فهرست و منابع پایان نامه بکارگیری نرم افزارهای GIS در ارتقاء ایمنی جاده ها (مطالعه موردی بزرگراه کردستان تهران )
فهرست:
عنوان مطالب شماره صفحه
چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول : تعریف مسأله 3
١-١-تعریف کلی مسأله 4
١-٢- ضرورت مطالعه در زمینه ارتقاء ایمنی جاده ها با استفاده از GIS 5
١-٣- اثرات مهم مطالعه بر ارتقاء ایمنی جاده ها از طریق GIS در راستای بهبود
5
آن
١-٤- اهداف و فرضیات مرتبط با ارتقاء ایمنی جاده ها با استفاده از GIS 6
١-٥- دامنه اثر ارتقاء ایمنی مسیرها با استفاده از GIS در جامعۀ علمی و اجتماع ٧ فصل دوم :کاوش در متون :مروری بر مطالعات انجام شده در زمینه GIS بر روی
9
ایمنی مسیرها و حمل و نقل
٢-١- مقدمه 10
٢-٢- بررسی مقالات 10
٢-٢-١- تحلیل و بهبودی وضعیت ایمنی جاده در محیط Arc\Info سیستم
10
اطلاعات جغرافیایی در اسرائیل
٢-٢-٢- بکارگیری GIS در جهت افزایش ایمنی عابرین پیاده و دوچرخه سواران ١٣
٢-٢-٢-١- مطالعات انجام شده در زمینۀافزایش ایمنی عابرین پیاده و دوچرخه سواران
13
توسط FHWA
٢-٢-٢-١-١- یافتن مسیر ایمن برای رفتن به مدرسه 14
٢-٢-٢-١-٢-یافتن مسیرهای مناسب برای عبور دوچرخه سواران 15
٢-٢-٢-١-٣- شناسایی مناطق پر تصادف عابرین پیاده 15
٢-٢-٢-٢- تعیین نرخ ایمنی دوچرخه سواران تورنتو با استفاده از GIS 16
٢-٢-٣- مطالعه ایمنی بزرگراه مرتبط با منطقه حفاظت شده حیات وحش مسیر
17
Bozeman
٢-٢-٤- سیستم تحلیل موقعیت تصادفات براساس GIS (GIS- ALAS ) 17
٢-٢-٥- استفاده از ArcGIS در تحلیل موقعیت ها و نواحی پرخطر سیستم
18
راههای ایالت فلوریدا
٢-٢-٦- کاربرد GIS در بهینه سازی عملیات شناسایی توسط دپارتمان حمل و
19
نقل ایلی نویز
٢-٢-٧- ابزار تحلیل ایمنی مقرون به صرفه GIS به منظور افزایش ایمنی راه 21
٢-٢-٨- استفاده از GIS در مطالعات ایمنی تابلوها و علائم جاده ها در
23
Livingston
٢-٢-٩- کاربرد GIS برای کشف ارتباط بین شیب جاده و تصادفات 23
٢-٢-١٠- مطالعات دسترسی به حمل و نقل ریلی با استفاده از GIS 24
٢-٢-١١- مطالعات مدیریت حمل و نقل ریلی با استفاده از GIS در دانمارک 24
٢-٢-١٢- اقدام مهم انجام شده توسط GIS در فرودگاه Geneva در سوئیس 25
٢-٢-١٣- بکارگیری GIS در توسعه مسیرهای اتوبوس ریکیاویک در کشور
25
ایسلند
٢-٢-١٤- تجربه ایتالیا در استفاده از GIS حمل و نقل 26
٢-٢-١٥- توسعه جریان ترافیک با اجرای طرح ROMANSE در انگلستان 27
٢-٢-١٦- کنترل کیفیت کتاب ترافیک جاده ای با استفاده از ARCGIS در
28
کالیفرنیا
٢-٢-١٧- گسترش سیستم بانک اطلاعاتی جامع تصادفات ترافیکی بر اساس
29
GIS
٢-٢-١٨- سنجش از دور و توصیف کریدورهای حمل و نقل بر اساس GIS 29
