فهرست و منابع پایان نامه آموزش های حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی
فهرست:
چکیده:.. 1
مقدمه:.. 2
فصل اول :کلیات تحقیق
1-1-مقدمه 4
2-1 بیان مساله 5
3-1 تاریخچه موضوع. 7
4-1دلایل انتخاب موضوع. 9
5-1اهمیت تحقیق. 9
6-1 اهداف تحقیق: 10
7-1 فرضیه های تحقیق. 11
8-1 جمع آوری اطلاعات: 12
9-1 قلمرو موضوعی: 12
10-1 تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی. 12
فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق
1-2- مقدمه 15
2-2 مفهوم آموزش.. 16
3-2 ماهیت و محتوای آموزش.. 17
4-2 تاریخچه آموزش ضمن خدمت.. 17
1-4-2 آموزش ضمن خدمت : چشم انداز جهانی. 17
2-4-2 آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران. 19
3-4-2آموزش ضمن خدمت کارکنان در وزارت امور اقتصاد و دارایی. 20
5-2مفهوم آموزش ضمن خدمت کارکنان: 21
6-2 آموزش قبل از خدمت: 22
1-6-2 آموزش کوتاه مدت.. 22
2-6-2 آموزش های بلند مدت.. 22
7-2 آموزش ضمن خدمت: 23
8-2 اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان. 25
9-2 اصول آموزش ضمن خدمت.. 29
10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت.. 32
1-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب زمان. 32
2-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب هدف.. 34
3-10-2 انواع آموزشهای ضمن خدمت بر حسب ماهیت.. 36
11-2 الگو های آموزش ضمن خدمت.. 36
12-2 سازو کارهای آموزش ضمن خدمت کارکنان. 41
13-2 الگوهای مختلف اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت.. 43
14-2 ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت.. 45
15-2 از شغل عادی تا شغل حرفه ای: 50
16-2 آموزش حرفه ای مستمر و حرفه ای ها : 56
17-2 آموزش حرفه ای مستمر و CPA : 57
18-2 تاریخچه آموزش حرفه ای حسابداران رسمی در ایران: 59
19-2 فدراسیون بین المللی حسابداری وآموزش های حرفه ای و مستمر: 59
20-2 آموزش حرفه ای مستمر و حسابداران رسمی ایران: 60
21-2 تئوری نمایندگی: 66
22-2 نتایج مورد انتظار آموزشهای حرفه ای مستمر: 69
23-2 روشهای اجرای دوره های آموزشی : 71
24-2 مروری بر تحقیقات انجام شده: 73
1-24-2 در خارج از کشور: 73
2-24-2 در داخل کشور: 77
25-2 خلاصه فصل دوم: 80
فصل سوم :روش اجرای تحقیق
1-3- مقدمه 82
2-3 تهیه وتنظیم فرضیه 82
3-3 مدل تحلیلی تحقیق. 83
4-3 جمع آوری اطلاعات.. 85
1-4-3 جامعه آماری. 85
2-4-3 روش جمع آوری اطلاعات.. 85
5-3 روش نمونه گیری. 86
6-3 اندازه نمونه 87
7-3 طبقه بندی اطلاعات.. 88
8-3 اطلاعات کلی از خصوصیات نمونه آماری پژوهش.. 89
9-3 طرح آماری. 91
10-3 آزمون تک متغیری مجذور کای. 91
11-3 توزیع تی - استیودنت.. 92
12-3 اعتبار پرسشنامه 93
13-3 پایایی آزمون. 93
1-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش اول سوالات پرسشنامه 94
2-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش دوم سوالات پرسشنامه 96
3-13-3مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش سوم سوالات پرسشنامه 97
4-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش چهارم سوالات پرسشنامه 98
5-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش پنجم سوالات پرسشنامه 99
6-13-3 مقدار ضریب آلفای کرنباخ برای بخش ششم سوالات پرسشنامه 100
14-3 قلمرو پژوهش.. 101
15-3خلاصه فصل. 101
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها
1-4- مقدمه 103
2-4 آمار توصیفی: 103
1-2-4 بررسی خصوصیات فردی پاسخ دهندگان. 104
2-2-4آماره های توصیفی پرسش نامه های توزیع و جمع آوری شده 108
3-4 آزمون فرضیه های تحقیق. 108
1-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه اول: 108
2-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه دوم: 110
3-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه سوم: 111
4-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم: 112
5-3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه پنجم: 114
6-3-4تجزیه و تحلیل فرضیه ششم: 115
4-4 آزمون کای-دو : 116
5-4 آزمون مقایسه نظرات دو گروه از پاسخ دهندگان: 119
6-4 آزمون مقایسه تاثیر آموزش حرفهای و غیر حرفهای در مهارتها و عملکرد حسابداران: 122
7-4 نتایج آزمون فرضیه ها به طور خلاصه 123
8-4 خلاصه فصل. 126
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5-مقدمه 128
2-5 مرور چارچوب تحقیق. 128
3-5 نتیجه گیری. 129
4-5 نتایج کلی آزمون فرضیه ها : 130
5-5 محدودیتهای تحقیق. 132
6-5 پیشنهاد برای تحقیقات آتی. 132
7-5 پیشنهادهای عملی تحقیق. 133
پیوستها
پیوست الف) : پرسشنامه 135
منابع و ماخذ
منابع فارسی: 141
منابع لاتین: 142
چکیده انگلیسی: 149
.
منبع:
منابع فارسی:
ابطحی، ح،1366؛"آموزش و بهسازی منابع انسانی؛مفهوم خواص و منمودارات آموزش کارکنان"، مجله مدیریت دولتی؛ ش1،تهران.
انصاری،م.ا.،1372؛ "نابهنگامی و اثرات آن در حرفه"؛مجموعه مقالات اولین سمینار آموزش ضمن خدمت در ایران.
دولابی نژاد ، و ملک محمدی،1372؛ "بررسی عوامل موثر در کارایی و اثربخشی آموزشهای ضمن خدمت"؛مجموعه مقالات اولین سمینار آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران.
سایت جامعه حسابداران رسمی،1389.
جان، بست، 1366، ترجمه حسن پاشا شریفی و طالقانی،نرگس ، "روشهای تحقیق در علوم تربیتی"، انتشارات رشد.
خلیلی شورینی،س،1383،"روشهای تحقیق درعلوم انسانی"،یادواره کتاب.
فتحی واجارگاه، ک،1373؛ "آشنایی با آموزش ضمن خدمت"؛ تهران: وزارت آموزش و پرورش.
قرائتی، ع،1372؛ "اصول و عوامل موثر بر آموزشهای ضمن خدمت"؛ مجموعه مقالات اولین سمینار آموزش ضمن خدمت کارکنان در ایران،تهران.
مجموعه مقالات اولین سمینار آموزش ضمن خدمت کارکنان ،1372، "آموزش ضمن خدمت کارکنان: گذشته،حال و آینده"، ،تهران.
وودهال، م،ترجمه کورش فتحی ،1374،"تحلیل هزینه- فایده در برنامه ریزی آموزشی"؛تهران: نخستین.
منابع لاتین:
Arrow, K. J. 1971. Essays in the theory of risk bearing. Chicago: Markham.
Arrow, K.J. ,1985,. The economics of agency. In Principles and agents: The structure of American business. Boston: Harvard Business School Press.
Barnard, C. ,1938,. The functions of the executive. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Barney, J. & Ouchi, W. ,Eds.,. ,1986,. Organizational economics. San Francisco: Jossey-Bass.
Beamer, E.G. ,1972,. Continuing education—A professional requirement. Journal of Accountancy, 133 ,1,, 33-70.
Bolton, J. ,2002, April,. Chiropractors’ attitudes to, and perceptions of, the impact of continuing professional education on clinical practice. Medical Education, 36, ,4,, 317.
Brooks, Harvey ,1967, February,. The dilemmas of engineering education, IEEE Spectrum, 89.
Bullock, A.D., Belfield, C.R., Butterfield S., Ribbins, P.M., Frame, J.W., & Bullock, A.D. ,1999, July,. Continuing education courses in dentistry: Assessing impact on practice. Medical Education, 33,,7,, 484.
Bureau of Labor Statistics, U.S. Department of Labor, Occupational Outlook Handbook, 2006-07 Edition, Accountants and Auditors, retrieved from the internet at http://www.bls.gov/oco/ocos001.htm ,October 5, 2006,.
Burns, D.C., & Haga W.J. ,July, 1977,. Much ado about professionalism: A second look at accounting, The Accounting Review, 52, 705-715.
Carey, J.L. ,1969,. The rise of the accounting profession: From technician to professional 1986-1936. New York: AICPA.
Carr-Saunders, A. M. & Wilson, P.A. ,1933,. The professions ,New Edition 1964, London: Frank Cass.
Cervero, R.M. ,1985,. Continuing professional education and behavioral change: A model for research and evaluation. The Journal of Continuing Education in Nursing,16, 85-88.
Cervero, R.M. ,1988,. Effective continuing education for professionals. San Francisco: Jossey-Bass.
Cervero, R. M. ,1992,. Professional practice: Learning and continuing education: An integrated perspective. International Journal of Lifelong Education, 11,2,, 91 101.
