستان نیر مشغول تحصیل هستند که آنها را به عنوان جامعه آماری انتخاب کردیم. حجم نمونه 40 نفر که از طریق روش نمونه گیری سیستماتیک ...

تعداد صفحه: ۹۱ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه جهت دریافت مدرک علوم تربیتی چکیده موضوع حاضر بررسی علت ترس از مدرسه در دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه حلوند در لوندویل است که در سال تحصیلی 91 و در مدرسه حلوند واقع در لوندویل انجام شده است . جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل در قلمو مکانی و زمانی فوق هستند که از بین آنها 60 دانش آموز انتخاب شدند . با توجه به فرضیات تحقیق ...

تعداد صفحه: ۱۷۳ دسته بندی: علوم تربیتی

چکیده پژوهش پژوهش حاضر به منظور بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبریز درسال تحصیلی (91-90) انجام شده است. در این تحقیق علل و عوامل افت تحصیلی دانش آموز مورد بررسی قرار گرفته که از بین دانش آموزان مدارس پسرانه و دخترانه مقطع سوم متوسطه منطقه 1 تبریز تعداد 75 نفر پسر و 75 دختر، نظرخواهی شده است . این تحقیق شامل 6 فرضیه بوده که محقق تلاش کرده از طریق بررسی ...

تعداد صفحه: ۱۵۶ دسته بندی: علوم تربیتی

جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی چکیده این پژوهش به منظور بررسی عوامل موثر در کاربست ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان و والدین دانش‌آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل انجام شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بود جامعه آماری پژوهش را معلمان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر اردبیل که بنابر آمار 700 نفر (260 نفر در ناحیه یک و 440 نفر در ...

تعداد صفحه: ۴۹ دسته بندی: ادبیات فارسی

کارشناسی زبان و ادبیات فارسی چکیده تحقیق: موضوع: بررسی عوامل موثر در جذب دانش آموزان به قرآن بیان مساله: یکی از مهمترین و اصلی ترین مسئله که انسان را در هر دو جهان خوشبخت می کند و کلید همه موفقیتهای انسان در همه اعصار است اعتقاد به خدا و پیروی کردن از دستورات او با تمسک جستن به قرآن کریم می باشد قرآن کریم همانند سپری است که انسان را در برابر مشکلات حفظ می کند در این تحقیق محقق ...

تعداد صفحه: ۹۴ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی ( پیش دبستان و دبستان چکیده پژوهش حاضر، بررسی میزان سلامت روانی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی آنها می باشد ، که از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل 367 نفر بصورت تصادفی انتخاب شدند.با استفاده از ابزار سلامت روانی GHQ و همچنین روشهای آمار توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS در پی تجزیه و تحلیل داده ها ...

تعداد صفحه: ۱۱۱ دسته بندی: علوم تربیتی

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته :مدیریت آموزشی چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش فعالیت های فوق برنامه درسی بر عملکرد اجتماعی- تحصیلی-عاطفی دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان می باشد. تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی است در این نوع تحقیق رابطه میان متغیرها بر اساس هدف تحقیق تحلیل می‌گردد. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی که در شهر اردبیل در سال ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت