فهرست و منابع پایان نامه ارزیابی فرم هندسی راه آهن بافق - بندرعباس
فهرست:
چکیده ................................................................................................................................ ١٢
مقدمه ................................................................................................................................. ١٣
فصل اول : تعریف مسائله ............................................................................ ١٤
مقدمه ................................................................................................................................ ١٥
هدف از تحقیق ................................................................................................................. ١٦
اهمیت موضوع ................................................................................................................. ١٦
تعریف مسئله ................................................................................................................... ١٧
مشکلات تحقیق .............................................................................................................. ١٧
فصل دوم : کاوش در متون .......................................................................... ١٨
سرعت در راه آهن ............................................................................................................ ١٩
تصمیم گیری چندشاخصه ................................................................................................. ٢٠
واژگان تخصصی تحقیق .................................................................................................... ٢١
فصل سوم : متدلوژی یا روش تحقیق ........................................................... ٢٥
خلاصه مشخصات محور بافق – بندرعباس ..................................................................... ٢٦
فاصله بین دو ریل ............................................................................................................. ٢٧
خط تعادل ........................................................................................................................ ٢٩
تسطیح و زیرسازی ............................................................................................................ ٢٩
قوسهای افقی ..................................................................................................................... ٣١
عمل قوسهای ساده ............................................................................................................ ٣١
درجه قوس ........................................................................................................................ ٣١
طول قوس ........................................................................................................................ ٣٣
محدوده عملیات ............................................................................................................... ٣٤
قوسهای حلزونی بالا رونده ............................................................................................... ٣٥
شیب عرضی (دور) ........................................................................................................... ٣٧
برآیندهای جانبی .............................................................................................................. ٣٩
سرعت واژگونی ................................................................................................................ ٤٠
ایجاد شیب عرضی ............................................................................................................ ٤١
طول اسپیرال ...................................................................................................................... ٤١
جایابی اسپیرال ................................................................................................................... ٤٣
پیچهای چند مرکزی .......................................................................................................... ٤٣
تصحیح قوس .................................................................................................................... ٤٤
تنوری تخصیص خط ........................................................................................................ ٤٥
کاربرد تئوری ..................................................................................................................... ٤٥
تهیه اطلاعات ................................................................................................................... ٤٦
محاسبات تعدیل ................................................................................................................ ٤٦
تعیین مسیر به وسیله خط مماس ....................................................................................... ٤٧
مشخصات بنیادی .............................................................................................................. ٤٩
نسبت تغییرات ................................................................................................................... ٤٩
روش افست از تانژانت ..................................................................................................... ٥٠
نسبت تغییرات در روش شیب .......................................................................................... ٥١
شیب طولی و نیروی کشش .............................................................................................. ٥٣
مقاومتهای همیشگی قطار.................................................................................................. ٥٤
مقاومت مسیر..................................................................................................................... ٥٥
مقاومت هوا ...................................................................................................................... ٥٦
مقاومت لبه بانداژ............................................................................................................... ٥٦
روش اشمیت و توتهیل ..................................................................................................... ٥٩
روش دیویس ..................................................................................................................... ٥٩
فرمول دیویس بهینه ........................................................................................................... ٦٠
فرمول کاربری ساده ........................................................................................................... ٦٢
مقاومت مربوط به شکل هندسی مسیر............................................................................. ٦٤
مقاومت مربوط به قوس .................................................................................................... ٦٥
مقاومت ناشی از شتابگیری ............................................................................................... ٦٦
مقاومت مربوط به کندشدن حرکت ................................................................................... ٦٧
کندی حرکت در فراز........................................................................................................ ٧٠
کندی حرکت در 0=Ft ..................................................................................................... ٧٠
نیروی کشش ..................................................................................................................... ٧١
سرعت پیشروی ................................................................................................................. ٧٣
قطار بهره برداری ................................................................................................................ ٧٤
شیب پیشروی .................................................................................................................... ٧٩
شیب بهینه ........................................................................................................................ ٧٩
مسائل مرتبط با شیب ها ..................................................................................................... ٨٢
تعریف واندازه گیری ......................................................................................................... ٨٢
شکل های مختلف بالا و پائین رفتن .................................................................................. ٨٤
هزینه های مرتبط با بالا و پائین رفتن ................................................................................. ٨٥
اثرات بالا و پئین رفتن بر عملکرد هزینه ها ....................................................................... ٨٦
پروفیل غلطش ................................................................................................................... ٨٦
شیب های تپه ماهوری ........................................................................................................ ٨٧
تاثیر روی عملکرد ............................................................................................................. ٨٧
انتخاب شیب .................................................................................................................... ٨٨
مقایسه شیب ها................................................................................................................... ٨٨
انتخاب شیب بهینه ............................................................................................................. ٩١
پروفیل های متعادل شده ..................................................................................................... ٩١
مسائل مرتبط با شیب های متعادل شده ............................................................................. ٩١
مقدار حمل بار................................................................................................................... ٩٢
عاملهای موثر در حمل بار................................................................................................. ٩٢
کاربرد مقدارحمل بار......................................................................................................... ٩٢
پیدا کردن مقدار حمل بار.................................................................................................. ٩٣
مقدار حمل بار تعدیل شده ............................................................................................... ٩٦
سرعت در مقابل حمل بار................................................................................................. ٩٨
تاثیرات آب و هوا.............................................................................................................. ٩٨
سوانح ، حوادث و مسائل مرتبط با آن .............................................................................. ١٠٠
مسائل فنی ......................................................................................................................... ١٠٠
اجرانشدن مقررات ............................................................................................................. ١٠١
رفاه پرسنل ......................................................................................................................... ١٠١
گزینش ............................................................................................................................... ١٠٢
نظارت ............................................................................................................................... ١٠٣
آموزش .............................................................................................................................. ١٠٣
بی تفاوتی .......................................................................................................................... ١٠٤
تحصیلات .......................................................................................................................... ١٠٤
نگهداری پرسنل ................................................................................................................. ١٠٥
معاینه ................................................................................................................................. ١٠٦
فصل چهارم : جمع آوری اطلاعات ............................................................. ١٠٧
مقدمه (تصمیم گیری های چند معیاره ).............................................................................. ١٠٧
تصمیم گیری های چندشاخصه ........................................................................................... ١٠٨
مقیاس اندازه گیری شاخص ها و اندازه گیری یک شاخص کیفی به صورت کمی ............. ١١٠
بی بعد کردن ...................................................................................................................... ١١١
بی بعد کردن با استفاده از نرم ........................................................................................... ١١١
بی بعد کردن خطی ........................................................................................................... ١١٢
بی بعدی فازی ................................................................................................................... ١١٣
ارزیابی اوزان برای شاخص ها ........................................................................................... ١١٤
تکنیک آنتروپی .................................................................................................................. ١١٤
روش Linmap................................................................................................................ ١١٩
ارزیابی و بررسی مدلهای MADM................................................................................ ١٢٠
مدل جبرانی ....................................................................................................................... ١٢١
روش مجموع وزین ساده .................................................................................................. ١٢١
روش تخصیص خطی ....................................................................................................... ١٢٣
فصل پنجم : روش کار و محاسبات ............................................................. ١٣١
ارزیابی مسیر...................................................................................................................... ١٣٢
تعیین ومحاسبه شاخص ها................................................................................................ ١٣٢
ظرفیت خط ....................................................................................................................... ١٣٢
زمان سیر بین ایستگاه ها..................................................................................................... ١٣٤
مسدودی بلاک .................................................................................................................. ١٣٤
زمان صدور و تامین مجوز اعزام قطار............................................................................... ١٣٥
مقادیر ظرفیت عملی خطوط ............................................................................................. ١٣٦
مقاومتمربوط به قوس ....................................................................................................... ١٣٦
تعداد سوانح مسیرها .......................................................................................................... ١٣٨
مقدار اختلاف شیب طولی ............................................................................................... ١٣٩
نوع تراورس ..................................................................................................................... ١٤٠
نوع پابند ............................................................................................................................ ١٤٠
محاسبات نهائی ................................................................................................................. ١٤٢
مدل جبرانی ....................................................................................................................... ١٤٢
تکنیک آنتروپی .................................................................................................................. ١٤٤
بی مقیاس کردن خطی ....................................................................................................... ١٤٩
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها........................................................... ١٥٤
نتیجه گیری ........................................................................................................................ ١٥٤
پیشنهادها ........................................................................................................................... ١٥٥
فصل هفتم : منابع و ماخذ ............................................................................ ١٥٦
فهرست منابع فارسی ......................................................................................................... ١٥٧
فهرست منابع خارجی ....................................................................................................... ١٦٠
پیوست ١: آئین نامه ها و استانداردها ................................................................................. ١٦١
پیوست ٢: آمار سوانح ....................................................................................................... ١٨٩
پیوست ٣: نقشه ها.............................................................................................................. ٢١٦
منبع:
١- ابطحی ، سید مهدی - بهبهانی ، حمید- اصول مهندسی راه آهن تهران - انتشارات ارکان - چاپ اول - بهار ١٣٨٣
٢- اصغرپور، محمد جواد- تصمیم گیری های چند معیاره - تهران - انتشارات دانشگاه تهران
٣- ابطحی ، سید حسین - کاظمی ، بابم - بهره وری - تهران - مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی - چاپ سوم ١٣٨٠
٤- آذر، عدل - تحقیق در عملیات ، تهران - انتشارات مؤسسه نشر علوم نوین - چاپ اول - پائیز ٧٩
٥- بهمنی ، ولی الله - بررسی مسائل سیر و حرکت در رابطه با سوانح و حوادث - معاونت طرح و بررسی های راه آهن جمهوری اسلامی ایران
٦- منجم ، محمد سعید- طراحی مسیر راه آهن و مترو- تهران - نشر انگیزه - ١٣٨٠
٧- ملکی ، محمدکاظم ، تاریخ جامع راه آهن - راه آهن جمهوری اسلامی ایران ١٣٧٩
٨- شاخص ترکیب کیفیت خطوط راه آهن (TI)
٩- شاخص شرایط هندسی خط (T.G.I)
١٠- آئین نامه مدلسازی خطوط راه آهن - مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت راه ١٣٧٩
١٥٧
١١- ظرفیت و قابلیت خط در محورهای مختلف نواحی - اداره کل بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران
١٢- دستورالعمل تهیه طرح های راه آهن جمهوری اسلامی ایران (ایران - کامپساکس )- وزارت راه و ترابری
١٣- ایستگاه ها و شهرک های محور راه آهن بافق - بندرعباس - مرکز تحقیقات راه آهن
١٤- استانداردهای میزان بار قابل حمل توسط دیزلها باتوجه به شیب و فراز – اداره کل بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران
١٥- شناسنامه پروژه دوخطه محور راه آهن بافق - بندرعباس - مرکز تحقیقات راه آهن
١٦- آمار سیر و حرکت و گزارش بارگیری و تخلیه و حمل و نقل - اداره کل سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی (قسمت کنترل مرکزی )
١٧- آمار خصوصیات محورهای راه آهن - اداره نگهداری خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران خرداد وشهریور ١٣٨٤
١٨- آمار سوانح گزارش شده راه آهن - اداره کل سوانح راه آهن جمهوری اسلامی ایران شهریور ١٣٨٤
١٩- ناصریان ، مرتضی - مراحل مطالعات و تهیه طرح های راه آهن - همایش ٦ حمل و نقل ریلی - دانشگاه امیر کبیر ١٣٨٠
١٥٨
٢٠- مهرآذین ،هاشم –راه آهن وبرقی کردن - تهران
٢١- فتحی مظفری ، علی - بررسی اثرات متقابل افزایش شیب و فراز و پارامترها مؤثر طراحی و بهره برداری مسیر- هفتمین همایش حمل و نقل ریلی - ١٣٨٣
٢٢- دانشگر، داوود- بررسی ساخت ، توسعه و عملکرد راه آهن بافق بندرعباس - سمینار کارشناسی ارشد- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب زمستان ٨٣
٢٣- پورسعید آقائی ،محسن - زمان بندی حرکت قطارها در مسیرهای تک خطه - پایان نامه دکتری صنایع (تربیت مدرس )
٢٤- آرین پور، سعید- بررسی و ارائه یک مدل کاربردی جهت برنامه ریزی وقت قطارها در شبکه راه آهن کشور- پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع - صنعتی شریف
٢٥- رسولی ، محمد- کاربرد شبکه های عصبی برای شرایط هندسی خطوط راه آهن - دکتر شفاهی - دانشگاه شریف - دی ٨٠
٢٦- ضیائی داوری ، شهرام - مکانیابی بهینه ایستگاه های فعال در راه آهن -صنعتی شریف - ١٣٨٠
٢٧- شهبازی ، محمد جواد - طراحی بهینه مسیر راه آهن با استفاده از الگوریتم ژنتیک - صنعتی شریف - آبان ١٣٨٠
٢٨- پروفیل طولی مسیر راه آهن بافق - بندرعباس - شرکت مهندسین مشاور مترا
١٥٩
فهرست منابع خارجی :
28-Agarwal M.M. Indian railway Track (1998)
29-Ullman, K.B. and osullivan W.B. "the effect of Track Geometry on ride
Quality". Office of high speed Ground Transportation paper no.69
cp.355-IEA,April (1969)
30-Track Geometry standards" R.D.S.O, luc know (1996)
31-H. Hay.william. "Rail Road Engineering " second Edition Jon wiley
and Hal , New york (1983)
32-A.K.UPADHYAY “Transportation Engineering” Re print-2004
33-S.J.Chen& C.L.HWANG;”Fuzzy multiple attribute decision-
making”,Spring- Verlag;1992
34-Thomas .L.Saaty ; “decision-making for leaders “ ,RWS
publications;1990
35-Selig E.T.,Waters J.M;Track geotechnology and Substructure
management,Ernest.T .London ,1994