فهرست و منابع پایان نامه مقایسه عاطفه منفی کمالگرایی و تیپ شخصیتی ( A B ) در بین دانش آموزان متوسطه دختر با سابقه افت تحصیلی و عادی
فهرست:
فصل اول
مقدمه. 1
بیان مسئله. 3
اهمیت وضرورت پژوهش.... 5
اهداف پژوهش.... 6
فرضیه ها: 6
تعریف نظری وعملیاتی متغیرها 7
فصل دوم
مقدمه. 10
افت تحصیلی.. 10
شاخصهایی که برای شکست تحصیلی استفاده میشوند عبارتند از: 11
عوامل افت تحصیلی.. 12
عوامل داخلی.. 12
عوامل خارجی.. 12
انواع شکستهای تحصیلی.. 12
بحثی در مورد تکرار پایه 17
بررسی افت تحصیلی و عوامل موثر در آن در چند کشور خارجی.. 21
بررسی مسأله افت تحصیلی و ارائه راه حلهای پیشنهادی در ایران. 22
خسارتهای ناشی از شکست تحصیلی در ایران. 25
راهحلهای پیشنهادی و اجرایی.. 26
روش دیگر جلوگیری از افت تحصیلی.. 26
رویکردهای جامعه شناسی به آموزش و پرورش... 29
آلتوسر. 31
بولز و گین تیس.... 32
پائولو فریره. 32
پی یر بوردیو. 33
عواطف... 35
عاطفه یا هیجان به چه معناست... 36
نگاه کارکردی به عواطف و هیجانات... 40
محدودیت های نظریه. 41
کارکرد عواطف و هیجانات مثبت... 41
تعداد حالت های عاطفی هیجانی.. 42
حالت های چهره. 43
شواهد و مدارک.... 47
انتقاد از تحقیقات متکی بر روشهای خود سنجی.. 48
در مورد عواطف و هیجانات مثبت... 50
تاریخچه و تعاریف شخصیت... 51
عوامل بوجود آورنده شخصیت... 51
رشد شخصیت... 53
طرح پنج عاملی شخصیت... 54
پنج عامل اصلی.. 56
عصبیت یا شاخص بی ثباتی هیجانی (N) 56
برونگرایی (E) 57
باز بودن (O) 58
وجدانی بودن (C) 60
کمال گرایی.. 62
تعاریف کمال گرایی.. 62
ابعاد کمالگرایی.. 63
ویژگیهای افراد کمالگرا 66
وراثت... 68
زیست شیمیایی.. 68
یادگیری.. 68
نگهدارنده های کمالگرایی.. 69
همبسته های کمالگرایی.. 71
پیامدهای کمالگرایی.. 73
درمان کمالگرایی.. 73
پیشینه پژوهش.... 75
فصل سوم
روش پژوهش.... 80
جامعه آماری.. 80
حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 80
روش جمع آوری داده ها 80
ابزارگرد آوری اطلاعات... 80
روش تجزیه و تحلیل داده ها 81
فص چهارم
مقدمه. 83
الف-ویژگی های جمعیت شناختی.. 83
ب-یافته های توصیفی.. 86
ج-یافته های استنباطی.. 87
بحث و نتیجه گیری.. 90
محدودیت های پژوهش.... 93
پیشنهادهای پژوهش.... 93
منبع:
ابوالقاسمی ، عباس ؛ احمدی، محسن و کیامرثی، آذر. (1386).بررسی ارتباط فراشناخت و کما لگرایی با پیامدهای روان شناختی در افراد معتاد به مواد مخدر، تحقیقات علوم رفتاری، دوره پنجم، شماره 2،ص73-79.
ابوالقاسمی، عباس (1389)، روان شناسی کمال گرایی، تهران، انتشارات گلپونه، چاپ اول.
برادران، مجید (1389) رابطه کمال گرایی و هوش هیجانی با شادگامی در دانشجویان مجموعه مقالات پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان ، دفتر مرکزی مشاوره، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ستارگان ، 1500 صص 34-35.
برادران، مجید، رنجبر نوشهری، فرزانه (1385)، رابطه کمال گرایی با سلامت روانی در دانشجویان، مجموعه مقالات سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان،دفتر مرکزی مشاوره، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، صص 50-53.
بیابانگرد، اسماعیل، اثر بخشی درمان چند وجهی لازاروس، عقلانی – عاطفی الیس و آرام سازی بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان، مجله اندیشه و رفتار،( 1381 )، سال هشتم، شماره 3، صفات 42
تشکر، بهرام، بررسی رابطه نگرش های فرزند پروری، الگوی کمال گرایی و جزم گرایی والدین با اضطراب امتحان و A شخصیتی
دلاور، علی. (1388). مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی. چاپ هفتم. انتشارات رشد،ص152-158.
رجب زاده، اکبر، بررسی و مقایسه ویژگی های شخصیتی و ارتباط با آن با سلامت روان دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی شهر تهران، پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
شاملو، سعید، مکتب ها و نظریه ها در روان شناسی شخصیت، تهران انتشارات رشد. ( 1380).
