فهرست و منابع پایان نامه انتخاب سرویس در معماری سرویس گرا بر مبنای ویژگی های کیفی
فهرست:
١ فصل اول –طرح مسأله .................................................................................................................................................................١
١-١ مقدمه ...........................................................................................................................................................................٢
١-٢ طرح مساله ..................................................................................................................................................................٢
١-٣ اهداف تحقیق .............................................................................................................................................................٣
١-٤ محدوده تحقیق ..........................................................................................................................................................٣
١-٥ مراحل انجام تحقیق ..................................................................................................................................................٤
١-٦ ساختارپایان نامه ......................................................................................................................................................٥
٢ فصل دوم -مفاهیم پایه وپیشینه تحقیق ................................................................................................................................٦
٢-١ مقدمه ...........................................................................................................................................................................٧
٢-٢ مفاهیم پایه .................................................................................................................................................................٧
٢-٢-١ معماری سرویس گرا.....................................................................................................................................٧
٢-٢-٢ سرویس وب ................................................................................................................................................١٠
11....................................................................................................................................WSDL 1-2-2-2
12.......................................................................................................................................SOAP 2-2-2-2
13....................................................................................................................................UDDI 3-2-2-2
٢-٣ وب معنایی...............................................................................................................................................................١٤
٢-٣-١ هستان شناسی ...........................................................................................................................................١٤
16.................................................................................................................................................OWL-S 2-3-2
٢-٣-٢-١ پروفایل سرویس ......................................................................................................................١٧
٢-٣-٢-٢ مدل سازی سرویس به عنوان فرایند..................................................................................١٩
٢-٣-٢-٣ پشتیبانی ازیک سرویس بایک سرویس واقعی..............................................................٢٠
٢-٣-٣ ترکیب سرویس ..........................................................................................................................................٢٠
٢-٣-٣-١ روش جریان کار.......................................................................................................................٢٣
٢-٣-٣-٢ روش هوش مصنوعی..............................................................................................................٢٣
٢-٣-٤ ویژگیهای کیفی.......................................................................................................................................٢٤
٢-٣-٤-١ تعامل پذیری............................................................................................................................٢٤
٢-٣-٤-٢ قابلیت اطمینان ........................................................................................................................٢٤
٢-٣-٤-٣ دردسترس بودن .....................................................................................................................٢٥
٢-٣-٤-٤ قابلیت استفاده .........................................................................................................................٢٥
٢-٣-٤-٥ امنیت .........................................................................................................................................٢٦
٢-٣-٤-٦ مقیاس پذیری..........................................................................................................................٢٧
٢-٣-٤-٧ قابلیت گسترش .......................................................................................................................٢٧
٢-٣-٤-٨ تطبیق پذیری...........................................................................................................................٢٧
٢-٣-٤-٩ قابلیت آزمایش .........................................................................................................................٢٨
٢-٣-٤-١٠ قابلیت اصلاح .........................................................................................................................٢٨
٢-٣-٤-١١ اتصال سست ..........................................................................................................................٢٩
٢-٣-٤-١٢ خودمختاری...........................................................................................................................٢٩
٢-٣-٤-١٣ ترکیب پذیری.........................................................................................................................٣٠
٢-٣-٥ انتخاب سرویس .........................................................................................................................................٣١
٢-٤ روش های انتخاب سرویس مبتنی برویژگی کیفی........................................................................................٣٢
٢-٤-١ انتخاب بادرنظرگرفتن امکان ترکیب پذیری....................................................................................٣٢
٢-٤-٢ انتخاب بدون درنظرگرفتن ویژگی ترکیب پذیری...........................................................................٣٧
٢-٤-٣ مقایسه روش هابادیدگاه ویژگی کیفی...............................................................................................٤٣
٢-٥ جمع بندی مطالب فصل ........................................................................................................................................٤٤
٣ فصل سوم -ویژگی کیفی ترکیب پذیری................................................................................................................................٤٥
٣-١ مقدمه ........................................................................................................................................................................٤٦
