فهرست و منابع روش تحقیق تعیین رابطه میان هوش هیجانی با تفکر انتقادی در میان دانشآموزان دوره متوسطه شهر تهران
فهرست:
ندارد.
منبع:
فهرست منابع فارسی
آناستازی.(1998).روان آزمایی. ترجمه محمد نقی براهنی .تهران : دانشگاه تهران .(1371)
اتکینسون وهمکاران.(1983). زمینه روانشناسی، جلد اول. ترجمه: محمد نقی، براهنی و همکاران.سمت (1382).
اچ،اس،بولا.(1375). ارزشیابی طرحها و برنامههای آموزشی برای توسعه .چاپ اول. ترجمه خدایار اردبیلی تهران:فارابی.
اسلامی ،محسن (1382).ارائه الگویی برای طراحی و اجرای برنامه خواندن انتقادی وبررسی اثر آن بر تفکر انتقادی و نوشتن تحلیلی. پایان نامه دکتری، تهران:دانشگاه تربیت معلم.
استیوهین (1384). هوش هیجانی برای همه (راهنمای عملی هوش هیجانی ).مترجمان :رؤیا کوچک انتظار؛مژگان موسوی شوشتری. تجسّم خلّا ق.
افروز، غلامعلی و هومن، حیدرعلی.(1375).روش تهیه آزمون هوشی (هوش آزمای تهران استنفرد-بینه)تهران:دانشگاه تهران.
باقرزاده گلمکانی،زهرا.(1384).بررسی رابطه هوش هیجانی بامنابع استرس وتأ ثیرآن برپیشرفت تحصیلی دانشجویان سال آخر دانشگاههای دولتی تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلّم.
برادبری،تراویس؛کریوز،جین.(2005).هوش هیجانی مهارتها وآزمونها. ترجمه مهدی گنجی. تهران: ساوالان.(1384).
بروس جویس،مارشال ویل،امیل کالهون. الگوهای تدریس 2000.ترجمه:بهرنگی،محمدرضا. تهران:کمال تربیت.(1380).
بنجامین. اس. بلوم وهمکاران. (طبقهبندی هدفهای پرورشی کتاب اوّل : حوزهشناختی. ترجمه: سیف، علی اکبر؛علی آبادی، خدیجه . رشد.(1368).
بطحایی،محمد علی(1360) .بررسی مقدماتی 12 آزمون رشد تفکر از طبقات مختلف اجتماعی شیراز پاشا شریفی،نجفی زند .(1375).روشهای آماری در علوم رفتاری .تهران:دانا چاپ هفتم.
پارسا،محمد.(1375)روانشناسی تربیتی. تهران :انتشارات سخن.
پازارگادی ،مهرنوش؛ شهابی، مرضیه؛مهاجر، تانیا؛مهدوی، زهرا؛یغمایی، فریده؛(1381) تفکر انتقادی در آموزش علوم پزشکی، فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی. سال دوازدهم. ش380ص 45-36.
پیشه گر ،آذر. (1383).رابطه سبکهای یادگیری و تفکر انتقادی دانشجویان علوم انسانی،فنی- مهندسی دانشگاههای تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد . دانشگاه علامه طباطبا یی.
تیرگری،عبدالکریم .(1383).رابطه ساختاری هوش هیجانی با سازگاری زناشویی و تدوین کاربرد مداخله تقویت هوش هیجانی برای پیشگیری از ناسازگاری زناشویی وطلاق. رساله دکتری روانشناسی بالینی . انستیو روانپزشکی تهران.
جلالی ،سید احمد. (1381).هوش هیجانی ،فصلنامه تعلیم وتر بیت،شماره 70-69
جهانگیری،مالک.(1383).رابطه بین عملکرد خانواده وهوش هیجانی نوجوانان پایه دوم سوم راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلّم تهران.
جهانی،جعفر. (1380) .نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزش تفکر انتقادی لیپمن ،رساله دکتری ،دانشگاه تهران.
چراغی،محمد علی.(1382).تقویت فرا شناخت با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژی های یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجلّه ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ویژه نامه شماره 10، ص 10،تهران.
حسن پور،مرضیه.(1382)تفکر انتقادی در آموزش پرستاری،مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی.ویژه نامه شماره 10،(صص53-52)،تهران.
حسین حسین آباد، فاطمه (1383).ارتباط ساختار خانواده با هوش هیجانی زنان معلم شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه الزهرا
خدایی،علی.(1384)مقایسه پنج عامل شخصیت و هوش هیجانی در افراد معتاد و غیر معتاد شهرتهران، پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه تربیت معلّم.
خسروانی زنگنه،ستاره.(1381)بررسی جلسات پویایی گروه در کارآموزی پرستاری بهداشت جامعه بر میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری کارشناسی،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس.
خسرو جاوید،مهناز.(1381).بررسی اعتبار وروایی سازه هوش هیجانی شوت در نوجوانان. پایان نامه کارشناسی ارشدروان شناسی عمومی .دانشگاه تربیت مدرس.
خندان.(1379).مقاله دانشگاه امام صادق(ع).
خلیلی،حسین.(1378).تعیین اعتماد،اعتبار وهنجار نمرات آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه شهید بهشتی.
دباغیان،علی اکبر.(1382).مقایسه تفکرانتقادی و خلاقیت در دانش آموزان سال سوم رشته های ریاضی، علوم تجربی وعلوم انسانی در شهرستان پاکدشت. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی.
دلاور،علی.(1376).مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،تهران:رشد.
دهشیری، غلامرضا. (1382).هنجاریابی پرسشنامه بهرهیجانی بار-آن (EQ-i) دربین دانشجویان دانشگاه های تهران و ساختار عاملی آن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
رابرت جی،مارزینو و دیگران.(1983).ابعاد تفکر در برنامهریزی درسی و تدریس. ترجمه:قدسی احقر. تهران: یسطرون. (1380)
روزنبرگ. دیو. ان.ام.(1992).هوش عاطفی و تفکر انتقادی. ترجمه:صیامی،توحید. نشریه رشد تکنولوژی آموزشی ماهنامه آموزش وپرورش، سال سیزدهم،شماره 2.(1377).
رونالد هاکسلی،(1382). پرورش هوش اخلاقی در کودکان. ترجمه: فرناز کشاورزی. روزنامه همشهری 12بهمن.
ریو،جان مارشال.(1992).انگیزش وهیجان.ترجمه:یحیی،سید مهدی. تهران. ویرایش(1376).
زارع، محسن .(1380).مطالعه سهم هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی. پایاننامه کارشناسی ارشد. روانشناسی بالینی. انستیتو روانپزشکی تهران.
زارعی،رقیّه.(1381).بررسی رابطه توانایی تفکر انتقادی با هوش وخلاقیت در دانشآموزان مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 4 شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی.
ژیوانی،گوزر.(1371). (( برنامههای درسی و مسایل اجتماعی)). نمای تربیت. تهران:م ِِِؤسسه تحقیقاتی تربیتی دانشگاه تربیت معلّم. جلد یک. شماره 4.
سالوی وهمکاران. (1383). هوش هیجانی،تألیف وترجمه:اکبرزاده،نسرین. تهران:فارابی.
سرمد،زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (1383).روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران:آگاه.
سلطانی،سید کامران. (1374).طرح و برنامهریزی درسی روش برنامهریزی درسی پزشکی، خلاصه مقالات ارائه شده در دومین کنگره سراسری آموزش پزشکی تهران. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی.
سیاروچی، ژوزف؛ فورگاش، ژوزف.(1383) هوش هیجانی در زندگی روزمره. ترجمه: نوری امامزادهای، اصغر؛ نصیری،حبیب اللّه. اصفهان نشر نوشته.
سیف،علی اکبر.(1383). روانشناسی پرورشی، روانشناسی یادگیری وآموزش، تهران: آگاه.
شاهولی، منصور. (1376). بکارگیری آموزش تفکر انتقادی در آموزش عالی به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه. مجموعه مقالات نخستین سمینار آموزش عالی در ایران. جلد دوم. تهران:دانشگاه علامه طباطبایی.
شریعتمداری ،علی. (1366). روانشناسی تربیتی. تهران: امیرکبیر.
شریعتمداری، علی. (1375).((تفکر و تفکر انتقادی و تفکر خلّاق)) فصلنامه علمی، فرهنگی فرهنگستان علوم. تهران: فرهنگستان علوم، سال سوم. شماره سوم.
شریعتمداری، علی.(1380). نقد و خلاقیت در تفکر. مرکز نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
شعبانی، حسن.(1378).تأثیر روش حل مسئله به صورت کار گروهی برتفکرانتقادی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهر تهران. رساله دکتری دانشگاه تربیت مدرس.
شعبانی،حسن.(1371).مهارتهای آموزشی وپرورشی،روش ها وفنون تدریس، تهران: سمت.
شعبانی،حسن؛ مهر محمدی، محمود.(1379).پرورش تفکر انتقادی با استفاده از شیوه آموزش مسئله محور،مجله مدرس،دوره 4. شماره 1،ص 125-115.
شمس،زهرا. (1384). بررسی ارتباط هوش هیجانی با خود پنداره و پیشرفت تحصیلی و مقایسه آن بین دختران و پسران شهر تهران . پایان نامه کار شناسی ارشد . دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکزی.
شمس آبادی، روحاللّه. (1383).هنجاریابی آزمون هوش هیجانی بر روی دانشآموزان دبیرستان های شهر مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. انستیتو روان پزشکی تهران.
صادقی ،مهرناز.(1379). هنجاریابی آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و برنامهریزی وزارت آموزش وپرورش.
صفایی مقدم، مسعود.(1377)،((برنامه آموزش فلسفه به کودکان)). فصلنامه علمی- پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا،سال هشتم، شماره 26 و27.(1377)
صفوی، اماناللّه .(1380).قلمرو واصول ومبانی تعلیم و تربیت. ماهنامه آموزشی و پرورشی رشد تکنولوژی آموزشی . مهرماه .
عباسی، عفت. (1380).بررسی مهارتهای مؤثر بر پرورش تفکر انتقادی در برنامه های درسی جامعه شناسی در دوره متوسطه. پایان نامه دکتری . دانشگاه تربیت مدرس.
عطاءالهی، ز.(1377).بررسی مقایسهای در روش آموزش سخنرانی و روش مبتنی بر حل مسأله بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدبهشتی.
غنایی، زیبا. (1383). بررسی تأثیر هوش هیجانی و خستگی شناختی برحل مسائل شناختی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلّم.
فرانکن، رابرت.(1981). انگیزش و هیجان. ترجمه: شمس اسفندیاری، حس و همکاری. تهران: نی، (1384).
فیلیپ ژ. اسمیت و گوردون هولفیش. تفکر منطقی. ترجمه: علی شریعتمداری. تهران : سمت، (1372).
فقیهی، فاطمه.(1378). ((اصلاح برنامه درسی، پژوهش مهارتهای فکری)) فصلنامه تعلیم و تربیت. تهران. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش سال پانزدهم، شماره 3.
قاسمیفر، نصرت اللّه.(1383). مکانیسم تفکر. تهران: قصیدهسرا.
کارتلج، جی ومیلبرن، اف.(1375)آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان. ترجمه: محمد حسین، نظرینژاد. آستان قدس رضوی.
کدیور، پروین.(1379). روانشناسی تربیتی. تهران:سمت.
کریمی، محبوبه.(1382).نقش تفکر انتقادی در آموزش حرفهای پرستاران، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ویژهنامه شماره 10. (صص51-50).تهران.
کریمی، مهری. (1382). تفکر انتقادی و ارزیابی منابع. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. ویژهنامه شماره 10. (ص63). تهران.
گلمن، دانیل.(1378). مصاحبه با دانیل گلمن درباره هوش هیجانی. ترجمه: اصغر دژگاهی. تکنولوژی آموزشی. دوره هفتم.
گلمن، دانیل.(1995).هوش هیجانی. ترجمه: نسرین پارسا.تهران:رشد.(1383).
گلمن، دانیل؛ ریچارد، بویاتسینر؛ آنی، مککی (2002). هوش هیجانی در کار. ترجمه: بهمن ابراهیمی؛ محسن جوینده. تهران: بهین.
لواسانی، زهرا.(1382).رابطه هوش وشیوه های فرزند پروری با تفکر انتقادی در دانش آموزان دختر دبیرستان های تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد .دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز.
گلمن، دانیل (1995). هوش عاطفی، ترجمه: حمیدرضا بلوچ. جیحون. 1379.
مارانات، کری گراث.(1990).راهنمای سنجش روانی. ترجمه: حسن پاشا، شریفی؛ محمدرضا نیکخو. تهران: رشد.(1373).
مایرز، جت.(1986).آموزش تفکر انتقادی. ترجمه: خدایار،ابیلی.تهران: سمت.(1380)
محیالدین بناب. (1375).روان شناسی انگیزش وهیجان. تهران: دانا.
ملکی ،حسن. (1380). برنامه درسی و پرورش تفکر، مجموعه مقالات سمینار انجمن برنامهریزی درسی، انجمن اولیاء ومربیان.
میلر. جی. پی. نظریههای برنامه درسی .ترجمه: محمود، مهر محمدی. تهران:سمت .(1379).
نورعلی، زهره.(1383).بررسی رابطه هوش هیجانی و راهبردهای مقابلهای و سبکهای اسنادی با موفقیّت یا عدم موفقیّت درآزمون ورودی دانشگاهها. پایاننامه کارشناسی ارشد بالینی. انستیتو روانپزشکی تهران.
وفا، فرنگیس. (1384). مقایسه هوش هیجانی دانشآموزان عادی و دانشآموزان محروم از زندگی در خانواده. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز.
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین؛ دیکسون، دیوید. (1994). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی. ترجمه: خشایار بیگی؛ مهرداد فیروز بخت. تهران :رشد.(1384).
هومن .علی.(1380).تأملی در هوش هیجانی. ماهنامه علمی تخصصی روانشناسی. شماره دوم.
یحییزاده، سلیمان.(1384). رابطه هوش هیجانی ومنبع کنترل با سلامت روانشناسی در بین دانشجویان دانشگاه مازندران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلّم.
.