فهرست و منابع پایان نامه مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهرهای متوسط با بافت قدیمی مطالعه موردی شهرکاشان
فهرست:
عنوان مطالب شمارصفحه
چکیده ١
مقدمه ١
فصل اول : کلیات ٣
° ١-١ مقدمه ٤
° ١-٢- ادبیات تحقیق ٤
° ١-٢-١- تعریف مساله ٤
١-٢-٢- اطلاعات مورد استفاده در تحقیق ٦
° ١-٢-٣- هدف از انجام تحقیق ٧
° ١-٢-٤- مروری بر مطالعات گذشته ٧
١-٢-٥- روش تحقیق ٩
١-٣- مروری بر فصلهای آینده ٩
فصل دوم : مروری بر مطالعات گذشته ١٠
٢-١- مقدمه ١١
٢-٢- بررسی مطالعات پیشین ١١
فصل سوم : بررسی عوامل موثر در تصادفات ١٩
٣-١- مقدمه ٢٠
° ٣-٢- سهم عوامل سه گانه : انسان ،راه و وسیله نقلیه در تصادفات ٢٠
٣-٢-١- نقش عامل انسانی در تصادفات ٢٢
٣-٢-٢- نقش عامل راه و محیط در تصادفات ٢٤
٣-٢-٣- نقش وسیله نقلیه در تصادفات ٢٩
٣-٣- علل بروز تصادفات بر اساس بعد زمانی ٣٤
٣-٣-١- علل اولیه ٣٤
٣-٣-٢- علل واسط یا قبلی ٣٤
٣-٣-٣- علل مستقیم یا تامه تصادف ٣٥
فصل چهارم : مدلهای تحلیل تصادفات ٣٦
۴-١- مقدمه ٣٧
۴-٢- مدلهای مربوط به تصادفات ٣٧
۴-٢-١- بررسی مدلهای بیان کننده تعداد تصادفات ٣٧
۴-٢-٢- بررسی مدلهای بیان کننده شدت تصادفات ٣٩
۴-٢-٣- مدلهای بیان کننده احتمال خطر تصادفات ٤٤
۴-٣- معیارهای ارزیابی مدل ها ٤٤
۴-٣-١- مدل رگرسیون خطی ٤٤
۴-٣-٢- مدل های تصادفی ٤٧
۴-٣-٣ مدل لاجیت ٤٩
فصل پنجم : مدل شدت تصادفات شهر کاشان ٥٢
٥-١- مقدمه ٥٣
٥-٢- گردآوری آمار و اطلاعات ٥٣
٥-٣- شرح متغییرها و روند مدل سازی ٥٣
٥-٤- بررسی اولیه و آنالیز داده ها ٥٩
٥-٤-١- مقایسه فراوانی متغییرهای مستقل با تعداد کل تصادفات ٥٩
٥-٤-٢- آنالیز فراوانی متغییرها ٥٩
٥-٤-٣- آزمون همبستگی متغییرهای مستقل ٥٩
٥-٥- بررسی آماری متغییرهای مجاز برای ورود به مرحله مدل سازی ٦١
٥-٦ ساخت مدل لاجیت جهت تصادفات شهر کاشان ٦٨
٥-٦-١- معیارهای ارزیابی روشهای ساخت مدل ٦٩
٥-٦-٢- بررسی مدل بدست آمده با استفاده از روش داخل شدن ٦٩
٥-٦-٣- بررسی مدل بدست آمده با استفاده از روش پسرو ٦٩
٥-٦-٤- بررسی مدل بدست آمده با استفاده از روش پیشرو ٧٠
٥-٦-٥- مقایسه مدل های بدست آمده از روش های مختلف ٧٠
٥-٦-٧- بررسی مدل نهایی ٧١
٥-٦-٨- محاسبه احتمال رخداد شدت های تصادفات ٧٢
فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات ٧٤
٦-١- مقدمه ٧٥
٦-٢- نتیجه گیری
٦-٣- پیشنهادات
پیوستها 78
پیوست ١ : فرم کام ١١٣ پیوست ٢ : جداول فراوانی پیوست ٣ : ماتریس همبستگی متغییرها پیوست ٤: مدل شدت تصادفات شهر کاشان با استقاده روش FORWARD
منابع و ماخذ 130
منبع:
) احمدی نژاد، محمود، شاهی، جلیل ، شیخ اسلامی، عبدالرضا،"مدل سازی شدت تصادفات موتورسیکلت در شهر تهران " پژوهشنامه حمل و نقل ، شماره ١، ١٣٨۵، صفحات ١٣-٢۵
٢) ادریسی ،علی،"مدلسازی فاکتورهای موثر در شدت و تواتر تصادفات کامیونها در جاده های دو خطه برون شهری با استفاده از مدل لاجیت و شبکه عصبی"،پایان نامه کارشناسی ارشد راه و ترابری،تهران ،دانشگاه صنعتی شریف ،١٣٨٠
٣) آیتی، اسماعیل ،"تصادفات جاده ای در ایران "،دانشگاه فردوسی مشهد١٣٧١
۴) خبر گزاری مهر،"ترافیک پایتخت در لابلای قوانین رانندگی گره می خورد؛گزارش مهر از تشدید ترافیک در کلانشهر تهران "،اردیبهشت ١٣٨۵
٥)"رانندگان اتومبیل در برابر عوامل جوی"،صنعت حمل و نقل ،شماره ۴۶،صفحات ۴٩-۵٠،
١٣٧۴
۶) "راهنمای ایمنی راه (مجمع جهانی راه -پیارک)"، دفتر مطالعات فناوری و ایمنی،معاونت آموزش تحقیقات و فناوری، وزارت راه و ترابری،صفحه ١۴٧
٧) رضایی مقدم ،فرزاد،"بررسی عوامل موثر در تصادفات شهری"،پایان نامه کارشناسی ارشد،برنامه ریزی حمل و نقل ،دانشگاه علم وصنعت ایران ،١٣٨۴
٨) زیاری،حسن ،"استاندارد نمودن اثر عوامل پنهان در تصادفات وسایط نقلیه "،نخستین سمینار مهندسی ترافیک ، ایران ،١٣٧۴
٩) ستایش ولی پور،جعفر و شریعت مهیمنی،افشین ،"بررسی آمار تلفات موتورسیکلت در ایران "، هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل ایران ،١٣٨۵
١٠) شیخ الاسلامی،عبدالرضا،"بررسی وضعیت ایمنی و مدل سازی تصادفات موتورسیکلت در شهرها مطالعه موردی: تهران "پایان نامه دکتری،برنامه ریزی حمل و نقل ، دانشگاه علم و صنعت ایران ،١٣٨۴
١١) شیخ الاسلامی،عبدالرضا و ارکانی،احسان ،"نقش محیط راه در ایمنی موتورسیکلت "،هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل ایران ،١٣٨۵
١٢) صفارزاده ،محمود،"مدل تحلیل تصادفات جاده ای بر اساس ضوابط طرح هندسی و شرایط محیطی جاده "پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت مدرس ،١٣٧٧
١٣) طلوعی,رضا,"بررسی تاثیر شرایط روسازی و مشخصات هندسی راه بر تصادفات ترافیکی ",پایان نامه کارشناسی ارشد،راه و ترابری، دانشگاه صنعتی شریف ،١٣٨۵
١۴) فلاحی،حامد،"مطالعه مدلهای ارزیابی سیستمهای حمل و نفل همگانی"،سمینار کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل و نقل ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب "١٣٨۵
١۵) کلهری،محمد حسین ،"تحلیل عوامل موثر بر تصادفات عابرین پیاده در جاده های بین شهری"،پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل و نفل ،تهران ،دانشگاه علم و صنعت ایران ،
١٣٨١
١۶) مهندسین مشاور طرح راه های طلایی " مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک کاشان "معاونت عمران ،شهرداری کاشان ،١٣٨۴
١٧)نصیری,رسول ,"آموزش گام به گام Spss13 ",مرکز فرهنگی نشر گستر, ١٣٨۴
١٨)"نکاتی جهت افزایش ایمنی تردد موتور سواران "،تازه های ترافیک ،شماره ١٩،صفحات ٧١-
٧٣ ،١٣٨١
١٩) نوشیروان ،فرید،"ایمنی در حمل و نقل و مطالعات تصادفات و برخوردهای ترافیکی"،نخستین سمینار مهندسی ترافیک ، ایران ،١٣٧۴
20) Chimba, D., Chang And Li.j “Statistical Evaluation Of Motorcycle Crash
Injury Severities By Using Multinominal Models”, The 84th Annual Meeting
Of Transportation Research Board, November 2005
21)Garber, N. J., And L.Wu. “Stochastic Models Relating Crash Probabilities
With Geometric And Corresponding Traffic Characteristic Data”,Nominal
ITS Implementation Research Center,Research Report No.UVACTS-15-5-
54,2001
22)Gribe, P. “Accident Prediction Models For Urban Roads”,Accident
Analysis & Prediction, Volume 35, Issue 2, P. 273-285,2003
23)”Human Factors In The Management Of Major Accident Hazards”
factor”,2005URL:”http:..www.hes.gov.uk.humanWebsite,
24)Hurt, H. H., ouellet, J. V. and Thom, D.R.”Motorcycle Accident Cause
Factors and Identification of Countermeasures”, Technical Report, Traffic
Safety Center, University of Southern California, Los Angeles, California
90007, Final Report No. DOT HS-5-01160,Vol. 1, 1981
25)Jason, C.Yu,”Transportation Engineerng” North Holland, 1982
26)Jason, M. H., Shankar,V. And Gudmudur F.Ulfarsson ”The Crash
Severity Impacts Of Fixed Road Side Objects”,Jurnal Of Safety Research,
No.36,PP.139-147,2005
27)Kae Young, R., Liesman, J. ”Estimating The Relationship Between
