پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85

تعداد صفحات: 166 فرمت فایل: word کد فایل: 1649
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۴۱,۷۶۰ تومان
قیمت: ۳۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85

    پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته ارتباطات

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

    مقدمه

    - بیان مسأله

    - اهمیت و ضرورت تحقیق

    - اهداف تحقیق

    - سوالات تحقیق

    - فرضیات تحقیق

    - تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق

    مقدمه:

    در هزاره سوم که عصر ارتباطات و اطلاعات می‌باشد محدودکردن انسانها جایگاهی ندارد. به دلیل وجود مرکزی بر انتقال کدهای مخابراتی میان فرستنده پیام و گیرنده پیام ، با توجه به  محدودیتی که در پی دارد متخصصان علم ارتباطات را به تفکر دستیابی به وسیله‌ای کاراتر واداشت تا مسأله عمده که از نظر کارشناسان علم مخابرات حذف قید مکان بودرا تأمین نماید. پیشرفت جوامع به جایی رسیده است که انسان مجهز به یک وسیله ارتباطی بدون سیم ،  آزادانه در حال تحرک بتواند ارتباط داشته باشد. این تکنولوژی که تلفن همراه یا موبایل نامیده می شود، علاوه بر اینکه آسایش، آرامش خیال، سهولت برقراری ارتباط بدون قید زمان و مکان را فراهم آورده است تأثیرات خاص فرهنگی، رفتاری و اجتماعی شگرف مثل سایر تکنولوژیهای مدرن را در کاربران به وجود آورده است. امروزه فردگرایی پدیده‌ای است که محصول تکنولوژیهای فردی مانند تلفن همراه است. انتخابگری فردی و ارتباطی غیرصمیمانه، رفتار اکتسابی غیرعقلایی از اثرات این تکنولوژیها می‌باشد که در جامعه ما نیز مشاهده می‌شود.

    اساساً انتقال پیام که به وسیله تلفن همراه و یا تلفن ثابت در حال حاضر صورت می‌گیرد و برتری تلفن همراه با توجه به اینکه محدودیت مکانی ندارد حائز اهمیت می‌باشد و این برتری شرایطی را فراهم می‌سازد که تلفن‌های ثابت در جهان پیشرفته آینده توانایی رقابت با تلفن همراه را نخواهند داشت چون محدودیت مکانی، آلودگی محیط زیست، هزینه‌های اصطکاک و نگهداری عواملی هستند که از کارایی تلفن ثابت کم می‌کند، در حالی که تلفن همراه با مزایایی زیادی که دارد شاخصهایی نیز در جوامع توسعه یافته در امر اقتصاد و فرهنگ ارتباطی انسانها به شمار می‌رود. این وسیله ارتباطی با قابلیتهای فراوانی که از نظر برقراری ارتباط بین افراد جامعه دارد، مثل صنعت چاپ که در قرن شانزدهم انقلابی بزرگ در سرنوشت بشریت به وجود آورد، در هزاره سوم ایفاء نقش می‌کند.

     

     

    بیان مسأله:

    زندگی بشر متحول گشته و عصر تازه آغاز شده است. در این عرصه جدید هر کشوری و یا فردی به اطلاعات و ارتباطات جهانی سریعتر دست یابد قطعاً موفق‌تر خواهد بود لذا کشورمان  از کاروان نوآوریهای ارتباطی که از سالها قبل به کشورهای پیشرفته رسیده و باعث توسعه بیشتر آنها گردیده بود، عقب نمی‌ماند.

