فهرست و منابع پایان نامه بررسی و مقایسه سبک های ابراز هیجان و خودپنداره مثبت و منفی در دختران آسیب دیده اجتماعی(دختران فراری)و عادی
فهرست:
فصل اول : کلیات پژوهش
1-1 مقدمه ................................................................................................................
1-2 بیان مسئله ........................................................................................................
1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش ..............................................................................
1-4 هدف پژوهش ...................................................................................................
1-5 فرضیات پژوهش .............................................................................................
1-6 تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و اصطلاحات ..............................................
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1 قسمت اول ( هیجانها) .......................................................................................
2-2 کرکردهای هیجانی ...........................................................................................
2-3 نظم هیجانی ......................................................................................................
2-4 هوش هیجانی ...................................................................................................
2-5 ابراز گری هیجانی ............................................................................................
2-6 تفاوتهای فردی در ابراز گری هیجانی ............................................................
2-7 نقش فرهنگ و قواننین در نمایش ابراز گری هیجانی .....................................
2-7 تفاوتهای جنسی در ابراز گری هیجانی ..........................................................
2-9 سبکهای ابراز هیجان و خصوصیات شخصیتی ..........................................
2-10 ابراز گری هیجانی و کارکرد اجتماعی ..........................................................
2-11 تنیدگی تجارب آسیب زا ، روشهای مقابله و ابرازگری هیجانی .................
2-12 اهمیت ابراز و افشای آسیب هیجانی در سلامت .........................................
2-13 کنترل هیجانی .................................................................................................
2-14 کنترل خوش خیم ...........................................................................................
2-15 کنترل پرخاشگری ..........................................................................................
2-16 بازداری هیجانی .............................................................................................
2-17 نشخوار ..........................................................................................................
2-18 آکلسی تیمیا ...................................................................................................
2-19 دوسوگرایی در ابزار گرایی هیجانی .............................................................
2-20 دوسوگرایی در ابزار گری هیجانی و سلامت روانی ...................................
2-21 دو سوگرایی درابراز گری هیجانی و عملکرد اجتماعی ..............................
2-22 دوسوگرایی در ابراز گری هیجانی و سالمت جسمانی ................................
2-23 خود پندره ......................................................................................................
2-24 ویژگی های افراد دارای خود پنداره مثبت و منفی .......................................
2-25 عوامل موثر در شکل گیری خود پنداره .......................................................
2-26 مفهوم خود پنداره ..........................................................................................
2-27 اجزاء خود پنداره ..........................................................................................
2-28 انواع خود پنداره ............................................................................................
2-29 تعاریف مختلف درباره خود پنداره ...............................................................
2-30 رشد خویشتن پنداری ....................................................................................
2-31 سلسله مراتب خویشتن پنداری......................................................................
2-32 الگوهای رشد خویشتن پنداری .....................................................................
2-33 خود پنداری های جسمانی و روانی ..............................................................
2-34 ثبات خویشتن پنداری ....................................................................................
2-35 اثرات خود پنداره بر رفتار ...........................................................................
2-36 چگونگی تشکیل خود پنداره ..........................................................................
2-37 تعریف مفهوم و تکامل خود از دیدگاه راجرز ..............................................
2-38 فرار .................................................................................................................
2-39 انواع فرار ........................................................................................................
2-40 ویژگی های افراد فراری ................................................................................
2-41 علل و انگیزه فرار ...........................................................................................
2-42 نمونه تحقیقات انجام شده .............................................................................
2-43 نتیجه گیری ....................................................................................................
فصل سوم : روش پژوهش
3-1 طرح پژوهش ....................................................................................................
3-2 جامعه آماری پژوهش.......................................................................................
3-3 گروه نمونه و شیوه انتخاب آن .......................................................................
3-4 ابزار و مقیاس های پژوهش ...........................................................................
3-5 شیوه جمع آوری اطلاعات ...............................................................................
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده های آماری ...........................................................
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های آماری
4-1 مقدمه ................................................................................................................
4-2 تحلیل توصیفی .................................................................................................
4-3 تحلیل استنباطی ................................................................................................
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهاد ها ...................................................................
5-1 بحث بر اساس یافته های یافته های تحقیق ..................................................
5-2 نتیجه گیری ......................................................................................................
5-3 پیشنهادها .........................................................................................................
5-4 محدودیت ها .....................................................................................................
ضمائم و پیوست ها .................................................................................................
