فهرست و منابع پایان نامه ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی
فهرست:
چکیده................................................................................................................................................................................ 1
فصل اول: کلیات
1-1-مقدمه........................................................................................................................................................................ 2
1-2-بیان مسأله................................................................................................................................................................ 5
1-3-اهمیت و ضرورت ................................................................................................................................................. 7
1-4-اهداف پژوهش........................................................................................................................................................ 8
1-4-1-هدف کلی .......................................................................................................................................................... 8
1-4-2-اهداف جزئی پژوهش........................................................................................................................................ 8
1-5-فرضیههای پژوهش................................................................................................................................................. 8
1-6-سوالهای پژوهش................................................................................................................................................... 9
1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش ................................................................................................... 9
1-7-1-دیابت.................................................................................................................................................................. 9
1-7-2-امید به زندگی..................................................................................................................................................... 9
1-7-3-شادکامی.............................................................................................................................................................. 9
1-7-4-نظم جویی شناختی هیجان ............................................................................................................................... 10
فصل دوم: ادبیات و مستندات، چارچوبها و مبانی، سابقه و پیشینه تحقیق
2-1-مقدمه........................................................................................................................................................................ 12
2-2-دیابت....................................................................................................................................................................... 12
2-2-1-انواع دیابت......................................................................................................................................................... 12
2-2-2-علائم دیابت....................................................................................................................................................... 15
2-2-3-علل بروز دیابت................................................................................................................................................. 16
2-2-4-دیابت و عوامل روانشناختی............................................................................................................................. 18
2-3-شادکامی .................................................................................................................................................................. 18
2-3-1-تعریف شادکامی................................................................................................................................................. 20
2-3-2-نظریه های مرتبط با شادکامی........................................................................................................................... 22
2-3-2-1-نظریه مقایسه اجتماعی ................................................................................................................................ 22
2-3-2-2-نظریه سطح سازگاری................................................................................................................................... 23
2-3-2-3-نظریه شناختی................................................................................................................................................ 23
2-3-2-4-نظریه عاطفی.................................................................................................................................................. 24
2-3-2-5-نظریه های میان فرهنگی.............................................................................................................................. 24
2-3-3-انواع شادکامی..................................................................................................................................................... 24
2-3-4-دیدگاه ها ی مربوط به شادکامی...................................................................................................................... 25
2-3-5-عوامل مؤثر بر شادکامی.................................................................................................................................... 27
2-3-6-سلامت روانی و شادکامی.................................................................................................................................. 28
2-3-7-ویژگیهای شخصیتی و شادکامی..................................................................................................................... 28
2-3-8-شادکامی و موفقیت............................................................................................................................................ 29
2-3-9-شادی و اهداف................................................................................................................................................... 29
2-3-10-شادکامی و نیازها.............................................................................................................................................. 30
2-3-11-ارزشها و شادکامی............................................................................................................................................ 30
2-3-12-سازگاری و شادکامی........................................................................................................................................ 31
2-4-امید به زندگی.......................................................................................................................................................... 31
2-4-1-امید در زندگی.................................................................................................................................................... 34
2-4-2-خوش بینی، امید و سلامت............................................................................................................................... 35
2-4-3-زندگی دلپذیر و افزایش میزان امید به زندگی................................................................................................. 36
2-4-4-امید به زندگی در زندگی پر خطر..................................................................................................................... 36
2-4-5-امید به زندگی..................................................................................................................................................... 36
2-4-6-امید به زندگی در ایران...................................................................................................................................... 37
2-4-7-ابعاد امید............................................................................................................................................................. 38
2-4-8-مفروضه های امید دربارهی آدمی..................................................................................................................... 40
2-5-نظم جویی شناختی هیجان .................................................................................................................................... 40
2-5-1-ابعاد نظم جویی شناختی هیجان ...................................................................................................................... 41
2-5-2-نظم جویی هیجان............................................................................................................................................. 42
2-5-3-مدل فرایند نظم جویی هیجانی گروس ......................................................................................................... 45
2-5-4-نظم جویی شناختی هیجان و اختلالات اضطرابی ......................................................................................... 46
2-6-پیشینه پژوهش........................................................................................................................................................ 49
2-6-1-پیشینههای مرتبط با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی................................................................. 49
2-6-2-پیشینههای مرتبط با نظم جویی شناختی هیجان............................................................................................. 51
2-6-3-جمع بندی پیشینه پژوهش................................................................................................................................ 52
فصل سوم: روششناسی تحقیق
3-1-مقدمه........................................................................................................................................................................ 55
3-2-روش پژوهش.......................................................................................................................................................... 55
3-3-جامعه آماری............................................................................................................................................................ 55
3-4-روش نمونهگیری و حجم نمونه........................................................................................................................... 55
3-5-روش گردآوری دادهها........................................................................................................................................... 55
3-6-ابزارگردآوری اطلاعات.......................................................................................................................................... 55
3-7-روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها................................................................................................................. 57
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از پژوهش
4-1-مقدمه........................................................................................................................................................................ 59
فصل پنجم: بحث و تفسیر و نتیجهگیری و جمعبندی
5-1-بحث و نتیجهگیری................................................................................................................................................. 65
5-2-نتیجهگیری کلی....................................................................................................................................................... 69
5-3-محدودیتهای پژوهش.......................................................................................................................................... 69
5-4-پیشنهادات................................................................................................................................................................ 69
5-4-1-پیشنهاد کاربردی پژوهش.................................................................................................................................. 70
فهرست منابع .................................................................................................................................................................... 71
ضمایم................................................................................................................................................................................ 77
چکیده انگلیسی
.