    در سال 1994 میلادی دانش نوین فن‌آوری مخابرات راه خود را طی کرده و در قالب تلفن همراه در دسترس مردم کشور ما نیز قرار گرفت. شبکه ارتباطات سیار در این 14 سال که با الگوی رشد دولتی اداره می‌شود دستخوش تغییرات زیادی شده است. هم‌اکنون در ایران دو اپراتور و یک نیم‌اپراتور وجود دارد که در سطح کل کشور فعالیت می‌کند، البته اپراتورهای منطقه‌ای دیگر هم در شهرهای کیش و اصفهان موجودند که در مجموع هشت سرویس دهنده ارتباط سیار در کشور به فعالیت مشغول هستند که شامل:

    1- تلفن همراه دولتی(همراه اول) 2- تلفن همراه اعتباری خصوصی تالیا 3- تلفن همراه ایرانسل که اپراتور دوم نامیده می‌شود 4- تلفن همراه کیش 5- تلفن همراه اعتباری اصفهان 6- تلفن همراه ماهوارئی یا کوثر 7- تلفن بی‌سیم 8- تلفن بی‌سیم باند شهروندی

    گستردگی سه شبکه اول، دوم و سوم بیشتر می‌باشد و عمده فعالیتهای تلفن همراه به عهده این سه شرکت مذکور است.شبکه‌ها که محل اتصال کاربران با دنیایی بیرون هستند ، سازمانهایی هستند که وظیفه ایجاد بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به عهده دارند که در نهایت به برقراری ارتباط کاربران شبکه می‌پردازند و توانایی حوزه ICT یعنی مرکز تکنولوژی اطلاعاتی را به نمایش می‌گذارند.

    منظور از تحقیق حاضر بررسی و کنکاش پیرامون لیستهای فنی و سخت‌افزاری تلفن همراه نیست بلکه این تحقیق تأثیرگذاری و دگرگونی که این تکنولوژی جدیدبا قابلیتها و تواناییهای زیادی که دارد و چگونه بر فرهنگ ارتباطی جامعه سنتی و رفتار اخلاق کاربران اثر می‌گذارد مورد مطالعه قرار می‌دهد و تواناییها و قابلیتهای بسیاری که نظیر SMS,VMS,IMS,QPRS و Emale و سایر فن‌آوریها که در آینده پدید خواهد آمد و بر ار تباطات اثر خواهد گذاشت  را ارزیابی می‌کند. اگر به اثرات و تغییرات رفتاری و ارتباطی که تلفن همراه در جامعه ما به وجود آورده است دقت کنیم مشاهده خواهیم کرد.در این چند سال اخیر تغییرات فراوانی در زندگی کاربران به وجود آمده است که به چهار دیدگاه می‌توان طبقه‌بندی کرد.

    1- تأثیرگذاری تلفن همراه بر نقش فرد در اجتماع 2- تعامل فرد با اجتماع 3- سطح کنش فردی در زندگی خصوصی 4- سطح کنش اجتماعی افراد در محیط‌های عمومی. در هر مرور ملاحظه می‌گردد که چگونه رقابتهای صنعتی در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات موجب بروز خلاقیتهایی می‌شود که به نوبه خود یکی از این چهار نوع تأثیرگذاری تلفن همراه را پدید می‌آورند، باعث تغییرات ژرفی در فرهنگ ارتباطی و اطلاعاتی در زندگی بشر می‌شوند. با توجه به ویژگیهای خاص این وسیله ارتباطی نوین تحقیق حاضر سعی دارد به معرفی این پدیده جدید پرداخته بازتابهای منفی و مثبتی که در ارتباط با چهار ویژگی خاص این وسیله ارتباطی مورد نظر دارد بررسی نماید.

    تلفن همراه به فرد ارتباط گسترده با حق انتخاب را می‌دهد و نوعی رفتار فردگرایی در کاربران که با گزینش مخاطب که اساس ارتباط را ناهماهنگ و مشکل می‌سازد، به وجود می‌آورد.البته مزایا و محاسن این وسیله ارتباطی را نباید فراموش کرد در جوامع گسترده و شهرهای بزرگ مثل تهران که مردم با مشکلات زیادی مانند ترافیک، کمبود وقت، بعد مسافت وکمبود انرژی مواجه هستند، که امکان ارتباط چهره به چهره مشکل هست ،کارایی تلفن همراه بی‌نظیر است و روانشناسان اجتماعی معتقد هستند علت افزایش تمایل به تلفن همراه در جامعه ،اضطراب ناشی از عدم امنیت است. بدین معنی که افراد در سنین مختلف همواره از آینده خود نگران و بی‌اطلاع هستند  وبا این وسیله خود را درگیر می‌کنند. مثلاً جوانی که ارتباط با اعضاء خانواده برای او کافی و مطلوب نیست احتیاج به معاشرت با دوستان و همسالان خود دارد .تلفن همراه را وسیله معاشرت خود با دیگران می‌داند اگر همین فرد تلفن همراه نداشته باشد برای برقراری ارتباط یا به صورت حضوری و یا ، تلفن ثابت مجبور است ارتباط برقرار کند و هر دو مورد فرد را محدود می‌کند و زندگی‌اش را مختل می‌سازد و موجب خودگشایی فرد می‌گردد.

    بنابراین تلفن همراه به کمک او می‌آید  طوری که ارتباطاتش تحت کنترل نیست و استقلال ارتباطی دارد. اگر این استقلال ارتباطی را خوب مدیریت کند کم کم به ارتباطات موفق روی می‌آورد و شخصیتش شکل می‌گردد. تلفن همراه با تکیه بر فرد ، فرهنگ خاص خود را به کاربر دیکته می‌کند اگر فرد در گذشته می‌بایست در  میان جمع می‌بود تا تنهایی را حس نکند و برای پذیرفته شدن در گروه ارزشها و هنجارهای آنها را قبول می‌کرد، امروزه می‌تواند بدون توجه به هنجارهای گروهی و بی‌اعتنا به برخوردهای جمعی، فرهنگ فردگرایی خود را تقویت کند. پدیده فردگرایی که محصول تحولات مربوطه به حوزه فهم، تجربه اجتماعی و توسعه تکنولوژیهای ارتباطی است. به نظر می‌رسد همه صنایع ارتباطی قبلی ضمن فردی بودن، به حوزه فرد استقلال نمی‌بخشید و بستر توسعه فردی را فراهم نمی‌کرده است .اما تلفن همراه مهمترین تکنولوژی فردی است که ضمن ایجاد خلوت مستقل فردی رابطه اجتماعی فرد را در یک بستر شبکه ای معنادار کرده است. و به عنوان ابزاری ارتباطی مطرح است که ظرفیتهای رو به توسعه آن این وسیله را تبدیل به ظرفتیهای کامپیوتری و چندرسانه‌ای (مولتی مدیا) کرده است. با این نگاه تلفن همراه تکنولوژی فردی محسوب می‌شود که حوزه استقلال جدیدی از فردگرایی را فراهم می‌سازد و رفتارهای فردی را در مقایسه با رفتارهای جمعی و یا چهره به چهره تغیر داده و تأثیرات خاصی از قبیل بی‌تفاوتی، غیرصمیمانه بودن و غیرمحترمانه رفتارکردن را در پی دارد و نوعی زندگی مدرن را برای کار بران فراهم می‌سازد ، به طوری که کار بر اساس منفک شدن از جامعه را حس می‌کند و حالت برتری‌جویی و اقتدار نزد خود احساس می‌کند.البته فردگرایی غیرعقلانی که در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه در اثر نفوذ تکنولوژیهای بدون زیرساخت در این جوامع به وجود آمده است با فردگرایی عقلانی که احترام به حقوق دیگران و احترام به آزادی و دمکراسی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته تفاوت دارد.

    لذا با توجه به مباحث مطرح شده در تحقیق حاضر به بررسی نقش تلفن همراه و تأثیرگذاری آن در وضعیت فرهنگی ارتباطی کاربران بین دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع دانشگاه ولیعصر می‌پردازد.

     

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق:

    عصر ارتباطات که ما انسانها در آن زندگی می‌کنیم، نیاز به داشتن یک وسیله ارتباطی دارد، که از نظر مشخصات مثل : وزن، حجم، زیبایی، کارایی و تأثیرگذاری در رفتار کاربران در شأن انسان پیشرفته امروزی بوده و بدون ایجاد محدودیت و تأثیرات ناب هنجار فرهنگی و ارتباطی بتواند نیازهای جامعه بشری را سریعاً بدون فوت وقت با صرف کمترین هزینه و انرژی و ایجاد بیشترین روابط انسانی اصولی برآورده نماید.

    تلفن همراه وسیله ایده‌آلی است که تمام مشخصات فوق را دارا می‌باشد. دستیابی به تکنولوژی‌های جدید ارتباطی برای کشور و مردم ما ضرورت، گریزناپذیر می‌باشد. بخصوص کشور پهناور ایران و شهرهای نظیر تهران  ، که در آن ارتباط چهره به چهره به علت وجود عوامل مختلف از قبیل بعد مکان، محدودیت زمان و مشکلات ایاب و ذهاب و سایر عوامل مادی آسان نمی‌باشد. تلفن همراه به عنوان وسیله ارتباطی که در حال حاضر حدود 21 میلیون کاربر ر ا زیر پوشش دارد. جزء ملزومات زندگی می‌باشدو کلیه امکانات مورد نیاز انسان را از نظر فنی و کاربردی برای تسهیل زندگی دارا می‌باشد و  هم‌ردیف صنعت چاپ که در قرن 17 باعث تحول و پیشرفت بشریت گردید تلفن همراه نیز در قرن 21 موجب انقلاب ارتباطی گردیده است. ورود تلفن همراه به عرصه ارتباطات جهانی، کم و کیف زندگی بشر را به نحوی قابل لمس تحت تأثیر امکانات و قابلیت‌های خود قرار داد. تا جایی که متناسب با فراگیری و افزایش ضریب نفوذ آن سطح و کیفیت دسترسی افراد به ارتباطات و سرعت برقراری ارتباط آنها نیز افزایش یافت. مزیت دیگری که این پدیده به کاربران خود ارائه می‌کند و موجب می‌شود تا در هر مکان جغرافیایی و هر زمان در دسترس باشند، قابلیت نامحدود بودن بعد مکانی این ابزار ارتباطی است.

    اما اثرات این پدیده جدید بر زندگی بشر امروز به همین جا ختم نمی‌شود و می‌تواند در ابعاد وسیع و در عین حال متفاوتی بروز نماید این اثرات در دو دسته مشخص فناوری شبکه تلفن همراه و فناوری ساخت گوشی تلفن همراه قابل بررسی و تحقیق هستند.

    گروه نخست اثرات ناشی از تلفن همراه بر زندگی انسان،  که به فناوری شبکه تلفن همراه و قابلیت‌ها و امکانات قابل عرضه بر روی بستر آن برمی‌گردد. قابلیت‌هایی که باعث می‌شوند تا سطح کیفیت و سرعت دسترسی افراد به انواع ارتباطات افزایش یابد به عنوان نمونه ارائه خدمات، نظیر سرویس پیام کوتاه به اندازه‌ای بر روابط عمومی، اجتماعی، اقتصادی، رفتاری و حتی فرهنگی جوامع تأثیرگذار بوده که در حاشیه خود ، فرهنگ و ادبیات مستقلی را ایجاد کرده است، این اثرات در مورد سایر خدمات تلفن همراه مانند سرویس چند رسانه‌ای[1] و سرویس موقعیت‌یابی مکان مبتنی بر فناوری[2] و دستیابی تمام وقت به اینترنت و سرویس[3] و پخش برنامه‌های تلویزیونی اخبار بورس و تازه‌ترین تحولات ارز،  دسترسی به شبکه اینترنت و سایر رسانه‌ها نیز مصداق دارد. که البته به دلیل عدم ارائه تمام اینها در ایران مصادیق بارز و مشخصی از اثرات چند جانبه آنها در کشور هنوز نمی‌توان ارائه کرد.

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85

    فهرست:

    فصل اول: کلیات تحقیق

    مقدمه ………………………………………………..……………………1

    بیان مسئله ………………………………………….….…………………...2

    اهمیت و ضرورت تحقیق ………………………….….….……………………6

    اهداف تحقیق ……………………………………….….……....……………9

    سوالات تحقیق ……………………………………………………………..10

    فرضیات تحقیق …………………………………………………….………12

    تعاریف واژگان …………………………………………………….………13

     

    فصل دوم: مروری بر ادبیات نظری تحقیق

    مقدمه ……………………………………………………………………..……………20

    درآمدی بر مطالعات انجام شده در باب حوزه تحقیق ………………….…………..……………..21

    درآمدی بر نظریات، تئوری ها و اندیشه ها ……………………….………….…..…………….45

    تاریخچه ای از نخستین اندیشه های جامعه شناختی ارتباطات ………….…….……..……………...45

    نظریه های رسانه شناسی: اینیس و مک لوهان …………………..……….……..………………49

    نظریات مکتب شیکاگو: لاسول، لازارسفلد (مرتون ) و لوین ………....…………..………..………52

    ارتباطات جمعی و فرهنگ ………………………………………………..……..…….…….56

    به سوی تعریف فرهنگ …………………………………………………….……….……...58

    مشخصات فرهنگ ………………………………………………………….…….…….…59

    تکنولوژی ارتباطات و فرهنگ ……………………………………………..……….....….… 59

    دیدگاه مک لوهان در مورد تحول فرهنگی …………………………………..…………….…...60

    جنبه های جامعه شناختی تلفن همراه ……………………………………………………...…61

    استفاده کنندگان تلفن همراه در ایران …………………………………………………….…...62

    تلفن همراه و فاصله میان زمان – مکان …………………………………..…………………...64

    مصرف تظاهری تلفن همراه ……………………………………………..………………….67

    متنی کردن، زبان و کد اجتماعی ……………………………………………………………70

    اقتصاد صنعت تلفن همراه در ایران ………………………………………….………………75

    تلفن همراه، عدم قطعیت و اعتماد ………………………………………….………………...77

    تلفن همراه، سبک زندگی و آینده ……………………………………………………………78

    موبایل، هویت فردی و فردگرایی ………………………………………..…………………...82

    تلفن همراه، دسترسی فوری و فرهنگ فوری …………………………...………………………86

    موبایل به عنوان تکنولوژی فردی و خصوصی …………………………....……………….…….87

    موبایل، تکنولوژی شخصی و اطلاعات شخصی ...……………………....………………………...87

    تفسیر نسبی از ابعاد شخصی موبایل ……………………………….…………………………88

    موبایل، فردیت، دوستان و خانواده ……………………………………………………...……89

    موبایل، ابعاد فردی و عمومی: ضرورت ها و محدودیت های اجتماعی ………………………………90

     

    فصل سوم: روش

    روش تحقیق …………………………………………………………………………….94

    ابزار گردآوری داده ها ……………………………………………………………………95

    پایایی ابزار ……………………………………………………………………………...95

    شیوه اجرای پرسشنامه ……………………………………………………………………97

    جامعه، نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………..……97

    شیوه تجزیه و تحلیل داده ها …………………………………………………………....…98

     

    فصل چهارم: یافته های تحقیق

    یافته های توصیفی ………………………………………………………………..……100

    یافته های مبتنی بر سوالات تحقیق ………………………………………………………..107

    یافته های مبتنی بر فرضیات تحقیق ……………………………………………………….128

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری

    مقدمه ……………………………………………………………….………………..140

    نتایج تحقیق ………………………………………………………….………………...142

    بحث …………………………………………………………………………………147

    پیشنهادات تحقیق ……………………………………………………………………….153

    محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………...154

    منابع و مآخذ ………….

    منبع:

    کتب فارسی:

    -اکرامی،محمود:مردم شناسی،ارتباط خودمانی:پژوهشی در پدیده sms ،نشر ایوار،تهران،1386.

    -آذری   غلامرضا، مقدمه ای بر: اصول و مبانی ارتباطات، تهران:صدا و سیمای ج.ا.ا،1384.

    -دادگران   سید محمد، افکار عمومی و معیارهای سنجش آن، تهران:مروارید، 1382.

    -ساروخانی  باقر، جامعه شناسی ارتباطات،تهران: اطلاعات، 1376.

    -ساروخانی باقر،درامدی بر  دایره المعارف علوم اجتماعی،تهران:1377.

    -سودین ورنر/  تانکارد جیمز، نظریه های ارتباطات، تهران: دانشگاه تهران، 1381.

    -شرام    ویلبر، زندگی و اندیشه پیشتازان علم ارتباطات، غلامرضا آذری/ زهرا آذری، تهران: خدمات فرهنگی رسا، 1381.

    -کانرتون پل، جامعه شناسی انتقادی، حسن چاوشیان، تهران: اختران، 1385.

    -لیتل   استیفن جان ، نظریه های ارتباطات، ویراسته: علی قاسم نژاد جامعی، سید مرتضی نور بخش/ سید اکبر میر حسینی، تهران: جنگل، 1384.

    -معتمد نژاد کاظم، جایگاه بنیادی ارتباطات جمعی در «مطالعات فرهنگی» بررسی زمینه های نقد اندیشی و شیوه های ارتباط پژوهشی بنیانگذاران مکتب بیرمنگام، دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز پژوهشی ارتباطات، تهران، 1384.

    -مهرداد   هرمز ، مقدمه ای بر: نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی، تهران: موسسه فرهنگی – پژوهشی فازان،1380

    -محسنیان راد،مهدی:ارتباط شناسی،سروش،چاپ سوم،تهران،1378.

    -نظریه کنش ارتباطی، کمال پولادی، تهران: روزنامه ایران، موسسه انتشاراتی1384

    -تام باتومور (1375). مکتب فرانفکورت، حسینعلی نوذری، نی.

     

    مقالات فارسی:

    -سعیدی، علی اصغر(1384) فرهنگ مصرفی : هوای های نفسانی جوانان و زنان در جامعه مصرفی، نامه پژوهش‏، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‏، شماره 9 ، بهار 1383‏ صص 81-55

    -عاملی، س. ر (1382الف) دو جهانی شدن ها و آینده جهان، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره 69-70، خرداد و تیر 1382، ص ص 15-28.

    ____ (1382 ب) دو جهانی شدن ها و جامعه جهانی اضطراب، نامه علوم اجتماعی، جلد11، شماره 1، مهر 1382، ص ص 143-174.

    ____ (1382ج) دو جهانی شدن ها و هویت های همزمان آینده، در کارگاه علمی آینده اندیشی ____ (1384) دو جهانی شدنها و روندهای معکوس فرهنگ، مجموعه مقالات و سخنرانی های دومین کارگاه آینده اندیشی، به کوشش علی پایا و حسین راغفر، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.

    -عبداللهیان، ح. (1384) نوع شناسی و بازتعریف آسیب های اینترنتی و تغیرات هویتی در ایران، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 2و3: ص ص 135-154.
    -کوثری، م. (1384) آنومی اجتماعی در اجتماعات مجازی، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 2و3، ص ص 171-194.

    -منتظر قائم، م. (1382) سنخ شناسی رادیو در دوران معاصر: با تکیه بر دو مفهوم مالکیت سازمانی و هویت مخاطبان، فصلنامه ارتباطات و فرهنگ، جلد 1، شماره 1، ص ص53-74.
    -وثوقی، م. (1384) فردگرایی و جمع گرایی ایرانیان از دید سیاحان خارجی، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 2و3: ص ص251-274.