منابع
منبع:
فهرست منابع فارسی
احمدی حکمتی،حسن (١۳۷۳). هنجاریابی آزمون خودپنداری پیرز هریس دردانش آموزان مشهد؛دانشگاه علامه طباطبایی.
اسماعیلی فارسانی ؛بهمن (١۳۸۵).بررسی ارتباط بین خویشتن داری پنداری ورضایت از زندگی زناشویی در دانشجویان دانشگاه اصفهان ؛دانشگاه تربیت معلم.
اردلان ؛علی (١۳۸۲).بررسی عوامل موثر در فرار زنان همسر دار ودختران ازمنزل؛گزارش طرح تحقیقاتی.دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی معاونت پژوهش.
بازیاری میمندی؛مهتاب (١۳۸١).بررسی مقایسه ویژگی های شخصیتی ؛عوامل تنیدگی زا؛شیوه های مقابله وشرایط اقتصادی واجتماعی دختران فراری وغیر فراری ؛پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه تربیت مدرس
بهرامی و شاهمرادی ؛ح .(١۳۷۹).بررسی عوامل روانشناختی فرار از منزل در١٠٠مورد از دختران نوجوان ارجا شده به سازمان پزشکی قانونی کشور . خلاصه مقالات چهارمین سمینارسراسری بهداشت روانی واختلالات روانی ورفتاری کودکان و نوجوانان ؛ دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان
توکلی،م.(١۳۷۷).تاثیر شیوه مقابله با تنیدگی برسلامت روانی دردانش آموزان دبیرستانهای تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه تهران.
حکمت پور،ا(١۳۸٠).بررسی رابطه میان فشار روانی و شیوه های مقابله با آن در دانشجویان شهرستانی و تهرانی دانشگاههای دولتی تهرانی در سال تحصیلی ۷۹-۸٠ پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه تربیت معلم.
حمیدی،فریده(١۳۸۲).بررسی ساخت خانواده،سبک دلبستگی در دختران فراری و اثر بخشی خانواده درمانی و درمانگری حمایتی در تغییر آنها.رساله دکتری.دانشگاه تربیت مدرس.
دلاور،علی،(١۳۸٠).مبانی نظری و علمی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی،تهران،انتشارات رشد.
راجرز،کارل،گروههای رویارویی،ترجمه ماهر، فرهاد(١۳۶۹).انتشارات رشد.
رفیعی نیا،پروین(١۳۸١).بررسی ارتباط بین عواطف و هیجان و سلامت عمومی در دانشجویان،دانشگاه تربیت مدرس.
راهب،غنچه(١۳۸١).بررسی عوامل خانوادگی موثر در گرایش نوجوانان دختر ساکن شهر تهران به بزهکاری.پایان نامه نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه علوم بهزیستی تهران.
سادات،محمد علی(١۳۸۳).رفتار والدین با فرزندان، تهران،انتشارات انجمن اولیا و مربیان.
شیلنگ و لوئیس،نظریه های مشاوره ای،ترجمه آرین،خدیجه(١۳۷۲).انتشارات اطلاعات.
سعیدی،سودابه(١۳۸۶).بررسی رابطه بین خودپنداره،ترتیب تولد در دانش آموزان دختر.پایان نامه ارشد.دانشگاه تربیت معلم.
سلمانیان،آزیتا(١۳۸۳).بررسی رابطه بین خودپنداره، نفوذ مدیران در مقطع متوسط مدارس،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.
شعاری نژاد،علی اکبر(١۳۶۷).روانشناسی ارشد(١)تهران انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
شاملو،سعید(١۳۶۸).مکتبها و نظریه ها در روانشناسی شخصیت.چاپ دوم،تهران:انتشارات رشد.
شاملو،سعید(١۳۷٠).مکتب و نظریه ها در روانشناسی شخصیت،تهران،انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،چاپ سوم.
شاملو،سعید(١۳۸۲).آسیب شناسی روانی.چاپ هفتم،تهران:انتشارات.
شولتز،دوان،روانشناسی کمال الگوهای شخصیت سالم،ترجمه خوشدل،گیتی(١۳۶۹).انتشارات نشر نو.
شفیع آبادی،عبدالله و ناصری،غلامرضا(١۳۸۲).نظریه مشاوره و اندرمانی،انتشارات رشد.
