فهرست و منابع پروژه تاثیرعوامل اثرگذار بر سودآوری شرکت بیمه ایران
فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق.. 1
1-1).......... مقدمه. 1
تاریخچه بیمه درجهان.. 2
تاریخچه بیمه ایران.. 2
1-2) بیان مسأله. 3
1-3) ضرورت و اهمیت انجام تحقیق.. 4
1-4) اهداف تحقیق.. 6
1-4-1) هدف اصلی تحقیق.. 6
1-4-2) اهداف فرعی تحقیق.. 6
1-5) سوالات تحقیق.. 6
1-5-1) سوال اصلی.. 6
عوامل موثر بر سود آوری در شرکت بیمه ایران کدامند؟. 6
1-5-2) سوالات فرعی.. 6
1-6) نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق.. 7
1-6-1) کاربرد نتایج تحقیق.. 8
1-6-2) در صورت کاربردی بودن طرح، چه سازمانهایی میتوانند از نتایج بدست آمده استفاده کنند؟. 8
1-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها 9
تعریف مفهومی متغیرها 9
تعریف عملیاتی متغیرها 10
1-8) محدودیتهای پژوهش.... 12
١-9 ) ساختار پژوهش.... 12
.. 13
1- 10) خلاصه فصل.. 13
فصل دوم: مبانی نظری و پژوهشی.. 14
2-1) مقدمه. 14
2-2)مبانی نظری.. 15
2-2-1)مفهوم سودآوری.. 15
2-2-2) نحوه تعیین سودآوری.. 15
2-2-3) سهم بازار و اهمیت آن.. 16
ماتریس سهم-رشد گروه مشاوران بوستون (BCG): 27
2-2-4) اثرات سهم بازار. 29
2-2-5)فرآیند تاثیر سهم بازار بر سودآوری.. 30
2.رویکرد شوک های تصادفی یا اثرات ساختگی.. 31
مقایسه دو رویکرد. 32
2-2-6)تغییر در سهم بازار. 38
2-4-2) رشد شرکت و اهمیت آن.. 43
2-4-3) عملکرد گذشته شرکت و اهمیت آن.. 46
2-4-4)رشد صنعت و اهمیت آن.. 48
2-4-5) فعالیت های عمومی اقتصاد و اهمیت آن.. 51
2-5) سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته. 54
2-5-1)مطالعات انجام شده در خارج از کشور. 54
1-سهم بازار عامل مهم در سودآوری، برانتس و مندس،سال 1987. 54
2-بررسی ارتباط بین سهم بازار و سودآوری در صنایع مختلف، مینور و فیررینگ، سال1994. 57
3- فاکتور های سودآوری: مشاهده اثر متغیرهای مشاهده نشونده در سودآوری شرکتها، فاریس و پاری، سال 1999. 58
5-اهداف رقابت محوری:افسانه سهم بازار، آرمسترانگ و گرین، سال2007. 60
6-مشوق های استراتژیک سهم بازار، ریتز،2008. 61
2-2-6) مطالعات انجام شده در داخل کشور. 61
2-6)خلاصه فصل دوم. 62
3-1) مقدمه. 63
3-2) روش تحقیق.. 63
3-3) سوالات تحقیق.. 64
3-3-1)سوال اصلی.. 64
3-3-2)سوالات فرعی.. 64
3-4) جامعه آماری.. 64
3-5) نمونه آماری و روش نمونه گیری.. 64
3-5)ابزار گرد آوری اطلاعات... 65
3-6)روش تجزیه و تحلیل داده ها 65
روایی و پایایی حاصل از پرسشنامه. 65
4-1) مقدمه. 67
بخش اول : آمار توصیفی.. 68
بخش دوم : آمار استنباطی.. 74
5-1) نتیجه گیری.. 79
5-2) پیشنهادات... 80
در این بخش تحقیق پیشنهاداتی در دو قسمت تنظیم و ارائه میگردد. 80
5-2-1) پیشنهادات کاربردی تحقیق.. 80
1.رشد فعالیت های هدفمند بازاریابی.. 80
5-2-2) پیشنهادات برای پژوهشهای آتی.. 81
5-3) خلاصه فصل.. 81
منابع. 82
منابع انگلیسی: 84
.
منبع:
منابع
آر فرد،دیوید (1387) مدیریت استراتژیک، ترجمه: دکتر علی پارسائیان و دکتر محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
آکر.دیوید ا.(1386) مدیریت استراتژیک بازار، ترجمه دکتر حسین صفر زاده، دکتر علی اکبر فرهنگی و مهدی خادمی .تهران:انتشارات پویش.
براون، کیت سی و فرانک کی رایلی(1386) تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری و مدیریت سبد اوراق بهادار تهران. ترجمه دکتر فریدون رهنمای و دکتر بیدگلی. تهران:پژوهشکده امور اقتصادی
پور حیدری، امید و حمید پهلوان(1387) "بررسی تاثیر متغیر های کلان اقتصادی بر بازدهی بورس اوراق بهادار تهران"، فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال اول ، شماره 1،صص71-99
تقی زاده، هوشنگ و غفار تاری (1386) الگوی گرافیکی روش تحقیق در علوم انسانی. تهران انتشارات حفیظ.
حافظ نیا، محمد رضا(1377)مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت
دانایی فرد، حسن ، الوانی ، سید مهدی و آذر ،عادل (1385) روش شناسی پزوهش کمی در مدیریت رویکردی جامع، تهران:انتشارات صفار.
دلاور، علی(1386) روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران: نشر ویرایش.