Cervero, R. M. ,2001,. Continuing professional education in transition, 1981-2000. International Journal of Lifelong Education,20, 16-31.
Code of Conduct ,2006,. Retrieved from the American Institute of Certified Public Accountants website, http://www.aicpa.org/about/code/index.html ,December 15, 2006,.
Cogan, M.L. ,Winter, 1955,. Towards a definition of profession, Harvard Educational Review , 23, 33-50.
Collins, M.M. ,Spring, 1998,. An interview with Louis Phillips. The Journal of Continuing Higher Education, 12, 18.
CPA Vision Project ,1998,. Retrieved from the American Institute of Certified Public Accountants website, http://www.aicpa.org/ vision/index.htm ,June 26, 2006,.
CPE ,2005,. Retrieved from the Louisiana State Board of Certified Public Accountants website, http://www.cpaboard.state.la.us/ ,June 12, 2006,.
Daley, B. J. ,2001,. Learning and professional practice: A study of four professions. Adult Education Quarterly, 52, 39-55.
Demski, J., Feltham, G. ,1978,. Economic incentives in budgetary control systems. Accounting Review,53, 336-359.
Dillman, D.A. ,1978,. Mail and telephone surveys, the total design method, New York: John Wiley & Sons.
Dingwall, R. ,1983,. Introduction. In R. Dingwall & P. Lewis ,Eds.,, The sociology of professions: 1-13. New York: St. Martin’s Press.
Dublin, S.S. ,1977,. A learning model for older technical and professional persons. The Annual Meeting of the American Psychological Association, San Francisco, California, 27,5,, 487-498.
Dublin, S.S. ,May, 1972,. Obsolescence for lifelong education: A choice for the professional, American Psychologist.
Dublin, S.S. ,1990,. Maintaining competence through updating: understanding the challenge facing today’s professionals. In S.L. Willis and S.S. Dublin ,Eds.,, Maintaining professional competence, San Francisco: Jossey-Bass.
Eisenhardt, K. ,1989,. Agency theory: An assessment and review. Academy of Management Review, 14,1,, 57-74.
Engel G.V., and Hall, R. H. ,1973,. The growing industrialization of the professions. In Freidson, E. ,Ed.,, The professions and their prospects, Beverley Hills and London: Sage.
Fama, E.F., & Jenson. M. C. ,1983,. Separation of ownership and control. Journal of Law and Economics, 26, 327-349.
Flexner, A. ,1915,. Is social work a profession? School and Society, 1, 901-611.
Foy, N. F. ,Dec, 1999,. Using CPE to help maintain your financial skills. Strategic Finance, 81, 73.
Freidson, E. ,1983,. The theory of professions. In R. Dingwall & P. Lewis ,Eds.,, The sociology of professions: 19-47, New York: St. Martin’s Press.
Glazer, N. ,1974,. Schools of the minor professions. Minerva, 12, 343-349.
Goode, W.J. ,December, 1960,. Encroachment, charlatanism and the emerging professions: Psychology, sociology, and medicine. American Sociological Review, 25, 194-200.
Hair, J., Black, W., Babin, B., Anderson, R., & Tatham, R. ,2006,. Multivariate data
New Jersey: Prentice Hall.
Harris, M. & Raviv, A. ,1979,. Optimal incentive contract with imperfect information. Journal of Economic Theory, 20, 231-259.
Hickson, D.J. and Thomas, M.W. ,1969,. Professionalization in Britain: A preliminary Measurement. Sociology, 3, 37-53.
Holmstrom, B. ,1979,. Moral hazard and observability. Bell Journal of Economics, 10, 74-91.
Houle, C. O. ,1980,. Continuing learning in the professions. San Francisco: Jossey Bass.
Hughes, E. C. ,1958,. Men and their work. New York: Free Press.
Jenson, M.C., & Meckling, W. H. ,1976,. Theory of the firm: Managerial behavior, agency costs, and ownership structure. Journal of Financial Economics, 3, 305 360.
Kaufman, H.G. ,1974,. Obsolescence and professional career development, AMACOM, New York.
Knox, A.B. ,1979,. The nature and causes of professional obsolescence. In P.P. Brentton et al. ,Eds., The evaluation of continuing education for professional: A systems view, Seattle, Washington: University of Washington.
Larson, M.S. ,1979,. The rise of professionalism: A Sociological analysis. Berkley, CA: University of California Press.
Lewis, R. & Maude, A. ,1953,. Professional people in England, Cambridge, Mass: Harvard University Press.
Lloyd J. S., & Abrahamson, S. ,1979,. Effectiveness of continuing medical education: A review of the evidence. Evaluation and the Health Professions, 2, 251-280.
Lowenthal, W. ,1981,. Continuing education for professionals: Voluntary or mandatory? The Journal of Higher Education, 52, 519-538.
March, J. & Simon, H. ,1958,. Organizations. New York: Wiley.
Marshall, T. H. ,August, 1939,. The recent history of professionalism in relation to social structure and social policy, Canadian Journal of Economics and Political Science, 5, 325-340.
Matusiak, L. W., ,1960,. The role of educators in the American institute’s professional development program, The Accounting Review, 35, p. 197-202.
Miner, J. B. ,1993,. Role motivation theories, New York: Rutledge.
Miner, J. B., Crane, D.P., & Vandenberg, R.J. ,1994,. Congruence and fit in professional role motivation theory, Organization Science, 5,1,, 86-97.
Mitnick, B. M. ,1986,. The theory of agency and organizational analysis. Unpublished working paper, University of Pittsburgh.
Mitnick, B. M. ,1992,. The theory of agency and organizational analysis. In N.E. Bowie & R. E. Freeman ,eds.,, Ethics and agency theory: An introduction ,75-96,. New York: Oxford University Press.
Moore, W. ,1970,. The professions, New York: Russell Sage Foundation.
Mott, V.W. ,2000,. The development of professional expertise in the workplace, New Directions for Adult & Continuing Education, 86 , 23-32.
News Report. ,1969, April,. Journal of Accountancy, 18.
Ouchi, W. G. ,1978,. The transmission of control through organizational hierarchy. Academy of Management Journal,21, 248-263.
Pettigrew, A. ,1973,. The politics of organizational decision making. London: Tavistock.
Pfeiffer, J. ,1992,. Managing with power: Politics and influence in organizations. Boston: Harvard Business School Press.
Prentice, R. ,2004,. Student guide to the Sarbanes-Oxley Act, Mason, Ohio: Thomson Publishing.
Robert Half International 2006 Salary Guide. Accounting and Finance Salaries. Retrieved from the internet at http://www.roberthalffinance.com/ freeresources. ,October 5, 2006,.
Rowden, R. ,1996,. Current realities and future challenges. In R. Rowden ,Ed., Workplace Learning: Debating five critical questions of theory and practice. New directions for adult and continuing education, no. 2, San Francisco: Jossey Bass.
Roy, R. H., MacNeill, J. H. ,1967,. Horizons for a profession,The common body of knowledge for CPAs. New York: American Institute of Certified Public Accountants, Inc.
Schein, E. H., ,1972,. Professional education: Some new directions. Carnegie Commission on Higher Education, New York and London: McGraw-Hill.
Sharma, A. ,July, 1997,. Professional as agent: Knowledge asymmetry in agency exchange, The Academy of Management Review, 22, 758-798.
Schlosser, R.E., Lee, B. Z., Rabito, G. A., ,1987,. Continuing professional education 1887-1897, Journal of Accountancy, 163 ,5 ,, 240-252.
Shavell, S. ,1979,. Risk sharing and incentives in the principal and agent relationship. Bell Journal of Economics, 10, 53-73.
Sherlock, B.J. & Morris, R.T. ,Winter, 1967,. The evolution of the professional: A paradigm, Social Inquiry, 37, 27-46.
Stone, E. L., ,November, 1967,. The CPA, 1.
Taylor, K., Marienau, C., & Fiddler, M. ,2000,. Developing adult learners, strategies for teachers and trainers, San Francisco: Jossey-Bass.
Tobias, R., ,September, 2003,. Continuing professional education and professionalization: traveling without a map or compass? International Journal of Lifelong Education, 22, ,5,, 445.
Uniform Accountancy Act, ,2002,. Retrieve from American Institute of Certified Public Accountants website at http://www.aicpa.org ,June, 2004,.
University of Newcastle Upon Tyne ,2005,. Factor analysis: Interpretation of the output. Retrieved from the internet at http:www.ncl.ac.uk /iss/statistics/docs/factoranalysis.html ,January 21, 2007,.
Velayutham, S. & Perera, M.H.B. ,1993,. The reflective accountant: towards a new model for professional development, Accounting Education: An International Journal, 2,4,, 287-301.
Wilensky, H.L., ,Sept, 1964,. The professionalization of everyone? The American Journal of Sociology,70 ,2,, 137-158.
Williamson, O. ,1975,. Markets and hierarchies: Analysis and antitrust implications. New York: Free Press.
Wright, P., Ferris, S.P., Sarin, A., Awasthi, V. ,1996,. The impact of corporate insider, blockholder, and institutional ownership on firm-risk taking. Academy of Management Journal, 39, 441-463.
Yoon, P.W. ,2004,. An agency theory perspective on physician interactions with the pharmaceutical industry. Academy of Management Proceedings, D1