صابری،سهیلا(١۳۸۴).بررسی و ارتباط سبکهای دلبستگی و خودپنداره دانشجویان دختر.دانشگاه علوم تحقیقات.
طحباز حسین زاده،سحر(١۳۸۵).مقایسه خصوصیات شخصیتی،سبکهای مقابله و آزار دیدگی در دختران فراری و عادی شهر تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
قائمی،ع(١۳۷۳).آسیب ها و عوارض اجتماعی،ریشه یابی،پیشگیری و درمان.تهران،انتشارات امیدی.
کافی،م(١۳۷۵).بررسی شیوه های رویارویی با تنیدگی روانی(استرس)و ارتباط آن با سلامت روانی نوجوانان مدارس عادی و خاصه شهر تهران،رساله دکتری روانشناسی عمومی.دانشگاه تربیت مدرس.
معظمی گودرزی،بهمن(١۳۸٠). بررسی تایر آموزش تنش زدایی و مهارتهای مقابله ای (حل مسئله)بر میزان تنیدگی و شیوه های مواجه دختران فراری.پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه تربیت مدرس.
هادی نژاد،حسن(١۳۸۶).بررسی مقایسه تحول یافتگی من و اختلالهای شخصیت در دو گروه زندانی و غیر زندانی.پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه تهران.
هومن،حیدر علی(١۳۸۴).شناخت روش علمی در علوم رفتاری.تهران:انتشارات پیک فرهنگ.
هومن،حیدر علی(١۳۸۴).استنباط آماری در پژوهش رفتاری.تهران:انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت).
ALL absi, M ,Bongard Lovall ,(2000) , Adrenocorticotropin –responses to inter personal stress, international journal of psychophysiology , 37 , 257 – 256.
Bonano,G.A & kilter , D.(1997) , Faeial expressins of emotion and curse of conjugal berea vement . journal of abnormal psychology , 106(1) , 126 – 137 .
bowman , L.A & parke,R.D .(1995) . the role of family Emotional expressiveness in the development of childrens social competence. Jornal of marriage and family, 57(3), 593 – 604 .
Butler , E.(2001). Emotional conversation : can hiding your feeling make you and your partner sick ? retriewed from world wide web .
cassidly,j.:parke,R,D,, Boyum ,L .& Brungart , J.M.(1992) familypeer connections , child development , 63,603-618.
Eekman,p.(1984),Expression and the nature of emotion , in : K.P. scherer & p.ekman , (eds),Approaches to emotion.( pp.319 -344 ) , New jersey lawrence Erlbaum associates , publishers .
Emmons,R.A. & Colby , P.M.(1995).Emotional confict and well being ,relation to perceived availability,Daily utilization ,and observed reports of social support . journal of personality and social psychology , 68 ,(5), 947 – 959 .
Franken,R.E.(1994) . Human motivation (3rd edj . colifornia: Broks. Cole pulishing company.
farrow, J. A, Diesher,R.W,brown, R, kulig, J.w.& kipke M.D.(1992)" health & health needs of homeless and runaway youth".Journal of adolescent health. 13:717-726.
garnefslki,N,kraais, V ,kraais, V,soinhoven,P,(2001). Negative life events,cognitive regulation and problem. Personality and individual differences,30,1311-1321.
Greenbery,M,a,wartman,C.B. & stone,A.A, (1996) . emotional expression and psysical health, journal of personality and social psychology , 73 (3) , 588- 602.
Gross , J .J & levenson , O.P.(1997). Facts of emotion expressivity : thre self report facts and their correlates . personality and individual differenes , 19(4) , 555-568.
Gross , J .J & john , O.P (1997) . revealing feeling : facts of emotional expressivity inself reports , peer ratings , and behavior . journal of personality and social psychology, 72(2) , 435– 448 .
green, J.M , ennet, S. T. & ring walt, C. L. (1999). Perevalece and correlates of survival sex Among runaway and homeless youth. Am.J. publice health . sep(899): 14069 .
joseph , s , Williams , R, Irwing , P. & comock , T , (1994) . the preliminary development of a measure to assess attitudes towards emotional expression . personality and individual differenes , 16(6) , 869 – 875
Heir, S. J, korboot, P .J. & Schweitzer , R.D. (1990). Social adjustment throw aways. Adolescence, 25(100), 761-771.
kennedy – Moor , E & Watson , J . C .(2001) . how and when does emotional expression helf ? review of general psycholog, 16(6) , 187 -212.
king , L.A & Emmons , R.A .(1990). Conflict over emotional expression: psychological and psysical correlates . journal of personality and social psychology , 58(5), 864 -877 .
kletner , D. & hiarker , L.A.(2001) expressions of positive emotions and their ship to personality and life outcomes, journal of personality and social psycholog, vol , 80 , 123 – 129 .
Krause , E.D.; rabins , C.J. & lynch, T.R.(2000). Amedational model relating sociotropy , ambivalence over emotional expression and disordered eating.psychology of woman quarterly , 24(4) , 328 – 335 .
kring,A.M. &Gordon , A.H.(1998) . individual differences in experience and phsychology journal of personality and social psychology , 14(3) 680 -703 .
kring,A.M.; smith,d,a. & neale, J.M.(1994)..individual differences in dispostional expressiveness . general of personality and social psychology , 66(5),934 – 949 .
leventhal,H. & pathrich – miller , L.(2000). Emotions and physical illness : cause and indicators of vulnerability . in : M.Lewise and J.M hawiland – jones, handbook of emotions, (pp.523 – 567) .
Lewis,M.(2000). The emergence of human emotions, pp.265 – 280
livezy,M.J.(1995). Physiological and emotional effect on writing . dissertation abstract.
malatesta,C.Z. & havilad,J.M.(1981). The socialialization of emotion expression in infancy. Child development, 53(4), 1991 – 1003 .
mongrain,M. & zurroff, D.C .(1994) ,ambivalence over emotional expression and negative life events . personality and individual differenes. 16(3), 447 – 458 .
ploeg, J. & scholte, E. (1997). ''homeless youth'' . SAGE publications London. 1 th edition.
petrie,K.J,; booth , R.J,; pennebaker, J.W; Davison, k.p. & Thomas, M.G(1995). Disclosure of trauma and immune response to a hepatite B vaccination program . journal of consulting and clinical psychology, 63(5), 787 – 792.
pham, T.(2000). The influence of gender and culture on relationship between emotional control and well – bing. The Berkeley McNair research journal ,99 – 114 .
Richards,J.M., & gross,J.J.(2000) . emotion requlation and memory : the cognitive costs of keeping one,s cool. journal of personality and social psychology , 79(3) , 410 -424
roger , D. & najarian,B(1998). The relationship between emotional rumination and cortisol secretion under stress . personality and individual differenes . 24 (4) , 531 -538 .
roger,D . & Jamison , J.(1998). Individual differences in delayed heart , rate recovery following stress. personality and individual differenes, 10(8), 845 – 853.
roger , D.& nesshoever,w.(1987). The construction and preliminary validation of a scale for measuring emotional control personality and individual differenes , 8(4) , 527 – 534.
saarni,C.(1999). The development of emotional completence. Newyork : the guiford press.
salovey,P.; bedall, B.T.; detweiler ,J.B. & mayer , J .D . (2000). Direction in emotional intelligence rsearch, 523 -537 .
sarafino,E.D.(1994). Health psychology : biopsychosocoal interactions(2nd). Newyork : wiley .
servaes , P .; vingerhoets, A.J.J.M. ; vreugdenhil , G.Keuning ,J.J. & broekhuijsen,A.M .(1999) . inhibition of emotional expressin in breast. Cancer patients . behavioral medicine , 25(1) , 23- 27 .
smith , D .(2001) . college photos indicate later personality development and marital success , study suggests . monitoron psychology . 32(1)
Spiegel , D.(1999) . healing word : emotional expression and disease outcome . the journal of American association , 1328 – 1329 .
Stanton,A.L.; comeron , C.1 .; kirk , S.B. & sworowski, L.A.(2000) . emotionally expressive coping predicts psychololgical and physical edustment to breast cancer . journal of clinical and dinical psychology , 68(5) , 875 – 882.
sharlin, S.A; mor – barak.M. (1992). ''runaway girls in distress motivation , back ground, and personality.'' Adolescence. 27(106). 387 – 405.
taylor, s.E. (1995). Health psychology(3rd) newyork ; mcgraw hill .
Watson , M.; greer , s.; roden , L.;golman , c.; Robertson , B. bilss , J.M. & tunmore , R .(1991) relationships between emotional control , adjustment to cancer and depression andanxiety in breast cancer. Psychology medicine, 21, 51-57 .
wort man .C.B; loftus , E .F . &weaver , C .(1999) .Psychology (5th ed) new york : mcgraw – hill college
.