روستا،احمد ، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی(1386) مدیریت بازاریابی. تهران:انتشارات سمت
سجادی،سید حسین ، محسن دستگیر و وحید محمودی(1387) "عوامل موثر بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" فصل نامه پژوهش های اقتصادی ایران، شماره 15، صص3-25
سرمد، زهره ، عباس بازرگان و الهه حجازی(1386) روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه
سکاران،اوما(1386)روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران:موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
شبانی، محمد(1386)بازارهای پولی و مالی بین المللی.تهران:انتشارات سمت.
کاتلر،فیلیپ(1386)مدیریت بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده. تهران: انتشارات آتروپات
صدفی، ذبیح الله و سکینه بابایی(1380) تکنیک های خاص تحقیق، تهران: نشر آتیه
عزیزی، فیروزه(1383) "آزمون تجربی رابطه تورم و بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران" فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، شماره 11و 12 صص144-154
عبایرانن، عزت اله و مهدی مرادپور اولادی(1387)"اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران" فصلنامه پژوهش های اقتصادی ایران، سال دوازدهم، شماره 36، صص135-152
غلامی سعید(1385) "بررسی ارتباط بین موقعیت شرکت در ماتریس رشد و سهم بازار با بازدهی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار " پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
صنوبر ناصر(1372)" بررسی رابطه راهبرد بازار – محصول وعملکرد صادر کنندگان ایرانی" پایان نامه دوره دکتری دانشگاه علامه طباطبائی
مقیمی عزیزه(1382) "بررسی ارتباط بین اندازه شرکت و سودآوری شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا
مولایی، محمد(1383) " بررسی عوامل موثر بر سود صنایع کوچک در ایران" فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ، شماره 31 ، صص203-223.
مومنی، منصور (1386) تحلیل آماری با استفاده از SPSS انتشارات کتاب نو.
هومن، حیدر علی(1387) مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران انتشارات سمت.
منابع انگلیسی:
24.Acquaah,M & Chi, T.(2008) " A Longitudinal analysis of the impact of firm resources and industry characteristics on firm-specific profitability" Journal Management Governance11,pp.130-179.
25.Andrews,K.R.(1971), The Concept of Corporate Strategy, Dow-Irwin,
Homewood, IL.
26.Armstrang, J.Scott & Green, Kesten C.(2007)" Competitor- oriented Objectives: The Myth of Market Share" International Journal of Business,12.pp.116-134.
27.Bourantas, Dimitris & Mandes Yiorgos(1987)" Does Market share Lead to Profitability?" Long Range Planning, Vol.20,pp.102-108.
28.Buzzell,R.D. and Gale , B.T.(1987), THE PIMS principles, Free press , New York , NY.
29.Buzzell,R.D, Gale ,B.T . and Sultan , R.G.M. (1975), "Market share – a key to profitability" Harvard business Review .
30.Chandler, A.D. Jr (1962) Strategy and Structure: Chapters in the History of American Industrial Enterprise, MIT press, Cambridge, MA.
31.Faria,A.J & Wellington, William J.(2004) " Does High Market Share Lead To High Profitability?" Developments in Business and Simulation and Experiential Learning, Vol31.pp.332-336.
32.Farris, Paul W. & Parry, Mark E. (1999)" Market share and ROI: Observing the effect of unobserved variabeles" Intern.J. of Research in Marketing16.pp.17-33.
33.Gale, B.T. (1972) "Market share and the rate of return" Review of Economics and Statistics.
34.Haenlein,Michael & Kaplan, Andreas M(2004)" A Beginner s Guid to Partial Least Squares Analysis" Understanding Statistics,3(4), pp.283-297.
35.Jacobson , R. and Aaker , D.A.(1985)," Is market share all that it's cracked up to be?" Journal of marketing.
36.Komonen , K.(2002)" A cost model of industrial maintenance for profitability analysis and benchmarketing, Production Economics 79. pp82-105.
37.Kotler P.(2006), Marketing Management:An Asian Perspective, Foure Edition.
38.Laverty, Kevin (2001), "Market share, Profits and business strategy", Management Decision,39/ 8.pp607-617.
39.McGahan, A. & Porter, M.(1997) " How much does industry matter, really?" Strategic Management Journal 18, pp.15-30.
40.Minor, Micheal & Frearing, Martin(1994), "The Industry-Specific Basis of the Market Share-Profiability Relationship", Jornal of Consumer Marketing. Vol.11,pp.27-37.
41.Minor, M.(1990)" The Market Share Effect: A Review and Reconsideration" Paper presented at the 1990 American Marketing Association Summer Marketing Educators Conference.
42.Newto,J.k(1983)" Market Share- key to Higher Profitability?" Long Range Planning, Vol.16, February,pp37-41.
43.Phillips, l.w., change, D.R. and Buzzell , R.D. (1983), "Product quality, cost position and business performance: a test of some key hypotheses" , Journal of Marketing.
44.Porter, M.E.(1980), Competitive Strategy, The Free Press, New York,NY.
45.Prescott, J.E.,(1986)" The market share-profitability relationship: an empirical assessment of major assertion and contradiction" , Strategic Management Journal, Vol. 7, pp. 40-377.
46.Prescott, J.E., Kohil , A.K. & Venkatraman(1990)," The market share-Profitability relationship:testing temporal stability across business cycles" Journal of Management , Vol.16.pp.20-54.
47.Regan, Nicholas(2004)" Market share: The conduit to future success?" European Business Review,Vol 14,pp.287-293.
48.Ritz, Robert A,"(2008) Strategic incentive for market share" International Journal of Organization 26.pp.586-597.
49.Rumelt , R.P. and Wensley , R.(1981),"In search of the market share effect", Proceedings of the Academy of Management.
50.Wang, h. & Hong, W.(2006) " Managing customer profitability in a competitive market by continuous data minig. Industrial Marketing Management35, pp.715-723.
51.Woo.C.Y.(1983)" The surprising case for low market share" Harvard
Business Review, Vol.60, PP.106-150.