فهرست و منابع پایان نامه طراحی، تحلیل و ارزیابی زمان بندی تقاطع های چراغ دار با استفاده ار منطق فازی
فهرست:
فهرست
چکیده.............................................................................................................. أ
فهرست........................................................................................................... ب 1- ادبیات تحقیق................................................................................................1
تعریف مساله..........................................................................................2
روش تحقیق..........................................................................................3
کاربرد سیستم های فازی در کنترل ترافیک..............................................................
5بررسی مطالعات پیشین در زمینه استفاده از منطق فازی در کنترل ترافیک.................7
مطالعه جکیوز، نیتی ماکی و پرسولا .........................................................7
مطالعه سازی مورات و ارگان گدزلی اوغلو................................................10
مطالعه چو و تنگ............................................................................14
مطالعه نی تیماکی و پرسولا.................................................................17
مبانی نظری منطق فازی .................................................................................23
مفاهیم اولیه منطق فازی..........................................................................24
نمایش و تعاریف اولیۀ مجموعه های فازی.......................................................26
انواع توابع عضویت فازی ...........................................................................28
عملگرهای مجموع ههای فازی.....................................................................32
سیستم های فازی ...................................................................................35
سیستم فازی ممدانی........................................................................36
ب
تقاطع های چراغدار و شبیهسازی آن....................................................................41
اهمیت تقاطع های چراغدار در شبکه معابر......................................................42
تاریخچه نصب چراغهای راهنمایی در دنیا و ایران .............................................43
معیارهای ارزیابی تقاطعات چراغدار..............................................................45
روشهای موجود در کنترل تقاطعات چراغدار....................................................46
شبیه سازی در ترافیک..............................................................................47
تقسیم بندی مد لهای مختلف شبیه سازی...............................................48
ساخت مد لهای شبیهسازی...............................................................49
معرفی نرم افزار شبی هساز مورد استفاده..........................................................50
4-6-2- تحلیل آماری خروج یهای شبیهسازی....................................................53
متدلوژی و روش تحقیق.................................................................................54
متدلوژی حل مساله ................................................................................55
الگوریتم فازی پیشنهادی..........................................................................58
معرفی متغیرهای ورودی وخروجی........................................................58
روش ساخت توابع عضویت و پایگاه قوانین...............................................59
5- 5- نوشتن برنامه کنترلر خارجی.....................................................................61
5-6- توسعه الگوریتم پیشنهادی برای سایر تقاطعات.................................................65
مطالعه موردی..............................................................................................66
6- 1- برداشت شاخص های تقاطع مورد مطالعه.......................................................67
6-1-1- مشخصات هندسی...........................................................................68
2-مشخصات ترافیکی............................................................................69
6-1-3-مشخصات چراغ راهنمایی....................................................................70
4-محاسبۀ میدانی زمان تأخیر ناشی از وسیلۀ کنترل ترافیک.............................71
اعتباریابی نرم افزار مورد استفاده ..................................................................73
مقایسه الگوریتم فازی پیشنهادی والگوریتم کنترل از پیش زمانبندی شده................75
بررسی آزمونهای طراحی شده برای ارزیابی الگوریتم فازی ...................................76
بررسی اثر انتخاب مقدار حداقل زمان سبز ...............................................76
مقایسه در حالت توزیع زمانی غیر یکسان................................................77
نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................81 مراجع............................................................................................................85
منبع:
نظری،سبحان(1381)،»تحلیل مساله انتخاب وسیله با به کارگیری روش های محاسبات نرم«،پایان نامهکارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل،دانشکده مهندسی عمران،دانشگاه صنعتی شریف
کرمانشاهی، شهابالدین(1384)، » استفاده از منطق فازی در طراحی سامانه کنترل تقاطع های چراغدار«، پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل،دانشکده مهندسی عمران،دانشگاه صنعتی شریف
تشنهلب، محمد؛ صفارپور،نیما و افیونی، داریوش (1378)، »سیستمهای فازی و کنترل فازی«، انتشاراتدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران
امینی، حامد(1384)، » مقایسه طراحی چراغهای راهنمایی به روش آیین نامه های آمریکا، انگلستان و استرالیا«، پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی حمل و نقل،دانشکده مهندسی عمران،دانشگاه علم و صنعت
بخش Help نرم افزار MATLAB
Pappis, C., Mamdani, E. (1977), “A fuzzy controller for a traffic junction”, IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics SMC-7, 707-717
Pursula, Matti and J.Niittymaki, M. Mursula (2000). Analyzing different fuzzy traffic signal controllers for isolated intersections. Transportation Research Board, 2000 annual meeting, CD ROM.
Kim, S. Application of Petri networks and fuzzy logic to advanced traffic management systems. Ph.D Thesis, Polytechnic University, USA, 139 p, 1994.
Favilla Jr., J., A. Machion, and F. Gomide. Fuzzy traffic control: adaptive strategies. in: proceedings of the 2nd IEEE international conference on fuzzy systems, Vol. 1, San Francisco, USA, March 1993, pp.506-511.
-01 Trabia, M.B., M.S. Kaseko and M. Ande. A two-stage fuzzy logic controller for traffic signals. Transportation Research Part C, Vol. 7, 1999, pp.353-367.
-11 Niittymäki, J. and M. Pursula. Signal control using fuzzy logic. Fuzzy Sets and Systems, 116, 2000,pp.11-22.
-21 Murat, S. and E. Gedizlioglu (2005), A fuzzy logic multi-phased signal control model for isolated junctions, Transportation Research Part C 13,19-36
-31 Chou, C. and J. Teng (2002), A fuzzy logic controller for traffic junctions, Information Sciences 143, 73-97
-41 HCM, (2000). Highway Capacity Manual, Transportation Research Board, National Research Council, Washington D.C., U.S.A.
-51 Barcelo .J &.Ferrer . J.L, AIMSUN 5 Microsimulator User’s Manual, - Novamber 2005.
-61 Barcelo .J &.Ferrer . J.L, AIMSUN API User’s Manual, - JULY 2005.
-71 Nakatsuyama, M., Nagahashi, N., Nishizuka, N. (1983), “Fuzzy logic phase controller for traffic functions in the one-way arterial road”, Proceedings IFAC 9th Triennial World Congress. Pergamon Press, Oxford, pp. 2865-2870
-81 Sugeno, M., Nishida, M. (1985), “Fuzzy control of model car”, Fuzzy Sets and Systems 16, 103-113