پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران

تعداد صفحات: 168 فرمت فایل: word کد فایل: 17
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: ادبیات فارسی
قیمت قدیم:۴۱,۷۶۰ تومان
قیمت: ۳۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)

    گرایش: تحقیق در ارتباطات اجتماعی

    موضوع اصلی این پژوهش "میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی تهران" است .در این تحقیق 6 سوال و فرضیه با استفاده از آزمون های آماری و جداول یک و دو بعدی مورد سنجش قرار گرفته است .روش اصلی این تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. 16 شعبه به صورت نمونه گیری تصادفی از قسمت های شمال، جنوب، شرق، غرب ومرکز تهران انتخاب شده و با استفاده از فرمول "کوکران" 400 پرسشنامه در بین کارفرمایان مراجعه کننده به این 16 شعبه توزیع شد. پس از جمع آوری این اطلاعات و
    بهره گیری از نرم افزار اس. پی. اس. اس و بررسی نتایج داده ها، تایید یا رد فرضیه ها مورد آزمون واقع شد

    مقدمه

    "کارل یاسپرس"[1] فیلسوف آلمانی، عالی ترین دستاورد انسان در دنیا را "ارتباط شخصیت با شخصیت" می داند (بولتون، 24:1384) انسانها به صورت دلخواه و مواقعی نیز به طور اجبار همواره در حال تعامل با همنوعان خودهستند.اما در میان همه این تعاملات تنها بخش معدودی منجر به برقراری ارتباط موثر ودر نتیجه ایجاد رضایتمندی طرفین ارتباط می شود.

    امروزه برقراری ارتباط موثر برای موفقیت نه تنها در بعد فردی ،بلکه در ابعاد اجتماعی نیز مورد توجه سازمان ها وشرکت های کوچک و بزرگ تجاری ، خدماتی و اجتماعی قرار گرفته است.

    ایجاد وپیاده سازی سیستم های سنجش رضایتمندی مشتری به عنوان مهمترین شاخص در امر بهبودعملکرد ها ،از نیازهای اساسی سازمان های امروزی به شمار می رود. در عصر کنونی تمامی تمهیدات یک سازمان به منظور ارضای نیازهای مشتریان و ایجاد رضایت آنها از کیفیت خدمات و محصولات دریافتی سازماندهی می شود و مشتری یا مخاطب در زنجیره عرضه به عنوان مهمترین عنصر نگریسته میشود.

    به عبارتی امروزه کارمندان توانمند، تنها مزیت و فاکتور مهم برای هر سازمانی محسوب میشوند. چراکه ایده ها و رویه ها قابل کپی برداریند، اما نمی توان کارکنانی با ارتباط موثر برای جلب رضایت مخاطبان داشت، بدون آنکه شرایط و آموزش های لازم را تدارک ندید.

    تحقیق پیش رو که "میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی" را می سنجد، درواقع رابطه کارکنان به عنوان عرضه کننده و کارفرمایان به عنوان بخشی از ارباب رجوعان تامین اجتماعی را مد نظر دارد.

    "ارباب رجوعانی که در واقع همان گیرندگان خدمات هستند و با عناوینی از جمله مشتری ، مخاطب و خریدار خدمت شناخته می شوند و موجودیت هر سازمانی وابسته به نحوه رضایت آنان دارد."  (هفته نامه تامین ،شماره 713،ص3)

     

    بیان مسأله:

    زمانی تصور می‌شد جلب رضایت مخاطبان، مختص شرکت‌های تجاری است که برای بقاء در بازار رقابتی، با بسیج تمامی امکانات، درصدد برآوردن انتظارات و خواسته‌های مشتریان خود هستند، اما این باور در دهه‌های اخیر تغییر کرده است. امروزه سازمان‌های بزرگ و کوچک، دولتی و خصوصی حتی اگر از سوی هیچ رقیبی تهدید نشوند، باز هم با اتخاذ راهکارهایی تلاش می­کنند، بالاترین میزان رضایتمندی مخاطبان خود را با "ایجاد وجهه مثبت" کسب ‌کنند. امروزه سازمان‌ها به این اعتقاد رسیده اند که بهترین سرمایه، مردم هستند. طبعاً سازمانی که دارای چنین نگرشی باشد، رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد که باعث تداوم ارتباطش با مردم شود. «همه ما بارها با سازمان‌هایی برخورد کرده‌ایم که از خود شخصیتی غیراخلاقی، صرفاً منفعت طلب و یا برعکس، شخصیتی برگرفته از یک روحیه بسیار انعطاف پذیر و مردمی به نمایش گذارده‌اند. رفتارهائی که منجر به
    شکل گیری تصویری دائمی از نحوه خدمات دهی یک سازمان در ذهن مشتریان خود می شود. به همین سبب اطلاع از میزان رضایت مخاطب، برای هر سازمانی جزو اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود، مسأله‌ای که به نظر می‌ رسد در ایران به ویژه در بخش خدمات، کمتر از حد انتظار به آن توجه می شود.» (بل، 1385: 9)

    نارضایتی مردم از دستگاه‌های عمومی و اجرایی در خصوص اجرای قوانین، پیچیدگی‌ها و بروکراسی‌های اداری و... تنها بخشی از مسأله را شامل می‌شود، بخش مهم و قابل ذکر این نارضایتی، به نحوه برخورد کارمندان با مراجعین و به عبارتی ارتباطات انسانی (میان فردی) آنان برمی­گردد.