     

     

    کتب انگلیسی:

     

    -Babbie, Earl (2006), The Practice of Social research, 11th edition, Belmont: Wadsworth.
    - Habermas ,Jurgen (1996), The Structural Transformation of the Public Sphere, translated by Thomas Burger, Fredrick Lawrence, The MIT PressCambridgeMassachusetts.
    - Melkote, Srinivas R. (1991), CommunicationforDevelopment in the Third World,

    -Abercombie, N., et al (2000), Contemporary British Society, Polity.
    -Agar, J. (2003) Constant Touch: A Global History of the Mobile Phone, London: Polity Press
    -Blau, P. (1964) Exchange and Power in Social Life, New York: Wiley.
    -Castells, M. (1996-1998) The Information Age: Economy, Society, and Culture. (three volumes), Oxford: Blackwell
    -Corrigan, P. (1997) The sociology of Consumption, London: Sage
    -Giddens, A. (1981) A Contemporary Critique of Historical Materialism, Vol. I Power, Property and the State, Berkeley: University of California Press---, (1979) The Central Problem of Social Theory, Berkeley: Universityof California, (1984) The Constitution of Society: Outline of the Theory of Structuration, Berkeley: University of Cali.

    ---, (2000) Runaway world, London, Polity PressKarenza, M and ---   ---Rutter, J., (2004), Understanding Consumers’ Understanding of Mobile Entertainment, in Mobile Entertainment, user-centred perspectives, edited by Karenza Moore and Jason Rutter, University of Manchester, pp 49-66
    -Kopomaa, T. (2003) The reunited family of the mobile information society, Hession, E. (2001) Booty Call: How Marketers Can Cross into Wireless Space, Dublin: Púca
    -Iran Ministry of Telecommunication, (2004) Iran: Department of information and Statistics
    -Ling, R and Yttri, B. (1999) “Nobody Sits at Home and Waits for the Telephone to Ring:” Micro and Hyper-Coordination through the Use of the Mobile Telephone. Telenor Forskning og Utvikling, FoU Rapport

    30/99.
    -Plant, S. (2000) On the Mobile. The Effects of Mobile
     Telephones on Social and Individual Life.
    -Saeidi. Ali A. (2004) The Effects of Constant Touch on Consumer Behavior: The Case of Iranian Mobile Users, in Mobile Entertainment, user-centred perspectives, edited by Karenza Moore and Jason Rutter, University of Manchester, pp. 100-113


