فهرست و منابع پایان نامه رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکت های فعال در بازار سهام تهران (79- 1372 )
فهرست:
فصل اول : کلیات پژوهش .......................................................................................................................... 1
1-1- مقدمه..................................................................................................................................................... 2
2-1- مسأله .................................................................................................................................................... 2
3-1- سابقه موضوع......................................................................................................................................... 4
4-1- هدف ..................................................................................................................................................... 5
5-1- ضرورت و اهمیت پژوهش .................................................................................................................... 6
6-1- پرسشهای پژوهش ............................................................................................................................... 7
7-1- فرضیه های پژوهش.............................................................................................................................. 7
8-1- واژههای کلیدی پژوهش....................................................................................................................... 8
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش ..................................................................................................................... 9
1-2- مقدمه.................................................................................................................................................. 10
2-2- سامانه های کنترل راهبردی ................................................................................................................... 10
3-2- ناپیوستگی محیطی ................................................................................................................................. 13
1-3-2- نیروی های اجتماعی ......................................................................................................................... 13
2-3-2- نیروهای اقتصادی ............................................................................................................................... 13
3-3-2- نیروهای فناوری .................................................................................................................................. 14
4-3-2- نیروهای سیاسی ................................................................................................................................ 14
5-3-2- آثار ناپیوستگی های محیطی ............................................................................................................ 14
4-2- تعریف کنترل راهبردی ........................................................................................................................... 15
1-4-2- کنترلهای مثبت و منفی .................................................................................................................... 16
2-4-2- کنترلهای نتایج و اقدام ...................................................................................................................... 17
3-4-2- ضرورت کنترل .................................................................................................................................... 20
4-4-2- تعریف راهبرد....................................................................................................................................... 20
1-4-4-2- معیارهای راهبرد اثر بخش............................................................................................................. 21
5-2- تفاوت کنترل راهبردی با کنترل مدیریت............................................................................................... 23
1-5-2- کنترل اجرای راهبرد............................................................................................................................ 23
2-5-2- روایی فرضیات راهبرد.......................................................................................................................... 24
3-5-2- مدیریت مقوله راهبردی...................................................................................................................... 24
4-5-2- کنترل تعاملی...................................................................................................................................... 24
5-5-2- بررسی های دوره ای راهبرد................................................................................................................ 25
6-5-2- اهمیت کنترل راهبردی....................................................................................................................... 27
7-5-2- بررسی اجمالی رویکردهای کنترل راهبردی...................................................................................... 28
1-7-5-2- رویکرد سنتی.................................................................................................................................. 28
2-7-5-2- رویکرد های جایگزین ................................................................................................................... 28
1-2-7-5-2- رویکرد انتقادی ......................................................................................................................... 29
1-1-2-7-5-2- پاییدن محیطی به منظور کنترل فرضیه............................................................................. 32
2-1-2-7-5-2- پویش محیطی به منظور نظارت راهبردی.......................................................................... 33
3-1-2-7-5-2- کنترل آماده باش ویژه ......................................................................................................... 35
2-2-7-5-2- رویکرد تنظیم متمرکز .............................................................................................................. 36
6-2- کنترل حرکت راهبردی ........................................................................................................................... 37
7-2- کنترل جهش راهبردی ........................................................................................................................... 37
8-2- روشهای تدوین راهبرد ............................................................................................................................ 39
9-2- تطبیق کنترلهای راهبردی سطح کسب و کار با راهبرد ....................................................................... 40
10-2- یادگیری و کنترلهای راهبردی ............................................................................................................. 45
11-2- انواع کنترل حرکت راهبردی و جهش راهبردی.................................................................................. 48
1-11-2- تعیین متغیرهای کلیدی ................................................................................................................ 51
2-11-2- ساز و کارهای کنترل حرکت راهبردی ........................................................................................... 53
3-11-2- یک چارچوب اقتضایی برای کنترل راهبردی زمان صلح................................................................ 56
12-2- گذر از کنترل حرکت راهبردی به کنترل جهش راهبردی.................................................................. 57
13-2- گذر از کنترل جهش راهبردی به کنترل حرکت راهبردی ................................................................. 58
14-2- سلسله مراتب کنترل راهبردی ............................................................................................................ 59
15-2- کنترل راهبردی در انواع مختلف شرکتها ............................................................................................ 61
16-2- عملیاتی کردن کنترل راهبردی ........................................................................................................... 61
1-16-2- تیمهای کنترل راهبردی.................................................................................................................. 63
2-16-2- نقش مدیریت ارشد.......................................................................................................................... 63
3-16-2- نقش کنترل کننده مدرن................................................................................................................. 66
17-2- اثربخشی سازمانی................................................................................................................................. 67
1-17-2- مقدمه................................................................................................................................................ 67
2-17-2- اهمیت عملکرد سازمان در مدیریت راهبردی................................................................................. 67
3-17-2- محدود کردن مفهوم عملکرد سازمانی............................................................................................. 68
4-17-2- سنجش عملکرد سازمان.................................................................................................................. 69
5-17-2- تعریف اثربخشی............................................................................................................................... 70
6-17-2- مقایسه اثربخشی موسسات دولتی با شرکتهای خصوصی............................................................. 72
7-17-2- معیارهای اثربخشی.......................................................................................................................... 72
8-17-2- مدل ارزشهای رقابتی....................................................................................................................... 74
9-17-2- چشم اندازهای مدیریتی از اثربخشی.............................................................................................. 76
10-17-2- چارچوب نظری پژوهش............................................................................................................... 77
11-17-2- جمع بندی فصل دوم.................................................................................................................... 83
فصل سوم : روش شناسی پژوهش..................................................................................................................... 85
1-3- مقدمه ....................................................................................................................................................... 86
2-3- جامعه آماری ............................................................................................................................................ 86
3-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه ............................................................................................................ 86
4-3- ابزارهای جمع آوری داده ها ................................................................................................................... 88
1-4-3- منابع داده ها ....................................................................................................................................... 88
2-4-3- پایایی پرسش ها ................................................................................................................................ 89
3-4-3- متغیرهای اندازه گیری شده در پژوهش ............................................................................................ 89
4-4-3- نوع متغیر و مقیاسهای اندازه گیری .................................................................................................. 92
5-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها .................................................................................................................. 93
1-5-3- مدل تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................................................. 93
2-5-3- روشهای آماری برای تحلیل داده ها .................................................................................................. 94
فصل چهارم: تحلیل داده ها ................................................................................................................................ 96
1-4- مقدمه ....................................................................................................................................................... 97
2-4- تحلیل پایایی پرسش های پرسشنامه ................................................................................................... 97
3-4- توزیع فراوانی دادهها .............................................................................................................................. 100
4-4- آزمون کولموگوروف- اسمیرنوف............................................................................................................. 111
5-4- همبستگی متغیر ملاک اثربخشی با متغیرهای پیش بین کنترل راهبردی........................................ 114
6-4- تحلیل رگرسیون چند متغیری خطی.................................................................................................... 117
7-4- گزینش متغیرهای پیش بین................................................................................................................. 124
8-4- نمودار پراکنش........................................................................................................................................ 124
9-4- بررسی مقادیر پرت................................................................................................................................. 125
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری................................................................................................................ 127
1-5- مقدمه ..................................................................................................................................................... 128
2-5- مروری بر چارچوب نظری پژوهش ....................................................................................................... 128
3-5- یافته های مهم پژوهش ........................................................................................................................ 129
4-5- نتایج و پیشنهادهای پژوهش ............................................................................................................... 133
1-4-5- پیشنهاد به پژوهشگران .................................................................................................................... 143
2-4-5- پیشنهاد به شرکتهای بازرگانی......................................................................................................... 144
3-4-5- پیشنهاد به دولت .............................................................................................................................. 148
منابع.................................................................................................................................................................. 153
پیوست 1.......................................................................................................................................................... 162
پیوست 2.......................................................................................................................................................... 182
.
منبع:
منابع فارسی :
1- ایکاف، راسل ( 1375 ) برنامه ریزی تعاملی، ترجمه خلیلی شورینی- سهراب ، تهران.
کتاب ماد ( وابسته به نشر مرکز )، صفحات 7، 8 .
2- پیرس- جان و رابینسون- ریچارد ( 1377 ) ، برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک ، ترجمه : خلیلی شورینی- شهراب، تهران انتشارات یا دواره کتاب- چاپ اول- صفحات 441- 440 ، 301.
3- رحمان سرشت، حسین، (1377)، تئوریهای سازمان و مدیریت از نوین گرایی تا پسانوین گرایی، انتشارات فن و هنر، چاپ اول، صفحات، 340-334، 1-182.
4- خلاصه کتاب های :
- بوزل- رابرت دی و گیل- بردلی تی ، ( 1987 ) ، پیمز.
- هافر- چارلز و شندل- دن ( 1986 ) ، طراحی راهبرد.
- تری گو- بنیامین و زیمرمن، جان راهبرد مدیریت عالی سازمان، رحمان سرشت- حسین، جزوه کلاسی دوره دکتری- راهبردهای بازرگانی (1377) .
5- دلاور ، علی ، (1376 ) ، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی ، انتشارات رشد چاپ دوم، صفحات 202، 201 ،191، 190، 49 ، 48، 45 ، 43 .
6- زرگر محمود ( مترجم ) ، (1380 ) راهنمای جامع SPSS 10 ، انتشارات بهینه، چاپ اول .
7- ماریاجی نورسیس، (1380)، راهنمای SPSS 8، ترجمه فتوحی اردکانی- اکبر و اصغری- فریبا، چاپ سوم، صفحه 424.
8- فرگوسن- جرج و تاکانه- یوشیو ، ( 1380 ) ، تحلیل آماری در روانشاسی و علوم تربیتی ، ترجمه : دلاور- علی و نقشبندی- سیامک، نشر ارسباران ، چاپ دوم ، صفحات 577- 573- 505 .
9- آلن- مری جی و ین- وندی ام ، (1374 ) ، مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری ، ترجمه : دلاور- علی ، انتشارات سمت، چاپ اول ، صفحات 128- 127 .
10- سیگل- سیدنی ، ( 1372 ) ، آمار غیر پارامتری برای علوم رفتاری ، ترجمه : کریمی- یوسف، انتشارات دانشگاه علامه طبا طبایی ، چاپ دوم ، صفحات 76- 63 و 256- 253 .
11- گرین- جودیت و الیویرا- مانویلا دی ، (1380 ) ، کاربرد آزمونهای آماری در پژوهش های علوم رفتاری ، ترجمه: دلاور- علی و پژمان- مهرداد ، نشر ارسباران ، چاپ اول ، صفحات 166- 164 .
12- هومن- حیدرعلی ، (1380 ) ،تحلیل داده های چند متغیری در پژوهش رفتاری ، نشر پارسا ، چاپ اول ، صفحات 128-122، 97، 95، 94، 93، 87، 84.
13- کرلینجر- پدها زور و آلازار- فرد ان ، ( 1366 ) ، رگرسیون چند متغیره در پژوهش رفتاری ، جلد اول ، ترجمه : سرایی- حسن ، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی- چاپ اول ، صفحه 95 .
14- گزارشهای مالی سه ساله شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ( 1379- 1372 )، روابط عمومی بورس تهران- سه جلد .
15- کاتلر- فیلیپ و آرمسترانگ- گری، (1379)، اصول بازاریابی، ترجمه پارساییان- علی، ناشر ادستان ، چاپ اول. صفحات 82-80.
16- استونر- جیمز- و فریمن- ادوارد ، (1379) ، مدیریت ، جلد دوم، ترجمه پارساییان- علی و اعرابی- سید محمد ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول ، صفحات: 1-970، 964.
17- دیوید- فردآر . (1379) ، مدیریت استراتژیک ، ترجمه پارساییان- علی و اعرابی- سید محمد، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول، صفحات: 243، 8-237، 5-3-222.
18- هانگر- دیوید و توماس- ویلن (1381)، مبانی مدیریت استراتژیک، ترجمه اعرابی- سید محمد و ایزدی- داود ، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی- چاپ اول، صفحات:174، 24.
19- مرکز تجارت بین الملل (1381). آشنایی با قواعد سازمان جهانی تجارت. مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی- چاپ اول ، صفحه 3.