منبع:
ابوالقاسمی، عباس؛ نریمانی، محمد. (1384). آزمون های روانشناختی. چاپ اول، اردبیل: انتشارات باغ رضوان.
ارسطو، علی اصغر؛ قاسم زاده، رویا؛ ناصح، هما؛ کمالی، محمد؛ رحیمی فروشانی، عباس.(1391). کیفیت زندگی و برخی عوامل موثر بر آن در سالمندان دیابتی مقیم سرای سالمندان کهریزک تهران. دوماهنامه بیماری های غدد دارای رتبه علمی - پژوهشی (پزشکی) سال چهاردهم، شماره 1 (پیاپی 61)، ص 45- 37.
امیریان، مریم. (1386). بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد، مطالعات تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی، دوره دهم، 1، 106-101 .
امین آبادی، زهرا. (1388). بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری و راهبردهای تنظیم هیجان شناختی با عملکرد تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی.
باقری، حسین؛ ابراهیمی ، حسین؛ نزهت السادت، تقوی؛ حسنی، محمدرضا.(1384). بررسی کیفیت زندگی بیماران دیابتی بر اساس عوارض دیابت در بیماران مراجعه کننده به بیمارستان امام حسین(ع)، شاهرود. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شماره 5، ص 52- 59.
باقیانی مقدم، محمدحسین؛ افخمی اردکانی، محمد؛ مظلومی، سید سعید؛ سعیدی زاده، محمد.(1385). بررسی کیفیت زندگی بیماران دیابتی نوع 2 یزد. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی شهید صدوقی یزد. دوره 14، شماره 4، صفحات 54- 49.
جعفرزاده داشبلاغ، حسن. (1391). بررسی تاثیر درمان فراشناختی در کاهش افسردگی و اضطراب بیماران مبتلا به دیابت. پایان نامهی کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.
حسنی، جعفر. (1389). خصوصیات روا نسنجی پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان. مجله تحقیقات علوم رفتاری. دوره، 9، شماره، 4. ص 83-73.
üحاتملوی سعدآبادی، ناصر. (1388). رابطه بین خودکار آمدی و رضایت از زندگی در نوجوانان مبتلا به دیابت در شهرستان فومن. پایان نامه ی کارشناسی روان شناسی، دانشگاه رشت.
حسینی، سیده مونس. (1385). رابطه امید به زندگی و سرسختی روان شناختی در دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناختی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران.
حسینیان، الهه. (1386). بررسی اثر بخشی معنادرمانی به شیوه گروهی بر افزایش امید به زندگیبیماران سرطانی بیمارستان شفا شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره. دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات.
خوش کنش، آرزو؛ کشاورز، حسین. (1387). رابطه شادکامی و سلامت روان دانشجویان. اندیشه و رفتار، دوره دوم، 7، 52-41 .
دلاور، علی (1385). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. ویرایش دوم؛ تهران: نشر رشد. ص 116-136.
دیده ور، مریم.(1387). بررسی ارتباط آسیب های حافظه، راهبردهای مقابله و سلامت روانی در دو گروه از بیماران مبتلا(به دیابت مزمن غیر مزمن). پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشگاه آزاد اردبیل دانشکده علوم.
ذوقی شیشوان، حمیده(1390). بررسی نقش راهبردهای تنظیم هیجان و تیپ های شخصیتی A,D در پیش بینی آسیب پذیری روانی در بیماران ایسکیمیک قلبی و نارسایی قلبی مزمن. پایان نامه کارشناسی ارشد، روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اردبیل، دانشکده علوم.
روز نهان، دیوین، سلیگمن، مارتین ای. پی.(1382). روان شناسی نابهنجاری آسیب شناسی روانی. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: انتشارات ساوالان.
زارعی، رقیه. (1381). بررسی شیوع اختلالات روانی در بین افراد دیابتی و مقایسه با افراد نرمال. پایان نامه ی دکترای حرفه ای. دانشکده کرمان: دانشکده ی علوم پزشکی.
سادوک، بنیامین؛ سادوک، یرجینیا. (2004). خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری و روانپزشکی کاپلان. ترجمه نصرت الله پور افکاری(1382). تهران: انتشارات شهر آب.
سیلیگمن، پی؛ دیوید، ال. روزنهان. (2003). آسیب شناسی روانی. (ترجمه) یحیی سیدمحمدی. (1385). تهران: ناشرساوالان.
شعاع کاظمی، مهرانگیز؛ جاوید، مهرآور. (1388). بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان. فصلنامه بیماری های پستان ایران، سال دوم، شماره سوم و چهارم، ص 18- 23.
شفیعپور، ویدا.، جعفری، هدایت.، شفیعپور، لیلا. (1388).ارتباط کیفیت زندگی با شادکامی در بیماران دیابتی و تحت همودیالیز، مجله پزشکی کوثر،دوره14، شماره3، 174-169.
ü صادقی، محسن. (1386). ). مقایسه بهداشت عمومی و رضایت از زندگی زندگی در زنان مبتلا به دیابت نوع 1و 2 و افراد عادی. مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره 8، شماره، 2. ص 421- 416.
عابدی، مبینا ؛ جعفری، سارا. (1385). هنجاریابی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای اصفهان. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)،12 ، ص100-95.
عبدی،سلمان؛ باباپور، جلیل؛ فتحی، حیدر. (1389). بررسی رابطه سبک های تنظیم هیجان شناختی و سلامت عمومی دانشجویان. مجله علمی پژوهشی د انشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران. سال 8، شماره 4، ص 258- 264.
علیپور، آرش؛ آگاه هریس، محمد. (1386). اعتبار و روایی فهرست شادکامی و عملکرد ایمنی بدن. مجله روان شناسی ایرانی، سال سوم، 12. ص 298-287 .
عیدی بایگی، مجید؛ داودی، ایران؛ رحمان پور، صغری. (1391). مقایسه سلامت روان و امید به زندگی در بیماران دیابتی نوع 1و 2 و افراد عادی. مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره 10، شماره، 7. ص 654- 659.
غلامی، مریم،. پاشا، غلامرضا،. سودانی، منصور.(1388). اثربخشی آموزش معنا درمانی گروهی برامید به زندگی و سلامت عمومی بیماران دختر تالاسمی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، شماره 42. ص 25- 45.
فرانکل، ویکتور. (1963). انسان در جستجوی معنا. ترجمه نهضت صالحیان و مهین میلانی. (1385). تهران:انتشارات درسا.
قاسم زاده نساجی، سوگند؛ پیوسته¬گر، مهرانگیز؛ .حسینیان، سیمین؛ موتابی، فرشته. (1389). اثربخشی مداخله شناختی - رفتاری بر پاسخ های مقابله ای و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان. مجله علوم رفتاری. دوره 4، شماره، 1. ص 30 -43.
قاسم زاده، عظیم. (1385). بررسی تاثیر مشاوره ی گروهی با رویکرد شناختی-رفتاری بر اضطراب دانش آموزان شهر پارس آباد در سالتحصیلی85-84، پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته ی علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
گروسی فرشی،محمد ؛ مانی، ارش. (1385). بررسی ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی واحساس شاد کامی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز. فصلنامه علمی-پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز ،سال اول، 1 ،185-143 .
گلشن، سید مرتضی. (1390). بررسی کمال گرایی مثبت و منفی با شادکامی در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اردبیل. پایان نامه کارشناسی روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد واحد اردبیل، دانشکده علوم پزشکی.
محرابی، علیرضا. (1391). بررسی اثر بخشی شادکامی بر کیفیت زندگی بیماران دیابتی. سومین همایش ملی مشاوره، دانشگاه علوم تحقیقات واحد نیشابور.، ص 12 – 13.
محمدپور یزدی، احمدرضا. (1384). ویکتورامیل فرانکل بنیان گذار معنا درمانی. تهران: انتشارات دانژه.
مشهدی، علی،. میردروقی، فاطمه،. حسنی، جعفر. (1391). نقش راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان در اختلال های درونی سازی کودکان. مجله روان شناسی بالینی - سال سوم، شماره، 3، پیاپی، 11. ص 29 -39.
منشئی طوسی، غلامرضا. (1376). روان شناسی تندرستی، چاپ اول، انتشارات غزل.
مهرابی زاده، مهناز؛ عیدی بایگی، مجید؛ داودی، ایران. (1391). مقایسه سلامت روان و کیفیت زندگی در بیماران دیابتی نوع 1و 2 و افراد عادی. مجله تحقیقات علوم رفتاری، دوره 10، شماره، 7. ص 654- 659.
نعمتی، حسن. (1389). بررسی رابطه شوخ طبعی، هوش مصنوعی و شادکامی با بهزیستی روان شناختی. پایان نامه ی کارشناسی ارشد آموزش بهداشت، دانشکده تربیت مدرس.
هاریسون. (2005). اصول طب داخلی متابولیسم و غدد و تغذیه. ترجمه ی : هادی حسن زاده و عیسی زاده(1384). جلد دوم، تهران: انتشارات نشر طبیب.
هاشمی زاده، هایده؛ ناظمی، سعید؛ قلوانی، ندا؛ کهنویسی، الهه(1386). پای دیابتی. خلاصه ی مقالات ششمین همایش سراسری پزشکی یزد با محوریت بیماری غدد. انتشارات علمی دانشگاه آزادیزد ص79.
هدایتی امامی، محمد(1382). دیابت قندی نوع2. نشر دانشگاه علوم پزشکی ایران.
یاریاری، فریدون،. مرادی، علیرضا،. یحیی، سلیمان. (1388). رابطه نقش راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان و منبع کنترل با سلامت روانی در بین دانشجویان دانشگاه مازندران. مطالعات روانشناختی، دوره 3، شماره 1. ص40-21.
ﻳﻮﺳﻔﻲ، ﻓﺮﻳﺪه. (1385). بررسی رابطه راهبردهای شناختی تنظیم هیجان با افسردگی و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمایی استعدادهای درخشان. پژوهش در حیطه کودکان استثنایی. سال ششم، شماره4: 892- 871.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S .(2010). Emotion regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical sychology,30,217-237.
Amstadter, A. (2008). Emotion regulation and anxiety disorders. Anxiety Disorders. 22: 211-221.
Argyle , M., & Lu, k. (2001). The psychology of Happiness . London .Ruteledge. Intj card vase preverhabit. 2003: 10 (4): 241-248.
Cheng, H., Furnham, G. (2007). Personality, self –esteem, and demographic predictions of happiness and depression. personality and Individual Difference. 34, 921-942.
Clark, A., Seidler, A., miller, M. (2003). Inverse association between sense of hamor and cirinary hearth disease. Intj card vase preverhabit: 10 (4): 241-248.
Cocil, R., Androeli,th. (2004). Cecilessentials of medicine, metabolic, endocrine disorder,Diabetes mellitus, chpter, 6th Edition,172-176.
ü Diener,E. N. Baan, N. Kraaij, V. Scollon .C .N. Kraaij, V.(2002). evolving concept of subjective well-being :the multifaceted nature of happiness . Adrencs in cell Aging and ceren, 59 (1), 25-52
Dennis, T., Balle, M. (2013). Interactions between emotion regulation strategies with anxiety and affective style in diabetic patients. Motivation and emotive, 33, 201-207.
Diener,E & Scollon .C .N .(2004). the evolving concept of subjective well-being :the multifaceted nature of happiness . Adrencs in cell Aging and ceren to logy , 15. 187- 219
Ealati, A. Abonajmi, M. (2009). study of mental health of urmia university of medical sciences' hospitals staff. (Dissertation) Urmia: Urmia university of medical sciences. BMJ; 328(7442): 731.
Feliu, T. Balle, M. & Sese, A. (2012). Relationships between negative affectivity, emotion regulation, anxiety, and depressive symptoms in adolescents as examined through structural equation modeling. Journal of Anxiety Disorders, 24, 686–693.
Fox, H. C., Axelrod, S. R., Paliwal, P., Sleeper, J., & Sinha, R. (2009). Difficulties in emotion regulation and impulse control during cocaine abstinence. Drug and Alcohol Dependence, 89, 298-301.
Francis, L. Brown, I .B. Lestr, D & Philiph, R. (1998). Happiness as stable extroversion. Personality & Individual differences . 24:167-171.
Garnefski, N. Baan, N. Kraaij, V. (2005). Psychological distress and cognitive emotion regulation strategies among farmers who fell victim to the foot-and-mouth crisis, Personality and Individual Differences; 38 (6): 1317–1327.
Garnefski, N., Baan, S., & Kraaij, V. (2003). "Relationships between cognitive strategies of adolescents and depressive symptomatology across different type of life event". Journal of Youth and Adolescence, 32, 401-408.
Garnefski, N., Koopman, H., Kraaij, V., & ten Cate, R. (2009). Brief report: Cognitive emotion regulation strategies and psychological adjustment in adolescents with a chronic disease. Journal of Adolescence, 32, 449-454.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2001). Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30, 1311- 1327.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2005). Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30, 1311- 1327.
Garnefski, N., van den Kommer, T., Kraaij, V., Teerds, J., Legerstee, J., & Onstein, E. (2002). The relationship between cognitive emotion regulation strategies and emotional problems: Comparison between a clinical and a nonclinical sample. European Journal of Personality, 16, 403-420.
Goleman, D. (1998). Working With Emotional Intelligence. Newyork, Bantam Books.
Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2, 271-299.
Gross, J. J. (2008). The emerging field of emotion regulation: An integrative review. Review of General Psychology, 2, 271-299.
Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psycho-logy, 35 (4), 348-362.
Gross, J. J., & Munoz, R. F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology: Science and Practice, 2, 151-164
Holmes, D.S. (1986). The person and diabetes in psychological content .Diabetes core,9.197-206.
Jens, R. (2006). Effects of spiritual well-being on subsequent happiness well-being, and stress. Journal of Religion and Health;49(1):1-20.
Karin, G. Albreksten, G and & varnstrom, U. (2003). Association between psychosocial factor and happiness among school adolescent, International Journal of nursing practice, 9.166-175.
Karin, G. Albreksten, G., & varnstrom, U. (2003). Association between psychosocial factor and happiness among school adolescent, International Journal of nursing practice, 9.166-175.
Marroquin, B. (2012). Interpersonal emotion regulation as a mechanism of social support in depression. Clinical Psychology Review, 31, 1276- 1290.
Martin, H.J. Topus, K.L. (2005). psychology of Happiness. London .Ruteledge. Intj card vase preverhabit. 21.161-169
Martin, R. Dahlen, ER. (2005). Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger, Personality and Individual Differences; 39: 1249–1260.
Mohr, DC. Pelletier, DA.(2006). Temporal frame work for understanding the effects of stressful life events on inflammation in patients with multiple sclerosis. Brain Behave Immune : 20(1): 27-36.
Nichols, GA. Brown, JB. (2009). Functional status before and after diagnosis of Type 2 diabetes. Diabetes; 21(7): 793-7.
Oshio, T., kobayashi, M. (2010). Encom inequality, perceived happiness, and self rated health: Evidence from natidnwide surveys in Japan. Social & Modicine. 70. 1358. 1366.
Ozturk, H. mutlu, T. (2010). the relationship between attachment style, subjective well-being, happiness and social anxiety among university students. Procedia social and Behavioral sciences. 9.1772-1776.
Philip, M. Clarke, J. Simon, A. Cull, R. Holman, G. (2006). Assissing the impact of visual acuity on quality of life in individuals with type 2 diabetes using the short form -36. Diabetes care, (29), No 7.
Reion .R.M . & Dessy E . L.(2001)on happiness and humor potential :A review of reserch on hedonik and eudaimonic well – being .An nualReviw ofpsychology,52.141-166.
Salovey, P. Mayer, JD. Bedell, BT. Detweiler, JB. (2000). Current directions in emotional intelligence research. Handbook of emotions 2nd ed. New York: Guilford press.
Snider, M. (2006). The discursive proportion of hope: a qualitative analysis of cancer patients speech, qualitative health research 2006; 12(2).
Snyder, C R., Lopez, SJ. (2001). Handbook of Positive Psychology. 3th edition ,US: Oxford University Press: 9-11.
Snyder, CR., Peterson, C. (2000). Handbook of hope: theory, measures & applications.1th edition, San Diego: Academic Press: 25-27.
Thompson, R. A. (1991). "Emotional regulation and emotional development". Educational Psychology Review, 3, 269-307.
Thompson, R. A. (1994). Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59 (1), 25-52.
Warren, J.I. South, S.C. A. (2009). Symptom level examination of the relationship between Cluster B personality disorders and patterns of criminality and violence in women. International Journal of Law and Psychiatry, Volume 32, Issue 1, Pages 10-17.
.