روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل

تعداد صفحات: 113 فرمت فایل: word کد فایل: 112
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۳۵,۷۶۰ تومان
قیمت: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل

    چکیده

    عنوان این تحقیق « بررسی آزمون شخصیتی کرنل » سوال 87 در میان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر می باشد . آزمون بر روی 507 نفر از دانشجویان این دانشگاه به عنوان نمونه صورت گرفت . که از این بین 189 دختر و 318 پسر برای بررسی مقیاس های بالینی انتخاب گردیده اند . در اجرای آزمون ابتدا از آزمودنیها خواسته شده با فاصله ای از هم بنشینند . آزمونگر توضیحاتی درباره ی آزمون و نحوه تکمیل پرسشنامه ارائه داد . بعد از جمع آوری اوراق توضیحی درباره ی علت تحقیق ارائه شد و آزمون بعد از تحلیل سوال و تعیین همبستگی هر سوال با نمره ملاک و کل آزمون درباره ی سوال 87 مشخص شد که سوال در کل آزمون دارای قدرت تشخیص بالایی نیست و بر اعتبار کل آزمون کمک چندانی نمی کند ولی به مقیاس فرعی انحراف اجتماعی – روانی مشکل زا کمک می کند . پس بهتر است در مجموعه سوال ها به شکل تجدیدنظر باقی بماند و یا به کلی از مجموعه سوالات حذف شود .

     

     

     

    مقدمه

    هدف اصلی ما در این تحقیق تست سازی است . در صورتیکه یک آزمون از لحاظ اجرایی قدرت بالایی داشته باشد دارای چند خصیصه است . این تستها در فرهنگ و جوامعی جدا از فرهنگ و جامعه ما تهیه شده است . بنابراین برای میزان کارایی و کاربرد آن در جامعه کنونی و عصر حاضر باید آنها را هنجار یابی کرد . مساله ای که باید در مورد سوال و کل آزمون در نظر داشت چگونگی وضعیت سوالهای در شرایط حاضر ساختار سوال و مهمتر از همه اعتبار سوال و قدرت تشخیص سوال می باشد . اجرا به این صورت بود که ابتدا از آزمودنیها خواستیم با فاصله مناسبی از هم بنشینند و توضیحاتی در مورد نحوه ی پاسخگویی به سوالات به آنها ارائه دادیم و اگر در حین پاسخگویی ابهامی وجود داشت پاسخ می دادیم سپس پرسشنامه ها در اختیار آزمودنی قرار می گرفت . بعد از پاسخ گویی پاسخنامه ها جمع آوری شدند . با استفاده از تحلیل داده ها و تعیین همبستگی سوال با سایر سوالات و تعیین قدرت تشخیص سوال و در نهایت با استفاده از مجذور کا ( خی دو ) نتایج را بدست می آوریم . همان طور که بیان شد سوال 87 در کل آزمون قدرت اعتبار بالایی نداشت و کمک چندانی به کل آزمودنی نمی کند ولی به مقیاس فرعی انحراف اجتماعی – روانی مشکل زا کمک می کند و بهتر است سوال از آزمون حذف شود .

    به عنوان پیشنهاد پژوهشی می توان این را از روش تحلیل آماری مورد بررسی قرار داد، ما نمونه خود را از میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر انتخاب کردیم که نتایج فوق بدست آمد و شمامی توانید این آزمون را بر روی دانشجویان بومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر یا اینکه دانش آموزان دبیرستان اجرا کنید . و نتایج را با توجه به شرایط تحلیل کرده و مورد بررسی قرار دهید .  

    بحث های اساسی موضوع

    در این تحقیق هدف اصلی ما تست سازی و آزمون سازی است . اینکه یک آزمون از لحاظ اجرایی قدرت بالایی داشته باشد باید از چند صفت و خصوصیت برخوردار باشد . از آنجایی که تست های حاضر در جوامعی غیر از جوامع ما و فرهنگی غیر از فرهنگ ما ساخته شده است ، برای اینکه به این نکته پی ببریم که تستهای موجود آیا در حال حاضر و شرایط موجود قابل استفاده هستند یا نه به خصوصیات چند از این آزمونها اشاره کرد، به عنوان مثال وضعیت سوال ها در شرایط حاضر ، نوع جمله بندی و ساختار سوال و مهمتر اعتبار و قدرت تشخیص سوال می باشد و بررسی همگونی درونی ، ثبات ، بررسی شاخص مقبولیت سوال ها ، ضریب تشخیص سوال ها رابطه هر سوال با جنسیت و نمره ی ملاک برای رسیدن به این هدف ضروری است.