20- رابینز - استیفن پی (1374)، مدیریت رفتار سازمانی،جلد اول، ترجمه پارسائیان - علی و اعرابی - سید محمد، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول – صفحه 314.
21- رابینز - استیفن پی (1374)، مدیریت رفتار سازمانی ، جلد سوم ، ترجمه پارسائیان - علی و اعرابی- سیدمحمد،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی - چاپ اول - صفحه 982.
منابع انگلیسی
1- Aaron, A.B. (1994). Conceptualization and measurment of environmental Uncertainty. “Academy of Management Journal”, Vol. 37, No.2. pp. 410-425.
2- Ansari, S.L. (1979) Towards an Open System “Approach to Budgeting, Accounting , Organization and Society” 4, No.3. pp (151-156).
3- Ansoff, H.I. (1980). Strategic Issues Management, “Strategic Management Journal”, 1. pp. 131-148.
4- Asch, D. (1992). Strategic Control : A Problem Looking for a Solution, “Long Range Planning” , 25 (2).
5- Ansoff, I.H. (1975). Managing Strategic Surprise by Response to Weak Signals. “California Management Review” , 18, 2, pp. 21-33.
6- Anthony, R.N. and J. Dearden and N.M.Bedford, (1989). “The Management Control System”. Harvard Business School Press. pp. 183-184.
7- Anthony, R. N. and J. Dearden, (1980). “Management Control System”, Homewood
III: Irwin. p. 277.
8- Armistead, C. J.P. Pritchard, and M. Machin, (1999) . Strategic Business Process Management for Organizational Effectiveness. “Long Range Planning”. Vol . 32 , No. 1,
pp.96-106
9- Baiman, S. (1982). Agency research in managerial accountancy: a survey, “Journal of Accounting Literature”, 1, pp. 154-213.
10- Bungay, S. and M. Goold, (1991). Creating a strategic control system, “Long Range Planning” . 24 (3), pp. 32-39.
11- Band, D.C. and G. Scanlan, (1995). Strategic Control through Core Comptencies, “Long Rang Planning”, 28 (2). pp. 102-114.
12- Bourgeois, L.J. (1980). Strategy and Environment: a conceptual integration, “Academy of Management Review”, 5,(1) pp. 25-39.
13- Buzell, R.D., B.T. Gale & R.G.M. Sultan, (1975). Market Share- A Key to profitability. “Harvard Business Review”, 53(1), pp. 97-106.
14- Baldwin, J. (1991) Public Versus Private Employees: Debunking Stereotypes. “Review of Public Personnel Administrative”, pp. 1-27.
15- Baldwin, J. (1990) Perceptions of Public Versus Private. Sector Personnel and Informal Red Taype : Their Impact on Motivation. “American Review of Public Administration”, 20 (1),
pp. 7-28.
16- Culnan, M.J. (1983). Environmental Scanning: the effects of task Complexity and source accessiblity on information gathering behavior. “Devision Sciences ”, 14,2.pp. 194-206.
17- Chakravarthy, B.S. and P. Lorange (1984). Managing Strategic Adaptation: Option in Administrative Systems Design . “Interfaces” 14 (1) (January-February). pp.34-46.
18- Campbel,I.P.(1977).On the nature of organizational effectiveness. In P.S. Goodman, J.M. Penning , & associates (Eds.), “New Perspective on Organizational Effectiveness”. San Francisco: Jossey- Bass. pp. 13-55.
19- Cameron, K.S. & D.A. Whetten, (1983 a) Organizational effectiveness: One model or several? In K.S. Cameron & D.A. Whetten (Eds), “Organizational Effectiveness: A Comparison of Multiple Method”. New York: Academic Press. pp. 1-24.
20- Cameron , K. S & D.A. Whetten, (1983b). Some conclusions about organizational effectiveness. In K.S. Cameron & D.A. Whetten, (Eds.), “Organizational Effectiveness: A Comprison of Multiple Methods”. New York : Academic press. pp. 261-277.
21- Coursey, D. and B. Bozeman, (1990). Decision Making in Public and Private Organizations: A Test of Alternative Concepts of Publlicness, “Public Administration Review”, 50 (5),
pp. 525-535.
