فهرست و منابع پایان نامه بررسی و شناخت عوامل مؤثر بلوغ اجتماعی در نوجوانان دختر منطقۀ 2 تهران
فهرست:
چکیده
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهداف پژوهش
ضرورت و اهمیت تحقیق
تعاریف و اصطلاحات
محدودۀ مطالعاتی پژوهش
فصل دوم : شرح برخی مفاهیم مرتبط با بلوغ اجتماعی و نوجوانی
مقدمه
1- اجتماعی شدن
2- مفهوم و نشانه های رشد اجتماعی
1-3- مفهوم نوجوانی
2-3- مراحل نوجوانی
3-3- خصایص و ویژگیهای نوجوانی
4-3- خصایص اجتماعی دورۀ نوجوانی
5-3- روابط نوجوان و خانواده
6-3- طبقۀ اقتصادی – اجتماعی خانواده و رشد اجتماعی
4- مروری بر تحقیقات موجود در مورد اجتماعی شدن و رشد اجتماعی
5- سازگاری
1-6- رشد هویت
2-6- عوامل مؤثر بر شکل گیری هویت
3-6- نظریۀ اریکسون در مورد رشد اجتماعی
4-6- نظریۀ بندورا
1-7- جامعه پذیری
2-7- موانع جامعه پذیری بهنجار
1-8- فرهنگ پذیری
2-8- هویت فرهنگی
3-8- خصوصیات فرهنگ پذیری
4-8- فرهنگ پذیری در عصر حاضر
1-9- نقش اجتماعی
2-9- انواع نقش ها
3-9- نقش و شخصیت اجتماعی
4-9- نقش و پایگاه اجتماعی
5-9- نقش های انتظاری و نقش های واقعی
6-9- تصویب و تأیید اجتماعی نقش ها
7-9- نقش کلیدی
10- چارچوب نظری
مدل مطالعاتی ( دیاگرام )
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
مقدمه
روش پژوهش
جامعۀ آماری
حجم نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری ( ابزار سازی )
روش جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل ( آماری ) اطلاعات
فصل چهارم : جداول و داده های آماری
مقدمه
جداول یک بعدی
جداول دو بعدی
نمودارهای دایره ای
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
تنگناهای تحقیق
پیشنهادات
خلاصۀ پژوهش
فهرست منابع
ضمائم مآ
.
منبع:
آدلر، آفرد، شناخت طبیعت انسان از دیدگاه روانشناسی، ترجمه جواهرساز، تهران، انتشارات رشد، 1379.
بهرامی، هادی، روانشناسی نوجوانی، انتشارات دانشگاه ابوریحان بیرونی، 1358.
رزوان، زینب، بررسی خلاقیت و رشداجتماعی در نوجوانان دختر شهر تهران، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران. دانشکده علوم توانبخشی، استاد راهنما دکتر بهروز جلیلی، پاییز 1383.
روح الامینی، محمود، زمینه فرهنگ شناسی، تهران، انتشارات عطار، 1382.
شرفی .
شعاری نژاد، علی اکبر، روانشناسی رشد 111، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور، 1370.
شهرآرای، مهرناز و مدنی پور، رضا، سازمان خلاق و نوآور دانش مدیریت، شماره 33 و 34، تابستان و پاییز 1375، صص 33 – 40 .
عباسی، حشمت اله، بررسی رشد اجتماعی نوجوانان 13 تا 16 سال نابینا، نیمه بینا و بینای شهرهای تهران واصفهان، رساله کارشناسی ارشد روانشناسی رشد و روانشناسی استثنایی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، استاد راهنما: محمود منصور، 1380.
فلاول، جان اچ، رشد شناختی، مترجم: دکتر فرهاد ماهر، تهران، انتشارات رشد، 1377.
گلچین، مسعود، قشربندی اجتماعی و تبیین جامعه شناسی جریان اجتماعی کردن نوجوانان در خانواده، رساله دکترای جامعه شناختی، دانشگاه تربیت مدرس: دانشکده علوم انسانی، استادراهنما: دکتر رحمت اله سروستانی، 1378.
لطف آبادی، حسین، روانشناسی رشد (2): نوجوانی، جوانی و بزرگسالی، تهران، انتشارات سمت، 1384.
محسنی، منوچهر، جامعه شناسی عمومی، تهران، کتابخانه طهوری، 1375.
مهاجر، مرتضی، نظری برگذرگاه بلوغ و نوجوانی، اولین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، تهران،دانشگاه علوم پزشکی، 1381.
نیک گوهر، عبدالحسین، مبانی جامعه شناسی، تهران، انتشارات توتیا، 1383.
وایتزمن، الیس، رشد اجتماعی در نوجوانان و جوانان، ترجمه سیما نظری، تهران، انتشارات دفتر نشر فرهنگی، 1365.
وثوقی، منصور و نیک خلق، علی اکبر، مبانی جامعه شناسی، تهران، انتشارات بهینه، 1383.
هراد، براین، جامعه شناسی و مددکار اجتماعی، مترجمین: محمدحسین فرجاد و رضا ظروفچیان مقدم، انتشارات بدر، 1363.
فهرست منابع انگلیسی:
Baron RA, psychology, second edition, Alyn & Ba con Adimsion of simin & schoster, INC, 1992.
crol wc, the eories of development, concepte & Alipation , wewyersey: Pretice – Hall , 1986.
Giddens A, sociology , polity press, 1991.
Maccoby EE, aender & Relation ship: A development accont, American psycholohgisty, 1980. 45: 513 – 520.
Noller, p.& callan, V. (1991). The Adolescent in the family rovltedge.
parsons T & Bale.s RF , Family, socialization & interaction procsess, wew york , free press , 1955.
power tomas G & shanks gA , parents as socilizters: maternal.
steinberg L , Adoles cence, mc craw , 1990.
Tallman I , marots – Bander, pindasp, perspective , London , Academic press INC, 1983.
* زارعی، مرضیه (محقق).
.