فهرست و منابع پایان نامه روش شناسی تعیین هزینه چرخه عمر(LCCA)درجاده ها
فهرست:
عنوان مطالب شماره صفحه
چکیده :.............................................................................................................................................................................١
مقدمه :.............................................................................................................................................................................٣
فصل اول :کلیات .................................................................................................................................٥
١-١-هدف : ......................................................................................................................................................................٦
١-٢-پیشینه تحقیق :..................................................................................................................................................٢٤
١-٣-روش کاروتحقیق :................................................................................................................................................٤٠
فصل دوم :کاوش درمتون .................................................................................................................٤٣
٢-١- طبقه بندی مطالب ومقدمه : ..............................................................................................................................٤٤
٢-٢-بررسی مقالات :...................................................................................................................................................٤٥
٢-٣-بررسی تزها و پروژه ها:.......................................................................................................................................٥٧
٢-٤-بررسی کتاب ها:.................................................................................................................................................٨٢
٢-٥-بررسی کنفرانس ها:..........................................................................................................................................٨٩
فصل سوم :روش تحقیق ................................................................................................................. ١٢٢
٣-١- روش بکارگرفته شده ودلایل آن :................................................................................................................... ١٢٣
٣-١-١- مزایای استفاده از تحلیل اقتصادی :..........................................................................................................١٢٤
٣-١-٢- تحلیل هزینه چرخه عمر:......................................................................................................................... ١٢٥
٣- -٣-زمان استفاده از تحلیل هزینه چرخه عمر:............................................................................................. ١٢٥
٣- -٤ روش استفاده بهینه از LCCA:.................................................................................................................126
٣- -٥-مراحل اصلی فرآیند تحلیل سود – هزینه :............................................................................................. ١٢٧
٣-١ ٦-عناصر سود و هزینه : ................................................................................................................................. ١٢٨
٣- -دستوالعمل جمع آوری اطلاعات وروش های بکارگرفته :................................................................................١٣١
٣-٣-تعاریف ، اختصارات ونشانه های ریاضی:......................................................................................................... ١٣٢
٣-٤-برنامه کامپیوتری استفاده شده :..................................................................................................................... ١٣٤
٣-٥- ارائه مباحث ضروری علمی:........................................................................................................................... ١٣٦
٣-٥- -انواع روشهای کاربردی ارزیابی اقتصادی پروژه های راه سازی :............................................................. ١٣٦
٣-٥-١- -تحلیل منافع -هزینه ها(CBA) :........................................................................................................١٣٧
٣-٥-١- -تحلیل تاثیر پذیری هزینه ( CEA):....................................................................................................142
٣-٥- -٣-تحلیل چندمعیاری (MCA):.............................................................................................................. ١٤٣
٣-٥-١ ٤-تحلیل ریسک -منافع (RBA): ............................................................................................................١٤٤
٣-٥- -٥- ارزیابی اثرات زیست محیطی(EIA):.................................................................................................144
٣-٥- -نقش حمل و نقل در اقتصاد:.................................................................................................................... ١٤٥
٣-٥-٣-مراحل مطالعه طرحهای حمل و نقل :......................................................................................................١٤٦
٣-٥-٣-١- مطالعه شناسایی طرح :........................................................................................................................ ١٤٧
٣-٥-٣-٢- مطالعه توجیه مقدماتی فنی، مالی و اقتصادی :............................................................................. ١٤٧
٣-٥-٣-٣- مطالعات اختصاصی :.........................................................................................................................١٤٨
٣-٥-٣-٤- مطالعه توجیه نهایی فنی، مالی و اقتصادی :...................................................................................١٤٩
٣-٥-٤-بررسی فنی و تعیین گزینه های طرح :.....................................................................................................١٥٠
٣-٥-٤- -مفهوم گزینه های مختلف :....................................................................................................................١٥١
٣-٥-٤-٢- مسؤولیت مهندسان مشاور یا مؤلفان طرح :..................................................................................... ١٥٢
٣-٥-٥-سرعت مبنای طراحی هندسی راه :........................................................................................................ ١٥٤
٣-٥ ٦-برآورد هزینه های مالی گزینه های طرح :............................................................................................... ١٥٥
٣-٥-٦- -برآورد هزینۀ تعمیر و نگهداری:.......................................................................................................... ١٥٥
٣-٥-٧-شناسایی فایده طرح :............................................................................................................................... ١٥٦
٣-٥-٨-الگوهای مورداستفاده درساختارپایان نامه :...............................................................................................١٦١
٣-٥-٨- -الگوی تعیین سرعت وسیله نقلیه :........................................................................................................١٦١
٣-٥-٨-١- -محاسبه VDRIVE :....................................................................................................................... ١٦٥
٣-٥-٨-١- -محاسبه VBRAKE: .......................................................................................................................١٧٠
٣-٥-٨- -٣- محاسبه VCURVE :...................................................................................................................١٧١
٣-٥-٨- -٤- محاسبه VROUGH :................................................................................................................١٧٣
٣-٥-٨- -٥- محاسبه VDESIRE: ................................................................................................................. ١٧٤
٣-٥-٨-٢- الگوی برآورد سوخت وسایل نقلیه :...................................................................................................١٧٥
٣-٥-٨-٣-الگوی برآوردمصرف تایر :................................................................................................................... ١٨٤
٣-٥-٨-٤-الگوی برآورد قطعات یدکی مصرفی وسایل نقلیه :............................................................................١٨٧
٣-٥-٨-٥-الگوی برآورد نیروی کار تعمیر وسایل نقلیه :................................................................................... ١٩١
٣-٥-٨ ٦-الگوی برآوردمصرف روغن :.................................................................................................................. ١٩٣
٣-٥-٨-٧- الگوی برآورداستهلاک وسیله نقلیه : ..................................................................................................١٩٤
٣-٥-٨-٧-١- برآورد میانگین استهلاک وسیلۀ نقلیه : ....................................................................................... ١٩٥
٣-٥-٨-٧-٢- میانگین بهره برداری سالانه :........................................................................................................ ١٩٧
٣-٥-٨-٨- الگوی برآوردتصادفات ترافیکی:.........................................................................................................٢٠٢
٣-٥-٨-٨- -فایده حاصل از کاهش تصادفات :.................................................................................................... ٢٠٥
٣-٥-٨-٨- -طبقه بندی تصادفات :..................................................................................................................... ٢٠٨
٣-٥-٨-٨-٣- هزینۀ تصادف :...............................................................................................................................٢٠٩
٣-٥-٨- -الگوی برآورداثرات زیست محیطی :.....................................................................................................٢١٢
٣-٥-٨-٠ -الگوی برآورداتلاف وقت مسافرین :.....................................................................................................٢١٦
٣-٥- -ارزشیابی اقتصادی طرح :.......................................................................................................................... ٢١٨
٣-٥-٩- -روش تنزیل :............................................................................................................................................٢١٩
٣-٥-٩- -شیوه های مقایسه هزینه و فایده برپایه روش تنزیل :.......................................................................٢٢٠
٣-٥-٩-٢- -ضابطه ارزش خالص کنونی :..............................................................................................................٢٢١
٣-٥- -٣-دوره بررسی و مانده ارزش راه در پایان دوره :..................................................................................٢٢٣
٣-٥- -٤-تعیین سال پایه :...................................................................................................................................٢٢٥
٣-٥- -٥-نرخ تنزیل :...........................................................................................................................................٢٢٥
٣-٥-٩ ٦-نرخ بازده اقتصادی:..............................................................................................................................٢٢٥
٣-٥- -٧-موارد کاربرد ضابطه های ارزش خالص کنونی و نرخ بازده اقتصادی:..............................................٢٢٦
٣-٥- -٨-تصمیم درباره پذیرفتن یا نپذیرفتن طرح :.......................................................................................٢٢٧
٣-٥-٩- -گزینش گزینۀ بهینه :...........................................................................................................................٢٢٧
٣-٥-٠ -تحلیل بی اطمینانی:.................................................................................................................................٢٢٩
٣-٥-١٠- -منشأ و علت های بی اطمینانی :........................................................................................................٢٣٠
٣-٥-١ -تحلیل حساسیت : ...................................................................................................................................٢٣٢
٣-٥-١١- -تحلیل حساسیت ارزش خالص کنونی :.............................................................................................٢٣٢
فصل چهارم :جمع آوری اطلاعات .................................................................................................٢٣٣
٤- -مقدمه :...............................................................................................................................................................٢٣٤
٤ ٢-موضوعات موردنظر:.........................................................................................................................................٢٣٤
٤-٢- -شرایط عمومی _ جغرافیایی محور جیرفت -کهنوج -رودان :................................................................... ٢٣٥
٤-٢- -شرایط عمومی ،توپوگرافی وپستی وبلندی محورجیرفت -کهنوج -رودان :.............................................٢٣٦
٤-٣-اطلاعات لازم برای هرسوال ازسوالات موضوع تحقیق : ................................................................................٢٣٦
٤-٣- -محاسبه ظرفیت راه موجود:.......................................................................................................................٢٣٩
٤-٣-١- -راههای دوخطه برون شهری:.................................................................................................................٢٣٩
٤-٣-١- -تعیین کیفیت سرویس : .........................................................................................................................٢٣٩
٤-٣- -٣-شرایط ایده آل : ......................................................................................................................................٢٤٠
٤-٣- -٤-سطوح سرویس :......................................................................................................................................٢٤١
٤-٣- -محاسبه حداکثرحجم سرویس درسطح سرویس های مختلف درساعت اوج :........................................٢٤٣
٤-٣-٣-محاسبه حجم سرویس محوردرحال حاضر:.............................................................................................٢٤٨
٤-٤-محاسبه زمان افزایش ظرفیت :........................................................................................................................٢٤٨
٤-٥-شرح مسیرموجو :...........................................................................................................................................٢٥٠
٤-٥- -محورجیرفت -کهنوج :.................................................................................................................................٢٥٠
٤-٥- -محورکهنوج -رودان :..................................................................................................................................٢٥٢
٤ ٦-شرح مسیرهای پیشنهادی :............................................................................................................................٢٥٤
٤-٦- -مسیراول محورجیرفت -کهنوج :.................................................................................................................٢٥٤
٤-٦-٢- مسیردوم محورجیرفت -کهنوج :..............................................................................................................٢٥٤
٤ ٦-٣-مسیراول محورکهنوج -رودان :..................................................................................................................٢٥٤
٤ ٦-٤- مسیردوم محورکهنوج -رودان :.................................................................................................................٢٥٤
٤-٧-طرح روسازی راه :............................................................................................................................................٢٥٥
٤-٧- -ضخامت لایه های روسازی درمحورجیرفت -کهنوج :................................................................................٢٥٦
٤-٧- -ضخامت لایه های روسازی درمحورکهنوج -رودان :..................................................................................٢٥٦
٤-٨-مشخصات هندسی راه :.................................................................................................................................. ٢٥٧
٤-٨- -سرعت طرح :.............................................................................................................................................. ٢٥٧
٤-٨- -شیب طولی مسیر:.................................................................................................................................... ٢٥٧
٤-٨-٣-قواره عرضی مسیر:.................................................................................................................................. ٢٥٧
٤ ٩-برآوردهزینه ساخت :....................................................................................................................................... ٢٥٨
٤-٩- -برآوردکل هزینه های ساخت واریانت -گزینه ١: ...................................................................................... ٢٥٨
٤-٩- -برآوردکل هزینه های ساخت واریانت -گزینه :......................................................................................٢٥٩
٤- -٣-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت -گزینه ١.......................................................................................٢٥٩
٤- -٤-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت -گزینه :......................................................................................٢٦٠
٤- -٥-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت ٣-گزینه :......................................................................................٢٦٠
٤-٩ ٦-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت ٣-گزینه :......................................................................................٢٦٠
٤- -٧-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت ٤-گزینه ١........................................................................................٢٦١
٤- -٨-برآوردکل هزینه های ساخت واریانت ٤-گزینه ٢.......................................................................................٢٦١
٤-١٠- هزینه های مورداستفاده جهت آنالیزاقتصادی پروژه :..................................................................................٢٦١
٤-١٠- -هزینه های سرمایه گذاری پروژه : ..............................................................................................................٢٦١
٤-١٠- -هزینه های صرفه جویی شده :..................................................................................................................٢٦٢
٤-١١- محاسبه هزینه های سرمایه گذاری پروژه :...................................................................................................٢٦٣
٤-١١ ١--واریانت -گزینه :....................................................................................................................................٢٦٣
٤-٢ -مشکلات درجمع آوری اطلاعات :..................................................................................................................٢٦٥
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات .........................................................................................٢٦٨
-نتیجه گیری:............................................................................................................................................................٢٦٩
-پیشنهادات :............................................................................................................................................................. ٣٠٤
ضمائم وپیوست ها............................................................................................................................٣٠٥
منابع ومآخذ:.............................................................................................................................................................٣٣٠
-فهرست منابع فارسی:............................................................................................................................................٣٣٠
-فهرست منابع لاتین :.............................................................................................................................................٣٣٣
منبع:
[٣]."قانون بودجه "،١٣٨٦،انتشارات سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور،سال ١٣٨٦ .
[٤].محمدخانی، نوروز ،"کتاب مبانی تحلیل اقتصادی"، وزارت حمل ونقل ایالات متحده آمریکا،ناشرمعاونت آموزش ، تحقیقات و فناوری، بهار ١٣٨٣
[ ٥] .ربانی، مهدی ،"تحلیل هزینه وفایده ،مجله اقتصادی" ،ضمیمه شماره ٢٥و٢٦.
[٨].ارفع ،حسین ،"کاربردنظریه اقتصادی منفعت به هزینه درپروژه های راهسازی"،مجله راه وترابری ،شماره ١٦.
[٩].غفوری،کامیار. اسکونژاد، محمدمهدی ،"بررسی اقتصادی و امکان اجرای جاده عبوری از دریاچه ارومیه وتعیین محل مناسب برای این جاده "، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهندسی صنایع ، ١٣٦٨
[١٠]." ارائه مدل خطی برای برآورد هزینه های احداث راه آهن و مقایسه آن با آزاد راه " ،راه آهن جمهوری اسلامی ایران ،مرکزتحقیقات راه آهن ،سال ١٣٧٨.
[١١].قاضوی ،عمادالدین ،"مقایسه هزینه های حمل جاده وراه آهن "،سازمان برنامه وبودجه ،وزارت راه وترابری.
[١٢].کریمی، پروین . زیاری ؛حسن ،" توسعه رو شهای اولویت بندی پروژه های راهسازی براساس رویکردهزینه دوره عمرومدیریت ریسک "، پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه علم وصنعت ، ،مهندسی عمران –راه وترابری،تابستان ١٣٨٦
[١٣].محمدی، عباس .بهبهانی،حمید،" آنالیزوارزیابی اقتصادی آزادراه تهران –شمال " ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم وصنعت ،مهندسی وبرنامه ریزی حمل ونقل ،تابستان ١٣٧٤
[١٤].مهرآذین ، هاشم . زمانی ،محمدزمان ،"ارزیابی اقتصادی ومقایسه راه آهن وآزادراه درمسیر قزوین –رشت - بندرانزلی "
[١٥].طالقانی، علی . بهبهانی ، حمید ،"بهبود اجرای پروژه های راهسازی به روش B.O.Tبا استفاده از مدیریت ریسک "،پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و صنعت ایران ،مهندسی عمران - مهندسی راه و ترابری.
[١٦].قره باغیان ، مرتضی ،"اقتصاد،رشدوتوسعه "،جلد،٢نشرنی ،صفحه ٩٣٧،سال ١٣٧١.
[١٩].اسکونژاد، محمدمهدی ،"اقتصاد مهندسی "،دانشگاه صنعتی امیرکبیر،١٣٧٢،صفحه ٣.
[٢٠].ربانی، مهدی ،"تحلیل هزینه وفایده ،مجله اقتصادی" ، ضمیمه شماره ٢٥و٦ .صفحه ١
[٢١].ساگون ، روبرت ،((مبانی تحلیل هزینه وفایده عملی))،ترجمه منصورخلیلی عراقی،دانشگاه تهران ،سال ١٣٧٢
[٢٢].جیرووند، عبدا... ،"مالیه عمومی جدید"،انتشارات مولوی ،چاپ اول ،سال ١٣٦٦
[٣٧].وشوری، جرج ،"تخصیص منابع "،ترجمه عبدا..جیروند،انتشارات پاپیروس ،سال ١٣٦٦
[٤١ .شاهی،جلیل ،"مهندسی ترافیک "،مرکزنشردانشگاهی،تهران ،١٣٨٣.
[٤٢].دبیرخانه مجمع جهانی راه (پیارک )- کمیته شماره ٩،"روش های ارزیابی اقتصادی برای پروژه های راه درکشورهای عضو پیارک"،چاپ اول ،معاونت آموزش ،ناشر تحقیقات و فناوری،محل نشرمرکز چاپ و انتشارات مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی،پاییز١٣٨٣
[٤٣ .سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ،"راهنمای تهیه گزارش توجیه طرح های راهسازی" ،معاونت امور فنی-دفتر نظارت و ارزیابی طرح ها،تهران ،١٣٨٦.
[٤٤].سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، "راهنمای تهیۀ گزارش توجیه طرح ، جلد دوم : توجیه فنی، مالی، اقتصادی و اجتماعی.نشریه شماره ٣١٢٢" ، معاونت امور فنی، دفتر نظارت و ارزیابی طرح ها، تهران .١٣٨١.
[٤٥ .سازمان برنامه و بودجه ،"آیین نامه طرح هندسی راهها- نشریه شماره ١٦١ "، معاونت امورفنی، دفتر تحقیقات و معیارهای فنی و مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت راه و ترابری تهران ،١٣٧٥.
[٤٧ .سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،"راهنمای تهیه گزارش توجیه طرح -جلد سوم : مبانی تحلیل اقتصادی طرحهای عمرانی"، معاونت امور فنی- دفتر نظارت و ارزیابی طرح ها، تهران ،١٣٨١.
[٥٣ .بهبهانی،حمید،"مهندسی ترافیک -تئوری وکاربرد"،چاپ اول ،سازمان حمل ونقل وترافیک تهران ،تهران ،١٣٧٤.
[٥٤ .مک شین ،"مهنسی ترافیک "،ویرایش سوم
[٥٥ .سالنامه آماری٨٣،سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای
[٥٦ .تصویب نامه هیئت وزیران مورخه ٨٣.٥.١٢
[٥٨ .آیتی ،اسماعیل ،"تصادفات جاده ای ایران "،دانشگاه فردوسی مشهد،١٣٧١.
[٦٢].ترازنامه انرژی سال های ١٣٨٢ و ١٣٨١، وزارت نیرو- معاونت انرژی
[٦٣] "برآوردهزینه تصادفات ترافیکی راههای ایران "،١٣٨٥،مهندسین مشاوربهین تردد،مجری دکتراسماعیل آیتی.
[٦٦] "سالنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران "، ١٣٨٣.
[٥٧]."آمارنامه استان کرمان وهرمزگان "،ناشرمرکزآمارایران ،تهران ،سال ١٣٨١.
[٦٧] "آمارترافیک راههای ایران "،سازمان حمل ونقل وترافیک ایران .
[٦٨ .سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ،"آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران (نشریه شماره ٢٣٤)"
،چاپ اول ،ناشرسازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور.معاونت امورپشتیبانی.مرکزمدارک علمی وانشارات ،تهران ،سال ١٣٨١.
[٦٩ .آرشیووزارت راه وترابری
[١]. "Cost-Benefit and Multi-Criteria Analysis for New Road Construction", DOC
EURET.٣٨۵.٩۴Final Report April ٩۴,R&D Unit. DG VII. COMMISSION OF THE
EUROPEAN COMMUNITIES- DIRECTORATE GENERAL FORTRANSPORT.
Guidelines for"،Dr. Kaan Ozbay, Dr. Neville A. Parker, Dima Jawad, Sajjad Hussain .[٢]
Life Cycle Cost Analysis",FINAL REPORT, ,July ٢٠٠٣.
life cycle costing manual for the federal"Seiglande K. fuller and Stephen R.peterson،.[۶] Government printing office,the national institute of standards ،energy management program"
.١٩٩۵ ،Washington;us .١٣۵ NIST( hand book)and technology
[٧]. "Life cycle cost analysis handbook", ١ st edition .state of Alaska,department of
education & early development .education support service .facilities ١٩٩٩.
.١٩۶۴."Economic analysis for highways"RobleyWinfrey، .[١٧]
[١٨].Arthur M. Wellington, "Economic theory of the location of railway",٢d ed
wily,Newyork,١٨٨٧.
risk based life cycle costing of"simaan abourizk;and samuel ariaratham، ;ossama salem .[٢٣] journal of infrastructure systems ،Rehabilitation and construction alternatives",infrastructutre
,ASCE.March ٢٠٠٣.
Reliability based life-cycle"E.S،,D.M,Kong,J.S,and Gharaibeh ,Frangopol .[٢۴]
management of highway bridges "J.Comput,ciV.٢٠٠١.
National research council canada،buildings and life-cycle costing""Rakhara, .[٢۵]
,otawa,ON,۴P. ١٩٨٠.
The Econometrics of Major Transport "R. Vickerman, eds، &Quinet, E. .[٢۶]
.١٩٩٧ ,MacMillan،Infrastructure"
[٢٧].Kirk, S. and Dell’Isola, A. " Life cycle costing for design professionals". McGraw-Hill,
New York, ١٩٩٧.
[٢٨]. "AASHTO Guide for Design of Pavement Structures", American Association of State
Highway and Transportation Officials, Washington, D.C., ١٩٩٣.
[٢٩].Frangopol, D.M., Kong, J.S., Emhaidy, G. " Reliability-Based life-cycle management of
,٢٠٠١ ,١ .No ,١۵ .Journal of Computing in Civil Engineering, ASCE. Vol،highway bridges"
pp. ٢٧-٣۴.
،"Guidelines for probabilistic pavement life cycle cost analysis "Tighe, S. .[٣٠]
Transportation Research Record١٧۶٩, TRB, National Research Council, Washington, D.C.,
٢٠٠١, pp. ٢٨-٣٨.
.Dept ،Risk-based Life Cycle Cost Analysis of Privatized Infrastructure"" ،Osman, H.M..[٣١]
of Civil Engineering, University of Toronto٣۵, St. George streetToronto, ON.M۵S
Annual Meeting ٢٠٠۵ ١A۴CANADA،TRB
.١٩٨٣ ,McGraw-Hill, New York ،"Guide to Portfolio Management. "Farrell, J.L. .[٣٢]
[٣٣].Rickard, S., Hardy, B., Neida, B.V., Mihlmester, P.M. "The investment risk in whole
Summer study on Energy ١٩٩٨ ACEEE ،building energyefficiency upgrade projects"
,Efficiency in Buildings Proceedings،American Council for an Energy Efficient Economy
Washington, D.C., ١٩٩٨.
[٣۴].finance.yahoo.com. Accessed Oct. ١٠th ٢٠٠۴.
-Guide toCOST"EUROPEAN COMMISSION.Directorate General Regional Policy،.[٣۵]
Structural Funds, Cohesion Fund and،"BENEFIT ANALYSIS of investment projects
Instrument for Pre-Accession. Final Report.١۶.٠۶.٢٠٠٨.
.١٨٨.١٩٧۴-p٢١۵ ,VOL١,Highway and traffic""،C.A.O Flahery .[٣۶]
[٣٨].Adler hans A. "Economic appraisal of transports",a manual with the case study
published for the world bank ,١٩٨٧,P.١-۶٣, ٨۴-٩۵.
[٣٩]. Clarkson H. Oglesby,R.Gary hicks, "Highway engineering",۴th.ed.١٩٨١,P.٩٧-١٩۵.
[۴٠].Coba, "A method of economic appraisal of highway schemes",the department of the
transport ,London,١٩٨٣.
Danish،Economic Evaluation of Pavement Maintenance"" ،et al. ,Larsen, H.J..[۴۶]
Road Institute, Denmark.٢٠٠٢ .
The Highway Design and Maintenance Standards " ،et al. ,Watanatada, T. .[۴٨]
,World Bank ،Vol. ۱, Description of the HDM-III Model" :HDM-III()Model
Washington DC, USA. ١٩٨٧a
The Kenya Road Transport Cost Study; Research on Vehicle "،et al. ,Hide, H. .[۴٩]
.١٩٧٢ .Crowthorne. UK ,TRRL Report LR۶٧٢ ،Operating Costs"
Vehicle Operating Cost in the Carribbean" ،Morosiuk, G. and S.W. Abaynayka. .[۵٠]
,Crowthorne ,١٠۵۶ TRRL Report ،An Experimental Study of Vehicle Performance"
UK. ١٩٨٢.
Research on the Interrelationships Between Costs of Highway "GEIPOT، .[۵١]
١٩٨٢ .Final Report. Brasilia, Brazil ،"TICR( )Construction, Maintenance and Utilisation
IRC ،Manual on Economic Evaluation of Highway Projects in India"" ،IRC. .[۵٢]
Special Publications ٢٠, Indian Road Congress, New Delhi, India. ١٩٩٣.
"Valuation of Accident Reduction :۱۶-Transport Note No. TRN"World Bank،.[۵٩]
World Bank, Washington DC, USA. ٢٠٠۵
[۶٠].Transport Research Laboratory (TRL). " Costing Road Accidents in Developing
.Transport Research Laboratory, Crowthorne,UK ,Overseas Road Note ORN١٠ ،Countries"
١٩٩۵
[۶١].Austroads. " Valuing Environmental and Other Externalities". Austroads,
Sydney, Australia. ٢٠٠٣
[۶۴]. Department For International Development (DFID). " Guidelines for Estimating
of Road Crashes in Developing Countries". TRL Limited, Crowthorne, UK. ٢٠٠٣
[۶۵].World Bank. " Transport Note No. TRN-۷: Risk and Uncertainly Analysis".
World Bank, Washington DC, USA.