فهرست و منابع پایان نامه مطالعه رابطه بین خط مشی های تقسیم سود سهام با معیارهای مختلف نقد شوندگی و عامل عدم نقد شوندگی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
فهرست:
چکیده: 1
مقدمه: 2
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 4
2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5
3-1بیان مساله 8
4-1 چارچوب نظری تحقیق. 9
5-1 فرضیه های تحقیق. 15
6-1 اهداف و ضرورتهای پژوهش.. 16
7-1 حدود مطالعاتی. 16
1-7-1 قلمرو موضوعی. 16
2-7-1 قلمرو مکانی. 16
3-7-1 قلمرو زمانی. 16
8-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات.. 17
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
1-2 مقدمه 20
2-2 بخش اول : نقدشوندگی بازار. 20
1-2-2 عوامل تاثیرگذار بر نقد شوندگی در بازارهای نوظهور. 22
2-2-2 عوامل تاثیرگذار بر نقدشوندگی. 23
1-2-2-2 تمرکز مالکیت.. 24
2-2-2-2 میزان سهام شناور آزاد 26
3-2-2-2 واسطه های خارجی. 27
4-2-2-2 دسترسی به بازار. 28
5-2-2-2 معامله ی اینترنتی. 29
6-2-2-2 آزادسازی حساب سرمایه 30
7-2-2-2 هزینه های معامله 31
8-2-2-2 زیرساختهای معاملاتی. 32
9-2-2-2 محصولات.. 34
10-2-2-2 پذیرش متقابل. 36
11-2-2-2 مشارکت سرمایه گذاران جزء. 36
12-2-2-2 اصلاحات در صندوقهای بازنشستگی و توسعه طرحهای سرمایه گذاری جمعی 37
13-2-2-2 تجدید ساختار بورسها 38
14-2-2-2 راهبری شرکتی. 39
15-2-2-2 ارتباطات بین بازارها 40
16-2-2-2 کیفیت شرکتهای پذیرفته شده در بورس.. 41
17-2-2-2 موارد دیگر. 41
3-2 بخش دوم : نقد شوندگی سهام و عوامل مربوط به آن. 43
1-3-2 عوامل نقد شوندگی سهام 43
2-3-2 اجزای اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 44
3-3-2 هزینه های اجرای سفارش: 44
4-3-2 هزینه های نگهداری موجودی: 44
5-3-2 هزینه های انتخاب نادرست : 45
6-3-2 مطالعات انجام شده در خصوص عوامل مؤثر بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 45
7-3-2 رابطه ی بین اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و بازده سهام شرکتها به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 46
1-7-3-2 رابطه ی سیاست تقسیم سود و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 46
2-7-3-2 رابطه ی ساختار سرمایه و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 47
3-7-3-2رابطه ی بین حاکمیت شرکتی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 47
4-7-3-2 اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام و کیفیت سود 49
5-7-3-2 رابطه ی بین دوره ی نگهداری سهام و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 50
6-7-3-2 تاثیر ناشناخته ماندن هویت معامله گران و یا سفارشات بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 51
7-7-3-2 رابطه ی بین اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش قبلی سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 52
8-7-3-2 اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و نقدشوندگی داراییها 53
9-7-3-2 اثر قوانین حقوقی و سیاسی بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 53
10-7-3-2 تأثیر دستمزد حسابرسی براختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 54
11-7-3-2 اثر عدم تقارن اطلاعاتی بر اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام به عنوان یکی از عوامل نقد شوندگی سهام 55
4-2 پیشینه تحقیق. 56
1-4-2 خارجی. 56
2-4-2 داخلی. 57
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
1-3 مقدمه 59
2-3 طرح تحقیق. 60
3-3 روش اجرای تحقیق. 60
4-3مدل مفهومی تحقیق. 61
5-3 جامعه و نمونه مطالعاتی. 61
6-3 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات.. 64
7-3 متغییرهای مورد مطالعه در تحقیق و روش اندازه گیری متغیرها 64
1-7-3 روش اندازه گیری سیاستهای تقسیم سود ( متغییرمستقل ) : 64
2-7-3روشهای اندازه گیری نقد شوندگی : ( متغیرهای وابسته ) 64
8-3 روش تحلیل داده ها 65
9-3 فرایند آزمون فرضیه ها 66
10-3 روش آزمون فرضیه ها 67
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه 69
2-4 شاخص های توصیفی متغیرها 69
3-4 تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق. 70
4-4 بررسی فرض نرمال بودن متغیرها: 71
5- 4 خلاصه تجزیه وتحلیل ها به تفکیک هرفرضیه به شرح ذیل بیان می شود 72
1-5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اول: 72
2-5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه دوم: 74
3-5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه سوم: 76
4-5-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه چهارم: 78
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
1-5 مقدمه 82
2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها طبق شرایط متغیرها 83
1-2-5 نتایج فرضیه اول. 83
2-2-5 نتایج فرضیه دوم 83
3-2-5 نتایج فرضیه سوم 84
3-2-5 نتایج فرضیه چهارم 84
3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق. 84
4-5 پیشنهادها 84
1-4-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش.. 85
2-4-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی. 85
پیوست ها
پیوست الف:نام شرکتها در سال 1384. 87
پیوست ب:نام شرکتها در سال 1385. 89
پیوست ج: نام شرکتها در سال 1386. 91
پیوست د:نام شرکتها در سال 1387. 93
پیوست ه :نام شرکتها در سال 1388. 95
منابع و ماخذ
منابع فارسی. 117
منابع لاتین. 118
چکیده لاتین. 119
منبع:
منابع فارسی:
احمد پور ، ا ، 1386 ، " گزارشگری و افشای اطلاعات مالی " ماهنامه بورس ، شماره 66 ، آبان 86.