    ارتباط مؤثر با مراجعین بسیاری از مشکلات درونی و بیرونی یک مجموعه را کاهش می‌دهد و در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های یک سازمان می‌شود. موضوعی که در کشورهای پیشرفته از سالیان گذشته مدنظر قرار گرفته و در کشور ما نیز اگر چه به صورت ناقص، اما حداقل در حد یک وظیفه بر عهده سازمان هایی که با مردم سروکار دارند، گذارده شده است. سنجش میزان رضایت مردم از نحوه برخورد کارمندان با مراجعین، در قالب «طرح تکریم ارباب رجوع» هنوز هم مورد سنجش قرار می‌گیرد و نقاط ضعف و قوت آن مجموعه به اطلاع مردم رسانده می‌شود. «موضوعی که جهت ارتقا و حفظ کرامت مردم، تحت عنوان "طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع" و با هدف ایجاد سازوکارهای لازم در ارایه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر در بهار سال 1381 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، به دستگاه‌ها و مؤسسات عمومی ابلاغ شد». (باستانی، 1386؛ 373)

    سازمان تأمین اجتماعی به لحاظ ماهیت تعهدات و خدماتش، یک سازمان چندجانبه فرابخشی است. از یک سو شمول خدمات آن با مردم در ارتباط است و از سوی دیگر نوع وظایف آن با نظام اشتغال، توسعه و امنیت در هم تنیده شده است.

    این جایگاه خدماتی، اجتماعی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی، موجب می شود تا این سازمان تلاش کند، رضایتمندی طیف گسترده 29 میلیون نفری مخاطبان خود را که به نوعی با آنها در ارتباط است، فراهم سازد.

    از طرف دیگر اداره سازمان تأمین اجتماعی از طریق پرداخت حق بیمه‌ها از سوی سه گروه کارفرمایان، کارگران و دولت تأمین می‌شود. کارفرمایان با پرداخت نزدیک به 90 درصد این حق بیمه‌ها، نقش اساسی در اداره صندوق تأمین اجتماعی و ایجاد امنیت اقتصادی، شغلی و روانی برای نیروهای مولد بر عهده دارند، به همین سبب کسب رضایتمندی این دسته از افرد برای سازمانی که بیشترین منبع دارایی اش را متعلق به آنان می‌داند، امری ضروری می‌نماید.

    ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با کارفرمایان فرایندی طولانی دارد که از مرحله تأسیس کارگاه شروع و به طور مستمر با پرداخت حق بیمه کارگران تحت پوشش و ارسال لیست کارگران ادامه
    می­یابد؛ ارتباطی که با مراجعه حضوری کارفرما یا نماینده وی و یا رابطان بیمه‌ای معرفی شده از سوی آنان، در شعب تامین اجتماعی عمدتاً به صورت ارتباطات میان فردی صورت می­گیرد.

    با عنایت به اهمیت و جایگاه کارفرمایان در اقتصاد سازمان تأمین اجتماعی، این سؤال مطرح می‌شود که آیا کارفرمایان به عنوان بخش مهمی از مراجعه کنندگان به شعب تأمین اجتماعی، از نحوه تعاملات ارتباطی، بخصوص ارتباطات انسانی (میان فردی) کارکنان آنجا رضایت دارند؟ این تحقیق بر آن است تا با اندازه گیری برخی از شاخص‌های ارتباطات انسانی (از جمله ارتباطات کلامی و غیرکلامی)، میزان رضایتمندی کارفرمایان از نحوه ارتباطات انسانی (میان فردی) کارکنان شعب سطح تهران را در سال 88 مورد سنجش قرار دهد.

     

     

    اهمیت موضوع تحقیق:

    رونق چرخه اقتصاد، رفع بیکاری و فقر، ایجاد امنیت روانی و تأمین آتیه کارگران بستگی به تعامل مثبت سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی اصلی بیمه کارگران از یک سو و کارفرمایان که طبق قانون مکلف به بیمه کردن کارمندان خود شده اند، از دیگر سو دارد. به عبارتی اگر کارفرما تفکر مثبتی نسبت به نحوه برخورد و نوع تعاملات سازمان تأمین اجتماعی نداشته باشد و احساس کند مبالغی که به این سازمان می‌پردازد، اثر مطلوب ندارد از تکالیف قانونی خود نسبت به معرفی کارگران و پرداخت صحیح حق بیمه آنان، کوتاهی می کند و این امر در مرحله نخست به زندگی کارگر و کارفرما و در نهایت به چرخه اقتصاد و امنیت روانی نیروی کار، ضربه می‌زند.

