فهرست و منابع پایان نامه مقایسه خویشتن پنداری دانشجویان دختر با آرایش و بدون آرایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
فهرست:
فصل اول- مقدمه پژوهش
چکیده
مقدمه ........................................................................................................................... 3
بیان مسئله ...................................................................................................................... 6
اهمیت و ضرورت پژوهش ..............................................................................................7
هدف پژوهش ................................................................................................................9
فرضیه پژوهش ................................................................................................................ 10
تعاریف نظری .................................................................................................................. 11
تعارف عملیاتی ..................................................................................................................11
فصل دوم- ادبیات و پیشینه پژوهش
بررسی تاریخی نظریه های خود ........................................................................................ 14
مفهوم خود ........................................................................................................................ 15
مفهوم بخشیدن به خود ........................................................................................................16
چگونگی تشکیل خود ........................................................................................................ 17
رشد مفهوم خود .................................................................................................................. 18
تعریف خود از دیدگاه های تجربی و پژوهشی ....................................................................... 20
تعریف خود از دیدگاه های روان تحلیل گری............................................................................ 21
خود در دیدگاه مختلف روان شناختی ......................................................................................... 22
مفهوم خود از دیدگاه راجرز ......................................................................................................23
ثبات و هماهنگی خویشتن ..........................................................................................................24
مفهوم خود از نظر سالیوان...........................................................................................................26
خود از نظر اریکسون ...............................................................................................................26
خود از نظر یونگ ...................................................................................................................... 28
خود از نظرنوامبر........................................................................................................................29
خود در نظریه هارتر....................................................................................................................30
تغییر در محتوای مفهوم خود .......................................................................................................31
تغییر در ساختار خود یا تغییرات ساختاری ....................................................................................32
خود پنداره ................................................................................................................................ 33
خود انگاره در نظریه هورنای ................................................................................................ 34
خود پنداره و خوش بینی ........................................................................................................ 36
ویژگی های انسان کامل یا خود شکوفا در نظریه راجرز ...................................................... 38
پیشینه پژوهش ....................................................................................................................... 40
فصل سوم – روش پژوهش
جامعه آماری ......................................................................................................................... 51
نمونه و روش نمونه گیری ...................................................................................................... 51
ابزار پژوهش .......................................................................................................................... 51
روش نمره گذاری ............................................................................................................... 53
اعتبار آزمون ......................................................................................................................... 54
روش جمع آوری اطلاعات .................................................................................................. 54
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................................................59
تجزیه و تحلیل فرضیه تحقیق.............................................................................................................63
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری ................................................................................................................65
مشکلات پژوهش ...................................................................................................................66
پیشنهادها ...............................................................................................................................66
فهرست منابع. ....................................................................................................................... 67
ضمائم
نمونه تست راجرز ................................................................................................................. 70
.
منبع:
- اتکینسون، ریتال و همکاران (1378) زمینه روان شناسی هیلگارد (ویرایش اول) (ترجمه: محمد نقی برهانی و همکاران) تهران: رشد
- احدی حسن، نبی جمالی شکوه السادات، (1371) علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی و تطبیق آن با روان شناسی جدید، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- استروسکال: ف: (1372) تأثیر تعلیم و تربیت در شخصیت کودک (ترجمه: نازلی اصغر زاده) تهران: دنیای نو.
- ایزدی، سیروس (2536) روان شناسی شخصیت از دیدگاه مکاتب.
- بنجامین جی ساروک و همکاران (1382) روان شناسی کاپلان: علوم رفتاری، روان پزشکی بالینی (ویرایش نهم) تهران: ارجمند.
- بهاری، شهریار (1366) انسان شناسی نظری، تهران: سمت.
- راهورفی کارن (1371) عصبیت و رشد آدمی (ترجمه جعفر مصفا) نشر بهجت.
- روژه موکیلی (1371) عقده های روانی ترجمه محمد رضا شجاع نوری (چاپ اول) مشهد: آستان قدس رضوی.
- ساراسون، ایرون جی، (1380) روان شناسی مرضی: بر اساس 3 DSMR (ترجمۀ نجاریان و همکاران) تهران: رشد.
- شاملو، سعید (1370) مکتب ها و نظریه ها در روان شناسی شخصیت، تهران: رشد.
- شفیع آبادی، عبدالله ناصری. غلامرضا (1373) نظریه های مشاوره و روان درمانی، تهران: دانشگاه تهران.
- صدر السادات، سید جلال. شمس اسفند آباد حسن (1380) عزت نفس در کودکان با نیازهای ویژه (چاپاول) تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
- طالشی کتایون، پایان نامه کارشناسی رشته روان شناسی کودکان استثنایی و بررسی پنداره بین افراد شاغل و غیر شاغل واحد تهران مرکزی (1376).
- محسنی، نیک چهره (1375) ادراک خود: از کودکی تا بزرگسالی، دیدگاهها، نظریه ها و کاربردهای تربیتی و درمانی (ویرایش اول) تهران: معثت.
- هریس، کلمزامینه، کلارک ریتولدبین (1373) روشهای تقویت عزت نفس در نوجوانان (ترجمه پروین علی پور) مشهد آستان قدس رضوی.
- ولیام مک دوگال ( 1362) روانشناسی علمی برای همگان، ترجمه: وحید مازندرانی، شرکت سهامی انتشار.
.