    -Slater, D., (1997) Consumer Culture and Modernity, Blackwell

    -Townsend, A M. (2000) “Life in the Real-Time City: Mobile Telephones and Urban Metabolism”. Journal of Urban Technology, (7)2: pp. 85-10:
    -Veblen, T, (1975) [1899]) The Theory of Leisure Class, New
     York: Augustus M. Kelly
    -Ameli, S. R. (2002) Globalization, Americanization and British Muslim Identity, London, ICAS Press.
    -Ameli, S. R. & Merali, A. (2004a) Dual Citizenship: British, Islamic or Both – Obligation, Recognition, Respect and Belonging, London, IHRC, Press.
    -Ameli, S. R. Elahi, M., Merali, A. (2004b) Social Discrimination: Across the Muslim Divide, London, IHRC Press.
    -Ameli, S. R. & Merali, A. (2005) Secular or Islamic: What Schools do British Muslims Want for Their Children?, London, IHRC Press.
    -Ameli, S. R. & Merali, A. (2006) Hijab, Meaning, Identity, Otherization and Politics: British Muslim Women, London, IHRC Press. -Buss, A. (2000) The Evolution of Western Individualism, Religion, No. 30, pp. 1-25.
    -Coates, P. (2006) The Human and Natural Environment, H. Temperley & C. Bigsby (eds.), A New Introduction to American Studies, London, Pearson Longman.
    -Elliott, A. (2005) concepts of the Self, Cambridge, Polity Press.
    -Elliott, A. & Lemert, C. (2006) The New Individualism: The Emotional Costs of Globalization, London & New York, Routledge.
    -Fortunati, L. (2001) The Mobile Phone: An Identity on the Move, Personal and Ubiquitous Computing, 5:85–98.
    -Freud, S. (1984) On Metapsychology: The Theory of Psychoanalysis, Edited by A. Richards, Harmondsworth: Penguin.
    -Giddens, A. (2001) Sociology: 4th edition, Cambridge, Polity Press.
    -Gollinson, D. L. (2002) Managing Humour, Journal of Management Studies, No. 39 (3), pp. 269-288.
    ْ-Goncalo, J. A. & Staw, B. M. (2006) Individualism–collectivism and group creativity, Oranizational Behvior and Human Decision Processes, xxx.
    -Sung, N. Lee, Y. H. (2002) Substitution between Mobile and Fixed Telephones in Korea, Review of Industrial Organization, pp. 367-374.
    -Palen, L, Salzman, M. and Youngs, E (2001) Discovery and Integration of Mobile Communications in Everyday Life, Personal and Ubiquitous Computing, Vol. 5:109–122.
    -Robertson, R. (1992), Globalization, London, Sage.
    Trafimow, D., Triandis, H., & Goto, S. (1991). Some tests of the distinction between the private and the collective self. Journal of Personality and Social Psychology, 60, 649–655.
    -Triandis, H. (1989). The self and social behavior in differing cultural contexts. Psychological Review, 96, 506–520.
    -Triandis, H. (1995). Individualism and Collectivism. Boulder, CO: -----Westview Press.
    -Williams, R. (1989)Resources of Hope, London, Verso.
    -Wilska, T. A. (2003) Mobile Phone Use as Part of Young People’s Consumption Styles, Journal of Consumer Policy, Vol. 26: 441–463.
    -Yen, L.H., Huang, T. L. & Hwang S.Y. (1997) A protocol for causally ordered message delivery in mobile computing systems, Mobil Networks and Applications, No. 2, pp. 365-372.

    اینترنت:

    BBC, British Broadcasting Company, (2001) World -Service program.www.bbc.co.uk/worldservice
    Geser, H. (2001) On the Functions and Consequences of the Internet-
    for Social Movements and Voluntary Associations. Zürich, (2nd release): http://socio.ch/movpar/t_hgeser3a.htm
    sociological Theory of Mobile Phone. Zürich, (2003) Toward a

    http://socio.ch/movpar/t_hgeser3a.htm
    http://ir/-. mondediplo. Com/ article 342. html. 2004.fornia

    . Ibrahim Kushchu, M. Halid Kuscu; From E-government to M-government: Facing the Inevitable; Mobile Government Lab (mGovLab); 2004..

    -Ibrahim Kushchu, Chester Borucki; A Mobility Response Model for Government; Mobile Government Lab (mGovLab); May 2004..

    - Farshid Ghyasi, Ibrahim Kushchu; Uses of Mobile Government in Developing Countries, Copyright May 2004 © mGovLab.. Betty Yu, Ibrahim Kushchu; Evaluating Mobility for Citizens; Copyright May 2004 © mGovLab.. Information for Development Program (infoDev) of the World Bank; the United Nations ICT Task Force; and the Wireless Internet Institute (W2i), a Division of World Times, Inc.,2003
    - www.receiver.vodafone.com/06/articles/pdf/07.pdf
    Yksikot/YTK/julkaisu/mobile.html

    - http://www.motorola.com/mot/documents/0,1028,333,00.pdf
    - Rautiainen, P. (2000) Mobile Communication of Children and
     Teenagers: Case Finland 1997-2000. Tampere:
    http://www.telenor.no/fou/prosjekter/Fremtidens_Brukere/seminarer

    -Shukla, A. (2005) How Important is Mobile / SMS?, http://EzineArticles.com/?expert=Amit_Shukla.
     

    .

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, رساله در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی-ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز مجتمع ولیعصر در سال تحصیلی 86-85
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت