فهرست و منابع پروژه تاثیر حسابداری بر اصلاح الگوی مصرف در اقتصاد کشور
فهرست:
فصل اول : کلیات : اصلاح الگوی مصرف................................................................................................... 1
مقدمه................................................................................................................................................................... 2
مفهوم اصلاح الگوی مصرف........................................................................................................................... 3
مصرف چیست؟................................................................................................................................................. 3
معنای صرفه جویی.......................................................................................................................................... 4
مصرف گرایی...................................................................................................................................................... 4
دیدگاه اقتصاددانان درباره صرفه جویی....................................................................................................... 6
اصلاح الگوی مصرف در نظام اسلامی و سرمایه داری........................................................................... 7
اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخشهای تولیدی کشور.......................................................................... 9
راهبردهای اصلاح الگوی مصرف در آموزش نیروی انسانی سازمانها................................................... 11
حسابداری و کاربرد آن در اصلاح الگوی مصرف...................................................................................... 12
حسابداری و مدیریت،بهره وری و اصلاح الگوی مصرف......................................................................... 12
حسابداری مدیریت و افزایش بهره وری سازمانها..................................................................................... 14
مدیریت هزینه.................................................................................................................................................... 18
بهیابی بر مبنای فعالیت ساده (Light ABC ) ...................................................................................... 18
روش تصمیم گیری جامع یا ( GDM)...................................................................................................... 22
نقش EC تجارت الکترونیک بر رشد اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف.............................................. 25
نقش حسابداری در اقتصاد ایران.................................................................................................................. 26
بررسی مفهومی و تئوریک اصلاح الگوی مصرف...................................................................................... 30
نقش بهره وری و ارائه الگوی مصرف صحیح............................................................................................. 31
فصل دوم: تعاریف و تجزیه و تحلیل............................................................................ 34
هزینه یابی چیست و چند نوع می باشد؟.................................................................................................. 35
تفاوت بهایابی استاندارد وبهایابی نرمال....................................................................................................... 36
هزینه یابی برمبنای فعالیت............................................................................................................................ 37
حذف فعالیت ها فاقد ارزش افزوده درسیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت..................................... 39
مزایای استفاده ازسیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت........................................................................... 42
بهایابی کیفیت.................................................................................................................................................... 44
اهداف راهبردی بها یابی کیفیت در شرکتهای ژاپنی............................................................................. 45
بهایابی کیفیت به عنوان یک ابزار راهبردی مدیریت هزینه.................................................................. 45
رویکردهای نوین حسابداری مدیریت در اصلاح الگوی مصرف............................................................. 50
زنجیره تامین ناب و چابک............................................................................................................................. 57
نظریه محدودیت (TDC)................................................................................................................................ 58
مزایای به کار گیری نظریه محدودیت......................................................................................................... 61
مدیریت محیط با کیفیت فراگیر (TQEM).............................................................................................. 63
کایزن.................................................................................................................................................................... 64
تاثیر خصوصی سازی بر بهای تمام شده.................................................................................................... 67
مقایسه جامع معیارهای سنجش عملکرد................................................................................................... 70
معیارهای سنتی................................................................................................................................................ 72
معیارهای نوین................................................................................................................................................... 73
مزایای ارزش افزوده اقتصادی........................................................................................................................ 75
عقاید غلط دربارهEVA.................................................................................................................................... 77
ارزش افزوده اقتصادی پالایش شده ((REVA.......................................................................................... 78
ارزش افزوده بازار (MVA)........................................................................................................................... 78
دلایل عدم کارایی روشهای سنتی............................................................................................................... 79
مفاهیم ارزیابی متوازن..................................................................................................................................... 80
استراتژی ارزیابی مبتنی بر چرخه عمر...................................................................................................... 83
مزایای ارزیابی متوازن...................................................................................................................................... 84
معایب ارزیابی متوازن...................................................................................................................................... 85
فصل سوم : نتیجه گیری............................................................................................. 87
نتیجه گیری....................................................................................................................................................... 88
منابع و مآخذ .................................................................................................................................................... 89
منبع:
- آقامحمدی وحید،همایش راهکارهای حسابداری واصلاح الگوی مصرف،چاپاول،دانشگاه آزاداسلامی واحد مشکین شهر،اردیبهشت 1390
- اسکندری جمشید،حسابداری صنعتی 3،تهران،چاپ شانزدهم
- نوروززاده داود، مدیریت تولیدعملیات،چاپ اول،انتشارات مهرغزال اردبیل،1389
- عزیزی احمد،هزینه یابی برمبنای فعالیت،نشریه سازمان حسابرسی،شماره40 ،دیماه 1379
- رازغیب ابراهیم،الگوی مصرف وتهاجم فرهنگی،انتشارات پخش،تهران،1374
- دادخواه حسن،اصلاح مصرف والگوی مصرف،تهران،1387
- نشریه سازمان حسابرسی،حسابرسی،سیستم برنامه ریزی منابع بنگاه،پاییز 1383