فهرست و منابع پایان نامه تحلیل تصویرسازی های کودکان کار
فهرست:
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی
1-1- هنر چیست؟.................................................................................................................... 1
1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی........................................................................ 3
1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین .................................................................. 9
1-2- هنر مند کیست؟ .......................................................................................................... 11
1-3- دنیای جدید ................................................................................................................. 14
1-4- خلاقیت ....................................................................................................................... 17
1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری ............................................................... 19
1-4-2- شرایط آفرینشگری...................................................................................... 24
1-4-3- آفرینشگر ..................................................................................................... 26
1-5- خیال ............................................................................................................................ 27
1-6- الهام ............................................................................................................................. 36
1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری ....................................................................... 41
1-7- ناخودآگاه ..................................................................................................................... 45
1-7-1- رویا .............................................................................................................. 55
1-7-2- نماد .............................................................................................................. 59
1-7-3- سمبولیسم.................................................................................................... 65
1-7-4- ذن ............................................................................................................... 69
فصل دوم : بداهه سازی
2-1- بداهه سازی چیست؟ ........................................................................................................
2-2- بداهه سازی در هنر .................................................................................................... 82
2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی ....................................................................... 87
فصل سوم : نقاشی کودک
3-1- فرآیند نقاشی کودک ............................................................................................... 110
3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک.................................................................. 111
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک ...................................................................................... 113
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی........................................................................... 117
فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار
4-1- کودکان کار ............................................................................................................. 130
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار............................................................................ 135
4-2-1- انتخاب رنگ ........................................................................................... 135
4-2-2- تصویرسازی ............................................................................................ 145
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی ............................................................................... 161
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی........................................................... 167
نتیجه گیری ............................................................................................................. 168
فهرست تصاویر..................................................................................................................
فهرست اعلام....................................................................................................................
کتابشناسی ........................................................................................................................
گزارش پروژه عملی...........................................................................................................
تصاویر پروژه عملی...........................................................................................................
.
منبع:
کتاب:
- آرناسن . یوروارد و هاروارد - تاریخ هنر نوین – محمد تقی فرامرزی – چاپ اول – انتشارات زرین و نگاه – تهران 1367
- بهشتی زاده . احمد – اسلام و حقوق کودک – چاپ دوم – دارالتبلیغ اسلامی – قم 1353
- بینایی . سعید – هنر در نظر افلاطون – چاپ اول – فرهنگستان هنر – تهران 1383
- تالبوت . مایکل – جهان هولوگرافیک – داریوش مهرجویی – چاپ هفتم – انتشارات هرمس – تهران 1387
- توماس . گلین . وی و آنجل . ام . جی . سیلک – مقدمه ای بر روانشناسی کودکان – عباس مخبر – چاپ اول – انتشارات طرح نو – تهران 1370
- خاتمی . محمود – اشاره ای به زیباشناسی از منظر پدیدارشناسی – چاپ اول – فرهنگستان هنر – تهران 1383
- رجب زاده . هاشم – چنین گفت بودا – چاپ سوم – انتشارات اساطیر – تهران 1378
- زرشناس . شهریار – سمبولیسم در آراء اریک فروم – چاپ اول – حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی – تهران 1372
- سینگر . دورتی. جی– ترسی آ . رونسن – ( مقدمه ای بر پیاژه ) کودک چگونه فکر می کند – مصطفی کریمی – چاپ دوم – آموزش – تهران 1360
- شبستری . شیخ محمود – گلشن راز – چاپ اول – انتشارات سیرنگ – تهران 1369
- شیخ الاسلامی . علی – خیال، مثال و جمال در عرفان اسلامی – چاپ اول – فرهنگستان هنر – تهران 1383
- صدوقی سها . منوچهر – مقدمه قیصری بر شرح فصوص الحکم ابن عربی – چاپ اول – مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی - تهران 1363
- عبادیان . محمود – گزیده ی زیباشناسی هگل – چاپ اول – فرهنگستان هنر – تهران 1383
- عمید . حسن – فرهنگ فارسی عمید – چاپ اول – مؤسسه انتشارات امیر کبیر – تهران
- فراری . آنااولیوریو – نقاشی کودکان و مفاهیم آن – عبدالرضا صرافان – چاپ ششم – انتشارات دستان – تهران 1376
- فروم . اریک – روانکاوی و ذن بودیسم – نصرا... غفاری – چاپ اول – انتشارات بهجت – تهران 1362
- فروم . اریک – زبان از یاد رفته – ابراهیم امانت – چاپ سوم – مروارید – تهران 1362
- کاندینسکی ( و دیگران ) – معنویت در هنر ( مجموعه مقالات ) – هوشنگ وزیری ( و دیگران ) – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – سازمان چاپ و انتشارات – تهران 1381
- گاردنر . هلن – هنر در گذر زمان – محمد تقی فرامرزی – چاپ اول – آگاه – تهران 1365
- لوشر . ماکس – روانشناسی رنگ ها – ویدا ابی زاده – چاپ دهم – درسا – تهران 1375
- مددپور . محمد – حکمت انسی هنر – چاپ اول – سوره مهر – تهران 1384
- مددپور . محمد – حکمت معنوی و ساحت هنر – چاپ اول – حوزه هنری – تهران 1371
- مشکوۀ الدینی . عبدالمحسن – علم هشیاری – چاپ اول – دانشگاه تهران 1344
- معنوی . عزالدین ( و دیگران ) – هنر از دیدگاه روانپزشکی – چهر – تهران 1363
- نایجل . واربرتن – چیستی هنر – مهتاب کلانتری – چاپ اول – نشر نی – تهران 1387
- نلر . جورج . اف – هنر و علم خلاقیت – سید علی اصغر مسدد – چاپ اول – انتشارات دانشگاه شاهد – تهران 1369
- نوربخش . جواد – بایزید بسطامی – چاپ سوم – یلدا قلم – تهران 1385
- نیچه . فریدریش – چنین گفت زردشت – داریوش آشوری – چاپ بیست و هفتم – آگاه – تهران 1386
- یونگ . کارل گوستاو – انسان و سمبولهایش – محمود سلطانیه – چاپ اول – دیبا – تهران 1377
- یونگ . کارل گوستاو – روانشناسی ضمیر ناخودآگاه – محمد علی امیری – چاپ سوم – انتشارات علمی و فرهنگی – تهران 1383
مقاله:
- احسانی . صغرا - « حقوق بچه های زمین » - روزنامه همشهری – شماره 4547 - 1387
- صفر زاده . مهتاب - « بغض های الیور کوچک » - ویژه نامه روز جهانی مبارزه علیه کار کودک – انجمن حمایت از کودکان کار – خرداد 1386
- فدوی . سید محمد - « بداهه سازی در هنر نقاشی و تصویرسازی » - طرح تحقیقاتی پردیس هنرهای زیبا – دانشگاه تهران - 1386
.