     

    تعریف رفتار انحرافی

    بروس کوئن ، ترجمه توسلی و فاضل ( 1380 ) می نویسد : انحراف هر گونه رفتاری است که با انتظارات جامعه یا یکی از گروه های مشخص درون جامعه منطبق و سازگار نباشد . انحراف دوری جستن و فرار از هنجار هاست و هنگامی رخ می دهد که فرد یا گروهی معیارهای جامعه را رعایت نمی کند .  

    ما معمولاً انحراف را به رفتاری که جنبه منفی دارد مانند بزهکاری یا نارحتی درونی اطلاق می کنیم اما فردی که قدم فراتر از معیارهای جامعه می گذارد نیز می تواند رفتارش انحراف محسوب شود .

    رفتار انحرافی و عمل منحرف با توجه به هنجارهای موجود در فرهنگ تعریف می شود . رفتار و عملی که ممکن است در یک موقعیت خاص قابل قبول باشد ، ممکن است در جاهای دیگر ناروا و غیر قابل قبول باشد . برای مثال افسر پلیسی که به یک قاتل فراری تیراندازی می کند و سر انجام ( برای دفاع از خود)  او را می کشد ممکن است بهدلیل شجاعتش مدال لیاقت یا افتخار بگیرد . در مقابل فردی جنایتکار که هنگام دزدی به شخصی تیر اندازی کند و او را بی دلیل بکشد در معرض شدید ترین مجازاتهایی را که در قانون پیش بینی شده است قرار می گیرد . هر دوی این اعمال انحراف محسوی می شود زیرا هر دوی آنها با هنجارها مغایرات دارد ( ص 215 )

     

     

     

     

     

     

    انحراف نخستین

    کوئن ، ترجمه توسلی و فاضل ( 1380 ) می نویسد : در پاره ای موارد فرد به اعمال انحرافی دست می زند ، اما این انحراف ممکن است گذرا و تصادفی باشد . به این نوع حالات خاص ، انحرافات نخستین و یا ابتدایی می گویند . فرد وقتی که به لحاظ اجتماعی قابل قبول شناخته می شود که سبک و شیوه ی زندگیش تحت تسلط الگوی انحرافی قرار نگرفته باشد چنین شخصی مسلماً خویشتن را یک فرد منحرف نخواهد دانست .

    مثال 2 ) شخصی که بر حسب تصادف یک بار حساب مالیاتی خود را دستکاری می کند و یا در رانندگی بیش از حد مجاز سرعت می رود . از مواد مخدر یا الکل استفاده می کند یا دزدی کوچکی می کند به یک انحراف ابتدایی دچار شده است . ( صص 216-215 )

     

     انحراف ثانوی

    بروس کوئن ، ترجمه توسلی و فاضل ( 1380 ) می نویسد : در مرحله ی بعدی یا مرحله ی اصلی انحراف ، فرد به طور مشخص ، رفتار انحرافی از خود نشان می دهد و در دید عموم مردم فرد منحرفی مسوب می شود . جامعه به چنین اشخاصی به چشم فرد غیر قابل قبول و نامطلوب نگاه می کند ( ص 216 )

    انحراف فردی

    بروس کوئن ، ترجمه توسلی و فاضل ( 1380 ) می نویسد  وقتی فردی به تنهایی از هنجارهای خود ، فرهنگ خود منحرف می شود و در واقع این گونه هنجارها را مطرود می داند . چنین فردی را مشمول انحرافات فردی می شناسیم .

     

    انحرافات گروهی

    بروس کوئن ، ترجمه توسلی و فاضل ( 1380 ) می نویسد : گروهی از افراد که به صورت دسته جمعی بر خلاف هنجارهای مورد قبول جامعه عمل می کند عمل آنها انحراف گروهی نامیده می شود . تعداد بی شماری از انحرافات گروهی در داخل خرده فرهنگ منحرف جامعه اتفاق می افتد . لازم استتاکید شود که در چنین موقعیتی ، فرد در واقع منطبق با هنجارای خرده فرهنگ عمل می کند و این خرده فرهنگ است که هنجارهای جامعه را طرد کرده است . می توان گفت که تعیین یک خط فاصل قابل قبول از لحاظ اجتماعی و قانونی بین مسئولیت های فردی و مسئولیت های گروهی کار بسیار دشواری است .

    تعریف جرم

    ستوده ( 1381 ) می نویسد : تعریف جرم کار آسانی نیست ، گفته اند جرم عملی است که نظم اجتماعی را بر هم می زند اما این تعریف نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه یک مشکل را به سه مشکل تبدیل می کند .

