فهرست و منابع پایان نامه بررسی عوامل مرتبط با میزان موفقیت بنگاه های کوچک درشهرستان اردبیل
فهرست:
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 ) مقدمه .......................................................................................................................................2
1-2 ) بیان مسأله تحقیق .............................................................................................................. 3
1-3 ) اهمیت وضرورت تحقیق .................................................................................................... 6
1-4 ) چارچوب نظری تحقیق ...................................................................................................... 6
1-5 ) اهداف تحقیق ........................................................................................................................ 7
1-5-1 ) هدف اصلی این تحقیق ............................................................................................... 7
1-5-2 ) هدف کاربردی تحقیق ................................................................................................. 7
1-6 ) پرسش های تحقیق ............................................................................................................ 8
1-7 ) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ............................................................. 8
1-7-1 ) تعریف موفقیت و موفقیت تجاری بنگاه .................................................................. 8
1-7-2 ) مهارت های کارآفرینی ................................................................................................. 9
1-7-3 ) تحصیلات ...................................................................................................................... 10
1-7-4 ) اندازه بنگاه .................................................................................................................... 10
1-7-5 )وابستگی به منبع سرمایه ........................................................................................... 10
1-7-6 ) شرایط بازار .................................................................................................................... 10
1-7-7 ) تکنولوژی ....................................................................................................................... 11
1-8 ) فرضیه های تحقیق .......................................................................................................... 12
1-9 ) قلمرو تحقیق ..................................................................................................................... 12
1-9-1 ) قلمرو موضوعی ............................................................................................................ 12
1-9-2 ) قلمرو مکانی ................................................................................................................. 12
1-9-3 ) قلمرو زمانی .................................................................................................................. 12
1-10 ) محدودیت های تحقیق ................................................................................................ 13
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
2-1 ) مقدمه .................................................................................................................................. 15
2-1-1 ) نظریه اقتصادهای حاشیه ای پن روز ................................................................... 16
2-1-2 ) نظریه میل به تمرکززدایی درصنایع بزرگ .......................................................... 17
2-1-3 ) نظریه اکس و آدرش .................................................................................................. 18
2-2 ) تعریف صنایع کوچک و متوسط ..................................................................................... 19
2-3 ) ویژگی های صنایع کوچک و متوسط ........................................................................... 21
2-3-1 ) نوع مالکیت و مدیریت ................................................................................................. 21
2-3-2 ) اشتغال زایی ................................................................................................................... 21
2-3-3 ) ارزش افزوده ................................................................................................................... 22
2-3-4 ) کار آفرینی ...................................................................................................................... 24
2-3-5 ) نو آوری و تغییر فناوری ............................................................................................ 25
2-3-6 ) پویایی صنعت ................................................................................................................. 26
2-4 ) تعریف صنایع کوچک در ایران ....................................................................................... 26
2-5 ) وضعیت آماری بنگاه های کوچک در ایران و اردبیل................................................ 27
2-6 ) موفقیت تجاری و موفقیت بنگاه های کوچک ............................................................. 29
2-7 ) آشنایی با مفهوم کارآفرینی ............................................................................................ 31
2-7-1 ) تعریف کارآفرینی ........................................................................................................ 31
2-7-2 ) سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی .................................................................................. 32
2-7-3 ) انواع کارآفرینی ............................................................................................................. 35
2-7-4 ) مهارتهای کارآفرینی .................................................................................................... 36
2-8 ) اندازه بنگاه .......................................................................................................................... 37
2-9 ) منابع تامین مالی کارآفرینان .......................................................................................... 38
2-9-1 ) منابع خصوصی تامین مالی ....................................................................................... 38
2-9-1-1 ) منابع شخصی (پس اندازهای شخصی ) ........................................................... 39
2-9-1-2 ) دوستان و بستگان .................................................................................................. 39
2-9-2 ) منابع تامین مالی از طریق بدهی (استقراض) .................................................... 39
2-9-2-1 ) بانکهای تجاری .................................................................................................... 40
2-9-2-2 ) اعتبار تجاری ........................................................................................................... 41
2-9-2-3 ) عرضهکنندگان تجهیزات ..................................................................................... 41
2-9-2-4 ) شرکتهای بیمه .................................................................................................... 42
2-9-2-5 ) کمکهای دولتی ..................................................................................................... 42
2-9-3 ) منابع تامین مالی از طریق سرمایه (حقوق صاحبان سهام) ............................ 43
2-9-3-1 ) فرشتگان کسبوکار ................................................................................................ 44
2-9-3-2 ) شرکاء ....................................................................................................................... 44
2-9-3-3 ) شرکتهای سهامی بزرگ ..................................................................................... 44
2-9-3-4 ) شرکتهای سرمایهگذاری مخاطرهپذیر ............................................................. 45
2-9-3-5 ) عرضه عمومی سهام (عمومی شدن) ................................................................. 45
2-9-4 ) منابع داخلی تامین مالی ............................................................................................. 45
2-9-4-1 ) عاملیت حسابهای دریافتنی .................................................................................. 46
2-9-4-2 ) اجاره به شرط تملیک یا اجاره (لیزینگ ) ....................................................... 46
2-9-4-3 ) کارتهای اعتباری ..................................................................................................... 46
2-9-4-4 ) سود انباشته ............................................................................................................. 47
2-10 ) شرایط بازار ...................................................................................................................... 47
2-10-1 ) ابعاد تحلیل بازار ........................................................................................................ 48
2-10-1-1 ) اندازه واقعی و بالقوه بازار .................................................................................. 48
2-10-1-2 ) رشد بازار ................................................................................................................ 49
2-10-1-2-1 ) پیش بینی رشد ............................................................................................. 49
2-10-1-3 ) تحلیل سودآوری بازار ........................................................................................ 51
2-10-1-3-1 ) رقبای موجود .................................................................................................. 53
2-10-1-3-2 ) رقبای بالقوه ...................................................................................................... 54
2-10-1-3-3 ) محصولات جایگزین ....................................................................................... 54
2-10-1-3-4 ) قدرت چانه زنی مشتریان ............................................................................. 55
2-10-1-3-5 ) قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ................................................................ 55
2-11 ) تعریف تکنولوژی ............................................................................................................. 55
2-11-1 ) تکنولوژی و کسب و کار ........................................................................................... 56
2-11-2 ) طبقه بندی تکنولوژی .............................................................................................. 57
2-11-3 ) تکنولوژی و مشکلات مربوط به آن در بنگاه های کوچک .............................. 60
2-12 ) پیشینه تحقیق ............................................................................................................... 63
فصل سوم : روش تحقیق
31) مقدمه ................................................................................................................................... 68
32) روش تحقیق ....................................................................................................................... 69
33 ) جامعه آماری تحقیق ..................................................................................................... 70
3 4 ) نمونه و روشهای نمونه گیری تحقیق .......................................................................... 70
35 ) روشها و ابزار گردآوری اطلاعات .................................................................................... 72
36 ) روایی و پایایی ..................................................................................................................... 73
37 ) روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات ..................................................................... 74
.
منبع:
منابع غیر فارسی
1. Dumb, Marian and Edgcomb , Elaine , 2005 , " Bridges to Success: Promising Strategic For Microenterprise Business Growth in the United States "
2 . indarti , nurul , 2004 , " FACTORS AFECTING BUSINESS SUCCESS AMONG SMEs : EMPIRICAL EVIDENCES FROM INDONESIA " . . 3 . industry Canada research program , 2000 , " SMEs EXPORTS AND JOB CREATION : A FIRM – LEVEL ANALYSIS "
4 . Radiah , Abdul Kader , Mohammad,Mohd Rosli Bin and Ibrahim, Ab. Azid Hj.2005, " SUCCESS FACTORS FOR SMALL RURAL ENTREPRENEURS UNDER THE ONE-DISTRICT-ONE-INDUSTRY PROGRAMME IN MALAYSIA "
5. Rogoff, E. G., M. S. Lee, and D. c. Suh." Who Done It ? Attributions by Entrepreneurs and Experts of the Factors that Cause and Impede Small Business Success ". Journal of Small Business Management, 2004 , 42(4), 364-376.
6. Sarder,J.H.,D.Ghosh, and p. Rosa." The Importance of Support Services to Small Enterprises in Bangladesh ". Journal of Small Business Management, 1997, 35(2), 26-36
7. Temtime & pansiri," Small Business Critical Success/Failure Factors In Developing Economies : Some Evidences From Botswana ", American Journal of Applied Sciences, 2004, 18-25.
8. Walker , Elizabeth and Brown, Alan, 2004 ," what Success factors are important to small business owners? " international small business Journal , vol22,578-579.
9. Wijewardena, H. and Tibbits, G.E. 1999. "Factors contributing to the growth of small manufacturing firms : Data from Australia ". Journal of Small Business Management, Vol.37, No.2,p.88-95.
10. Wijewardena, Hema and De Zoysa , Anura , 2001." A Factor Analytic Study of the Determinants of Success in Manufacturing SMEs ".
11. www. American Heritage Dictionary. Com.
12. www.atticles.ir
13. www.Businessdictionary.com
14 . www.creativity.ir
15. www.wordNet Dictionary.co
16. Yusuf, A. 1995." Critical Success Factors for Small Business : Perceptions of South Pacific Entrepreneurs " . Journal of Small Business Management, Vol 33(2), 68-73.
منابع فارسی
آ.آکر، دیوید ،1384، «مدیریت استراتژیک بازار» ، ترجمۀ حسین صفرزاده و دیگران ، نشر پیام پویا
احمد پورداریانی ، محمود ، 1379،«کارآفرینی: تعاریف ، نظریات ، الگوها » انتشارات پردیس.
آذر ، عادل – مومنی منصور ، 1380،« آمار و کاربرد آن در مدیریت »، انتشارات سمت .
استونر، جیمز و دیگران ، 1379 ، « مدیریت : مقدمه ای بر مدیریت در قرن بیست و یکم »، ترجمۀ علی پارسیان و سید محمد اعرابی . انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی .
صمد آقایی جلیل ، 1377، «از کارآفرینی تا جان آفرینی » مجلۀ تدبیر ، شمارۀ 87.
اکس ، زولتان جی – بوکارلسون – توریک ، روی ، 1381 ، « نقش صنایع کوچک در اقتصاد مدرن » ، ترجمۀ جهانگیر مجیدی ، نشر رسا .
حافظ نیا ، محمدرضا ، 1383، « مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی » ، انتشارات سمت .
خاکی ، غلام رضا ، « روش تحقیق در مدیریت » انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی .
خشایی پور ، حمید ، 1383، « بررسی ویژگی های مناسب زعفران و رابطۀ آن با رضایت مشتریان این کالا » ، پایان نامۀ کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت .
خلیل ، طارق ، 1384 ، « مدیریت تکنولوژی رمز موفقیت در تجارت و خلق ثروت » ترجمۀ محمد اعرابی و داود ایزدی ، دفتر پژوهش های فرهنگی .
روئین تن ، پونه ، 1385 ، « ارائه راهکارهایی برای تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط . نشریۀ صنعت ساز ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، شمارۀ 104- 103.
سکاران ، اوما ، 1381 ، « روش های تحقیق در مدیریت » ، ترجمۀ محمد صائبی و محمود شیرازی ، مؤسسۀ عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
شعبانی ، حسن ،1377، « روش ها و فنون تدریس » ، انتشارات سمت .
قاسمی غنچه نازی ، آناهیتا ، 1385 ، « پایداری صنایع کوچک و متوسط در ورود شبه تجارت جهانی » ، نشریۀ صنعت ساز ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، شمارۀ 108-107.
مولایی ، محمد ، 1385 ، « بررسی نقش صنایع کوچک در توسعۀ صنعتی و اقتصادی ایران » ، نشریۀ صنعت ساز ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، شمارۀ 108-107.
ناطق ، محمد ، 1385 ، « نقش خوشه سازی در افزایش رقابت پذیری بنگاه های کوچک و متوسط با محوریت توسعۀ بازاریابی » مؤسسۀ مطالعات و پژوهش های بازرگانی .
نتایج آمار گیری از کارگاه های صنعتی 10 تا 49 نفر کارکن ، مرکز آمار ایران ، 1382.
واکر ، اورویل سی ، و دیگران ، 1383 ، « استراتژی بازاریابی با رویکرد تصمیم محور » ترجمۀ محمد اعرابی و داود ایزدی ، دفتر پژوهش های فرهنگی .
هیگینز ، جیفر ، ام ، 1381، « کارآفرینی : 101 تکنیک حل خلاق مسأله » ترجمۀ محمود احمد پور داریانی ، انتشارات امیر کبیر .
.