فهرست و منابع پایان نامه بررسی سنجش معنوی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد
فهرست:
مقدمه. 2
بیان مسأله. 3
ضرورت اهمیت تحقیق. 5
اهداف پژوهش: 7
اهداف پژوهش: 7
هدف کلی : 7
اهداف جزئی.. 7
فرضیه های پژوهش: 8
تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش... 8
فصل دوم : 10
پیشینه پژوهش... 10
دینداری.. 11
ضرورت بررسی پدیده دینداری.. 14
تعریف مفاهیم و اصطلاحات.. 15
بررسی نظریههای جامعه شناختی در حوزه دینداری: 16
نظریه دینی دورکیم. 16
نظریه تفهمی وبر. 18
نظریه مارکس درباره دین.. 20
دینداری از نظر واخ. 22
رویکرد کارکردگرایی اسمیت.. 23
رویکرد کارکردگرایی براون. 24
رویکرد کارکردگرایی اودی.. 25
رویکرد کارکردگرایی دیویس... 26
نظریه جامعه شناسی شناخت برگر و لاکمن.. 27
الگوی دینداری لنسکی.. 30
الگوی دینداری گلاک و استارک.. 31
نظریه دگرگونی ارزشی اینگلهارت.. 34
شادکامی.. 35
تعریف شادکامی.. 36
نظریه های مربوط به شادکامی.. 38
شادکامی از دید صاحب نظران. 39
عوامل موثر بر شادکامی.. 44
عوامل موقعیتی.. 44
عوامل فردی.. 45
بررسی مطالعات تجربی قبلی.. 47
پژوهشهای خارجی.. 47
پژوهشهای داخلی.. 48
فصل سوم : 55
روش پژوهش... 55
طرح کلی پژوهش... 56
جامعه آماری.. 56
نمونه آماری.. 56
روش نمونه گیری.. 57
ابزار گردآوری اطلاعات.. 57
پرسشنامه شادکامی آکسفورد 57
پرسشنامه گرایشات دینی: 58
روش تجزیه و تحلیل داده ها 59
فصل چهارم : 60
تجزیه و تحلیل داده ها 60
بخش اول آمار توصیفی.. 61
بخش دوم آمار استنباطی.. 65
فصل پنجم : 68
بحث و نتیجه گیری.. 68
بحث و نتیجه گیری.. 69
محدودیت پژوهشی.. 70
پیشنهادات.. 70
منابع: 71
.
منبع:
اسمیت، فیلیپ دانیل (1383). " درآمدی بر نظریه فرهنگی"، ترجمه، حسن پویان، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی؛ مرکز بینالمللی گفتگوی تمدنها.
- اوپنهایم، ا. ان (1369). طرح پرسشنامه و سنجش نگرشها» ، ترجمه، مرضیه کریمنیا، تهران.
- اینگلهارت، رونالد (1373)، " تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی"، ترجمه، مریم وتر، تهران: نشر کویر.
- آرون، ریمون (1386). مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی ، ترجمه، محسن ثلاثی ، تهران: علمی و فرهنگی.
- برگر، پیتر (1381). (مترجم. محمد ساوجی). تهران: نشر نی.
- برگر، پیتر و لاکمن، تامس. (1375). (مترجم. فریبرز محمدی). تهران: علمی و فرهنگی.
- تنهایی، حسین ابوالحسن. (1390).جامعه شناسی دینی در شرق باستان. چاپ دوم. تهران: بهمن برنا.
- توسلی، غلامعباس و مرشدی، ابوالفضل. (1385). بررسی سطح دینداری و گرایش های دینی دانشجویان امیر کبیر. نامه جامعه شناسی ایران. دوره هفتم. شماره 4. زمستان.
- جعفریان، رسول. (1371). نزاع سنّت و تجدّد. قم: رئوف.
- جلایی مقدم، مسعود. (1379). درآمدی بر جامعه شناسی دین. تهران: مرکز.
