فهرست و منابع پایان نامه اثربخشی درمان بازسازی شناختی و شیوه های صحیح مطالعه در کاهش علایم اضطراب امتحان در دانش آموزان دختروپسر پایه سوم دبیرستان شهرستان خلخا ل
فهرست:
ندارد.
منبع:
فارسی :
1- ابوالقاسمی عباس وهمکارا.(1383).اثربخشی دوروش درکاهش اضطراب امتحان ،مجله روانشانسی ،شماره 29ص3-21
2- ابواقاسمی ،عباس ؛مهرابی زاده هنرمند مهناز کیامرثی،آذر تاج ،فریبرز.(1385).بررسی کارآمدی دو روش شناختی ومنطقی –هیجانی درکاهش اضطراب آزمون وبهبود کارکرد تحصیلی ،اندیشه های نوین تربیتی .2(2-1):123تا137.
3-ابوالقاسمی ،عباس ؛مهرابی زاده هنرمند مهناز ؛نجاریان ؛بهمن ؛شکرکن ،حسین.(1383)
اثربخشی روش درمانی آموزش ایمن سازی درمقابل تنیدگی وحساسیت زدایی منظم دردانش آموزان مبتلا به اضطراب امتحان ،مجله روانشناسی.8(1):3تا21.
4- امیری وهمکاران،(1384).مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی،آموزش مهارت های تحصیلی ،مطالعات تربیتی وروان شناسی60(2):55تا 72.
5-بیابانگرد،اسماعیل(1381)اثربخشی درمان چند وجهی لازاروس،عقلانی-عاطفی الیس وآرام سازی برکاهش اضطراب امتحان دانش آموزان ،مجله روان پزشکی وروان شناسی بالینی ایران.8(3)36تا 42.
6-شلینگ ،لوئیس.(1372).نظریه های مشاوره (دیدگاه های مشاور)،ترجمه خدیجه ارین.تهران:نشر اطلاعات.
7-صبحی قراملکی ،ناصر .(1385) .بررسی اثربخشی شناخت درمانی وآموزش مهارت های مطالعه درکاهش اضطراب امتحان وافزایش عملکرد تحصیلی باتوجه به مولفه های شخصیتی ،پایان نامه دکتر چاپ نشده دانشگاه تربیت مدرس تهران .
8- فتحی آشتیانی ،علی وامام قلی وند،فاطمه ،(1381) .مقایسه روش های شناخت درمانگری وحساسیت زدایی منظم درکاهش اضطراب امتحان .مجله پزشکی کوثر7(3):245تا251.
9-کاظمیان مقدم ،کبری؛مهرابی زاده هنرمند ،مهناز ؛سودانی،منصور (1387).بررسی اثربخشی روش حساسیت زدایی منظم براضطراب آزمون وکارکرد تحصیلی .مطالعات زنان.6(1):123تا 139.
10-کریمی باغملک،آیت اله ؛عبادی ،غلام حسین.(1385).بررسی تاثیر دوروش بازسازی شناختی وحساسیت زدایی منظم برکاهش اضطراب ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اهواز.مطالعات تربیتی وروان شناسی.2(7):91تا 211.
11-هروی ،مجید؛جید میلانی ،مریم ؛رژه ناهید؛ولایی ،ناصر .(1383).بررسی تاثیر آموزش تمرینات تن آرامی برسطح اضطراب امتحان دانشجویان .مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران .14(43):86تا92.
12-ابوالقاسمی ،عباس.(1382)،اضطراب امتحان ،اردبین ،انتشارات نیک آموز.
13-بررسی عوامل موثر براضطراب دانش آموزان متوسطه دختروپسرشهراصفهان،شورای تحقیقات آموزش وپروش اصفهان.
14-مایکل ،فری (1382)شناخت درمانی گروهی ترجمه صاحبی،حمید پور،اندوزمشهد:انتشارات جهاد دانشگاهی.
15-مهریار،هوشنگ(1379).مقایسه اثربخشی گروه درمانی شناختی –رفتاری ودارو درمانی در درمان اختلال اضطراب فراگیر.رساله کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم پزشکی ایران انستیتوروانپزشکی
16-نبی زاده ،ناهید (1375)بررسی مقایسه ای اضطراب بین پسران ودختران سال چهارم دوره دبیرستان منطقه 9آموزش پرورش تهران درسال تحصیلی 1374-75.رساله دکتر پزشکی .دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی ایران
17-هاوتون ،کیت (1380).رفتار درمانی شناختی ،ج 2.ترجمه حبیب اله قاسم زاده .تهران :انتضارات ارجمند.
18-ابوالقاسمی ،شهنام (1382)مقایسه چهار روش رفتاری-شناختی ،دارویی –تلفیقی ودارونما دردرمان اضطراب تعمیم یافته .رساله دکتری دانشگاه آزاد تهران واحد علوم تحقیقات .
ب-انگلیسی
1. Betz , N. (1978). Prevention , distribution and correlates of mathanxiety in college students , Journal of counseling psychology , V. 25 , No , 5 , PP 441- 48
2. Clark , D.(1999). Anxiety disorders: why they persist and how totreat them. Behavior research and therapy.homepage.pay.utexas.edu.
3. Covington,M.andOmelich,C.(1987).I knew it could before theexam: A test of anxiety-blockage hypothesis.Journal of educationalpsychology.79:44,393-400.
4. Encyclopedia of science. (2005). anxiety.www.findarticles.com
5. Eustice ,c , and eustice , R (2008). what is anxiety , www.abut.com.
6. Institute of heartmath.(2007). overcome test anxiety and stress, www.institute of heartmath.com.
7. Mcdonald , A. (2001). The prevalence and effects of test anxiety inschool children , Educational psychology , VOL 21 , issue 1 , P89
8. Sarason , I.(1988). Anxiety ,self preoccupation and attention.Routledge.
9. Turner , B. (1993). Test anxiety in African American schoolspsychology Quarterly ,
VOL 8 , NO 2 , PP 140 – 52
10-Bishop, J.B., Baner, K.W. & Becker, E.T. (1998). A survey of counselingneeds of male and female college students. Journal of college studentdevelopment. vol. 39 (2): 205 – 21.
11-Carter, R., Williams, S., Silverman, W. (2008). Cognitive and emotionalfacets of test anxiety in African American school children. Cognition andEmotion, 22 (3), 539_551.
12-Deffenbacher, J.L. (1977). Relationship of worry and emotionality ofperformance on the Miller Analogies Test. Journal of EducationalPsychology, 69, 191-195.
13- Deffenbacher, J.L. (1980). Worry and emotionality in test anxiety.Journalof Educational Psychology, 49,111-124.
-14Hahnloser, R.M. (1974). A comparison of a cognitive restructuring andprogressive relaxation in test anxiety reduction.Journal of consulting andclinical psychology.42, 127-135.
15-Hefer, B. (2009). Test Anxiety and Academic Delay of Gratification.
College Student Journal: 430, 1:Proquest Educational Journal. P. 10.
16- Holroyd, K.A. (1976). Cognition and desensitization in the group treatmentof test anxiety.Journal of consulting and clinical psychology, 44, 991-1001.
17-Hollandsworth, J.G., Glazeski, R.C., Kirkland, K., Jones, G., & VanNorman, L.R. (1979). An analysis of the nature and effects of testanxiety: cognitiviebehavioral, and Physiological components. CognitiveTherapy and Research, 3, 165-180
18-Khosravi, M. Bigdely, I. (2008). The Relationship Between PersonalityFactors and Test Anxiety Among University Students. Journal ofBehavior Science, vol (2), 1, 13-24.
19-Lazarus, R.S. &Folkman. S. (1984).Stress, appraisal, and coping.NewYork: Springer.
20-Meichenbaum, D.H. (1972). Cognitive modification of test anxious collegestudents.Journal of consulting and clinical psychology.39,370-380
21-Maria, F. &Nuova, S. (1990). Gender Differences in Social and TestAnxiety Scale for a Children in a Spanish Sample. Personality andIndividual Differences.vol.7, 37-44.
.