22- Cameron, K.S. (1984) The effectiveness of ineffectiveness, in Staw, B.M. and Cummings , L.L. (Eds), “Research in Organizational Behavior” , Vol.6. Greenwich, CT: JAI Press Inc.,
pp. 235-285.
23- Connolly, T. E.J. Conlon, S.J. Deutsch, (1980). Organizational Effectiveness: A Multiple Constituency Approach. “Academy of Management Review” , 5, pp. 211-217.
24- De Vesconcellos, J.A.S. and D.C. Hambrick, (1989). Key success factors: test of a general theory in the mature industrial product sector, “Strategic Management Journal” 10,
pp. 367-382.
25- Denning , B.W. (1973). Strategic environmental appraisal, “Long Range Planning” , 6. I, pp. 22-27.
26- Dess, G. & P. Davis, (1984). Porter’s (1980). Generic Strategies as Determinants of Strategic Group, Membership and Organizationol Performance, “Academy of Management Journal”, Vol. 27. pp. 467-468.
27- Deshpande, R., J.U. farley, and F.E.Jr. Webster, (1993). Corporate culture, customer orientation , and innovativeness in Japanese firms: a quadrad analysis. “Journal of Marketing”, 57, 1. pp.23-37.
28- Eisenhardt, K.M. (1989). Agency theory: an assessment and review, “Academy of Management Review”, 14, 1, pp. 57-74.
29- Etzioni, A. (1964). “A Modern Organizations”. Englewood. Cliffs, N.J.: Prentic Hall, p.6.
30- Eccles, G.R. (1991). The Performance Measurement Manifesto. “Harvard Business Review”. pp. (131-137).
31- Edmunds, S.W. (1984). The Role of Future Studies in Business Strategic Planning. “Journal of Business Strategy”, (Spring). p.45.
32- Flamholtz, E., T. Das, and A. Tsui (1985). Toward an Integrative Framework of Organizational Control, “Accounting Organzations and Society”, Vol. to, pp. 35-50.
33- Friedlander, F. and H. Pickle, (1967). Components of effectiveness in small organizations. “Administrative Science Quarterly”,13, pp. 289-304.
34- Fiegner, M.K. (1994). Matching business- level strategic control to strategy : Impact on control system effectiveness. “Journal of Applied Business Research”; Larami; Winter,
pp. 25-36.
35- Fiegner, M.K. (1990). Towards a Descriptive Theory of Strategic Control. UMI Dissertation Service, A Bell & Howell Company, Ann Arbor Michigan.
36- Goold , M. and J.J. Quinn, (1990). The Paradox of strategiec Control, “Strategic Management Journal”, 11. 1, pp. 43-57.
37- Govindarajan, V. (1986). Decentralization, Strategy, and Effecfiveness of Strategic Business Units in Multi – Business Organizations, “Academy of Management Review”, Vol. ll, pp. 844-856.
38- Govindarajan, V. (1988). A Contingency Approach to Strategy Implementation at the business- Unit Level: Integration Administrative Mechanisms Whit Strategy, “Academy of Managemenet Journal”, Vol. 31, pp. 828, 853.
39- Govindarajan, V. and A. Gupta, (1985). Linking Control Systems to Business Unit Strategy: Impact on Performance, “Acconunting , Organzations and Society”, Vol. 10. pp. 51-66.
40- Gupta, A. (1987). SBU Strategies, Corporate- SBU Relations, and SBU Effectiveness in Strategy Implementation: “Academy of Management Journal”, Vol, 30, pp. 477-500.
41- Ginsberge, A. & N. Venkatraman, (1985). Contingency Perspectives of Organizational Strategy: A Critical review of the emprical research, “Academy of Management Review”, 10.
pp. 421-434.
42- Goodman, P.S & J.M. Penning, (1980). Critical Issues in assesing organizational effectiveness. In Lawler III, E.E., Nadle, D.A. and Cammann, C . (Eds), “Organizational Assesment”. New York, NY: John Wiley & Sons, pp. 185-215.
43- Galbraith, J. (1967). The New Industrial state. Boston: Houghton Mifflin Company. Giek, D.G. and Lees, P.L. (1993). On massive change: using the competing values framework to organize the educational efforts of the human resource function in New Youk state government. “Human Resource Management”, 32, 1. PP. 9-28.
44- Harison, F. (1991). Strategic Control at the CEO level, “Long Range Planning”. 24. (6).
pp. (78-87).
45- Horovitiz, J.H. (1978). Strategic Control: a new task for top management, “Long Range Planning”, 12 (3). pp. 2-7
46- Hayes, D. (1977). The Contingency theory of Managerial Accounting, “Accounting Review”, Vol. 52, pp. 22-39.
47-Hofer C.W. (1983) ROVA: A new measure for assesing organizational performance. In R. Lamb (Ed.), “Advances in strategic management”, vol. 2, pp. 43-55. New York: JAI. Press.
48- Hannan, M.T., J. Freeman, & I.W. Mayer, (1976). Specification of models for organizational effectiveness. “American Sociological Review”, 41. pp. 136-143.
49- Irland, R.D. and M.A.Hitt, (1999). Achieving and Maitaining Strategic Competetiveness in the 21st Centery. “Academy of Management Executive”, Vol. 13. No.1, p.43.
50- Kaplan, R.S. and D.P. Norton, (1992). The Balanced Scorecard Measures That Drive Performance. “Harvard Business Review”, January-February, pp. 71-79.
51- Kahneman, D. and A. Tversky, (1979). Prospect Theory: an analysis of decision under risk, “Econometria”, pp. 263-291.
52- Kellinghusen, G. and K. Wubbenhorst, (1990). Strategic control for improved performanco, “Long Range Planning”, 23(3), pp. 30- 40.
53- Kirchoff, B. (1977). Organization effectiveness measurement and policy reseach. “Academy of Management Review”, 2. pp. 347-355.
54- Kanter, R.M. & D. Brinkerhoff, (1981). Organizational Performance: Recent developments in measurement. “Annual Review of Sociology”, 7. pp. 322-349.
55- Lorange, P. and M.F. S. Morton, and S. Ghoshal, (1986). “Strategic Control Systems”. West Publishing Company. Chapters 1. 3,4,5,6,7.
56- Lorange, P. and D. Murphy, (1984). Consideration in Implementing Strategic Control, “Journal of Business Strategy”, vol. 4, No.4, pp. 27-35.
57- Lenz, R.T. (1981). Determinants of organizational performance: An interdisciplinary review. “Strategic Management Jouranl”, 2, pp. 131-154.
58- Lawler, E.E. III, D.A. Nadler, and C. Cammann, (1980). Uses of organezational assesment data. In lawler III. E.E. Nadler, D.A. and Cammann, C. (eds), “Organizational Assesment”. New york, Ny: John Wiley & Sons, pp. 25-45.
59- Lewin, A. Y. and J.W. Minton, (1980). Determinng organizational effectiveness: another look, and an agenda for research. “Management Science”, 32,5, pp. 514-538.
60- Milliken, F.J. (1987). There types of Perceived uncertainty about the environment: state, effect, and response uncertainty. “Academy of Management Review”, 12: 133-143.
61- Merchant, K.A. (1985). “Control in Business Organizations”. Marshfield, MA: Pitman.
p. 11.
62- Muralidharan, R. (1997). Stratgic Control for Fast-Moving Markest: Updating the Strategy and Monitoring Performance. “Long Range Planning”, Vol. 30, No. 1, pp. 63-73.
63- Miller, D. (1988). Relating Porter’s Business Strategies to Environment and Srtucture: Analysis and performance Implication. “Academy of Management Journal”, Vol, 31. pp. 280-
308.
64- Merchant, K. (1982). The Control Function of Management, “Sloan Management Review”, Summer, pp. 43-55.
65- McGrowan, R., R. Spagnola, & R. Brannan, (1993). The role of sector in determining organizational effectiveness: A comparative assesment. Poblic-“Productivity-and-Management-Review” Fall, V. 17, pp. 15-27.
66- Mintzberg. H. (1999). “The Strategy Process”, Revised Europe an Edition, The Alden Group, Oxford, pp. 13-19.
67- Mintzberg, H. and J.A. Walter, (1985). Tracking strategy in an enterpreneurial firm , “Academy of Management Journal”, pp. 465-499.
68- Ouchi, W.G. (1979). A conceptual framework for the design of organizational control systems. “Management Science” , 25,9.pp. 833-848.