    طبق آخرین آمارها نزدیک به 138 هزار کارگاه فعال (کارگاه هایی که دارای کارگر بوده و در طول یکسال گذشته لیست حق بیمه ارایه کرده اند) در سطح 32 شعبه تأمین اجتماعی تهران بزرگ پرونده دارند. در این کارگاه ها، کارگرانی مشغول به فعالیت هستند که کارفرمای حقیقی و حقوقی یا نمایندگان آنان برای اموراتی نظیر پرداخت حق بیمه، ارایه لیست نامنویسی، حسابرسی، درآمد و ... به شعب تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند.

    این کارفرمایان به جهت پرداخت بیشترین میزان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی، از کارکنان این سازمان متوقع اند تا به بهترین شکل ممکن انتظارات و خواسته‌های آنان را برآورده سازند.

    با توجه به اینکه در ارتباطات میان فردی و چهره به چهره ایجاد رضایت از نحوه برخورد، بالاترین میزان تأثیر را در ارتباطات انسانی ایفا می‌کند، بنابراین مسائلی همچون طرح تکریم و رعایت اصول مشتری مداری، نقش بسزایی در اعتلای فردی و سازمانی دارد. این تحقیق با در نظر گرفتن چنین اهمیت بسزایی، به بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تأمین اجتماعی سطح تهران بزرگ می‌پردازد، تا میزان برخورداری کارکنان شعب از مهارتهای ارتباطی و انسانی را مشخص کرده و به این موضوع می پردازد که میزان رضایتمندی کارفرمایان از کارکنان شعب چگونه است؟ و آیا کارکنان شعب تأمین اجتماعی تعامل مناسبی از نوع ارتباطات انسانی با مراجعان به طور اعم و کارفرمایان به طور اخص دارند؟

     

    اهداف تحقیق:

    هدف کلی این تحقیق "بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از نحوه ارتباطات انسانی کارکنان شعب تأمین اجتماعی تهران در سال 88 است."

    اهداف جزیی که این پژوهش به کاوش در آن می‌پردازد، عبارتند از:

    بررسی میزان رضایت کارفرمایان یا نمایندگان آنان از نحوه برخورد ارتباطی کارکنان شعب

    بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از مدت زمان صرف شده جهت انجام کارها و نیز اطمینان از صحت انجام کارها از سوی کارکنان برای جلوگیری از مراجعات متعدد کارفرمایان به شعب

    بررسی میزان بهره گیری از ارتباطات مؤثر کلامی و غیرکلامی کارکنان شعب در برابر کارفرمایان

    درخصوص فرهنگ سازی تکریم ارباب رجوع و بهبود روابط ارتباطی بین کارکنان و مراجعین چه اقداماتی انجام شده است

     

     

    سؤالات تحقیق:

    نحوه رضایت کارفرمایان از چگونگی تعامل کارکنان شعب در برابر انتظارات قانونی آنها؟

    کارکنان شعب تامین اجتماعی تا چه میزان از شاخص های ارتباطات کلامی در برابر کارفرمایان بهره می گیرند؟

    کارکنان شعب تامین اجتماعی تا چه اندازه در برابر کارفرمایان از شاخص های ارتباطات غیرکلامی استفاده می کنند؟

    برگزاری کلاسهای آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات برای کارفرمایان و برخورد با ارباب رجوع برای کارکنان و تأثیر آن در رضایتمندی دو طرف؟

    طرح تکریم ارباب رجوع و جلب رضایتمندی مخاطبان تا چه میزان در شعب این سازمان نهادینه شده است؟

    آیا کاهش مدت زمان انجام امور و رعایت صحت و دقت در انجام کارها، موجب تقویت تعامل میان فردی کارکنان و کارفرمایان می‌شود؟

     

     

    فرضیه‌های تحقیق:

    به نظر می‌رسد بین برخورد مناسب کارکنان شعب در مقابل خواسته‌ها و انتظارات کارفرمایان و افزایش رضایتمندی آنان رابطه معناداری برقرار است؟

    به نظر می رسد میان بهره گیری کارکنان شعب از شاخص های ارتباطات کلامی و میزان رضایتمندی کارفرمایان رابطه معناداری است؟

    به نظر می رسد میان بهره گیری کارکنان شعب از شاخص های ارتباطات غیرکلامی و میزان رضایتمندی کارفرمایان رابطه معناداری است؟

    به نظر می‌رسد برگزاری کلاسهای آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی برای کارفرمایان و رضایتمندی آنان رابطه معناداری است؟

    به نظر می‌رسد انجام اقداماتی نظیر؛ نصب سیستم‌های نوبت دهی، فعال کردن مراکز مشاوره و اطلاع رسانی، ارسال اطلاعات از طریق SMS، جزوات، بروشور و ...، ساده کردن قوانین و مقررات و اقداماتی از این دست در نهایت موجب افزایش رضایتمندی کارفرمایان می‌شود؟

    به نظر می‌رسد بین کاهش مدت زمان انجام امور و کاهش تردد کارفرمایان به شعب و افزایش رضایتمندی آنان رابطه معناداری است؟

