فهرست و منابع پایان نامه میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC
فهرست:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مسئله ........................................................................................................ 5
2-1 اهمیت تحقیق ..................................................................................................... 5
31 اهداف تحقیق ..................................................................................................... 1
41 فرضیههای تحقیق ................................................................................................ 11
51 جامعه آماری ....................................................................................................... 11
61 روش تحقیق ....................................................................................................... 15
71 تکنیک جمعآوری اطلاعات (ابزار پژوهش) ........................................................... 16
81 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ............................................................................. 16
91 موانع تحقیق ........................................................................................................ 17
10-1-پیشینه تحقیق .................................................................................................... 17
11-1- مبانی نظری ...................................................................................................... 18
1-11-1- نظریه جریان دو مرحله ای................................................................. 18
2-11-1- نظریه استحکام................................................................................. 18
3-11-1- نظریه استفاده- رضایتمندی................................................................. 18
4-11-1- نظریه سلسله مراتب تأثیرات ارتباطی.................................................. 19
5-11-1- نظریه پذیرش.................................................................................... 19
6-11-1- نظریه انگیزشی.................................................................................. 20
7-11-1- نظریه های خصیصه منفرد................................................................... 20
8-11-1- نظریه شخصیتی چند خصیصه ای.................................................... 21
9-11-1- نظریه های مخاطب شناسی................................................................ 22
فصل دوم: بررسی ادبیات
بخش اول:
11 تعریف واژگان ..................................................................................................... 28
.... 111- مفهوم ارتباط .......................................................................................... 28
.... 211- مفهوم ارتباطات ...................................................................................... 30
.... 311- مفهوم بازاریابی...................................................................................... 31
.... 411- مفهوم ارتباطات بازاریابی........................................................................ 34
.... 511- مفهوم مدیریت بازاریابی......................................................................... 34
611- مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی........................................................... 35 711- مفهوم رسانه ها.............................................................................................................. 37
.... 811- مفهوم تبلیغات....................................................................................... 38
.... 911- مفهوم پیشبرد فروش.............................................................................. 41
.... 1011- مفهوم فروش مستقیم............................................................................ 43
11 11- مفهوم فروش شخصی......................................................................... 44
12 1-1- مفهوم روابط عمومی........................................................................... 44
13 11- مفهوم حمایت مالی............................................................................. 47
14 11- مفهوم فروش رابطه ای........................................................................ 47
بخش دوم:
12 سیر تحولات بازاریابی .......................................................................................... 48
22 دوران تکامل مدیریت بازاریابی.............................................................................. 55
32 فلسفه های مدیریت بازاریابی ................................................................................ 57
.... 1-32 گرایش تولید ....................................................................................... 60
........ 2-32 گرایش محصول.................................................................................... 60
........ 3-32 گرایش فروش...................................................................................... 60
4-32 گرایش بازاریابی................................................................................... 61
5-32 گرایش بازاریابی اجتماعی..................................................................... 67
42 تعاریف بازاریابی.................................................................................................. 68
52 ابعاد تعاریف بازاریابی........................................................................................... 70
.... 1-52 نیازها و خواسته ها ............................................................................... 71
.... 2-52 مبادله .................................................................................................. 72
..... 3-52 بازار .................................................................................................... 72
62 ابعاد گوناگون Marketing ................................................................................. 73
1-62 بازارگرایی ............................................................................................ 73
.... 2-62 بازارشناسی ........................................................................................... 73
.... 3-62 بازاریابی .............................................................................................. 74
.... 4-62 بازارسازی............................................................................................. 74
.... 5-62 بازارگردی ............................................................................................ 75
.. 6-62 بازارسنجی ............................................................................................ 75
.............................................................................................................................. 762 بازارداری 79
.... 862 بازارگرمی ............................................................................................. 79
..... 962 بازارگردانی ............................................................................................ 79
7-2-شش گام برنامه بازاریابی........................................................................................ 77
بخش سوم:
13 بازاریابی نوین ..................................................................................................... 79
23 ماهیت ارتباطات بازاریابی .................................................................................. 84
3-3- مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی......................................................................... 87
4-3- فرآیند برنامه ریزی IMC..................................................................................... 90
53 اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC)............................................................. 91
6 3 فاکتورهای رشدIMC.......................................................................................... 92
7 3 ارتباطات بازاریابی وIMC................................................................................... 93
8 3 پنج فاکتور کلیدیIMC........................................................................................ 96
9 3 اهداف IMC..................................................................................................... 98
10 3 ویژگی های اصلی IMC............................................................................................... 99
113 آمیخته تبلیغات وIMC................................................................................................. 100
12 3 به سوی یکپارچگی...................................................................................................... 101
13 3 نقش IMC در بازاریابی مدرن(5 گام)........................................................................ 106
14-3-بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی.............................................................. 107
15 3 آینده بازاریابی مبتنی بر IMC......................................................................................113
16 3 فرآیند هشت مرحله ای IMC.....................................................................................116
17 3 فرآیند IMC (گونرینگ ) ...........................................................................................120
18 3 مراحل توسعه IMC....................................................................................................123
19 3 موانع موجود بر سر راه اجرای IMC ........................................................................127
20 3 مقیاس های تعیین اهداف و اندازه گیری IMC...........................................................131
بخش چهارم:
14 فرآیند ارتباطات در IMC ...............................................................................................139
.... 1-14 عناصر فرآیند ارتباط........................................................................................139
2-14 مراحل ایجاد ارتباطات اثربخش با مشتریان ...................................................140
3-14 مراحل برنامه ارائه خدمات به مشتریان (9 مرحله )...................................... 147
24 انتخاب رسانه ها .............................................................................................................163
34تبلیغات...............................................................................................................................171
1-34 میزان تبلیغات ............................................................................................... 172
2-34 تعیین اهداف تبلیغات ......................................................................... 174
.... 3-34 تعیین بودجه تبلیغات........................................................................... 175
434 تعیین استراتژی تبلیغات ...................................................................... 176
.... 534 عملکردهای تبلیغات.............................................................................. 177
.... 634 ویژگی های ساختار پیام در تبلیغات........................................................ 178
.. 734 خصوصیات جاذبه ها در تبلیغات ........................................................... 179
.... 834 تبلیغات و آگهی ها .............................................................................. 183
.... 934 گام های اصلی برنامه تبلیغات و آگهی ها................................................ 188
.... 1034 تبلیغ شفاهی و رهبران عقاید................................................................ 194
44 ترویج ................................................................................................................. 206
1-44 عوامل مؤثر در ترکیب ترویج ................................................................ 209
2-44ماهیت و اهمیت ترویج ........................................................................ 212
3-44 روش های ترویج ................................................................................ 212
4-44 ماهیت ابزار های ترویج ....................................................................... 214
5-44 عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی 221
54 پیشبرد فروش ..................................................................................................... 224
1-54 تصیمات اصلی در امور پیشبرد فروش .................................................. 225
64 فاصله بین فروش و بازاریابی ................................................................................ 231
74 روابط عمومی بازاریابی ....................................................................................... 235
1-64 ابزارهای مهم روابط عمومی .................................................................. 238
2-64 مهمترین اقدامات در مورد روابط عمومی ............................................... .239
3-64 اجرای برنامه روابط عمومی ................................................................. 240
4-64 ارزیابی نتایج روابط عمومی ................................................................. 241
84 حمایت مالی ....................................................................................................... 242
فصل سوم: روش تحقیق
13جامعهآماری .................................................................................................................... 247
23 روش و ابزار جمعآوری اطلاعات .................................................................................. 250
33 روش تحقیق در علوم اجتماعی..................................................................................... 250
1-3-3- روش کار در تحقیق حاضر ............................................................................ 277
43 اعتبار صوری پرسشنامه .................................................................................................. 277
53 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات .................................................................................... 278
6-3- فرضیههای تحقیق ......................................................................................................... 278
7-3-. سؤالات تحقیق.............................................................................................................. 279
فصل چهارم: یافتههای تحقیق
1-4- تجزیه و تحلیل داده های توصیفی ................................................................................ 304
فصل پنجم: پیشنهادات
بخش اول:
15 خلاصه و نتیجهگیری ................................................................................................... 349 بخش دوم:
25 پیشنهادات ..................................................................................................................... 358
منابعومأخذ: ..............................................................................................................................362
پیوست ....................................................................................................................................369
.
منبع:
منابع فارسی
اسکات ، ریچارد- میرزایی اهرنجانی،حسن.،سلطانی تیرانی، فلورا، سازمانها، سیستم های عقلایی ، طبیعی و باز،تهران 1374،انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران .
اعرابی ، سید محمد ،. اکرمی ، احمد ، پائیز وزمستان 1382. مقاله ارتباط بین کیفیت خدمات دریافتی کارکنان سازمان با قابلیت خدمت رسانی آنها به مشتری ، مطالعات مدیریت ، شماره 39 و 40 ، ص 274.
اسولیوان ، تام ، هارتلی ، جان .، ساند رز ، دانی .، فیسک ، جان – رئیس زاده ، میرحسین ،1385 ، مفاهیم کلیدی ارتباطات ، تهران ، نشر فصل نو .
ال .افت ، ریچارد - پارساییان ، علی .، اعرابی ، سید محمد ، تئوری و طراحی سازمان ،تهران ، 1383 ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی .
الوانی ، سید مهدی ، فصلنامه مطالعات مدیریت ، پائیز و زمستان 1382.شماره 39و40
اولسون ، دیوید –مهاجر، محبوبه ، رسانه هاو نمادها ، تهران ،1377 انتشارات سروش
بینگر ، اتولر- رستمی ، علی ، ارتباطات اقناعی ، تهران 1376، انتشارات مرکز تحقیقات ، مطالعات و سنجش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
پی .رابینز ،استیفن -پارساییان ، علی .، اعرابی ، محمد ، رفتار سازمانی ، جلد 1، تهران 1384 ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی .
ترنر ، سوزان - اسکندری ، محمد رضا. ، فارغ ، سید حسین ، 1384، ابزارهایی برای موفقیت در مدیریت ، تهران ، موسسه خدمات فرهنگی رسا .
تسلیمی ودیگران ، بهار وتابستان 1382، مقاله نقدی برفلسفه بازاریابی ،مجله دانش مدیریت شماره های 60و 61ص 20.
توکلی زاده ، مقاله بررسی تاثیر ابزارهای پیشبرد روش بر وفاداری مشتریان بانکهای تجاری ، مجموعه مقالات سوهین کنفرانس بین المللی .مدیریت در تهران ،1384 .
حیدرزاده ، کامبیز ، مقاله آسیب شناسی مدیریت بازاریابی ، نشریه کارآفرین ، شماره 15 ،خرداد 1381. ص 42 تا 46.
حیدرزاده ، کامبیز ، مقاله آسیب شناسی مدیریت بازار ، نشریه کارآفرین ، شماره 16، 1381، صفحات 16 الی 19.
حیدرزاده ، کامبیز ، زمستان 1380، مقاله بازاریابی مبتنی برارتباطات یکپارچه ، نشریه کارآفرین ، شماره 12و13.ص 27 الی 31.
خداداد حسینی ، سید حمید .،مبارکی ، محمد حسن ، نشریه مدیریت وتوسعه ، مقاله ابعاد سازمانی وکاربرد سیستمها و فناوری اطلاعات در سازمانهای صنعتی موفق ، مدرس ، شماره 26، ص 43.
خداد حسینی ، سید حمید ، فتحی ، سعید ، مقاله بررسی تحولات عصر ارتباطات ونقش آن در بازاریابی ، نشریه مدیریت وتوسعه ، شماره 8 ، ص 62تا 72.
دادگران ، سید محمد ، 1374، مبانی ارتباطات جمعی ، تهران ، انتشارات فیروزه .
دارایی ، محسن ، مقاله روابط عمومی آرامانی، ماهنامه روابط عمومی ، شماره 27، ص 17، زمستان 1382.
راس ، رندال . ، آلتمایر ، الیزابت - خواجه پور ، غلام رضا ، استرس شغلی ، تهران 1385، انتشارات بازتاب .
رضایی ، نادر ، مقاله بازاریابی وتبلیغات ، نشریه بازاریابی ، شماره 3، ص 28و29.
رهنورد ، فرج الله.، عباسپور باقر، مقاله کاربرد QFDدرتامین خواسته های مشتریان از آموزش ، مطالعات مدیریت ، شماره 41و42، بهار وتابستان 1383.
روستا،احمد.،ونوس ، داور .، ابراهیمی،عبدالحمید، مدیریت بازاریابی ،تهران 1385 ، انتشارات سمت .
زورق ، محمد حسین ، مبانی تبلیغ ، تهران انتشارات .
ساروخانی،باقر،روشهای تحقیق در علوم اجتماعی ،تهران، 1383، انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی .
سورین، ورنر جی .، تانکارد، جیمز-دهقان ،علی رضا ، نظریه های ارتباطات ،تهران ،1384 ،انتشارات دانشگاه تهران.
ساسمن ، جرالد .، ای لینت ، جان - ژیان احمدی ، طاهر، ارتباطات فراملی وجهان سوم ، تهران1374 ، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .
سید جوادین ودیگران ، مقاله راهبرد بازاریابی هوشمند ، مجله دانش مدیریت ، شماره 65 ، ص 123 ،تابستان 1383.
شاین ، ادگار- محجوب ، محمد ابراهیم ، 1383، فرهنگ سازمانی ، تهران ، سازمان فرهنگی فرا .
شکر خواه ، یونس ، مقاله چالش های روزنامه نگاری الکترونیک دربرابر روزنامه نگاری مطبوعاتی ، رادیویی وتلویزیونی ، فصلنامه رسانه ، شماره 53، سال چهاردهم ، شماره اول ، بهار 1382.
صمدی راد ، برات الله ، مقاله اصول مشتری گرایی وبازاریابی، ماهنامه هنر هشتم ، شماره 21، 22 ، بهار وتابستان 1380، ص 94تا 98.
صمدی ، منصور.، عباسی ، زهرا ، مقاله فرآیند برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی یکپارچه ، مجموع مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت ، تهران 1385.
صنایعی وعلوی شاد ، مقاله بازاریابی اینترنتی ونقش آن درتوسعه صادرات صنعت داروسازی ایران ، مجموعه مقالات سومین کنفرانس بین المللی مدیریت ، تهران 1384 .
عابدینی ، جواد ، روزنامه ، مقاله پنجره ای به بازاریابی، اسفند ماه 1378 .
کاتلر ، فیلیپ - رضایی نژاد ، عبدالرضا، مقاله کاتلردرمدیریت بازار ، مجله علوم وفنون ،مردادماه 1381،ص 6 الی 13.
کاتلر ، فیلیپ- ابراهیمی ، عبدالحمید .،مهرانی ، هرمز .، درخشان ، حمید ، دایرهً المعارف بازاریابی از Aتا Z ،تهران 1385 ، انتشارات شابک .
کمالی ، کامل . ، دادخواه ، محمد رضا ،بازاریابی و مدیریت بازار ، تهران 1384، انتشارات شهر آشوب .
کونتز ، هرولد .، اودائل ، سیبریل. ، ویهریخ ، هاینر - طوسی ، محمد علی. ، علوی ، سید امین الله .، فرهنگی ، علی اکبر ، مهدویان ، اکبر ، اصول مدیریت ، جلد دوم ، تهران 1381، انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
گودرز پروری ، زهره ، مقاله بازاریابی نوین ، نشریه صنعت خودرو ، شماره 54، ص 4الی 12.
گیل ، دیوید .، بریجیت ، آدامز- کریمیان ، رامین .، مهاجر ، مهران .، نبوی ، محمد ، الفبای ارتباطات ، 1384، مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها .
فخران ، خ ، مقاله قواعد جدید بازاریابی ، نشریه ترجمان مدیریت، شماره 1.
فرقانی ، محمد مهدی ، در آمدی برارتباطات سنتی درایران ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها ، 1382.
فرهمند ، شهروز .، فیروزکوهی ، پریسا ، مدیریت فن آوری اطلاعات تهران 1386، انتشارات حریم دانش .
فرهنگی ، علی اکبر ، ارتباطات انسانی ، تهران 1374،انتشارات مؤسسه خدمات فرهنگی رسا .
فرهنگی، علی اکبر.، شاه میرزایی، وحید.، حسین زاده، علی ، نظریه پردازان ومشاهیرمدیریت،تهران ، 1385 ،انتشارات پویش.
لزکو، آورین –خ، فخران، مقاله قواعدجدیدبازاریابی، ترجمان مدیریت، شماره 1- آذرماه 1378، ص 65و66.
متولی، کاظم،روابط عمومی وتبلیغات،تهران ، 1380 ،انتشارات شابک.
متحدزاده، عباس،مقاله مدیریتی مشارکتی ضرورتی اخلاقی است، فصلنامه مطالعات مدیریت ،شماره21و22،ص176.
محب علی،داوود .، فرهنگی ،علی اکبر،مدیریت بازار ،تهران ،1377،انتشارات امیرکبیر .
محسنیان راد،مهدی،ارتباط شناسی،تهران،1380،انتشارات سروش.
مصطفی نژاد،ارمغان.، رضایی نژاد،عبدالرضا،مقاله کاتلردر مدیریت بازار ،نشریه کتاب ماه(علوم وفنون)شماره 52.
مک کوایل، دنیس-اجلالی،پرویز،درآمدی برنظریه ارتباطات جمعی ، تهران ،1382 ، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
مک کوایل، دنیس- منتظرقائم ،مهدی، مخاطب شناسی،تهران ،1382 مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها .
مهدوی نیا،مقاله بازاریابی برای افزایش صادرات فولادایران، مجله دانش مدیریت،شماره 50، پاییز1379، ص 101
مهرداد،هرمز،مقدماتی برنظریات و مفاهیم ارتباط جمعی،موسسه فرهنگی، پژوهشی فاران،1379.
مورگان،گرت - مشبکی ،اصغر،سیمای سازمان ،تهران 1383، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
مورهد.،گریفین ، ریکی- الوانی ،مهدی . ،معمارزاده ،غلامرضا ،رفتار سازمانی، تهران1383 ، انتشارات مروارید .
نقاشیان،بیتا.،جوینده، گلناز، مقاله برخوردصادقانه با مردم رکن اعتمادافکار عمومی، شماره 27،زمستان 1382، ص 30الی 32.
نوربخش، حمیدرضا، مقاله ارتباط سیستم های مدیریت اطلاعات محصول برای ایجادیکپارچگی موثر در صنایع،نشریه فولاد، شماره 19، ص 48تا52.
هاوکینز،دل .،بست، راجرز.، کانی، کنت- روستا، احمد ، بطحایی ، عطیه رفتار مصرف کننده،تهران 1385، انتشارات شابک.
هرمان ،کریستوف- ق،طولانی،فرانکفورتر آلگمانیه سانیونگ، 15 ژانویه 2001 ،مقاله بازاریابی نوین، ترجمان اقتصادی سال سوم، شماره 37، ص 46 تا 49.
ویندال، سیگنایزر.،اولسون - دهقان ،علی رضا،کاربرد نظریه های ارتباط ،تهران، تابستان 1376 ،مرکز مطالعات وتحقیقات رسانه ها.
یانگ،چین .، استون، جرالد-بهادری ،مریم،فصلنامه رسانه شماره 54، شماره 2، مقاله نقش قدرتمندارتباط میان فردی در برجسته سازی، تابستان1382 .
منابع انگلیسی:
1-J.Kitchen, Philip.، E. Schultz،Don., Kim, Ilchul., Han, Dongsub.
Li, Tao – Will Agencies Ever Get IMC? Euro Pean Journal Of Markeing, Vol.38,No11/12/,2004,PP.1417-1436, Emerald Group Publishing Limited, 0309-0566.
2-J. Kitchen, Philip., De Pelsmaker, Patrick , Integrated Marketing
Communications A Primer, 2004, Rout ledg, ISBN 0-415-31420-8 .
3-Kotler , Philip ,2004, Marketing Management , 10 th Ed , Perntice – Hall ,Inc , New jersey, 01458 , ISBN -81-203-2826-6 .
4-KOHER,Philip., Armestrong,Gary,2005,Principles Of Marketing, 11th Ed, Orentice–Hall, Inc, New jersey 01458,ISBN-81-203-2825-6.
5- Marketers Toolkit , Integ rated Marketing Communications :Creativity , Consistency and Effective Resource Allocation , Harvard Business School Press , Boston , Massachusetts, ISBN -10: 1-4221-0263-7
6- Shimp, Integrated marketing Communications In Advertising And Promrtion,7th Ed, 2007, Thomson Higher Education, 5191
Natorp Boulevard , Mason, OH 45040, USA, ISBN 0-324-40808-0.
.