69- Preble, J.F. (1992). Towards a comprehensive system of strategic control, “Journal of Management Studies”. 29:4 pp. 391-409.
70- Preble, J.F. (1978). Corporate use of enviromental scanning. “Michigan Busiess Review”. 30, 5, pp. 12.17.
71- Preble, J.F. P.A. Rau, and A. Rejchel, (1988). The enveronmental scanning practices of U.S. multinational in the late 1980 s’. “Management International Review”, 28,4, pp.4-14.
72- Price, J. (1972). The Study of Organizational Effectiveness, “Sociological Quarterly”, 13, pp. 3-15.
73- Quinn, J.I. (1996). The Role of Good Conversation in Strategic Control. “Journal of Management Studies”, 33:3 May, pp. 381-394.
74- Quinn, J.B. (1980). “Strategies for Change: Logical Incrementalism” (Homewood, IL: Irwin). pp. 35-40, 170.
75- Quinn, R.E. and J. Rohrbaugh, (1983). A spatial model of effectiveness criteria: towards a competing values approach to organizational analysis. “Management Sceince”, 29.3,
pp. 363-377.
76- Quinn, R.E. and K. Comeron, (1983). Organizational life cycles and shifting criteria of effectiveness: Some preliminary evidence. “Management science” , 29, 1. pp. 33-51
77- Reece, J.S. and W.R. Cool, (1978). Measuring Investment Center Performance. “Harvard Business Review”, (May-June), p.28.
78- Rainey, H. (1983). Public Agencies and Private Firms: Incentives, Goals, and Individual Roles. “Administration and Society”, 15 (2), pp. 207-242.
79- Simons, R. (1995). Control in an age of empowerment. “Harvard Business Review”, 73 March – April, pp. 80-88.
80- Stacey, R.D. (1993). “Strategic Management and Organization Dynamics”. London: Pitman. pp. 50-80.
81- Schreyogg, G. and H.Steinmann, (1987). Strategic Control, a new perspective, “Academy of Management Review”, 12, pp. 91-103.
82- Simons, R. (1991). Strategic orientation and top management attention to control systems, “Strategic Management Journal”, 12, pp. 49-62.
83- Simons, R. (1987). Accounting Control Systems and Business Strategy: An Emprical Analysis, “Acconunting, Organizations and Society”,Vol. 12, pp. 357-375
84- Steers, R. M. (1975). Problems in the measurement of organizational effectiveness. “Administrative Science Quarterly”, 20, pp. 546-658.
85- Stella, M., O. Daniel, and H.Didier, (1999). The Balanced Scorecard: A necessary good or an unnecessary evil?, “Europen Management Journal” [EMJ] ISSN: 0263-2373. Vol: 17 ISS:5 date: Oct. pp.481-491.
86- Shaker, A.Z. and E.Guest, (1999). The changing rules of global competitiveness in the 21st century, “Academic of Management Excutive” Vol. 13, No.L, pp. 36-42.
87- Tichy, N.M. and H.A. Hornstein, (1980). Collaborative organization model building. In lawler III, E.E.D.A. Nadler, and C. Cammann, (Eds.), “Organizational Assesment”. New York, J K: John Wiley & Sons, pp. 300-316.
88- Von Neumann, J. and O. Morgenstern, (1944). “Theory of Games and Economic Behavior Princeton”, N.J.: Princeton University Press, pp. 79.
89- Venkatraman, N. and V. Ramanujam, (1986). Measurment of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. “Academy of Management Review”, Vol. 11, No. 4, pp. 801-814.
90 - Wittmer, D. (1991). Serving the People or Serving for Pay, Reward Prefernce Among Government, Hybrid Sector, and Business Managers. “Public Productivity and Management Review”, 14 (4), pp. 369-383.
91- Wilson, I. H. (1983). “The Benefits of Environmental Analysis”. In Albert, K.J. (Ed.) The Strategic Management handbook. New York: McGraw – Hill, pp. 901-917.
92- Walton, E.J. & S. Dawson, (2001). Managers Perceptions of Criteria of Organizational Effectiveness. “Jouranl of Management Studies”. 38: 2, March,pp.173-199.
.