    منظور از نظم چیست ؟

    منظور از اجتماع کدام اجتماع است ؟

    تشخیص این امر با کیست ؟

    از این رو مشخص می شود که چرا قانونگذاران از تعریف جرم سرباز می زنند . دورکیم [1] جامعه شناس فرانسوی می گوید : « هر عملی کهدر خور مجازات باشد جرم است » به بیان دیگر هر فعل و یا ترک فعلی که نظم ، صلح و آرامش اجتماعی را مختل سازد و قانون نیز برای آن مجازاتی تعیین کرده باشد « جرم » محسوب می شود .

    تعریف عملی و حقوقی جرم و مجرم چنین است : « جرم عملی است که بر خلاف یکی از موارد قانون مجازات عمومی هر کشور باشد و مجرم کسی است که در زمان معینی عمل او بر خلاف مقررات قانونی و رسمی کشور باشد . » ( صناعی ، 1341 ) . ( ص 65 )

     

    تعریف آزمون

    شریفی ( 1373 ) می نویسد : آزمون وسیله ای است عینی و استاندارد شده که برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار یا خصایص آدمی به کار می رود . در این تعریف مراد از عینی آن است که روش اجرا نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون بر اساس قواعدی معین و مشخص صورت می گیرد و قضاوت و نظر شخصی در آنها بی تاثیر است . برای هر آزمون دستورالعمل خاصی در مورد نحوه ی اجرا ، طول مدت آزمایش ، دستورهای شفاهی و نحوه ی ارائه ی مثال ها و روش تفسیر نمره ها تهیه می شود .

     

    [1]- Durkhiem  

  • فهرست و منابع روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    آناستازی ، آن . ( 1980 ) روان آزمایی .( ترجمه محمد تقی برهانی ) . تهران : دانشگاه تهران ، موسسه انتشارات و چاپ 1379

    اتابکی ، پرویز . ( 1374 ) . برگزیده شرح آثار سعدی . تهران : فرزان

    ثرندایک ، رابرت آل . ( 1369 ) . روان سنجی کاربردی (ترجمه حیدر علی هومن) . تهران : انتشارات دانشگاه تهران . ( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1982 )

    ثرندایک رابرت آل . ( 1366 ) . روان سنجی کاربردی . ( ترجمه حید علی علی هومن ) . تهران : انتشارات دانشگاه تهران . ( تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی 1917) . شماره مسلسل 2633

    حسینی ، سید صالح . ( گرد آورنده ) گلچینی از آثار اهل بیت ( ع ) 1500 حدیث در 300 موضوع اعتقادی ، اخلاقی ، علمی ، اجتماعی ، سیاسی (؟) شهاب الدین نوبت چاپ اول زمستان 1383

    سخاوت ، جعفر . ( 1374 ) . جامعه شناسی انحرافات اجتماعی ( ؟) انتشارات دانشگاه پیام نور ، چاپ نهم ، خرداد ( 1382 )

    ستوده ، هدایت الله . ( 1319 ) . آسیب شناسی اجتماعی . ( جامعه شناسی انحرافات ) ویرایش دوم ، تهران : آوای نور ، 1381

    سیف ، علی اکبر ( 1376 ) . روشهای اندازه گیری و سنجش ارزشیابی آزمون . تهران : نشر دوران . چاپ سوم .

    شریفی ، حسن پاشا . ( 1379) . اصول روان سنجی و روان آزمایی . چاپ ششم . تهران :رشد 

    شریفی ، حسن پاشا . ( 1325 ) . ارزشیابی شخصیت . تهران : دانشگاه پیام نور 1380 – چاپ اول مهر 1375 – چاپ ششم بهمن 1380

    شریفی ، حسن پاشا و نسترن شریفی ( 1325 ) . روشهای تحقیق د علوم رفتاری . تهران : سخن 1380

    شکلتون و یویان وکلیوفلچز (؟) . تفاوتهای فردی ( ترجمه یوسف کریمی و فرهاد جمهری ) ویرایش دوم . تهران : فاطمی .

    کوئن ، بروس . ( 1938 ) مبانی جامعه شناسی .( ترجمه و اقتباس غلام حسین توسلی ، رضا فاضلی ) . تهران : سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها ( سمت ) چاپ اول 1372 – چاپ دوازدهم 1382 .

    مکارم شیرازی ، آیت الله ناصر و جمعی از همکاران (؟) تفسیر نمونه جلد 15 . (؟) نشر داراکتب الاسلامیه . چاپ هشتم پاییز 1370 

     

    .

پروپوزال در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , گزارش سمینار در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , تز دکترا در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , رساله در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , پایان نامه در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , تحقیق در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , مقاله در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , پروژه دانشجویی در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , تحقیق دانشجویی در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , مقاله دانشجویی در مورد روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل , پروژه دانشجویی درباره روش تحقیق دانلود بررسی آزمون شخصیتی کرنل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت