فهرست و منابع پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت بین دانش آموزان دختر و پسر و تاثیر جنسیت بر متغیرهای عزت نفس و خلاقیت
فهرست:
فصل اول: کلیات پژوهش
چکیده .............................................................................................................. 2
مقدمه ............................................................................................................... 3
بیان مساله ...................................................................................................... 4
اهمیت پژوهش................................................................................................. 9
هدف پژوهش .................................................................................................. 10
فرضیه پژوهش .............................................................................................. 10
تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات ............................................................ 11
فصل دوم :پیشینه پژوهش
بخش اول : عزت نفس
تعریف عزت نفس ........................................................................................... 13
فرآیند شکل گیری و تحول عزت نفس ........................................................... 15
منظور از احترام به خود ضعیف یا قوی چیست؟......................................... 21
ملاک های ایجاد عزت نفس در نوجوانان....................................................... 28
دیدگاههای نظری درباره عزت نفس............................................................... 29
نظریه های مربوط به عزت نفس .................................................................... 32
کوپر اسمیت............................................................................................. 32
آبراهام مازلو........................................................................................... 33
ویلیام جیمز ............................................................................................. 34
نظریه پردازان صفات ............................................................................. 35
نظریه پردازان یادگیری اجتماعی............................................................ 36
نظریه پردازان روان پویشی .................................................................. 37
بخش دوم : خلاقیت
سیر تحول مطالعه خلاقیت ............................................................................. 41
خلاقیت ............................................................................................................ 43
مراحل خلاقیت................................................................................................. 48
تحول خلاقیت در طول زندگی ........................................................................ 50
اجزای تشکیل دهنده خلاقیت........................................................................... 52
دیدگاههای خلاقیت ........................................................................................ 56
تورسن .................................................................................................... 56
کیلفورد..................................................................................................... 59
کارل راجرز.............................................................................................. 60
دوبونو...................................................................................................... 62
نظریات خلاقیت .............................................................................................. 63
رویکرد باستانی ...................................................................................... 63
رویکرد روانکاوی ................................................................................... 64
رویکرد روانکاوی جدید از خلاقیت ....................................................... 65
رویکرد گشتالت....................................................................................... 67
رویکرد تداعی ......................................................................................... 67
رویکرد رفتارگرایی ................................................................................ 68
رویکرد روانسنجی ................................................................................. 69
الگوهای خلاقیت .............................................................................................. 69
آزبورن .................................................................................................... 69
آزبورن – چارنز...................................................................................... 70
استین ...................................................................................................... 70
نلر............................................................................................................. 71
کالا گر...................................................................................................... 73
مروری بر تحقیقات انجام شده در روابط با موضوع پژوهش ............ 73
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه ............................................................................................................... 82
جامعه آماری پژوهش .................................................................................... 82
نمونه آماری و روش نمونه گیری .................................................................. 82
ابزار پژوهش .................................................................................................. 83
روش جمع آوری اطلاعات.............................................................................. 83
روش آماری ................................................................................................... 83
پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت ................................................................ 84
مقیاس عزت نفس کوپر اسمیت....................................................................... 84
اعتبار و پایایی آزمون کوپر اسمیت .............................................................. 85
روایی آزمون کوپر اسمیت ............................................................................ 87
پرسشنامه خلاقیت عابدی .............................................................................. 87
تاریخچه خلاقیت عابدی ................................................................................. 88
پایایی آزمون .................................................................................................. 88
اعتبار آزمون .................................................................................................. 89
شیوه نمره گذاری............................................................................................ 89
فصل چهارم:توصیف وتحلیل داده ها
روش محاسبه ................................................................................................. 91
توصیف داده ها............................................................................................... 91
فرضیه پژوهش................................................................................................ 92
فصل پنجم :نتایج پژوهش
بحث ونتیجه گیری........................................................................................... 97
محدودیتها........................................................................................................ 101
پیشنهادها......................................................................................................... 101
منابع ومآخذ..................................................................................................... 102
پیوست ها
پیوست الف
پیوست ب
.
منبع:
اتکنیون ،ریتاال وریچارد سی و اسمیت ،ادواردای و بم ، داریل ج و هوکسما (1378) ؛ زمینه روانشناسی هیلگارد ؛ مترجم براهنی و همکاران ، تهران رشد (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی1998).
آریانپور کاشانی ، عباس(1370)، فرهنگ کامل انگلیسی فارسی ،تهران:امیرکبیر.
آمابلی، ترزا(1357)؛ شکوفایی خلاقیت کودکان ؛ترجمه قاسم زاده (1372)،تهران : دنیای نو.
آناستازی آن ،(1376)؛ تفاوت های فردی، ترجمه جواد طهوریان ،مشهد آستان قدس رضوی.
براندن ، نایاتیل؛ روانشناسی حرمت نفس،ترجمه هاشمی ، 1376، تهران ،شرکت سهامی انتشار.
بودو ،آلن ؛ خلاقیت در آزموشگاه ،ترجمه علمی خانزاده ،1358،تهران : چهر.
بیابانگرد، اسماعیل(1373)؛روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان ،تهران، انجمن اولیاء و مربیان.
دوبونو،ادوارد،1933؛فکر در قلمرو وعمل،ترجمه پرویز امیروار(1363)، تهران، رازی.
پارسا، محمد(1374)؛ روانشناسی تربیتی ، تهران : سخن .
پوپ،آلیس و مک هیل، سوزان و کریهد، ادوارد ؛ افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان ،ترجمه پریسا تجلی، 1374، تهران : رشد.
حسینی، افضل السادات ،(1380)؛ ماهیت خلاقیت و شیوه های پرورش آن ، مشهد: آستان قدس رضوی.
دادستان،پریرخ(1376)،ارزشیابی شخصیت کودکان، تهران، رشد .
دوریس جی (1378)؛ آموزش رفتار خلاق و استعدادهای درخشان در دانش آموزان ،ترجمه مجتبی جوادیان، آستان قدس رضوی، چاپ سوم.
دهکانپور و همکاران.
ریو، جان مارشال، انگیزش و هیجان ؛ مترجم یحیی سید محمدی، 1382،تهران : نشر
ساپنیگتون ،اندرو(1379)بهداشت روانی ،ترجمه شاهی برواتی ،تهران،روان.
علی اکبر،(1371)،روانشناسی یادگیری وآموزش، تهران، آگاه.
سیمونتون، دین کیف(1377)؛ خلاقیت ،جنبه های شناختی ،شخصیتی ، تحولی واجتماعی ؛ ترجمه دکتر حسین شکرکن ، مجله تربیتی و روانشناسی دانشگاه چمران اهواز .
شاملو،سعید(1369)،بهداشت روانی،تهران،رشد.
شولتز، دوان(1378)، نظریه های شخصیت ؛ترجمه یوسف کریمی و همکاران ، 1381، تهران ، ارسباران.
شیهان، ایلین (1964)؛ عزت نفس، ترجمه دکتر مهدی گنجی،1383؛ تهران: رشد.
کالاکر، جیمز(1381)؛ آموزش کودکان تیزهوش ،ترجمه مهدیزاده ،مشهد ،آستان قدس رضوی.
کلمر،هرپس،کلارک،امینه ، رینولوبین (1375)؛ روشهای تقویت عزت نفس در نوجوانان ،ترجمه پروین علیپور،آستان قدس رضوی.
کوپراسمیت،س(1371)،عزت نفس ،ترجمه پریرخ دادستان ،تهران ،ارسباران.
گواین،شاکتی(1381)؛ تجسم خلاق، ترجمه گیتی خوشدل، تهران ،روشنگران.
لورای، برک؛ روانشناسی رشد، مترجم یحیی سیدمحمدی،1381، تهران: ارسباران.
ماسن ،هنری،پاول، کیکان ،جروم، کارول هوستون،آلتامین وی کالنجر، جان ،(1379)؛ رشد شخصیت کودک ،ترجمه مهشید یاسایی،تهران،مرکز.
مالتز، ماکسول(1975)؛ روانشناسی خلاقیت؛ ترجمه مهدی قراچه داغی،1380، تهران،اسراردانش.
میلانی فر،بهروز(1374)؛ بهداشت روانی،چاپ چهارم، تهران، قوس .
نکویی، بیوک(1378)؛ رابطه خلاقیت ،باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری خود نظم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان.
.