فهرست و منابع روش تحقیق مقایسه میزان اضطراب در بین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه های آزاد و سراسری
فهرست:
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه............................................................................................................... 9
1-2 بیان مسئله ............................................................................................ 14
1-3 اهداف و ضرورت پژوهش .................................................................. 16
1-4سوالات پژوهش .................................................................................... 17
1-5فرضیه های پژوهش ............................................................................. 17
1-6 متغیرهای پژوهش ................................................................................ 18
متغیرهای مستقل .......................................................................................... 18
متغیرهای وابسته ......................................................................................... 18
1-7تعاریف مفهومی ..................................................................................... 18
1-8تعاریف عملیاتی...................................................................................... 19
فصل دوم – پیشینه و ادبیات تحقیق
2-1 دیدگاه و و نظریه ها در رفتار ناسازگار............................................... 21
2-2 تعاریف و دیدگاه های نظریه پردازان در رابطه با اضطراب............... 24
2-3 اختلالات اضطرابی................................................................................ 38
2-3-1 اضطراب تعمیم یافته......................................................................... 39
2-3-2 وسواس فکری – عملی...................................................................... 40
2-3-2-1 ویژگی های اختلالات وسواس..................................................... 42
2-4 علل اختلالات اضطرابی (از دیدگاه های مختلف)................................. 43
2-4-1 دیدگاه زیست شناختی...................................................................... 44
2-4-2 دیدگاه روان پویایی........................................................................... 44
2-4-3 دیدگاه رفتار گرایی........................................................................... 47
2-4-4 دیدگاه شناختی.................................................................................. 49
2-4-5 دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی............................................ 52
2-4-6 دیدگاه اجتماعی................................................................................. 57
2-5 تفاوت ها و تشابهات اختلالات اضطرابی ........................................... 57
2-6 درمان اختلالات اضطرابی.................................................................... 57
2-6-1 دیدگاه زیست شناختی...................................................................... 57
2-6-2 دیدگاه تحلیل روانی........................................................................... 58
2-6-3 دیدگاه یادگیری................................................................................. 59
2-6-4 دیدگاه شناختی.................................................................................. 61
2-7 وسواس – اجباری................................................................................ 64
2-8 ویژگی های اختلال وسواس فکری – عملی.......................................... 67
2-9 نظریه ها و درمان اختلال وسواس فکری – عملی............................... 68
2-9-1 نظریه های روان کاوی در رابطه با OCD ..................................... 73
2-9-2 نظریه های رفتاری و شناختی.......................................................... 74
2-9-3 درمان روانکاوی................................................................................ 75
2-9-4 درمان رفتاری هیجانی خردمندانه ................................................... 76
2-9-5 درمان شناختی.................................................................................. 76
2-9-6 درمان بیولوژیکی.............................................................................. 77
2-10 ویژگی های بالینی OCD ................................................................... 78
2-11 تشخیص اختراقی OCC ................................................................... 81
2-12 فوبی (ترس مرضی)............................................................................ 82
2-12-1 فوبی های خاص............................................................................. 83
2-13 نظریه ها و درمان فوبی خاص........................................................... 88
2-14 بیماری جسمانی یا اختلال جسمانی شکل ........................................ 95
2-15 اختلال جسمانی کردن و اختلال های مربوط.................................... 98
2-16 ویژگی های تشخیص اختلال جسمانی کردن................................... 101
2-17 نظریه ها و درمان اختلال جسمانی شکل ......................................... 102
2-18خود بیمارانگاری از لحاظ روانپزشکی .............................................. 107
2-18-1دلایل آغاز بیماری ......................................................................... 108
2-18-2 سابقه ی مشکل و شیوع آن ......................................................... 109
2-18-3 سیر بیماری................................................................................... 111
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه آماری ............................................................................................... 116
نمونه و روش نمونه گیری .......................................................................... 116
روش اجرا ................................................................................................... 116
ابزار اندازه گیری ........................................................................................ 117
نمونه گیری آزمون ...................................................................................... 117
اعتبار آزمون ............................................................................................... 118
پایانی آزمون ............................................................................................... 119
روش جمع آوری اطلاعات .......................................................................... 121
روش آماری ................................................................................................ 121
فصل چهارم
مقدمه ............................................................................................................ 123
مقایسه میاگین ها ........................................................................................ 124
آزمون فرضیه ............................................................................................. 124
فصل پنجم
نتیجه گیری .................................................................................................. 130
محدویت ها و پیشنهادات............................................................................. 132
پیوست ........................................................................................................ 134
.
منبع:
منابع فارسی
آزاد، حسین (1377) ، آسیب شناسی روانی، تهران، انتشارات رشد.
اتکینسون، ریتا، ل – اتکینسون ، ریچارد ، س- وهیلگارد، ارنست، د (1384) ، زمینه ی روانشناسی براهنی، محمدتقی و همکاران (جلد اول) ، انتشارات رشد.
شاملو، سعید (1378) ، بهداشت روانی، تهران، انتشارات رشد.
سلیکمن و روزنهان (1385) ، آسیب شناسی روانی (جلد 1)، ترجمه سیدمحمدی، یحیی، تهران، نشر ساوالان.
کارلسون، نایل ، آر (1384)- ترجمه پژهان، مهرداد- اصفهان- انتشارات غزل.
گنجی، حمزه (1382) – بهداشت روانی- انتشارات ارسباران.
محمدی، مینا- پایان نامه کارشناسی ، بررسی و مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران – مرکز، مجتمع ولیعصر (عج)
نعمتی، لیلا- پایان نامه ی کارشناسی، بررسی ارتباط OCD در بین زنان 20 تا 35 سال ، دانشگاه آزاد اسلامی (1385)
DSM-IV-IR ، راهنمای تشخیصی اختلالات روانی (انجمن روان پزشکی امریکا) ترجمه نیکخو، محمدرضا(1385)، تهران.
هالجین، ویتبورن (1385)، آسیب شناسی روانی (جلد 1) ، ترجمه سیدمحمدی، یحیی- تهران، نشر روان.
منابع انگلیسی
1-Doron,G,kyrios,m.(2005).
Obsessive compulsive disorder.
Areview of possible specific internal representations within a broader cognitive theory.Clinical psychology.
Review ,25,415-432
2-www.SID.ir
3-BBC.News
.