Measured Wind Speed And Overturning Truck Crashes Using a Binary Logit
Mode”, Accident Analysis & Prediction,Volume 39,Issue 3,PP. 574-580,2007
28)Khorshdi, A., Niemeier, D., Shankar, V., Mannering, F. ”Differences In
Rural Urban Driver-Injury Severities In Involving Large-Trucks.An
Exploratory Analysis”, Accident Analysis & Prediction,Volume 37,Issue
5,PP. 910-921,2005
29)Ki Kim, J., Kim, S., Ulfarsson, G. F., Porrello, L.A. ”Bicycle Injury
Severities In Bicycle-Motor Vehicle Accidents”, Accident Analysis &
Prediction, Volume 39,Issue 2,PP. 238-251,2007
30)Kweon, Y.J. And Kochelman K.M. ”The Safety Effects Of Speed Limit
Changes : Use Of Panel Models, Including Speed Use, And Design
Variables” The 84th Annual Meeting Of Transportation Research Board,
Washington D.C.,2005
31)Mouskos, K. C.,Sun, W.,and Qu. T. Impact of access Driveways on
Accident Rates At Multilane Highways. National Center for Transportation
and Industrial Productivity, New Jersey Instuite of Technology. 1999
32)Oh, J., Washington, S. And D.Nam ”Accident Prediction Model For
Railway-Highway Interface”, The 84th Annual Meeting Of Transportation
Research Board, Washington D.C.,2005
33)Quddas, M. A., Noland, R. B., Chin, H.,C. “An Analysis Of Motorcycle
Injury And Vehicle Damage Severity Orderd Probit Models”, Jurnal Of
Safety Research, Vol. 33, 2002, PP. 445-462,
34)Saccomanno, F. F., Nassar S. A., Shortreed J. H. “Reliability Of Statistical
Road Accident Injury Severity Models”, Transportation Research Record,
Issue 1542, 1996, PP. 14-23,
35)Savolainen, P., Manneting, F. “Probabilistic Models OfMotorcyclists’
Injury Severities In Single-And Multi-Vehicle Crashes”, Accident Analysis &
Prevenyion, Vol. 39, 2007, PP. 995-963
36)Shankar,V. and Mannering, F. “An Exploratory Moltinomial Logit
Analysis of Single Vehicle Motorcycle Accident Severity” Journal of safety,
Vol 27, 1996, pp. 183-19
37) Washington. S. P.,Karlaftis, M. G., and Mannering, F. L.”Statistical and
Economic Methods For Transportation Data Analysis”, Chpman &
Hall.CRC, 2002
URL:http..WWW.Who.int.Violence-38)”World Health Organization” Website,
Injury-Prevention.Road-Traffic,2004
39)Yan Chang, L., Mannering, F. ”Analysis Of Injury Severity And Vehicle
Occupancy In Truck-And Non Truck-Involved Accidents”, Accident Analysis
& Prevenyion, Vol. 31, 1999 , PP. 579-592
40)Yan, X., Radwan, E., Abdel-Aty, M. ”Characteristics Of Rear-End
Accident At Signalized Intersection Using Multiple Logestic Regression
Model”, Accident Analysis & Prevenyion, Vol. 37, 2005 , PP. 938-995
41)Zegeer, C.V., Et Al. ”Safety Eff Of Marked Versus Unmarked Crosswalk
At Uncontrolled Locations: Final Report And Recommended Guidelines”,
Report FHWA-HRT-04-100, Federal Highway Admission, Washington
D.C.,2005
سایت های اطلاع رسانی :
42)http:..Kashankhabar.blogfa.com.post-347 aspx
43)http:..gallery1.Persiangig.ir.motor-cycle1.htm
44)http:..WWW.afarineshdaily.ir.Article.asp
45)http:..WWW.Carna.ir
46)http:..WWW.qudsdaily.com.archive.1385.htm.4.1385-04-06.Page 6.html