     

    تعاریف واژه‌ها:

    ارتباط: فراگرد انتقال پیام از سوی فرستنده به گیرنده، مشروط بر آنکه در گیرنده پیام، مشابهت معنی با معنی مورد نظر فرستنده ایجاد شود. (محسنیان راد، 1380: 57)

    ارتباطات میان فردی: یک تعامل گزینشی، نظام مند، منحصر به فرد و رو به پیشرفت است که سازنده شناخت طرفین از یکدیگر و محصول این شناخت است و موجب خلق معانی مشترک در بین آنها می‌شود. (تی. وود، 1384: 57)

    مهارت اجتماعی: به مجموعه ای از رفتارهای هدفمند، به هم مرتبط و متناسب با وضعیت که آموختنی بوده و تحت کنترل فرد باشد، گفته می شود (هارجی، 13:1384)

    رفتار سازمانی: رفتاری که پس از بروز به صورت یک واقعه در سازمان مورد مطالعه قرار می‌دهد و سعی در دریافت علل آن دارد (عسکریان، 1387: 22)

    مشتری: همان کسی است که نیازش را خود تعریف می‌کند. کالاها و خدمات تولیدی ما را مصرف کرده و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی را بپردازد، ولی زمانی این هزینه را متقبل می‌شود که در کالاها یا خدمات تحول یا ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه نماید.(محمدی، 1387: 44)

    مشتری در سازمان­های دولتی یا عمومی: ارایه یک تعریف مشخص از مشتری در سازمان­های دولتی در مقایسه با سازمان­های خصوصی پیچیده­تر است. در سازمان­های خصوصی به آن­هایی که محصول یا خدماتی را می خرند، مشتری گفته می­شود، اما در مورد سازمان های دولتی همیشه این طور نیست؛ مشتری می تواند تمام جامعه باشد که بودجه سازمان عمومی را با اهداف برطرف ساختن نیازهای خود می پردازند.

    رضایت مشتری: درک و احساس مشتری‌ها که عرضه کننده به ارضای آن پرداخته و یا حتی از آن نیز فراتر رفته است. (هیل، 1385: 16)

    ارباب رجوع: همانند مشتری حالت تعاملی ندارد، بلکه خدمات یکجانبه ای را شامل می‌شود که فروشنده در آن، اطلاعات بیشتری نسبت به موضوع معامله دارد، ولی خریدار نمی تواند به سادگی آن اطلاعات را به دست آورد در حالی که سخت به آنها نیازمند است.

    روابط انسانی: روابطی که سعی در بکارگیری دانش بشری، بخصوص در زمینه علوم انسانی با زیرمجموعه هایش چون علوم اجتماعی و روانی دارد تا بتواند هدفهای جمعی را به وسیله جمع برآورده کند (عسکریان، 1387: 21)

    کارگاه: مکانی که در آن فعالیت اقتصادی مستمر و منظمی انجام ‌گیرد و معمولاً در آن جا یک یا چند کارگر و کارفرما مشغول فعالیت هستند.

    کارفرما: شخص حقیقی یا حقوقی است که بیمه شده به دستور و یا به حساب او کار می‌کند. کلیه کسانی که به عنوان مدیر یا مسئول عهده دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می‌شوند و آن ها مسئول انجام کلیه تعهداتی که نمایندگان مزبور در قبال بیمه شده به عهده می‌گیرند، هستند.

    رابطین بیمه ای: در واقع نمایندگان کارفرما در مراجعه به شعب تأمین اجتماعی جهت پیگیری مسائل بیمه‌ای مربوط به کارگاه یا مؤسسه‌ای که در آن کار می کنند، هستند.

     

    [1] - Karl Jarspers

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران

    فهرست:

    فصل اول: کلیات طرح                                                                           

    مقدمه....................................................................................................        2

    11 بیان مسئله........................................................................................                  3

    12 اهمیت موضوع تحقیق.........................................................................         6

    13 اهداف تحقیق.....................................................................................        7

    14 سئوالات تحقیق. ..................................................................................       8

    15 فرضیه های تحقیق................................................................................      9

    16 تعاریف واژه ها                                                                               10

    فصل دوم: مطالعات نظری                                                                       

    مقدمه......................................................................................................      13

    بخش اول ارتباط.........................................................................................      14

    21 ارتباط چیست؟.....................................................................................       15

    22 عناصر ارتباط......................................................................................       19

    23 ویژگی های ارتباط.................................................................................      20

    24 وظایف ارتباطات...................................................................................       21

    25 تقسیم بندی انواع ارتباط.........................................................................       22

    26 فرآیند ارتباط........................................................................................      26

    27 مدل های ارتباطی...................................................................................     28

    28 اهداف برقراری ارتباط............................................................................      30

    29 ارتباطات به عنوان رفتار، آموختنی است....................................................        32

    210 عوامل موثر بر رفتارهای ارتباطی...........................................................       35

    211 ارتباط موثر.......................................................................................      42

    212 موانع برقراری ارتباط...........................................................................      43

    213 ارتباطات میان فردی............................................................................       44

    214 اثر بخشی در ارتباطات میان فردی..........................................................        45

    215 ویژگی های اثر بخشی ارتباطات میان فردی..............................................         45

    216 مفاهیم اساسی ارتباطات میان فردی........................................................         46

    217 اعتبار یا مشروعیت در ارتباطات میان فردی............................................ 48

    218 انواع اعتبار......................................................................................       48

    219 عوامل موثر بر افزایش اعتبار در ارتباطات میان فردی........................................ 49

    220 مهارت های اساسی در برقراری ارتباطات انسانی.......................................         51

    221 ارتباط کلامی.....................................................................................       56

    222 ریشه های زبان انسان.........................................................................       58

    223 یادگیری زبان و نمادها.........................................................................       59

    224 ویژگی های مشترک زبان ها..................................................................       60

    225 مفهوم معنا........................................................................................      60

    226 کاربردهای زبان..................................................................................      61

    227 تحریف زبان......................................................................................       62

    228 روش هایی برای تاثیرگذاری مطلوب در ارتباط کلامی............................... 63

    229 ارتباط غیرکلامی...................................................................................... 65

    230 انواع ارتباطات غیر کلامی.................................................................. 65

    231 زبان بدن........................................................................................         65

    232 ژست ها.........................................................................................        65

    233 مصورها..........................................................................................       66

    234 نمایش های عاطفی..............................................................................      67

    235 منظم کننده ها...................................................................................        67

    236 تعدیل گرها.......................................................................................       67

    237 طرز قرار گرفتن، راه رفتن و ایستادن.................................................... 67

    238 چهره و چشم ها...............................................................................        68

    239 کانال های باز و بسته................................................................................ 69

    240 صداهای آوایی (شبه اصوات)...............................................................        70

    241 فضا (مجاورت).................................................................................        71

    242 فاصله ها یا حریم ها...........................................................................        72

    243 فضا و فرهنگ ها...............................................................................       74

    244 تماس (لمس)....................................................................................       74

    245 اکولوژی گروه کوچک.........................................................................       75

    246 زمان...............................................................................................      76

    247 شامه..............................................................................................       78

    248 زیبایی شناسی..................................................................................        80

    249 مشخصات فیزیکی.............................................................................        82

    250 مصنوعات.......................................................................................        83

    251 کارکردهای ارتباط غیرکلامی................................................................         86

    252 عملکرد ارتباطات غیرکلامی.................................................................         87

    253 مهارت های اجتماعی.........................................................................         88

    254 مولفه های مهارت اجتماعی................................................................ 88

    255 نمونه هایی از مهارت های اجتماعی...................................................... 89

    256 تقویت کننده های کلامی.......................................................................        89

    257 تقویت کنندهای غیرکلامی......................................................................      90

    258 روابط انسانی....................................................................................       91

    259 انواع برخوردهای ارتباطی....................................................................       92

    260 ارتباط در سازمانها..............................................................................      94

    261 عوامل ایجاد ارتباط در سازمان...............................................................       94

    262 انواع ارتباطات در یک سازمان..............................................................        95

    263 راهکارهای بهبود ارتباطات در یک سازمان..............................................         96

    264 سبک های ارتباط اداری.......................................................................       98

    265 چارچوب نظری..................................................................................       100

    266 روابط میان فردی در دهکده جهانی.........................................................       100

    267 نظریه نفوذ اجتماعی............................................................................      100

    268 نظریه تقلیل یا کاهش بی ثباتی................................................................       101

    269 نظریه تخطی های مورد انتظار................................................................      101

    270 نظریه فریبکاری میان فردی..................................................................        101

    271 نظریه تعامل گرائی نمادین....................................................................        102

    272 نظریه سلسله مراتب نیازها...................................................................        102

    بخش دوم: رضایت مندی مخاطبان....................................................................      104

    273 رضایتمندی مخاطبان............................................................................      105

    274 کیفیت خدمات.....................................................................................      107

    275 عوامل موثر در رضایت مخاطبان............................................................       108

    276 الگوهای ارائه شده در زمینه اندازه گیری کیفیت خدمات................................        110

    277 الگوی کانو........................................................................................      110

    278 الگوی عملکرد خدمت..........................................................................       111

    279 ویژگی های ده گانه کیفیت خدمات...........................................................        112

    280 مهمترین ویژگی های خدمات.................................................................        112

    281 رضایت مشتری .................................................................................       113

    282 تئوری شکاف های خدمت ....................................................................       114

    283 مدل شکل گیری رضایتمندی مشتری .......................................................       115

    284 رضایت مشتری در بخش خدمات ............................................................       116

    285 نحوه برخورد با مشتری .......................................................................      116

    286 اصول عملیاتی در مواجهه با مشتری ......................................................       117

    287 اهمیت تکریم ارباب رجوع ...................................................................        118

    288 مدیریت کیفیت جامع ............................................................................      119

    بخش سوم: تامین اجتماعی ..........................................................................       121