٣-٢ تعریف ترکیب پذیری..............................................................................................................................................٤٦
٣-٣ تهیه مدل کیفی برای بررسی ویژگی کیفی ترکیب پذیری...........................................................................٤٧
٣-٣-١ بررسی ویژگیهای کیفی موثربرترکیب پذیری................................................................................٤٧
٣-٣-١-١ بررسی میزان شباهت پارامترهای ورودی -خروجی.......................................................٤٩
٣-٣-١-٢ بررسی میزان رعایت پیش شرط هاتوسط اثرات .............................................................٥٠
٣-٣-١-٣ دسترسی پذیری......................................................................................................................٥١
٣-٣-١-٤ قراردادسرویس خوش تعریف ..............................................................................................٥٢
٣-٣-١-٥ اتصال سست .............................................................................................................................٥٣
٣-٣-١-٦ دانه بندی سرویس ....................................................................................................................٥٤
٣-٣-١-٧ بررسی سطح کیفیت سرویس ..............................................................................................٥٤
٣-٣-٢ ارائه فرمولی برای ترکیب پذیری............................................................................................................٥٥
٣-٣-٣ سایرعوامل موثربرترکیب پذیری.........................................................................................................٥٦
٣-٣-٣-١ خودمختاری..............................................................................................................................٥٦
٣-٣-٣-٢ قابلیت تطبیق پذیری.............................................................................................................٥٧
٣-٤ جمع بندی مطالب فصل .......................................................................................................................................٥٨
٤ فصل چهارم -ارائه الگوریتم انتخاب سرویس ........................................................................................................................٥٩
٤-١ مقدمه ........................................................................................................................................................................٦٠
٤-٢ بهینگی محلی وسراسری.....................................................................................................................................٦٠
٤-٣ انتخاب سرویس ایستاوپویا................................................................................................................................٦١
٤-٤ شرح الگوریتم ..........................................................................................................................................................٦٣
٤-٥ شرح الگوریتم بایک مثال ...................................................................................................................................٦٦
٤-٦ تحلیل الگوریتم .......................................................................................................................................................٧٨
٤-٧ جمع بندی...............................................................................................................................................................٧٩
٥ فصل پنجم -ارزیابی وانجام مطالعه موردی.........................................................................................................................٨٠
٥-١ مقدمه ........................................................................................................................................................................٨١
٥-٢ شرح مطالعه موردی...............................................................................................................................................٨١
٥-٣ مطالعه موردی تهیه بلیط هواپیما......................................................................................................................٨٢
٥-٣-١ مقایسه میزان ترکیب پذیری سرویس های نامزد................................................................................٩٠
٥-٣-٢ ارزیابی محاسبه پذیربودن متریک ارائه شده ....................................................................................٩٣
٥-٣-٢-١ ورودی وخروجی .....................................................................................................................٩٥
٥-٣-٢-٢ پیش شرط هاوتاثیرات ........................................................................................................٩٥
٥-٣-٢-٣ قابلیت دسترسی......................................................................................................................٩٦
٥-٣-٢-٤ واسط خوش تعریف ................................................................................................................٩٦
٥-٣-٢-٥ اتصال سست .............................................................................................................................٩٦
٥-٣-٢-٦ دانه بندی..................................................................................................................................٩٧
٥-٣-٢-٧ ویژگیهای کیفی.....................................................................................................................٩٧
٥-٣-٢-٨ ترکیب پذیری............................................................................................................................٩٧
٥-٣-٣ ارزیابی صحت عملکردمتریک ...............................................................................................................٩٨
٥-٤ مطالعه موردی رزروهتل ...................................................................................................................................١٠٠
٥-٥ نتیجه گیری..........................................................................................................................................................١٠٢
٦ فصل ششم -نتیجه گیری وکارهای آینده ........................................................................................................................١٠٤
٦-١ مقدمه .....................................................................................................................................................................١٠٥
٦-٢ بازبینی میزان تحقق اهداف این تحقیق ........................................................................................................١٠٥
٦-٣ محدودیت ها..........................................................................................................................................................١٠٦
٦-٤ مقایسه باسایرروش ها.......................................................................................................................................١٠٧
٦-٥ نتیجه گیری..........................................................................................................................................................١٠٨
٦-٦ کارهای آینده ........................................................................................................................................................١٠٨
منبع:
. سپهریفر،م .ک.وزمانیفر،ک.و مردوخی ،م .،"الگوریتمیبرای یافتن ترکیبی بهینه ازسرویس ها," اولین کنفرانس ملی مهندسی نرم افزار،١٣٨٨.
٢. خوشنویس ،ص .،"بررسی معماری سازمانی سرویس گرا ," سمینارکارشناسی ارشد،دانشگاه آزاداسلامی : تهران ،١٣٨٥.در: www.isa.sbu.ac.ir
3. Thomas, E., SOA ,Principles of service design. Prentice Hall, New york,2007.
4. Qusay, H.M., Service-Oriented Architecture (SOA) and Web Services: The Road
to Enterprise Application Integration (EAI),Oracle, 2005. Available:
http:..www.oracle.com.technetwork.articles.javase.soa-142870.html
5. Dutta, B., "Semantic Web Services: A Study of Existing Technologies, Tools
and Projects," DESIDOC Journal of Library & Information Technology,
vol.28,no.3, pp. 47-55,2008.
.۶ فرخی ، س .، 'بررسی روش های ترکیب سرویس های وب '، سمینار کارشناسی ارشد،دانشگاه شهید
بهشتی ،١٣٨٩. در: www.isa.sbu.ac.ir
7. Leitner, P., the daios framework-dynamic, Asynchronous and Message-oriented
Invocation of Web Services. Master's Thesis advised by F.Rosenberg and
S.Dustdar, Vienna University of Technology, 2007.
8. Fensel, D. Available:www.wsmo.org.wsml.
9. Domingue, J., Cabral,L. and Hakimpour,F., A Platform and Infrastructure for
Creating WSMO-based Semantic Web Services, in Workshop on WSMO
Implementations (WIW).vol.113, pp.29-39,2004.
10. Domingue, J., Roman, D., Stollberg, M., Web Service Modeling Ontology
(WSMO) - An Ontology for Semantic Web Services. W3C Workshop on
Frameworks for Semantics in Web Services, June 9-10, 2005, Innsbruck,
Austria.
11. MartinMark,M., Burstein,B., OWL-S: Semantic Markup for Web Services,
Available:http:..www.w3.org.Submission.OWL-S.#AppendixA, 2004.
12. Kim,A., Kang,M., Meadows,C., A framework for automatic web service
composition, Center for High Assurance Computer Systems Information
Technology Division, Naval research laboratory, 2009.
.١٣ رحمانی ،ح .،'ترکیب معناییسرویس های وب بابهره جوییازبرنامه ریزی درهوش مصنوعی ' ،پایان نامه
کارشناسیارشد،دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر،دانشگاه صنعتی شریف :تهران ،١٣٨٧.
14. Cardoso, J., Sheth, A,.Rao, J.and Su,x., 'A Survey of Automated Web Service
Composition Methods, in Semantic Web Services and Web Process
Composition, Springer Berlin . Heidelberg. pp. 43-54, 2005.
15. O'Brien, L., Bass,I. and Merson,P., Quality Attributes and Service-Oriented
Architectures, Carnegie Mellon University,2005. Available:
http:..www.sei.cmu.edu.library.abstracts.news-at-sei.architect200605.cfm
16. Si Won, C., Jin Sun.H, and Soo Dong.K., QoS Metrics for Evaluating Services
from the Perspective of Service Providers. in IEEE International Conference, e-
Business Engineering, ICEBE 2007, pp. 622-625, 2007.
١٧. رستم پور.ع ,ارزیابی مبتنی برمتریک سرویس های نرم افزاری درفازمدل سازی سرویس گرا،پایان نامه کارشناسیارشد، فناوریاطلاعات ،شهیدبهشتی ،تهران ،١٣٨٩. در www.isa.sbu.ac.ir
110
.١٨ کاظمی ,ع .،'کاربردمنطق فازی درانتخاب ،ارزیابی وترکیب سرویس هادرمعماری سرویس گرا،'سمینار
کارشناسی ارشد،دانشگاه شهیدبهشتی ،١٣٨٩.در: www.isa.sbu.ac.ir
19. Medjahed, B. and Bouguettaya.B, "A multilevel composability model for
semantic Web services," Knowledge and Data Engineering, IEEE Transactions
on,. vol.17,no.7, pp. 954-968, 2005.