٢-٢-١٩- طراحی پایگاه اطلاعات جامع GIS حمل و نقل در سطح کلان در
ایالات متحده امریکا جهت به کارگیری اطلاعات آن در کاربرد های مختلف تمام ٣٠ حوزه های حمل و نقل
٢-٢-٢٠- مدیریت حمل و نقل عمومی شهر کپنهاک دانمارک توسط GIS 31
٢-٢-٢١- پشتیبانی برنامه ریزی توسعه حمل و نقل شهری با استفاده از GIS در
31
جورجیای ایالات متحده امریکا
٢-٢-٢٢- توسعه ایمنی و خدمات رسانی با استفاده از GIS و GPS در نروژ 32
٢-٢-٢٣- استفاده از GIS در مدیریت سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن 32
٢-٢-٢٤- تعیین مکان تابلوهای راهنمایی بااستفاده از GIS 33
٢-٢-٢٥- بررسی نقش اقلیم در بالا بردن ضریب ایمنی جاده ها با استفاده از
34
GIS
٢-٢-٢٥-١- مطالعات انجام شده در هاوایی 34
٢-٢-٢٥-٢- مطالعات انجام شده در جاده لاکروس ویسکانسین 35
٢-٢-٢٥-٣- مطالعات انجام شده در ترکیه 35
٢-٢-٢٦- بررسی موارد استفاده از سیستم GIS در حمل و نقل ایران 35
٢-٢-٢٦-١- عمده موارد استفاده از سیستم GIS و ایجاد پایگاه داده های حمل
35
و نقل و فعالیتهای کاربردی آن
٢-٢-٢٦-٢- طرح تهیه شناسنامه راه ها و تأسیسات جانبی توسط معاونت
راهداری و هماهنگی امور استان های وزارت راه و ترابری و سازمان حمل و نقل ٣٦ پایانه های کشور
٢-٢-٢٦-٣- ایجاد پایگاه داده ها و پیاده سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی
37
شبکه حمل و نقل تهران توسط شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک
٢-٢-٢٦-٤- ایجاد پایگاه های داده های جغرافیایی ترافیک معابر شهری توسط
مرکز کنترل ترافیک وابسته به معاونت ترافیک شهرداری تهران
٢-٢-٢٦-٥- ایجاد پایگاه داده های جغرافیایی و نقشه و وضعیت مسیرهای
اتوبوس رانی ( حمل و نقل عمومی ) توسط شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری ٣٨ و شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه
٢-٢-٢٦-٦- بکارگیری پایگاه اطلاعات جغرافیایی در هواپیمایی جمهوری اسلامی
38
ایران در سطح منطقه ای،کشوری و ناحیه ای
٢-٢-٢٦-٧- بکارگیری پایگاه اطلاعات جغرافیایی در شرکت راه آهن جمهوری
39
اسلامی ایران
٢-٣- بررسی تزها و پروژه ها 39
٢-٣-١- بررسی سیستم حمل و نقل در بخش ترانزیت بین المللی جاده ای
39
توسط GIS
٢-٣-١-١- تعریف و طراحی مدل مفهومی GIS ترانزیت بین المللی جاده 40
٢-٣-١-٢- مهمترین اهداف مطرح شده در تدوین این پژوهش 40
٢-٣-١-٣- مشخصات فنی سیستم GIS در حمل و نقل ترانزیت بین الملل 41
٢-٣-١-٤- سیستم اطلاعات حمل و نقل ترانزیت بین الملل و تصمیم گیری 41
٢-٣-١-٥- نتایج حاصل از انجام این پروژه 42
٢-٣-٢- تحلیل تصادفات جاده ای با رویکرد اقلیمی با استفاده از GIS 42
٢-٣-٢-١- اهداف تحقیق 43
٢-٣- ٢-٢- تعیین موقعیت تصادفات جاده ای 44
٢-٣-٢-٣- نرم افزارها و سخت افزارهای مورد استفاده 44
٢-٣-٣- ارزیابی ایمنی جاده ای با رویکرد مخاطرات محیطی 46
٢-٣-٣-١- روش انجام تحقیق 46
٢-٣-٣-٢- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 47
٢-٤- بررسی کنفرانس ها 47
٢-٤-١- آشنایی با زمینه های کاربرد GIS در سیستم حمل ونقل شهری در
47
ایران
٢-٤-١-١- آنالیز بهترین مسیر براساس پارامترهای مختلف شبکه در تهران 48
٢-٤-١-٢- چگونگی انجام آنالیز 48
٢-٤-٢- مطالعات حمل و نقل هوشمند در ایران 50
٢-٤-٣- سیستم مدیریت ترافیک توزیع یافته در بستر شبکه همراه 51
ط
٢-٤-٣-١- کارهای انجام شده 52
٢- ٤- ٣- ٢– محاسبه وضعیت ترافیک به وسیله داده های جمع آوری شده 55
٢-٤-٣-٢-١- داده های جمع آوری شده به وسیله سنسورها 56
٢-٤-٣-٢-٢- استفاده از سیستم اطلاعات مکانی در محاسبات ترافیکی 58
٢-٤-٣-٢-٣- محاسبات زمان سفر 60
٢-٤-٣-٣- مشکلات روش FCD 62
٢-٤-٤- طراحی و گسترش سیستمی بر اساس GIS به منظور پاسخگویی فوری
64
به تصادفات جاده ای
فصل سوم :روش تحقیق 68
٣-١- روش به کار گرفته شده و دلایل آن 69
٣-١-١- نمایش داده ها در GIS 71
٣-١-١-١- اطلاعات مربوط به موقعیت های مکانی 71
٣-١-١-٢-داده های توصیفی ( توصیف کننده عوارض attribute) 74
٣-٢- تکنیک جمع آوری اطلاعات رقومی و توصیفی جهت ورود به سیستم GIS ٧٥
٣-٣- تعاریف و اختصارات 78
٣-٣-١-تعاریف 79
٣-٣-١-١- جنبه های مختلف ایمنی وسیله نقلیه 79
٣-٣-١-٢ -جنبه های مختلف ایمنی راننده 79
٣-٣-١-٣-جنبه های طراحی جاده 80
٣-٣-٢-اختصارات 85
٣-٤- نرم افزارهای وابسته به GIS به کار برده شده در این پروژه 86
٣-٤-١- نرم افزار مکاندار ره نگار (mobile mapping) 86
ی
٣-٤-٢- نرم افزارArcGIS 90
٣-٤-٣- نرم افزار Arc view 93
٣-٤-٤- نرم افزار AutoCAD 95
٣-٥- ارائه مباحث ضروری علمی 96
٣-٥-١- انواع حفاظ ایمنی 97
٣-٥-١-١- حفاظ فلزی 97
٣-٥-١-٢- حفاظ بتونی 98
٣-٥-١-٣-ضربه گیر 99
٣-٥-١-٤مکان یابی نصب حفاظ های ایمنی 100
٣-٥-١-٥- مسیرهایی که نیازمند نصب حفاظ می باشند. 100
٣-٥-١-٦- مسیرهایی که دارای حفاظ نامناسب می باشند 101
٣-٥-١-٧- درجه بندی وضعیت گاردریل ها 103
٣-٥-٢- خرابی های روسازی 104
٣-٥-٢-١- برآمدگی و فرورفتگی 105
٣-٥-٢-٢پایین افتادگی شانه (نسبت به سواره رو) 106
٣-٥-٢-٣- ترک خوردگی انعکاسی درز (ناشی از دالهای طولی و عرضی بتن
108
سیمانی)
٣-٥-٢-٤- ترک خوردگی بلوکی 109
٣-٥-٢-٥- ترک خوردگی پوست سوسماری 111
٣-٥-٢-٦- ترکهای طولی و عرضی 113
٣-٥-٢-٧- ترک خوردگی لبه 115
ک
٣-٥-٢-٨- ترک خوردگی لغزشی 116
٣-٥-٢-٩- چاله 118
٣-٥-٢-١٠ شیارشدن مسیر چرخ ها(شیار شدگی) 120
٣-٥-٢-١١- کنار رفتگی 121
٣-٥-٢-١٢- قیر زدگی(رو زدن قیر) 122
٣-٥-٢-١٣- موج زدگی 124
٣-٥-٢-١٤- وصله و کنده کاری 126
٣-٥-٣- تابلوها و علائم رانندگی 127
٣-٥-٣-١- طبقه بندی تابلوها ازلحاظ وظیفه 128
٣-٥-٣-١-١- تابلوها ی انتظامی 128
٣- ٥-٣-١-٢- تابلوهای اخطاری 128
٣- ٥-٣-١-٣- تابلوهای اخباری 129
٣- ٥-٣-١-٤- تابلوهای مدرسه . عابر پیاده 130
٣- ٥-٣-١-٥- تابلوهای وضعیت های موقتی 130
٣- ٥-٣-٢- استاندارد سازی کاربرد 130
٣- ٥-٣-٣- استانداردهای طراحی 131
٣- ٥-٣-٣-١- شکل ورنگ 131
٣- ٥-٣-٣-٢- پیامها 133
٣- ٥-٣-٣-٣- روشن سازی وانعکاس پذیری 133
٣- ٥-٣-٤- استانداردسازی جایگذاری 133
٣- ٥-٣-٤-١- کنارجاده 133
ل
٣- ٥-٣-٤-٢- موقعیت طولی 134
٣- ٥-٣-٤-٣- موقعیت جانبی 135
٣- ٥-٣-٤-٤- ارتفاع 135
٣- ٥-٣-٤-٥- زاویه 136
٣- ٥-٣-٥- درجه بندی وضعیت تابلوها وعلائم 137
٣-٥-٤- خط کشی های راه و علائم افقی 138
٣- ٥-٤-١- قابلیت دید 139
٣- ٥-٤-٢- بازتابندگی 140
٣- ٥-٤-٣- روشنایی،فام و ابعاد 141
٣- ٥-٤-٤- خطوط طولی 141
٣- ٥-٤-٤- ١- خط محور 142
٣- ٥-٤-٤-٢- خط کشی لبه راه 148
٣-٥-٤-٤-٣- خط کشی طولی در محدوده قوس های افقی و قائم 152
٣-٥-٤-٤-٤- درجه بندی کیفیتی خط کشی طولی 156
٣- ٥-٤-٥- خط کشی عرضی 157
٣- ٥-٤-٥-١- خط ایست 157
٣- ٥-٤-٥-٢- خط رعایت حق تقدم عبور 159
٣-٥-٤-٥-٣- خط کشی گذرگاه عرضی عابر پیاده 161
٣-٥-٤-٥-٤-خط کشی پارکینگ 164
٣-٥-٤-٥-٥-خط کشی سرعت گیر ورویکردهای منتهی به آن 167
٣-٥-٤-٥-٦-خط کشی عرضی میله ای (کاهنده سرعت ) 170
م
٣-٥-٤-٥-٧- درجه بندی کیفیتی خط کشی عرضی 172
٣-٥-٤-٦- خط کشی پیکانها و فلش ها 172
٣-٥-٤-٦-١- درجه بندی کیفیتی پیکانها 176
٣-٥-٤-٧- خط کشی ها شور و خط کشی جناغی 177
٣-٥-٤-٧-١- درجه بندی کیفیتی وضعیت هاشور و خط کشی جناغی 182
٣-٥-٤-٨- خط کشی محدوده تقاطع ها 182
٣-٥-٤-٨- ١- محدوده تقاطع های همسطح جاده با جاده 183
٣-٥-٤-٨-٢- محدوده تقاطع های میدانی ومدور 186
٣-٥-٤-٨-٣-محدوده تقاطع های غیر همسطح 188
فصل چهارم :جمع آوری اطلاعات 191
٤ – ١- مقدمه 192
٤-٢- تصادفات و مطالعات و آمار و برنامه های مربوط به آن 192
٤-٣- دست یابی به ایمنی راهها 195
٤-٣-١ کنترل احتمال وقوع تصادفات 196
٤-٣-٢ کنترل خطر تصادفات .پیشگیری تصادفات 197
٤-٣-٣ اصلاح خصوصیات رفتار راننده 197
٤-٣-٤ -کنترل آسیب های جانی 198
٤-٣-٥ مدیریت پس از سوانح 199
٤-٣-٦ برنامه ریزی جهت اجرای استراتژی های لازم 200
٤-٣-٧ مبانی سیاست گزاری ملی 201
٤-٤ سیستمهای جمع آوری داده تصادفات 202
ن
٤-٤-١ گزارش تصادفات 203
٤-٤-٢ سیستمهای ثبت دستی 204
٤-٤-٣ سیستمهای ثبت کامپیوتری 208
٤-٥ آمار تصادفات 208
٤-٥-١ نوع آمار 209
٤-٥-٢ نرخ تصادفات 210
٤-٥-٣ نمایش آمار و کاربرد آن 213
٤-٥-٤-شناسایی موقعیت های پر تصادف 215
٤-٥-٥-قبل و بعد از تحلیل تصادفات 217
٤-٦-آنالیز مکان 220
٤-٦-١-دیاگرام برخورد 220
٤-٦-٢-دیاگرام وضعیت 222
٤-٦-٣-تفسیر دیاگرامهای وضعیت و برخورد 223
٤-٧-توسعه اقدام متقابل 224
٤ – ٨ – موضوعات مورد نظر 225
٤-٩-اطلاعات مورد نیاز هر یک از عوارض جاده 226
٤– ٩– ١– برداشت عوارض 227
٤– ٩– ١– ١– برداشت خرابی های روسازی 227
٤ – ٩ – ١ – ٢ – برداشت گاردریل ها 230
٤ – ٩ – ١ – ٣ – برداشت تابلوها 237
٤ – ٩ – ١ – ٤ – برداشت علائم افقی و خط کشی های روسازی 239
س
٤– ٩ – ٢ – ایجاد لایه های عوارض 251
٤– ٩– ٢– ١– ایجاد لایه خرابی های روسازی 251
٤– ٩– ٢– ٢- ایجاد لایه گاردریل 252
٤– ٩– ٢– ٣– ایجاد لایه تابلوها 253
٤– ٩– ٢– ٤– ایجاد لایه خط کشی ها و علائم افقی 254
٤– ١٠– ٣– ایجاد شناسنامه لایه ها 257
٤ – ١٠ – ٣ – ١ – ایجاد شناسنامه لایه خرابی روسازی 257
٤ – ١٠ – ٣ – ٢ – ایجاد شناسنامه لایه گاردریل 260
٤ – ١٠ – ٣- ٣- ایجاد شناسنامه لایه تابلوها 264
٤– ١٠– ٣– ٤– ایجاد شناسنامه علائم افقی و خط کشی ها 265
٤ – ١٠– ٤ – آنالیز داده ها 272
٤– ١٠– ٤– ١– آنالیز داده های مربوط به خرابی های روسازی 274
٤– ١٠– ٤– ٢– آنالیز داده های مربوط به گاردریل ها 281
٤ – ١٠ – ٤ – ٣ – آنالیز داده های مربوط به تابلوها 288
٤ – ١٠ – ٤ – ٤ – آنالیز داده های مربوط به علائم افقی 293
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات 312
٥ – ١- نتیجه گیری 313
٥ – ٢ - پیشنهادات 315
منابع و مأخذ 316
فهرست منابع فارسی 317
فهرست منابع لاتین 319
چکیده انگلیسی 323
منبع:
- رسولی سرابی ، اسحاق ، "معرفی کاربردهای عمده سیستم اطلاعات جغرافیایی در حمل و نقل شهری " ،کنفرانس GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٢- قدیری ، علی ، " آنالیز بهترین مسیر بر اساس پارامترهای مختلف شبکه " ، کنفرانس GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٣- عالیوند ، مجید ، "یک سیستم مدیریت ترافیک توزیع یافته در بستر شبکه همراه " ، کنفرانس
GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٤- معتمد نیا ، علیرضا ، " کاربرد سیستم های GIS و GPS در کنترل هوشمند ترافیک " ، کنفرانس
GIS شهری دانشگاه شمال ، آمل ، ٢٧ اوت ٢٠٠٧
٥- متولی حبیبی ، حسین ، " طراحی اطلاعات سیستم های حمل و نقل ایران در بخش ترانزیت بین المللی جاده ای با استفاده از GIS " ، دانشگاه علم و صنعت ایران ، ١٣٧٩ .
٦- طرح تهیه شناسنامه راهها وتاسیسات جانبی ، وزارت راه و ترابری ، تهران ، ١٣٧٨ .
٧- ماهنامه صنعت حمل و نقل ، تهران ، دی ماه ١٣٧٦.
٨- کرمی ، شهرام ، " تحلیل تصادفات جاده ای با رویکرد اقلیمی با استفاده از GIS ، مطالعه موردی : جاده فیروزکوه _ ساری" ،دانشگاه تربیت مدرس ، ١٣٨١ .
٩- باقدم ، عثمان ، " ارزیابی ایمنی جاده ای با رویکرد مخاطرات محیطی ، مطالعه موردی : مسیر سنندج – مریوان با استفاده از GIS " ، دانشگاه تربیت مدرس .
١٠- تی تی دژ ، امید ، " خود آموز ARCGIS و مفاهیم پایه GIS " . مؤسسۀفرهنگی هنری شمال پایدار ، دانشگاه شمال ، ص ١، اسفند ١٣٨٥
317
فهرست منابع و مراجع فارسی
١١- شرکت مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا،" تدوین راهنمای جزئیات طرح خط کشی در راههای برون شهری کشور " ، بخش پنجم ، وزارت راه و ترابری ، پژوهشکده حمل و نقل ، پائیز ١٣٧٨.
١٢- عامری،محمود،وافتخار زاده ،سید فرهاد،"مدیریت روسازی ایران برای فرودگاهها، و پارکینگ ها".
چاپ اول ،انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران ،ص ٢٧٤-٣١٥، مرداد ١٣٧٨.
١٣- هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های راه و ترابری و کشور،"آئین نامه راهنمایی و رانندگی"،خرداد ١٣٨٤.
318
Refrence
14−Puebla,J; "Transportation Europe:A study of Train Accessibility
Using GIS",pp362−382,1996.
15−Delavar,M;Chavoshi;H;"Design And Development of An Integrated
Gis Based Road Accident Emergency Response System".Conference
of Urban Gis Shomal University, Amol,Iran , 26−27 August 2007.
16−Peled,A;"Geographic,Geodetic And Cartographic Data Base For
Mapping Road And Traffic Characteristics In Urban Area".TRI Interim
Paper Presented At The Symposium On Road Accident Mapping
Analysis,Haifa,Israel,1982.
17−Harkey,D;"Gis Tool For Improving Pedestrain And Bike Safety".
FHWA-RD-00−153, Federal Highway Administration,July2000.
18−Georgiana Kaltenecker,M;"Toronto Bicycle Commuter Safety
Rates".L8s 4L7,Transportation Research Board 77th Annual
Meeting, 11July 1998.
19−Craighead,L;"Bozeman Pass Wildlife Linkage And Highway Safety
Study",Center For Transportation And Inviroment,North Carolina State
University, 2001.
20−Theiman,S ; " Accident Data Use And Geographic Information
System " FHWA - RD - 00− 081 , Federal Highway Administration ,
Washington .D.c. 2001
21−Rowan,J;"Idot GIS Crash Analysis System (GIS.CA).pp. 487−494,
Αssociation Of Transportation Safety Information Professional, Illinois
Department Of Transportation , 2004 .
319
Refrence
22−Sobanjo,J;"A Cost Effective Gis Safety Analysis Tool For Improving
Highway Safety",No. 4.5,Department Of Civil And Enviroment
Engineering FAMU_FSU College Of Engineering, August 2004.
23−GAttis,J;"Horizental Alignment Safety Study",Genesee
Transportation Council, August 2005.
24−Peltzman,S;"GIS For Transportation In Europe"
. 27(3)− :371 . ESRI Corporate Headquarters,Usa, February 2004.
25−Saccomanno , F; "Traffic Road Book Quality Control Using ArcGis
Server".CA92373−8100,County Of San Bernardino ,California, 1997.
26−Kamriang,T;"A Prototype Of The GIS Based Traffic Accident Data
Base System:Thailand Case Study",Vol 6, Proceeding Of The Eastern
Asia Society For Transportation Studies , 2007.
27− Patricia,S;"Remote Sensing And GIS-Based Characterization Of
Transportation Corridors" .Center For Transportation Analysis Oak
Ridge National Laboratory , 2360 Chherahala Boulevard ,December
2005.
28−R.Peng,Zhong;"An Enterprise Gis Data Base- Design For Agency
Wide Transit Application",VRISA Journal,Vol10. #2, 1998.
29−Skjelbo,U;"Using GIS At Copenhagen Transport", Copenhagen
,Denmark, 1996 .
30−Aifandopoulou,G;Nathanail,T;AndPanayot Akopoulos ,D;"ETIS; A
Gis Technology Based Tool For Supporting Estrategic Enviroment
Friendly Planning Of Urban Transport Infrastructure Development".
USA, 1996.
320
31−Bauman,J;"Guidance From The Skies:Promoting Safety And
Service With Gps & Gis",Gis Europe, pp33−35, 1995.
32−Puebla,G;"Where Do We Go From Here?",Gis Europe, 1996.
33−Karl.Kim And Leving;Using GIS For Improve Highway Safety",Vol
20,Computer Inviroment And Urban System ,pp−289−302, 1996.
34−Cory,A;"Geographic Information Systems For Spatial Analysis Of
Traffic Collision In LA CROSSEE ,55987,Winona,Minnesota,
pp.12−16, 1999.
35−Karshahim,M And Terzi,S;"Distribution Of Hazardous Location On
Highway Through GIS",International Symposium On GIS
, 23−26 September 2002.
36− Elangovan , K ; " GIS : Fundamental , Application And
Implementations " , New India Publishing Agency , New Dehli, pp
−208, 2006.
37−Souleyrette,R;"GIS-Based Accident Location And Analysis System
(GIS-ALAS)",Transportation Safety Iowa Department Of
Transportation,April, 6 , 1996.
38−Enviromental System Research Institute(ESRI),"Introduction To PC
Arc\Info(GIS)",Redlands,California,USA, 1983.
39− Enviromental System Research Institute(ESRI),"ArcGis,The
Complete Geographic Information System",GS-35F-5086Η,
Redlands,California,USA.
40− Enviromental System Research Institute (ESRI)," Introduction To
ArcGis 1 For USDA SCA",Natural Resources Conservation Service.
321
41− Enviromental System Research Institute (ESRI),"ESRI
Cartography; Capability And Trends".CA 92373−8100,Redlands
,USA,June 2004
42− Enviromental System Research Institute (ESRI),"Land Mark
Systems Is A Leading Provider Of Technical Forest And Natural
Resource Management Consulting Services And Products" ,University
Of Virginia, 2008.
43− Enviromental System Research Institute (ESRI) , " Arcview
,Desktop For Mapping , Data Integration , And Analysis ", GS- 35F-
5086Η , Redlands , California , USA .
44− Traffic & Electerical Section Ministry Of Transportation And
Highway Engineering Branch,September 2000
45−WWW.Transportation.org."Roadsides Barriers".
46−" Highway Accident Report " , NTSB.HAR - 01.01 , PB
2001 − 926101 , National Transportation Safety Board, August
28, 2001.
47−http:..MathForum.Org.Fag.circle.segment.html . " Chapter 11:
Guardrail .
48−http..en.wikipedia.org.wiki.Road-safety
49−http:..pavement interactive.org.index.php?Title=General-Guidance
.Pavement-Distress
50−Mcshane,W:"traffic engineering".07458.upper saddle river,pearson
education,Inc, 236−257,2004