    289 تاریخچه شکل گیری تامین اجتماعی........................................................        122

    290 روند شکل گیری تامین اجتماعی در ایران ................................................        127

    291 جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی .............................................        133

    292 تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی.................................         133

    293 خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی ...........................................         133

    294 خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ...................................................        133

    295 خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی ....................................................        134

    296 منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی ..................................................        135

    297 سرمایه گذاریهای سازمان تامین اجتماعی ................................................        136

    298 شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی .....................................................        136

    299 بانک رفاه کارگران ............................................................................        137

    2100 شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران ................................................        137

    2101 ساختار نظام های مالی بیمه های اجتماعی .............................................         138

    2102 روش جاری ...................................................................................       138

    2103 روش اندوخته گذاری ........................................................................      139

    2104 نظام چند رکنی ................................................................................       140

    2105 ساختار نظام مالی سازمان تامین اجتماعی .............................................         141

    2106 حقوق و تکالیف کارفرما در مقررات تامین اجتماعی .................................         142

    2107 پیشینه تحقیق ..................................................................................      145

    فصل سوم: روش شناسی تحقیق                                                               

    مقدمه ......................................................................................................     149

    31 روش تحقیق .......................................................................................      149

    32 جامعه آماری و حجم نمونه .....................................................................      151

    33 روش تجزیه و تحلیل داده ها ...................................................................      152

    34 قلمرو مکانی تحقیق ..............................................................................      152

    35 قلمرو زمانی تحقیق ..............................................................................       152

    پایایی و روایی تحقیق ..................................................................................      152

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق                                               

    مقدمه ......................................................................................................     155

    41 تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق ..............................................................        155

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات                                                          

    51 خلاصه یافته ها و نتیجه گیری .................................................................       198

    52 پیشنهادات ..........................................................................................      206

    53 محدودیت و موانع ................................................................................      208

    پیوست ها ................................................................................................      209

    فهرست منابع و ماخذ ..................................................................................      215

    چکیده انگلیسی .........................................................................................      220

     

     

    منبع:

    الف. کتاب

    فرهنگی، علی اکبر. ارتباطات انسانی، تهران، انتشارات رسا، جلد اول، چاپ هفتم، 1382

    محسنیان راد، مهدی. ارتباط شناسی، تهران، انتشارات سروش، چاپ چهارم، 1380

    اکرامی، محمود. اصول ارتباط جمعی، مشهد، انتشارات ایوار، چاپ اول، 1382

    معتمدنژاد، کاظم. وسایل ارتباط جمعی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، جلد اول، چاپ چهارم، 1383

    بنیگر، اتولر. ارتباطات اقناعی، ترجمه علی رستمی، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه های صدا و سیما، چاپ اول، 1376

    چامسکی، نوام. کنترل رسانه ها. ترجمه عبدالرضا شاه محمدی، انتشارات فکرت، چاپ اول، 1381

    کارخانه ای، بهرام. کاربرد علوم رفتاری و ارتباطات در خدمت رضایت و تکریم مشتری، انتشارات دبیزش، چاپ اول، 1381

    محسنیان راد، مهدی. ایران در چهار کهکشان ارتباطی، تهران، انتشارات سروش، جلد سوم، چاپ اول، 1384

    تی. وود، جولیا. ارتباطات میان فردی، ترجمه مهرداد فیروز بخت، انتشارات شهر کتاب و مهتاب، چاپ دوم، 1384

    باستانی، قادر. اصول و تکنیک های برقراری ارتباط موثر با دیگران، انتشارات ققنوس، چاپ اول، 1386

    دادگران، سید محمد. مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه، چاپ ششم، 1383

    فرهنگی، علی اکبر. ارتباطات غیرکلامی، انتشارات دانشگاه آزاد واحد میبد، چاپ اول، 1375

    نیوبی، تونی. ارتباط موثر با مشتری، انتشارات اندیشه آریا، چاپ اول، 1386

    کریتنز رابرت و آنجلوکینیکی. مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر حسین صفر زاده، انتشارات پویش، چاپ دوم، 1386

    برکو، ری ام و دیگران. مدیریت ارتباطات، ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و داود ایزدی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ سوم، 1382

    همیلتون، چریل و کارول پارکر. مهارتهای ارتباطی، ترجمه دکتر جعفر اسحاقی و مازیار مودت، تهران، انتشارات دیدارنو، چاپ اول، 1386

    محمدی، اسماعیل. مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، انتشارات رسا، چاپ ششم، 1387

    رزاقی، افشین. نظریه های ارتباطات اجتماعی، انتشارات آسیم، چاپ دوم، 1385

    کرباسیان، مهدی. تامین اجتماعی و بازنشستگی در ایران، شرکت سهامی انتشار، چاپ دوم، 1384

    عسکریان، مصطفی. روابط انسانی و رفتار سازمانی، انتشارات امیرکبیر، چاپ سوم، 1387

    تیل، جان. موفقیت از طریق ارتباط موثر تجاری، ترجمه جالینوس کرمی، انتشارات مهر جالینوس، چاپ دوم، 1386

    هارجی، اون، کریستین ساندرز و دیوید دیکسون. مهارت های اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروز بخت، انتشارات رشد، چاپ سوم، 1384

    یارمحمدی، لطف اله. ارتباطات از منظر گفتمان شناسی انتقادی، انتشارات هرمس، چاپ اول، 1385

    بولتون، رابرت. روان شناسی روابط انسانی، ترجمه حمیدرضا سهرابی و افسانه حیات روشنایی، انتشارات رشد، چاپ سوم، 1384

    کیا، علی اصغر و رحمان سعیدی. مبانی ارتباط، تبلیغ و اقناع، موسسه انتشاراتی روزنامه ایران، چاپ اول، 1383

    گیل، دیوید و بریجت ادمز. الفبای ارتباطات، ترجمه رامین کریمیان، مهران مهاجر و محمد نبوی، انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، چاپ اول، 1384

    شاه محمدی، عبدالرضا. اقناع و تبلیغ: جامعه شناسی و فنون، انتشارات زرباف، چاپ اول، 1385

    هیل، نیگل. اندازه گیری رضایت مشتری. ترجمه محمدرضا و منیره اسکندری، انتشارات رسا، چاپ اول، 1385

    آر.بل، چیپ. مشتری در جایگاه شریک، ترجمه غلامرضا صالحی معوا، انتشارات رسا، چاپ پنجم، 1385

    شاه محمدی، عبدالرضا. ارتباطات بین الملل، انتشارات زرباف، چاپ اول، 1385

    مایرز، گیل. ای، میشله تی. مایرز. پویایی ارتباطات انسانی، ترجمه حواصابر آملی، انتشارات دانشکده صدا و سیما، چاپ اول، 1383

    لیتل جان، استیفن. نظریه های ارتباطات، ترجمه دکتر سید مرتضی نوربخش و دکتر سید اکبر میرحسینی، انتشارات جنگل، چاپ اول، 1384

    به آبادی، فرشاد. رضایت مشتری یعنی چه؟ انتشارات رسا، چاپ اول، 1386

    پی. ریچموند، ویرجینیا، جیمز سی. مک کروسکی. رفتار غیر کلامی در روابط میان فردی، ترجمه فاطمه سادات موسوی و ژیلا عبداله پور، انتشارات دانژه، چاپ اول، 1387

    بلیکس و هارولدسن. طبقه بندی مفاهیم در ارتباطات، ترجمه مسعود اوحدی، تهران، انتشارات سروش، 1378

    حافظیان، فاطمه. تشکل های کارگری و کارفرمایی در ایران، انتشارات اندیشه برتر، چاپ اول، 1381

    مهدی، طالب. تامین اجتماعی، انتشارات بنیاد فرهنگی رضوی، چاپ دوم، 1370

    گلیهام، بیل. ساخت و تحلیل پرسش نامه، ترجمه مهناز مهرابی زاده و سودابه بساک نژاد، اهواز، انتشارات رسش، چاپ اول، 1384

    صفری شالی، رضا. راهنمای تدوین طرح تحقیق، انتشارات جامعه و فرهنگ، چاپ اول، 1386

    خاکی، غلامرضا. روش تحقیق بارویکردی به پایان نامه نویسی، تهران، انتشارات بازتاب، چاپ سوم، 1386

    مومنی، منصور. تحلیل های آماری با استفاده از SPSS، انتشارات کتاب نو، چاپ اول، 1386

    دادگران، سید محمد. روش های تحقیق در علوم اجتماعی (روش های نظر سنجی)، جزوه درسی نیمسال اول سال 8584

     

    ب: مقالات

    فرهنگی، علی اکبر. اعتبار یا مشروعیت در ارتباطات میان فردی، فصلنامه رسانه، سال پنجم، شماره 3، پائیز 1373

    اسدی، معصومه، حریم شخصی در اجتماع، روزنامه همشهری، شماره 4873، 10 تیر 1388، صفحه 20

    دانسی، مارسل. نشانه ها و درک پیام در ارتباطات انسانی، مترجم گودرزمیرانی، روزنامه جوان، شماره 1699، 20 اسفند 1383، صفحه 8

    حاجی محمدی، معصومه. ارتباطات خوب سکوی پرش روابط بهتر، روزنامه اعتماد، شماره 1970، 18 خرداد 1388، صفحه 8

    نوروزی، داریوش. تکریم ارباب رجوع؛ وقتی فراموش می شود، روزنامه تهران امروز، 3 خرداد 1388، صفحه 4

    شایق، سیروس. توسعه بیمه های اجتماعی در ایران: شرایط فنی، مالی و دلایل سیاسی: 1339 1320، فصلنامه فرهنگی و اجتماعی گفتگو، شماره 44، آذر 1384

    ژامبرلن، روژه. تامین اجتماعی، ترجمه دکتر پرویز علوی، فصلنامه داخلی قوانین و مقررات تامین اجتماعی، سال اول، بهار 1385

    آشنایی با حقوق کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی، هفته نامه بازار کار، شماره 446، 22 اردیبهشت 1388، صفحه 10

    اسدی، معصومه. نگاهی به شیوه های ارتباط غیرکلامی؛ چتری برای نمایش پایگاه اجتماعی، روزنامه اعتماد، سه شنبه 30 تیر 1388، صفحه 10

    جزوه تامین اجتماعی در یک نگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، 1383

    ساروخانی، باقر. پیدایش و تکامل تامین اجتماعی، فصلنامه تامین اجتماعی، سال پنجم، شماره 15، زمستان 1382

    ستاری فر، محمد. زمینه تاریخی تامین اجتماعی، فصلنامه تامین اجتماعی، سال اول، شماره اول، تابستان 1378

    شریف زادگان، محمد حسین. پنجاه سال تامین اجتماعی در ایران، فصلنامه تامین اجتماعی، سال پنجم، شماره 15، زمستان 1382

    وبلاگ دکتر علی اصغر محکی http://drmahaki.com

    وبلاگ دکتر غلامرضا آذری http://azari-gh.blogfa.com

    دو هفته نامه تامین، نیمه اول شهریور 1388 شماره 713، سال پانزدهم

     

    ج. پایان نامه و کارهای پژوهشی

    روشن روان، الهام. میزان رضایتمندی بیماران ایدزی از نحوه برقراری ارتباط انسانی پزشکان عفونی با آنها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    فولادی، علیرضا. بررسی شاخص های مهارت ارتباطات انسانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    اصلانی، نسرین. بررسی ساز و کارهای مهارت های ارتباطات انسانی کارکنان بخش بیمه سازمان تامین اجتماعی استان تهران در رضایت ارباب رجوع، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    اکبرپور، مصطفی. بررسی میزان تاثیر آموزش ارتباط انسانی بر روابط کارکنان بانک تجارت و مشتریان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    قویمی، فاطمه. بررسی ارتباط میان فردی مدیران با دبیران دبیرستانهای آموزش و پرورش منطقه 15 شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    واشقانی فراهانی، مریم. بررسی شاخص های مهارت ارتباطات انسانی (میان فردی) کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    موسوی، مهسا. بررسی میزان رضایتمندی پرسنل از نحوه برقراری ارتباطات انسانی مدیرعامل شرکت ایدم، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز

    نوری، صغرا. بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی شغلی کارکنان زن سازمان تامین اجتماعی در استان های خراسان، پایان نامه کارشناس ارشد جمعیت شناسی، دانشگاه آزاد واحد رودهن

    باب الحوائجی، مجید. بکارگیری تکنیک AHP-GP با رویکرد فازی برای انتخاب مدل کیفیت خدمات در شرکت ایساکو، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران

    علیاری، مسعود. بررسی میزان رضایتمندی بیمه شدگان تامین اجتماعی از نحوه پرداخت تعهدات قانونی در شهرستان زنجان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مدیریت دولتی استان زنجان

    حسین زاده، فهیمه. شناسایی عوامل موثر بر انتظارات کارفرمایان از سازمان تامین اجتماعی، کار پژوهشی، تابستان 1386

    بررسی ساختار کارگاه های مستقر در تهران بزرگ، اداره کل تامین اجتماعی تهران بزرگ، کار پژوهشی، شهریور 1383

    ویژه نامه گزارش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی تهران بزرگ، نشریه داخلی تامین، سال پانزدم، شماره 703، فروردین 1388

    شیوه های اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی از نگاه مراجعین به شعب تامین اجتماعی، کار پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری آهنگ آتیه، تیر 1384

    آشنایی با قوانین و مقررات تامین اجتماعی (ویژه رابطین بیمه ای کارگاه ها)، جزوه آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی

    فیلم آموزشی همایش رویکردهای نوین تعاملات فرهنگی تامین اجتماعی و کارفرمایان، نمایش در مجتمع فرهنگی ورزشی نگین غرب، برای مسئولین درآمد، بازرسی و اجرائیات شعب تامین اجتماعی تهران و قم، دوم و سوم بهمن 1387

    نیم قرن تلاش، در حمایت از نیروهای مولد کشور (به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان تامین اجتماعی)، موسسه فرهنگی، هنری آتیه، 1382

     

    منابع لاتین

     

    1-      Morreale, sherwyn and Brian spitzberg and kerin barge. Human communication, motivation, knowledge & skills, wads worth, 2001

    2-      L. Heath, Robert and Jennings Bryant. Human communication theory and Research Lawrence Erlbaum Assoclates, Publishers, 1992

    3-      http://www.qualitydigest.com, Measuring and Managing Customer Satisfaction

    4-      http://www.steredenning.com, Communications: the interactive view: orality

    5-      http://www.en.wikipedia.org, Customer Satisfaction

    6-      http://www.issa.int

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, رساله در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی میزان رضایتمندی کارفرمایان از ارتباطات انسانی کارکنان شعب تامین اجتماعی استان تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت