فهرست و منابع پایان نامه ارائه روشی نیمه خودکار جهت محقق سازی مدل سرویس در گام مدل سازی سرویس گرا
فهرست:
فصل اول – کلیات تحقیق ......................................................................................................... 12 1-1 مقدمه ......................................................................................................................13
1-2 طرح مسئله ................................................................................................................14
1-3 اهداف تحقیق ..............................................................................................................15
1-4 محدوده تحقیق ............................................................................................................ 16
1-5 مراحل انجام تحقیق .......................................................................................................17
1-6 ساختار پایان نامه ..........................................................................................................20
فصل دوم- مفاهیم پایه و روش های مرتبط .................................................................................... 21 2-1 مقدمه ......................................................................................................................22
2-2 تعریف سرویس ............................................................................................................22
2-3 معماری سرویس گرا.......................................................................................................22
2-3- 1 لایه های معماری سرویس گرا.. ......................................................................................23
2-3- 2 معماری سرویس گرا از دیدگاه IBM ................................................................................25
2-3- 3 چرخه حیات معماری سرویس گرا .................................................................................25
2-4 مراحل مدل سازی سرویس ................................................................................................27
2-5 چارچوب SOMA...........................................................................................................27
2-6 اهمیت محقق سازی سرویس ها ...........................................................................................31
2-7 معماری مدل رانه ...........................................................................................................32
2-8 بررسی روش های مرتبط در مورد محقق سازی سرویس. ................................................................33
2-8- 1 سنجه ها...............................................................................................................33
2-8- 2 ارزیابی روش های مرتبط ...........................................................................................35
2-8- 3 تحلیل روش های بررسی شده .....................................................................................37
2-8- 4 بررسی سایر روشهای مرتبط ........................................................................................38
2-9 تعاریف سازمانی مورد استفاده در روش پیشنهادی ......................................................................39
2-5 جمع بندی مطالب فصل ...................................................................................................42
فصل سوم: اولویت بندی گزینههای محقق سازی ........................................................................... 43
3-1 مقدمه ......................................................................................................................44
نه
3-2 تعاریف و روش های موجود در تحلیل تصمیم ...........................................................................44
3-3 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) .....................................................................................45
3-3- 1 فرآیند گروهی AHP ................................................................................................47
3-4 ارائه پیشنهاد به کار گیری AHP در تصمیم گیری های سازمان .........................................................48
3-5 جمع بندی مطالب فصل ...................................................................................................53
فصل چهارم-ارائه روش نیمه خودکار محقق سازی سرویس ها(SASRM) .............................................. 55 4-1 مقدمه ...................................................................................................................... 56
4-2 روش نیمه خودکار محقق سازی سرویس ها .............................................................................. 56
4-2- 1 ماتریس CRUD ......................................................................................................58
4-2- 2 مدل مشخصه سرویس ..............................................................................................58
4-2- 3 گام اول: شناسایی مؤلفه های سرویس .............................................................................59
4-2- 4 گام دوم: طراحی مؤلفه های سرویس به کمک نمودار کلاس .................................................... 63
4-3 نتیجه گیری................................................................................................................70
فصل پنجم: ارزیابی روش پیشنهادی ........................................................................................... 71 5-1 مقدمه ......................................................................................................................72
5-2 مطالعه موردی اول: سیستم بانکی ........................................................................................72
5-3 مطالعه موردی دوم: سیستم فروش شرکت به پخش ....................................................................85
5-4 مطالعه موردی سوم: سیستم کتابخانه....................................................................................94
5-5 نتیجه گیری.............................................................................................................. 101
فصل ششم – خلاصه و نتیجه گیری ........................................................................................... 102 6- 1 مقدمه ....................................................................................................................... 103
6- 2 تحلیل و مقایسه ......................................................................................................... 103
6- 2 مقایسه نتایج بدست آمده با اهداف ..................................................................................... 106
6- 3 محدودیتها .................................................................................................................. 107
6- 4 کارهای آینده ............................................................................................................ 107
6- 5 نتیجه گیری.............................................................................................................. 108
منبع:
١. گروه پژوهشی خودکارسازی مهندسی نرمافزار ،گزارش طرح پژوهشی پروژه "ارائه چارچوبی مدل رانه جهت تبدیل خودکار مدل کاری سازمانی به مدل سرویسهای سازمانی" مجری طرح: دکتر فریدون شمس ،مدیر پروژه: پویان جمشیدی، پژوهشگران: صدیقه خوشنویس، علی نیک روش، رضا تیمورزادگان، علیرضا خشکبارفروشها ،کمک پژوهشگران: حسام خضرایی، سهیل جمشیدی
.2 B. Portier, “SOA terminology Overview, Part 3: Analysis and design,” 2007.
https://www.ibm.com/developerworks/webservices/library/ws-soa-term3/
.3 A. Arsanjani, S. Ghosh, A. Allam, T. Abdollah, S. Gariapathy, and K. Holley, “SOMA: a method for developing service-oriented solutions,” IBM Syst. J., vol. 47, no. 3, 2008, pp. 377-396.
.4 S.N. Zimmermann O, Waller G, Pestel M., “Analysis and Design Techniques for ServiceOriented Development and Integration,” IBM Deutschland , 2005, pp. 606-611.
.5 j. Amsden, “Modeling SOA: Part3. Service Realization ” October 2007; http://www.ibm.com/developerworks/rational/library/07/1016_amsden./
.6 D.J.N. Artus, “SOA realization: Service design principles,” 2006; http://www.ibm.com/developerworks/webservices/library/ws-soa-design./
.7 U. Wahli, L. Ackerman, G. Hodgkinson, and L. Olson, “Buliding SOA Solutions Using the
Rational SDP,” IBM Redbook, 2007
8. Zhang, L.J., Zhou, N., Chee, Y.M., Jalaldeen, A., Ponnalagu, K., Sindhgatta, R.R., Arsanjani,
A., and Bernardini, F.: ‘SOMA-ME: A platform for the model-driven design of SOA solutions’, IBM Systems Journal, 2008, volum. 47, no. 3, pp. 397-413
.9 T. Erl, Service-Oriented Architecture: Concepts, Technology, and Design, Prentice Hall PTR , 2005
10. N.a.L. Bieberstein, Robert G. and Jones, Keith and Mitra, Tilak, Executing SOA: A Practical Guide for the Service-Oriented Architect, IBM Press, 2008.
.11 Jamshidi, P., Khoshnevis, S., Teimourzadegan, R., Nikravesh, A., Khoshkbarforoushha, A., and Shams, F.: ‘ASSM: Toward an automated method for service specification’ Services Computing Conference IEEE Asia-Pacific, 2009, pp. 451-456
.21 A.G.a.W. Kleppe, W. West, J. Warmer. MDA Explained: The Model Driven Architecture: Practice and Promise, Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., 2003.
.31 A.Erradi, A. Sriram, and K. Naveen, “SOAF: An Architectural Framework for Service Definition and Realization,” IEEE Computer Society, 2006, pp 151-158.
.41 Kim.Y, and Yun.H, “An Approach to Modeling Service-Oriented Development Process,”., IEEE Computer Society, 2006, pp 273-276.
.51 W.D. Yu, and C.H. Ong, “A SOA Based Software Engineering Design Approach in Service Engineering,” e-Business Engineering, 2009. ICEBE '09. IEEE International Conference on, pp. 409416.
.61 M.P.Papazoglou, W.J.Houvel, “Service Oriented design and development methodology,” Int. J. Web Eng. Technol., vol. 2, no. 4, 2006, pp. 412-442.
.71 A. Dan, R. Johnson, and A. Arsanjani, “Information as a Service: Modeling and Realization,” Systems Development in SOA Environments, 2007. SDSOA '07: ICSE Workshops 2007. International Workshop on, pp. 20-26.
18. R. Sindhgatta, and K. Ponnalagu, “Locating Components Realizing Services in Existing Systems,” Services Computing, 2008. SCC '08. IEEE International Conference on, pp. 127-134.
.91 S. Overhage, C. Szyperski, R. Reussner, J. Stafford, O. Zimmermann, T. Gschwind, J .Küster, F. Leymann, and N. Schuster, “Reusable Architectural Decision Models for Enterprise Application
Development,” Software Architectures, Components, and Applications, Lecture Notes in Computer Science 4880, Springer Berlin / Heidelberg, 2007, pp. 15-32
.02 L.J. Zhang and J. Zhang “Design of Service Component Layer in SOA Reference Architecture,” IEEE Computer Society, 2009, pp .474-479
.12 V. De Castro, E. Marcos , and J.M Vara, “Applying CIM-to-PIM model transformations for the service-oriented development of information systems,” Inf. Softw. Technol., vol. 53, no. 1, pp. 87-105.
.22 M. Ibrahim, and R. Ahmad “Class Diagram Extraction from Textual Requirements Using Natural Language Processing (NLP) Techniques” Computer Research and Development, 2010 Second International Conference on, pp. 200-204.
.32 H. Krishnan, and P. Samuel, “Relative Extraction Methodology for class diagram generation using dependency graph,” Communication Control and Computing Technologies (ICCCCT), 2010 IEEE International Conference on, pp. 815-820.
.42 I.-Y. Song, Yano, K., Trujillo, J ,.and Lujan-Mora, S., “A Taxonomic Class Modeling Methodology,” Information Modeling Methods and Methodologies, 2004, pp. 216-240.
25. J.K. Strosnider, P. Nandi, S. Kumaran, S. Ghosh, and A. Arsanjani, “Model-driven synthesis of SOA solutions,” IBM Syst. J., vol. 47, no. 3, 2008, pp. 415-432.
.62 X.F.Xu , Z.J. Wang, and D.C. Zhan, “A Survey of Business Component Identification Methods and Related Techniques,,” International Journal of Information Technology, vol. 2, no. 4, 2006, pp. 513-613.
.72 E. Triantaphyllou, Kovalerchuck, B., Mann, L., Knapp, G.M., “Determining the most important criteria in maintenance decision making", Journal of Quality in Maintenance
Engineering,” Journal of Quality in Maintenance Engineering,, vol. 3, no. 1, 1997, pp. 16-28.
.82 T.L. Saaty, The Analytical Hierarchy Process, McGrow-Hill, 1980.
29. مهسا رضوی داودی، ارائه چارچوبی نوین جهت تحلیل ویژگی های کیفی معماری سازمانی. رساله دکتری، دانشگاه آزاد
اسلامی، واحد علوم تحقیقات، 1389
30. E.F.a.K. Peniwati, “Aggregating individual judgments and priorities with the Analytic hierarchy process ”European Journal of Operational Research, vol. 108, no. 1, 1998, pp. 165-169.
31. P.J. S. Khoshnevis, A. Nikravesh, A. Khoshkbarforoushha, R.Teimourzadegan, F.Shams, “ASMEM: A Method for Automating ModelEvolution of Service-Oriented Systems,” Book ASMEM: A Method for Automating ModelEvolution of Service-Oriented Systems, Series ASMEM: A Method for Automating ModelEvolution of Service-Oriented Systems, ed., Editor ed.^eds., 2009, pp. 25-40.
32. R.S. Pressman, Software Engineering: A Practitioner’s Approach, McGraw Hill, New York, 1997.