فهرست و منابع پایان نامه ارائه مدل عرضه - تقاضای هوشمند برای ناوگان حمل و نقل عمومی ترکیبی (مترو و اتوبوس شهر تبریز)
فهرست:
۱ فصل اول : کلیات ١
۱-۱ مقدمه ................................................................................................................٢
۲-۱ اهمیت موضوع ..................................................................................................٢
۳-۱ تاریخچه سیستم های حمل ونقل عمومی ............................................................٤
۴-۱ فرآیند برنامه ریزی و نمونه ای از مطالعات حمل ونقل شهرهای جهان ............. ١٠
۱-۴-۱ حمل ونقل سریع ناحیه خلیج سانفرانسیسکو ........................................١٢
۲-۴-۱ واشینگتن دی سی ................................................................................١٣
۳-۴-۱ فرانکفورت ........................................................................................١٤
۴-۴-۱ استراسبورگ .......................................................................................١٥
۵-۴-۱ اوتاوا .................................................................................................١٦
۶-۴-۱ سنگاپور.............................................................................................١٦
1-5 مشکلات و مسائل .......................................................................................... ١٨
۶-۱ راه حل ها......................................................................................................... ٢٠
۷-۱ ساختار مطالعاتی ............................................................................................ ٢١
۲ فصل دوم : اصول مبانی کاربردی ٢٣
۱-۲ مقدمه ............................................................................................................. ٢٤
2-2 تعاریف و طبقه بندی حمل ونقل انبوه .............................................................. ٢٤
۱-۲-۲ روشهای حمل ونقل عمومی منظم ........................................................٢٥
۲-۲-۲ سیستمهای حمل ونقل عمومی اتوبوس ................................................٢٧
۳-۲-۲ سیستم های ریلی سبک .......................................................................٢٨
۴-۲-۲ سیستم های ریلی سریع .......................................................................٢٩
۳-۲ اجزای اساسی عملکرد سیستم حمل ونقل ....................................................... ٣٠
۱-۳-۲ خط ، شبکه ، توقف گاه و ایستگاه ..........................................................٣٠
۴-۲ وسایل نقلیه ، واحدهای حمل ونقل ، اندازه ناوگان حمل ونقل .......................... ٣٣
۵-۲ سطح استفاده از سرویس : جریان و حجم مسافر............................................. ٣٤
۶-۲ فاصله بین دو وسیله نقلیه و تواتر ................................................................... ٣٨
۷-۲ ظرفیت و عملکرد........................................................................................... ٤٠
۱-۷-۲ ظرفیت وسیله نقلیه .............................................................................٤٠
۲-۷-۲ ظرفیت خط .......................................................................................٤٢
۸-۲ زمان سفر........................................................................................................ ٤٣
۱-۸-۲ زمان سفر روی خط ............................................................................٤٤
۲-۸-۲ زمان های سفر مسافر...........................................................................٤٦
۳ فصل سوم : فرآیند تحقیق ٤٨
۱-۳ مقدمه ............................................................................................................. ٤٩
۲-۳ مفهوم استراتژی بهینه ..................................................................................... ٥٠
۳-۳ فرمولاسیون مدل استراتژی بهینه .................................................................... ٥٥
۴-۳ الگوریتم حل استراتژی بهینه .......................................................................... ٦٠
۵-۳ اصول تخصیص متعادل سفر شخصی ............................................................. ٦٢
۱-۵-۳ روش تخمین خطی ............................................................................٦٣
۲-۵-۳ مدل تخصیص سفر شخصی تقاضای ثابت ..........................................٦٤
۶-۳ ارتباط میان تخصیص تقاضای سفر شخصی و عمومی ................................... ٦٦
3-7 ساختار مدل هوشمند برای انتخاب ترکیب بهینه ناوگان اتوبوسرانی ............... ٦٧
۴ فصل چهارم : آمار و اطلاعات ٧٤
۱-۴ مقدمه ............................................................................................................. ٧٥
۲-۴ داده های مورد نیاز.......................................................................................... ٧٥
۳-۴ محل جمع آوری داده ها................................................................................... ٧٧
۴-۴ نحوه جمع آوری داده ها .................................................................................. ٧٧
۵-۴ طبقه بندی داده ها............................................................................................. ٧٧
۶-۴ مدلهای تقاضا برای شهر تبریز ........................................................................ ٧٩
۱-۶-۴ مطالعات مبدا - مقصد ........................................................................٧٩
۲-۶-۴ مدلهای تقاضا.....................................................................................٨٢
۷-۴ سیستم های عرضه برای شهر تبریز ................................................................. ٨٥
۱-۷-۴ شبکه خصوصی ..................................................................................٨٥
۲-۷-۴ شبکه حمل ونقل اتوبوسی ...................................................................٨٧
۳-۷-۴ شبکه کریدورهای قطار شهری ............................................................٨٨
۵ فصل پنجم : تجزیه و تحلیل ٩٠
۱-۵ مقدمه ............................................................................................................. ٩١
۲-۵ ساختار نرم افزاری و پیاده سازی سیستم حمل ونقل عمومی ............................ ٩١
5-3 شناسائی ایستگاههای مشترک میان خطوط اتوبوسرانی و قطار سبک شهری
در مدل ٩٣
۴-۵ تعیین خطوط اتوبوسرانی مورد سیاستگذاری در مدل ..................................... ٩٥
۵-۵ سیاستگذاری در مدل هوشمند ....................................................................... ٩٩
۶-۵ تحلیل ترافیکی .............................................................................................١٠٣
۱-۶-۵ تقاضا ...............................................................................................١٠٣
۲-۶-۵ تفکیک سفر .....................................................................................١٠٥
۳-۶-۵ عرضه ..............................................................................................١٠٧
۴-۶-۵ توابع زمان سفر ................................................................................١٠٨
۵-۶-۵ تخصیص ترافیک در مطالعات جامع حمل ونقل تبریز.........................١١٠
۷-۵ نتایج تخصیص و اطلاعات عملکرد سیستم حمل ونقل .................................١١٣
۱-۷-۵ محاسبه زمان انتظار مسافرین در هر یک از ایستگاههای مشترک .........١١٣
۲-۷-۵ اطلاعات عملکردی سیستم حمل ونقل ...............................................١١٨
۸-۵ تعیین ترکیب بهینه ناوگان اتوبوسرانی ..........................................................١٢٥
۹-۵ تعیین سرفاصله زمانی بهینه خطوط اتوبوسرانی ............................................١٢٧
۱۰-۵ نتیجه گیری ...................................................................................................١٢٨
۶ فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات ١٣٠
۱-۶ نتیجه گیری ...................................................................................................١٣١
۲-۶ پیشنهادات ....................................................................................................١٣٢
۷ منابع و مراجع ١٣٣
منبع:
[۱] محمود صفارزاده ، "مهندسی ترابری و ترافیک "، دانشگاه تربیت مدرس ، ۱۳۸۱.
[۲] سید محمد سید حسینی ، "برنامه ریزی مهندسی حمل و نقل و تحلیل جابجایی مواد"،
...............دانشگاه علم و صنعت ایران ، ۱۳۸۰.
[۳] "منطقه بندی حوزه نفوذ"، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره ۳،
................مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۴] "مبدأ و مقصد"، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره ۴، مهندسان
.................مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۵] "پیش بینی سفرهای آینده "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره
.................۱۵، مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۶] "تدوین وکالیبره کردن مدلها"، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش
.................شماره ۱۴، مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۷] "تاکسی رانی "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره ۷، مهندسان
.................مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۸] "اتوبوسرانی "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره ۸، مهندسان
.................مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۹] "شبکه معابر"، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره ۱۳، مهندسان
................مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۱۰] "بانک اطلاعاتی پروژه "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره
..................۱۱، مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۱۱] "گزینه های شبکه ای - عمومی "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش
...................شماره ۱۸، مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
[۱۲] "توابع زمان سفر- حجم "، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تبریز، گزارش شماره
..................۲۱، مهندسان مشاور اندیشکار، ۱۳۸۴.
١٣٤
منابع و مراجع
فهرست مراجع لاتین
[13] Vukan R.Vuchic, "Urban Transit: Operations, Planning and Economics",
…………….John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, 2005.
[14] Vukan R.Vuchic, "Urban Public Transportation: Systems and Technology",
…………….Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1981.
[15] Steven L.Jones, "Multimodal Transportation Planning", Department of
…………….Civil and Environment Engineering The University of Alabama, 2003
[16] Emme.2 User's Manual, Copyright © 1989-1999 by INRO Consultants
…………….Inc., Montreal, Canada.
[17] John E.Evans, "Traveler Response to Transportation System Changes",
…………….TCRP Report 95,Chapter 9-Transit Scheduling and Frequency,
…………….Transportation Research Board, 2004.
[18] Randall Pine and James Niemeyer and Russell Chisholm, " Transit
…………….Scheduling: Basic and Advanced Manuals", TCRP Report 30,
…………….Transportation Research Board, 1998.
[19] Kittelson & Associates,Inc., " Transit Capacity and Quality of Service
…………….Manual", TCRP Report 100, Transportation Research Board, 2003.
[20] Katherine F.Turnbll and Richard H.Pratt, "Traveler Response to
…………….Transportation System Changes", TCRP Report 95,Chapter 11-Transit
…………….Information and Promotion, Transportation Research Board, 2003.
[21] Aidas V.Vasiliauskas, ”Modeling Performance of Railways Nodes as
…………….Intermodal Terminals” , Transport Research Institute Lithuania Technical
…………….University, 2006.
[22] Herbert S.Levinson, ”Bus Transit in 21st Century – Perspectives and
…………….Prospects” , Transportation Research Board, 2000.
[23] Daniel B.Hess and Jeffrey Brown and Donald Shoup, ”Waiting for the
…………….Bus” , Journal of Public Transportation, Vol.7, No.4, 2004.
[24] Khaled F.Abdelghany and Ahmed F.Abdelghany, ”Modeling Bus Priority
…………….Using Intermodal Dynamic Network Assignment – Simulation
…………….Methodology” , Journal of Public Transportation, Vol.9, No.5, 2006.
[25] Mark Miller and Camille Tsao, “Assessing Opportunities for Intelligent
…………….Transportation Systems in California’s Intermodal Operation and
…………….Services” , Institute of Transportation Studies University of California,
…………….Berkeley, 1999.