- خالقیفر، مجید (1381). بررسی ارزشهای مادی/ فرامادی دانشجویان دانشگاههای تهران، عوامل موثر بر آن و روابط آن با برخی از نشانگان فرهنگی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
- دورکیم، امیل. (1381). تقسیم کار اجتماعی. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مرکز.
- دورکیم، امیل. (1383). صور بنیانی حیانت دینی. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مرکز.
- رابرتسون، رونالد (1385). «جهانیشدن، نظریههای اجتماعی و فرهنگ جهانی»، ترجمه، کمال پولادی، تهران: نشر ثالث.
- سراج زاده، حسن. (1384). (چالش های دین و مدرنیته). تهران: طرح نو.
- شجاعی زند، علیرضا. (1384). مدلی برای سنجش دینداری. نامه جامعه شناسی ایران. دوره ششم. شماره اول. بهار.
- کوئن، بروس (1381). «مبانی جامعهشناسی»، ترجمه غلامعباس توسلی و رضا فاضل، تهران: سمت.
- گنجی، محمد. (1383). تبیین وضعیت دینداری دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
- گیدنز، آنتونی (1378). "راه سوم و بازسازی سوسیال دموکراسی"، ترجمه، منوچهر محسنی، تهران: نشر تیرازه.
- مهدی زاده، سید محمد. (1385). رهیافتی انتقادی به فرهنگ و جامعه نو. رسانه. شماره 1.
- میرسندسی، محمد. (1383). بررسی میزان و انواع دینداری دانشجویان. پایان نامه دکتری جامعه شناسی. دانشگاه تربیت مدرس تهران.
- نیک پی، امیر. (1380). نگاهی به برخی تحولات دینی در ایران معاصر. نامه انجمن جامعه شناسی. شماره سوم.
وبر، ماکس (1385). دین، قدرت، جامعه، ترجمۀ احمد تدین، تهران، هرمس.
- واخ، یواخیم (1387). جامعه شناسی دین ، ترجمه، جمشید آزادگان، تهران:سمت.
- ویلم، ژان پل. (1377). جامعه شناسی ادیان. (مترجم. عبدالرحیم گواهی). تهران: علم.
- همیلتون، ملکم. (1377). جامعه شناسی دین. (مترجم. محثن ثلاثی). تهران: تبیان.
- یوسفی نریمان (1383). «شکاف بین نسaلها، بررسی نظری و تجربی»، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
امیدیان، مرتضی.(1388).بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد.مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی.دوره دهم.شماره یک.1388.
امیری مجد، مجتبی و زری مقدم،فاطمه.(1388).رابطه شادکامی و رضایت زناشویی دربین زنان شاغل فرهنگی و خانه دار شهر اراک.فصلنامه علوم رفتاری.www.SID.com
ایزنگ، م .بیتا . همیشه شاد باشید.ترجمه ز. چلونگر (1378). تهران :انتشارات نسل نواندیش باقرزاده، علی. (1390). حرکت آموزش و پرورش در خلاف مسیر برنامه پنجم، سامانه خبری- تحلیلی ایرانسار، شنبه ، ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ، قابل دسترس در وب سایت:
بیابانگرد، اسماعیل. (1384). روانشناسی نوجوان. : تهران :انتشارات فرهنگ اسلامی.
دانش، عصمت.(1389).مقایسه سطح شادکامی و سلامت جسمی و روحی دانشجویان دختر وپسر متاهل و مجرد دانشگاه. فصلنامه روانشناسی کاربردی.سال4.شماره4(16). 71-56.
- رهنما، علی اکبر . عبدالملکی، جمال. (1388). بررسی رابطه هوش هیجانی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه شاهد. اندیشه های نوین تربیتی. 78-55.
Adams Gault,G.A.(2005). Identity Style, Acculturation Strategies of
Formally Educated Foreign- born African Women in the United States.
PHD Dissertation, Virginia Polytechnic Institute,2005.
Alloway,T.P.,(2009).Working Memory, But not IQ,Predicts Subsequent
Updating Processes in Reading Comprehension.Memory and
Cognition,29,344-354.
Andrews,F.,&Mckannell,A.(1980).Measure of self –reported well-
being: Their affective , cognitive and other Components .Social
Indicators Research,8,125-155.
Arnett,J.J.(2000).Emerging adulthood: A theory of development from the
late teens through twenties. American Psychologist,55 ,469-480.
Bandura,Albert.(2001). Guide for constructing self- efficacy
Scales .Stanford ,CA.USA: Stanford university.
Bardo,A.R. (2010). The Comparability of Happiness and Life
Satisfaction: A life course approach. M.A Thesis .Miami
University.Oxford.Ohio.2010.
- Beamont,S.M.,Pratt,M.(2011).Identity Processing Styles and Psychological Balance During Early and Middle Adulthood: The Role of Identity in Intimacy and Generativity . Springer
Science+ Business Media .www.springerlink.com.
Berzonsky,M.,Kuk,L.S.(2000).Identity Status, Identity Processing Style
and the Transition to University. Journal of Adolescent Research . Jan
2000. Vol 15.No.1 81-98.
Berzonsky,M.D.& Kulk.L.S.(2005). Identity style, psychological
maturity and academic performance .personality individual
differences ,39, 235-247.
Berzonsky,M.D.&Sullivan,C.(1992).Social- cognitive aspects of
identity style: Need for cognition , experiential openness and
introspection .Journal of adolescent research,28,425-435.
Berzonsky,M.D.& Kinney,A.(1995).Identity style and need for
cognitive closure .Paper presented at the biennial meetings of the
society for research on identity formations, Dog Island ,FL.
Berzonsky,M.D.& Neimeyer,G.J.(1994). Ego identity status and
identity processing orientation: The moderating role of
commitment. Journal of research in personality,7,140-155.
Blair,C.,Rezza,R.P.(2008).Relating Effortful Control, Executive Function
and Self- belief Understanding to Emerging Math in Kindergarten.
Child Development, 78,647-663
Bliuc, A.M.,Ellis,R.,Goodyear,P.,& Hendres,D.M.(2011). Understanding
Student Learning in Context: relationship between university students'
social identity, approaches to learning and academic performance
.European Journal of Psychology of Education. Vol 26.No3(2011),417-
433.
- Bong, M.,& Skalvik,E.M. (2003). Academic Self- concept and Self-
efficacy: How different are they really? Educational Psychology
Review. Vol 15.No1(2003),1-40.
-Boyed,V.S.,Hunt,P.F.,Kandell,J.J.,Lucas,M.S.(2003).Relationship
Between Identity Processing Style and Success in Undergraduate
Students. Journal of Collage Student Development,44,155-167.
Bradburn, N.M.:( 1969), The Structure of Psychological Well-being
.(Aldine,Chicago).
Bronfenbrenner, U. (2006). The bio ecological model of Human
development. In Lerner (Ed.), Handbookof child psychology: Vol. 1.
Theoretical models of human development (6th ed., pp. 793–828).New
York: Wiley.
Clifton,R.,Perry,R.,& Roberts,L.(2008).Gender,Psychology Dispositions
and the Academic Achievement of Collage Students.Research in
Higher Education.vol49.No8(2008),684-703.
Cox,Keith.(2012).Happiness and Unhappiness in the Developing World:
life satisfaction among urban,rural residants in Nicaragua.Journal of
Happiness Studies.Vol 13.No1(2012),128-130.
Demir,M.,Ozen,A.,Dogan,A.,& Bilyk,N.(2011).I Matter to My Friend,
Therefore I'm Happy: freiendship,mattering and happiness. Journal of
Happiness Studies.vol12. No6.(2011), 983-1005.
Diseth,Ă.(2010).Self-efficacy, Goal Orientation and Learning Strategies
as Mediators Between Preceding and Subsequent Academic
Achievement.www.sciencedirect.com
Diener,E.(2005). Frequently asked questions about subjective well-
being .A primer for reports and new comers.
http://www.psych.uinc.ediener/faq.html
Duarte, A.,Garcia,C.,Giannarakis,G.,& Limao,S.(2010).New Approaches
in Transportation Planning: happiness and transport economics.
Springerlink.com
.