فهرست و منابع روش تحقیق علل فرار دختران از خانه
فهرست:
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهشی
اهداف تحقیق
متغیرهای تحقیق
فرضیه های پژوهش
تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم ادبیات و پیشینه پژوهش
تعریف فرار
عوامل موثر بر فرار
اقسام فرار
نظریه های مختلف شناخت رفتار
فرار از نظر روانکاوی
نظریه روانی تربیتی
نظر بیولوژیکی
فرار از نظر روانشناختی
فرار از نظر جرم شناسی
وضعیت فرهنگی خانواده
روابط عاطفی خانواده
چگونگی ارتباط و بهداشت روانی نوجوانان
ویژگی های شخصیتی نوجوانان
تاثیر مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموز
کثرت اولاد
سطح تحصیلات والدین
مهاجرت
روابط دختر و پسر
رشد هویت جنسی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم(روش تحقیق)
طرح تحقیق
جامعه آماری
روش آماری
ابزار تحقیق
اعتبار و روایی پرسشنامه
چگونگی اجرای آزمون
فصل چهارم
مقدمه
جداول و نمودارها
الف ویژگیهای توصیفی دختران
ب) یافته های
فصل پنجم
تبیین آماری یافته های
بحث و نتیجه گیری
مشکلات و محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
منابع فارسی
منابع انگلیسی
منبع:
منابع فارسی
هترینگتون، ای، میویس، پارک، راس، دی، روان شناس کودک از دیدگاه معاصر (1و2) (1373) ترجمه جواد طهوریان، محمدحسین نظری نژاد، امیرامین یزدی، احمدی رضوانی، علی اخشینی، خوشه کسرایی، نشر، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، تهران.
وندر زندن، چیمز دبلیو (1996) روانشناسی رشد، ترجمه حمزه گنجی (1376) نشر بعثت، تهران.
کدیور، پروین (1378)، روان شناسی اخلاق، نشر آگه، تهران.
همشهری (روزنامه) جمعیت کودکان خیابانی 20/5/79 ص 3. شماره 2189 سال هشتم.
کاستلو، تیموتی- کاستلو، جوزف (1373)، روانشناسی نابهنجاری، ترجمه نصرت ا… پورفکاری، انتشارات آزاد، تبریز.
قرائی مقدم، امان ا… (1373) جامعه شناسی آموزش و پرورش، انتشارات توس، تهران.
ماسن، پاول هنری و دیگران (1370) رشد و شخصیت کودک، ترجمه مهشید یاسایی، نشر مرکز، تهران.
واتیزمن، والیس (1371) رشد اجتماعی (بررسی جوانان و خانواده) ترجمه سیما نظیری، انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
جیمز سی، کلمن (1374) روانشناسی نابهنجار و زندگی نوین، ترجمه کیانوش هاشمیان، انتشارات کویر، تهران.
اسلامبولچی، مقدم علی (1370) علل ناسازگاری دانش آموزان دوره ابتدایی پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.
کلهر، منصور (1379) شیوه های جامعه پذیری فرزندان دختر و پسر، مجله حقوق زنان سال 3، (20 و 19).
یمنی دوزی سرخابی، محمد (1371) تحلیل برناسازگاری دانش آموزان در دوره ابتدایی، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 4.
شریفی، حسن پاشا (1371)، چگونگی شکل گیری نگرش های دانش آموزان، مجموعه مقالات سمپوزیوم جایگاه تربیت در آموزش و پرورش دوره ابتدایی.
میلانی فر، بهروز، (1370)، روان شناسی کودک و نوجوان استثنائی: نشر قدس یاتوس، تهران.
نوایی نژاد، شکوه، (1373)، رفتارهای بهنجار و نابهنجار کودکان و نوجوانان و راه های پیشگیری و درمان، نابهنجاری ها، انتشارات انجمن اولیا و مربیان، تهران.
بررسی علل فرار نوجوان پسر 8-12 ساله تهران رساله کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی.
گیلک پور، خدیجه، علل فرار دانش آموزان از مدرسه پژوهش 1377 به نظارت دکتر حسن پاشا شریفی، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران.
بخشایش، اشرف، (1379)، ویژگیهای شخصیتی دختران فراری و عادی شهر تهران، پایان نامه ارشد بالینی.
احدی، حسن (1373) «مفاهیم بنیادی در روانشناسی «نوجوانی و جوانی» روانشناسی رشد، انتشارات بنیاد، تهران.
باغداساریانس، ژیول (1379) تحقیقی پیرامون بررسی ویژگیهای شخصیتی دختران فراری از منزل، زیر نظر معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی با نظارت دکتر خویی چاپ شده در بولتن خبری معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی منطقه شمال استان تهران.
جی، هی، لی (1377) روان درمانی خانواده ترجمه محمد باقر ثنایی، انتشارات امیرکبیر، تهران.
ذبیحی، رزیتا (1378)، مقاله ای در زمینه فرار دختران از منزل، چاپ شده در بولتن خبری بهزیستی در بخش معاونت پیشگیری.
سیاسی، علی اکبر (1343)، روانشناسی جنایی، تهران، انتشارات ابن سینا.
فرجاد، محمدحسین (1363) آسیب شناسی اجتماعی و جامعه شناسی انحرافات انتشارات بدر، تهران.
قائمی، علی (1373) خانواده و کودکان دشوار، انتشارات امیری، تهران.
کی نیا، مهدی (1351) آسیبهای اجتماعی، انتشارات دانشگاه تهران، تهران.
سعیدی، محمد (1372)، بررسی علل فرار نوجوانان از خانه، پایان نامه ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
سنجر، هما (1353)، علل فرار نوجوانان از خانه، پایان نامه ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی.
بی طرف جعفرآبادی، سعیده (1367) ویژگی های خانوادگی نوجوانان بزهکار پسر کانون اصلاح و تربیت شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
نگراوی، فرشته (1380)، بررسی نقش خانواده و مدرسه در آسیب زایی روانی- اجتماعی کودکان و نوجوانان کانون اصلاح و تربیت اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
نیک سرشت ماسوله، مژگان (1380) مقایسه هیجان خواهی و باورهای غیر منطقی در نوجوانان عادی و بزهکار (دختر و پسر) شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
محمود نژاد، خاتون، (1380)، مقایسه جوروانی خانواده نوجوانان عادی و بزهکار، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
فاضلی نیا، فرزانه (1380)، نقش خانواده و مدرسه در آسیب زایی اجتماعی نوجوانان کانون اصلاخ و تربیت شهر تهران، پایان نامه ارشد دانشگاه الزهرا.
فهرست منابع انگلیسی:
Abebe – Behailu; Aptekar, Lewis (1997). Conflict In the Nighborhood : street and working children in the public space: A Global- Journal- of- child- Reasearch, V4n4: p477-90.
Aptekar- Lewis. (1989). Characteristics of the street children of clombia child- Abuse- and neglect- the- International- journal; v13 n3: p 42-7-37.
Chettey; vanitha- R. (1997). Street children in Durban: An Exploratory In vestigation. Humman Science Research council pretoria H SRC publishers.
Cupta- Anubha; Vema, - suman (1995) perference for social support by Indian street children and Adolescents in stressf-ul life situations.
In ciardi; james. A; surratt, Hilarry. L(1998). Children in the street of Brazil: Druguse, crime. Violence and HIV risks. Vol. 33 P 1467-80.
Unicef (1997). The state of the word, children. Published for unicef by oxford university press.
Conger R.D; Conger k.j; Elder Q.H; lorenz F.O; simons R.L; and whit beck L.B(1993) A. family economic stress and adjustment of early adolescent girls. Developmental psychology- 2220G – 279.
Weiss man. m.m(1975). The Assesment of Social a djustment, Areview of Technigues in Arch Genpsu choatry vol32.
Journal GitAtion 1997: Journal of Research on adolescence v7n4 p3 75-92.
Sharlin SA, hor, Barak M sum 1992 adole scence 27 (706): 387-405 wolk S
.
.