آذر، ع. ومحمود مؤمنی ،1385 ، "آمار و کاربرد آن در مدیریت"، انتشارات سمت، جلد دوم، چاپ نهم، تهران.
اعتمادی ا ،و پری چالاکی "رابطه بین عملکرد و تقسیم شود نقدی در بورس اوراق بهادار تهران" بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 12 ، شماره 39 ، از صفحه 31 تا 47.
ایران نژاد پاریزی ، م ، 1385 ، "روشهای تحقیق در علوم اجتماعی" ، نشر مدیران ،چاپ اول.
جمشیدی،خ ، 1381 ،"آمار و کاربرد آن در مدیریت"، تهران،انتشارات دانشگاه پیام نور .
جواهری زاده ، ن ، 1386 ، " راهنمای تهیه و تدوین پیشنهاد پژوهش " ، چاپخانه آفتاب.
خاکی،غ، ر،1387 ،"روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی"، انتشارات بازتاب، چاپ هشتم .
خدادادی ،و ،و ولی اله آقاجری "ارزیابی رابطه بین ساختار مالکیت شرکت و سیاستهای سود سهام در ایران" فصلنامه حسابداری مالی ، دوره 1 ، شماره 2 ، از صفحه 106 تا 126.
دلاور،ع.،1374،"مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی"،انتشارات رشد تهران
رئیسیان ا ، "نقد شوندگی سهام و عوامل مربوط به آن " سایت بازار سرمایه
رحمانی ع ، سید علی حسینی و نرگس رضاپور "رابطه مالکیت نهادی و نقدشوندگی سهام در ایران" بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 17 ، شماره 61 ، از صفحه 39 تا 54.
سرمد، ز. ، 1381، "روش تحقیق در علوم رفتاری "، تهران ، نشر آگاه.
گزارش کمیته بازارهای نوظهورسازمان بین المللی کمیسیونهای اوراق بهادار" عوامل تاثیرگذار بر نقدشوندگی در بازارهای نوظهور”دسامبر 2007
مومنی ، م ، 1387 ، " تحلیل های آماری با استفاده از SPSS " ، انتشارات کتاب نو .
یحیی زاده فر م ، شهاب الدین شمس و سید جعفر لاریمی ، " بررسی رابطه نقدشوندگی با بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران" تحقیقات مالی ، دوره 12 ، شماره 29 ، از صفحه 111 تا 138.
یحیی زاده فر، م ،وجواد خرمدین " بررسی رابطه نقدشوندگی با بازده سهام در بورس اوراق بهادار تهران" بررسیهای حسابداری و حسابرسی، دوره 15 ، شماره 53 ، از صفحه 101 تا 118.
منابع لاتین:
Agarwal P(2008), “Institutional Ownership and Stock Liquidity”; Working paper.
Chung Kee H, John Elder, and Jang-Chul Kim(2008). “Corporate Governanceand Liquidity”. European Financial Management Association Journa .
Cueto Diego C(2009). “Market Liquidity and Ownership Structure with weakprotection for minority shareholders”: evidence from Brazil and Chile2009; Working paper.
Dennis PJ, J Weston.(2001) “Who’s informed”? An analysis of stock ownershipand informed trading; working paper
Mendelson H,( 2004) “TI Tunca. Strategic trading, liquidity, and informationacquisition”. Review of Financial Studies.
Rubin A,(2007) “Ownership level, ownership concentration and liquidity”Journal of Financial Markets; 10(3): 219–248