فهرست و منابع پایان نامه بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه مناطق 20 گانه شهر تهران
فهرست:
فصل اول
مقدمه................................................................................................................ 2
بیان مسئله پژوهش......................................................................................... 3
اهمیت پژوهش ................................................................................................ 4
اهداف پژوهش................................................................................................. 4
فرضیه پژوهش .............................................................................................. 5
فصل دوم
1- هوش منطقی............................................................................................... 7
1-1 مفهوم کلی هوش...................................................................................... 7
1-2 عامل وراثت و محیط تأثیرگذار بر هوش............................................... 8
1-3 هوش منطقی (هوش بهر)......................................................................... 9
2- هوش هیجانی............................................................................................. 12
2-1 تعریف هیجان.......................................................................................... 12
2-2 ظهور و پیدایش هوش هیجانی................................................................ 16
2-3 تأثیر هوش هیجانی در زندگی و موفقیتها.............................................. 18
3- پیشرفت تحصیلی...................................................................................... 21
3-1 تعریف مفهومی پیشرفت تحصیلی.......................................................... 21
3-2 کم آموزی و پیشرفت تحصیلی.............................................................. 23
3-3 ارزشیابی پیشرفت تحصیلی...................................................................
3-4 عوامل فردی، آموزشگاهی، خانوادگی و اجتماعی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی 25
4- هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی........................................................... 27
5- انگیزه.......................................................................................................... 31
5-1 تعریف انگیزه........................................................................................... 31
5-2 تأثیر انگیزه بر پیشرفتهای تحصیلی و یادگیری .................................. 31
6- پژوهشهای انجام شده در این زمینه......................................................... 32
فصل سوم
روش پژوهش ................................................................................................. 39
نوع پژوهش...................................................................................................... 39
جامعه آماری.................................................................................................... 39
روش نمونه گیری............................................................................................ 40
ابزار اندازه گیری............................................................................................. 40
روایی و اعتبار ابزار اندازه گیری................................................................... 41
الف) روایی....................................................................................................... 41
ب) اعتبار.......................................................................................................... 41
روش آماری..................................................................................................... 42
فصل چهارم
مقدمه ............................................................................................................... 44
داده های تحقیق............................................................................................... 45
محاسبات آماری.............................................................................................. 45
فصل پنجم
خلاصه پژوهش............................................................................................... 55
بحث و نتیجه گیری......................................................................................... 56
پیشنهادات و انتقادات...................................................................................... 57
الف: محدودیتها................................................................................................ 57
ب: پیشنهادات.................................................................................................. 57
منابع و مآخذ.................................................................................................... 58
تست پل .
منبع:
احمدیه، ملک سیما، روان شناسی پرورش استعدادها/ ملک سیما احمدیه (ابتهاج).- تهران: انتشار، 1372.
اکبرزاده، نسرین. هوش هیجانی: دیدگاه سالوی و دیگران/ تألیف و ترجمه نسرین اکبرزاده.- تهران: فارابی، 1383.
تقی پور ظهیر، علی. مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی/ علی تقی پورظهیر.- تهران: آگاه، 1371.
جینزبرگ، هربرت. رشد عقلانی کودک از دیدگاه پیاژه/ هربرت جینزبرگ، سیلویا اوپر، ترجمه فریدون حقیقی، فریده شریفی.- تهران: فاطمی، 1371.
ذوالریاستین، مجید. روش تحقیق در مدیریت/ مجید ذوالریاستین.- تهران: پشوتن، 1380.
رشیدپور، مجید. رشدعقلی/ مجید رشیدپور.- تهران: انجمن اولیاء و مربیان، 1371، 101.
ژوزف فورگاس: جان مایو، سیاروچی ، جوزف، هوش عاطفی در زندگی روزمره/ ژوزف سیاروچی ترجمه اصغر نوری امام زاده ای. حبیب ا... نصیری.- اصفهان؛ نوشته، 1383.
سیف، علی اکبر، اندازه گیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی/ علی اکبر سیف.- تهران: آگاه، 1371.
شرفی، محمدرضا. مراحل رشد و تحول انسان/ محمدرضا شرفی.- تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1364.
فاطمی، سیدمحسن. هوش هیجانی/ سیدمحسن فاطمی.- تهران: سارگل، 1385.
فرشاد گهر ناصر و شهیدی محمدحسن. روش تحقیق و ماخذشناسی در علوم اجتماعی/ ناصر فرشادگهر و محمدحسن شهیدی.- تهران: دانشکده امور اقتصادی، 1381.
گلمن، دانینل. هوش هیجانی/ دانیل گلمن، ترجمه نسرین پارسا.- تهران: رشد، 1383.
مجلات استعدادهای درخشان؛ صاحب امتیاز: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان.
کاظمی حقیقی، ناصرالدین. روانشناسی کودکان تیزهوش و روش های آموزشی ویژه/ ناصرالدین کاظمی حقیقی.- تهران: کانون فرهنگی انتشاراتی سایه نما، 1376.
گنجی، محمد. روانشناسی عمومی/ محمد گنجی.- تهران: دانشگاه پیام نور، 1371.
.