20. Yu, Q., et al., "A two-phase framework for quality-aware Web service
selection," Service Oriented Computing and Applications,vol 4,no.2, pp. 63-79,
2010.
.٢١ نعمت بخش .ن ,مردوخی.ف و بخشی.م ،"ارائه روشی مبتنی بر منطق فازی جهت انتخاب ترکیبی بهینه از
سرویس ها،" دومین کنفرانس ملی مهندسی برق ایران ،.دانشگاه آزاداسلامی واحدنجف آباد،١٣٨٨.
22. Yu, H.Q. and Reiff-Marganiec,S "Non-functional Property based service
selection: A survey and classification of approaches," Sun SITE Central Europe:
Ireland, CEUR Workshop Proceedings, 411, paper 2, 2008.
23. Medjahed, B., Bouguettaya,A, and Elmagarmid, A.K., "Composing Web
services on the Semantic Web," The VLDB Journal,vol.12, no.4, pp.333-351,
2003.
24. Talantikite, H.N., Aissani.A, and Boudjlida.N, "Semantic annotations for web
services discovery and composition," Computer Standards & Interfaces,vol. 31,
no. 6, pp. 1108-1117,2009
25. Meersman, R., et al., 'QoS-Aware Composition of Web Services: An Evaluation
of Selection Algorithms', in On the Move to Meaningful Internet Systems
CoopIS, DOA, and ODBASE, Springer Berlin . Heidelberg. pp. 646-661,2005.
26. Michael,C. and J.a.G. M¨uhl, QoS-based Selection of Services:The
Implementation of a Genetic Algorithm, in Communication in Distributed
Systems (KiVS), ITG-GI Conference, Bern, Switzerland ,pp. 1-12 ,2007.
27. Bakhshi, M.,Mardoukhi ,F., A Fuzzy-Based Approach for Selecting the
Optimal Composition of Services, in INTERNATIONAL CONFERENCE ON
COMPUTER AND AUTOMATION ENGINEERING ,vol. 1, pp. 129 - 135, 2010.
28. Zheng, H., Yang.J, and Zhao. W, QoS Analysis and Service Selection for
Composite Services, in Proceedings of the 2010 IEEE International Conference
on Services Computing, IEEE Computer Society, pp. 122-129 ,2010.
29. Guangjun, G., et al., "A Method for Semantic Web Service Selection Based on
QoS Ontology". JOURNAL OF COMPUTERS,vol. 6,no.2: pp. 377-386, 2011.
30. Cohen, S. and Krut.R, Proceedings of the First Workshop on Service-Oriented
Architectures and Software Product Lines. pp. 153-158, 2008.
31. Fang, J., Hu,S., and Han,Y., A Service Interoperability Assessment Model for
Service Composition, in Proceedings of the 2004 IEEE International Conference
on Services Computing, IEEE Computer Society, pp. 153-158, 2004.
32. Choi, S.W., Her, J.S. , and Kim, S.D. , Modeling QoS Attributes and Metrics for
Evaluating Services in SOA Considering Consumers' Perspective as the First
Class Requirement, in Proceedings of the The 2nd IEEE Asia-Pacific Service
Computing Conference, IEEE Computer Society, pp. 398-405, 2007.
33. Feuerlicht, G.,’Design of Composable Services’, in Service-Oriented Computing
--- ICSOC 2008 Workshops, F. George and L. Winfried, Editors,Springer-
Verlag. pp. 15-27.
111
34. Sindhgatta, R., Sengupta,B, and Ponnalagu, K. Measuring the Quality of
Service Oriented Design, in Proceedings of the 7th International Joint
Conference on Service-Oriented Computing, Springer-Verlag: Stockholm, pp.
485-499, 2009.
35. josuttis, n.m., SOA in practice the Art of distributed system design, oreilly:
united state. pp. 35-46, 2007.
36. oppossum- online portal for semantic services. jena-university ,2011.Available:
http:..fusion.cs.uni-jena.de.OPOSSum.index.php?action=searchservices&showserviceid