علامه عاطفه (1384) بررسی روابط ساده و چندگانه عزت نفس، اضطراب اجتماعی، کمال گرایی و تعالی با عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر دبیرستان های اهواز، پاسان نامه، دانشگاه شهید چمران اهواز.
عملکرد تخصیلی دانش آموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان آباده، پایان نامه چاپ نشده کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده . علوم تربیتی و روان شناسی. ( 1377)
کیامنش ، علیرضا ؛ خیریه ، مریم ، ( 1379) ، روند تغییر درون دادها و برون دادهای آموزش ریاضی براساس یافته های TIMSS و TIMSS-R ، انتشارت پژوهشکده تعلیم و تربیت ، وزارت آموزش و پرورش .
هریس، پل . ( 1380 ). رشد عواطف در کودکا ن. برگردان: محمد. یمینی و محمد . داوودی. سبزوار: انتشارات دانشگاه تربیت معلم
آزاد ارامکی، تقی (1377)، بررسی مسائل اجتماعی، تهران: موسسه نشر جهاد وابسته به جهاد دانشگاهی.
احدی، محمدحسین (1372)، «بررسی اسنادهای علی در دانشجو معلمان دختر و پسر مراکز تربیت معلم مشهد پس از موفقیت و شکست»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز و زمستان سال یازدهم شماره 3 و 4.
ادیب، محمد حسین (1372)، جامعه شناسی ایران، اصفهان: نشر هشت بهشت، چاپ دوم.
ارونسون، الیوت (1369)، روانشناسی اجتماعی، ترجمه حسین شکرتن، تهران: انتشارات رشد.
امینی فر، مرتضی (1365)، «افت تحصیلی یا اتلاف در آموزش و پرورش»، فصلنامه تعلیم و تربیت»، پاییز و زمستان، شماره 7.
بازرگان، زهرا (آبانماه 1379)، «نگاهی دیگر به مسأله افت تحصیلی و شیوههای موثر مقابله با آن در برخی از کشورهای پیشرفته صنعتی»، نشریه ماهانه آموزشی - تربیتی - پیوند، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، شماره 253.
بازرگان، زهرا (آذرماه 1379)، «نگاهی دیگر به مسأله افت تحصیلی و شیوههای موثر مقابله با آن در برخی کشورهای پیشرفته»، نشریه ماهانه آموزشی - تربیتی پیوند، تهران: انتشارات انجمن اولیاء و مربیان، شماره 254.
بازرگان، زهرا (دیماه 1379)، «نگاهی دیگر به مسأله افت تحصیلی و شیوههای موثر مقابله با آن در برخی از کشورهای پیشرفته صنعتی»، نشریه ماهانه آموزشی - تربیتی پیوند، تهران: انجمن اولیاء و مربیان، شماره 254.
بیرو، آلن (1370)، فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمه دکتر باقر ساروخانی، تهران: انتشارات کیهان
پورافکاری، نصرت الله (1382)، فرهنگ جامع روانشناسی - روانپزشکی: انگلیسی - فارسی، جلد اول، تهران: فرهنگ معاصر.
جزوه درسی کلاسهای ضمن خدمت تربیت معلم شهرستان آمل، در آفتهای رشد تحصیلی و راههای مقابله با آن.
حاجی زاد، محمد (1382)، «عوامل آموزشی - اجتماعی موثر بر کاهش قبولی دانش آموزان مراکز پیش دانشگاهی در کنکور 80 در شهرستان بهشهر»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
حسنی، محمد (1383)، «بازاندیشی در پدیده تکرار پایه»، فصلنامه تعلیم و تربیت، بهار سال بیستم، شماره 1.
خاکی، غلامرضا (1382)، روش تحقیق با رویکردی به پایاننامه نویسی، تهران: انتشارات بازتاب.
خدایاری، سیاوش (1383)، «عوامل اجتماعی موثر در ارتقای منزلت اجتماعی معلمان از دیدگاه معلمان شهرستان دره شهر»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
داریاپور، زهرا (1370)، «بررسی عوامل موثر در افت تحصیلی دانش آموزان دوره راهنمایی (دختران) پایه سوم منطقه 16 آموزش و پرورش تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
دانشنامه، فاطمه (1380)، «بررسی عوامل موثر در نابرابریهای آموزشی در دوره آموزش عمومی به منظور ارائه مدل نظری برای آموزش دختران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز سال هفدهم، شماره 4.
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش (1382)، مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.
دلاکه، حسن (1380)، «تحلیل عوامل موثر بر دانش آموزان در معرض افت تحصیلی از دیدگاه معلمان مدارس ابتدایی تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
دورکیم، امیل (1376)، تربیت و جامعه شناسی، ترجمه علیمحمد کاردان، تهران: موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
رئیس دانا، فرخ لقا (1365)، «درصد قبولی و مردودی دورههای تحصیلی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 7 و 8.
فعت جاه، مریم (1376)، «بررسی عوامل موثر در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی.
ساکی، رضا (1373)، «نگرش معلمان در مورد علل شکست و موفقیت تحصیلی دانش آموزان و ارتباط آن با میزان موفقیت آنان در تدریس»، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز و زمستان سال دهم، شماره 3 و 4.
سیف الهی، سیف الله (1381)، جامعه شناسی مسایل اجتماعی ایران، تهران: انتشارات جامعه پژوهان سینا.
شارع پور، محمود (1383)، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
شعاری نژاد، علی اکبر (1381)، فلسفه آموزش و پرورش، تهران: امیرکبیر.
شکوهی، غلامحسین (1375)، مبانی و اصول آموزش و پرورش، تهران: انتشارات آستان قدس رضوی.
شیخی، محمد تقی (1373)، جامعه شناسی جهان سوم، تهران: انتشارات اشراقی.
صافی، احمد (1382)، آموزش و پرورش - ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
صفوی، امان الله (1365)، «افت تحصیلی در ایالات متحده آمریکا و علل آن»، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال دوم، شماره 7 و 8، تهران
صفوی، امان الله (1369)، «پیشرفت تحصیلی افتراقی از دیدگاه جامعه شناسی آموزش و پرورش»، فصلنامه تعلیم و تربیت، تابستان و پاییز سال ششم، شماره 2 و 3.
عبداللهی، محمد (1383)، «طرح مسائل اجتماعی در ایران / اهداف و ضرورتها»، در مجموعه مقالات مسایل اجتماعی ایران / انجمن جامعه شناسی ایران، تهران: انتشارات آگاه.
زیززاده، هادی (1373)، «تفکر درباره تحولات آینده آموزش و پرورش / روشهای برخورد با بحران آموزش و پرورش در دهه 70»، در مجموعه مقالات سمینار جامعه شناسی (جلد اول)، تهران: انتشارات سمت.
علاقه بند، علی (1382)، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: نشر روان.
کرلینجر، فرد. ان. (1376)، «مبانی پژوهش در علوم رفتاری»، ترجمه پاشا شریفی و نجفی زند، تهران: انتشارات آوای نور.
کرلینجر، فرد. ان.(1377)، مبانی پژوهش در علوم رفتاری، ترجمه پاشا شریفی و نجفی زند، تهران: انتشارات آوای نور.
کیوی، ریمون و لوک وان کامپنهود (1375)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیک گهر، تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
گلشن فومنی، محمدرسول (1382)، جامعه شناسی آموزش و پرورش، تهران: دیدآور.
مجیدی، بهرام (1375)، «بررسی رابطه برخی از ویژگیهای اجتماعی - اقتصادی خانواده با موفقیت و افت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان میانه»، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی.
مرادیان، فیض الله (1384)، «بررسی نگرش دینی دانشجویان / مطالعه موردی: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر، دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران»، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
معیری، محمد طاهر (1370)، مسائل آموزش و پرورش، تهران: انتشارات امیرکبیر.
Bardone, A.M. & etal. ( 2000). The ionfluence of perfectionism, body dissatisfaction and self-esteem predicts bulimic symptoms. Behavior Therapy, 31:265-280.
56-Diener, E, Sandvik, E, & Pavot, W, 1991. Happiness is the frequency, not theintensity of positive versus negative affect. In Strack, F, Argyle, MSchwarz, N. (Eds.), (Subjective well-being.) Oxford, Pergamon
Dalgleish, T. (1998). Emotion. In M. w. Eysenck (Ed.), Psychology: An integrated approach, Harlow, Uk: Longman.
Emily, A. etal. (2004). Perfectionism, low self-esteem and family factors as predictors of bulimic behavior. Eating Behaviors Therapy,5: 173-283.
McGee, B.J. & eta!. (2005). Perfectionism, body image and eating disorder symptoms. Body Image, 2: 29-40.
OCHI, M and … (2008). Perfectionism underlying psychological background correlated with the symptoms of functional dyspepsia, Department of Gastronterology and Neuropsychiarty, Osaka city university Graduate school of medicine. Abeno- ku Osaka 545-8585 Japan.
Vohs, K.D. &etal. (2001). Perfectionism, body dissatisfaction and low self-esteem. Journal of Personality and Social Psychology, 81: 476-97.
62-Hong, E. “Different stability of individualdifferences in state and trait test anxiety”, learningand individual differences. (1998), vol.10, no.1pp: 51 – 66
63-Howie, S. J. (2002). English language proficiency and contextualfactor influencing mathematics achievement of Secondary school pupilsin South Africa. Enschede: Doctoral Dissertation. University of Teweate
64-Lie, S. (2000). Exploring student responses on free response scienceitems in TIMSS: Learning from others, international comparisons ineducation. Science and Technology Education Library. 8, 150188.
Lewis, M., & Howland – Jones, J. M. (2000). Handbook of emotions (2nd. ed.). New York: Guilford Press
66-Nezlek, J. B, Sorrentino, R. M, Yasunaga, S, Otsubo, Y, Allen, M, Kouhara, SShuper, P, 2006. A cross-cultural study of daily variability in self-esteem andmood, Personality and Social Psychology Bulletin, 27 (2), 201-211
67-Payanastasiou, E. (2006).Modeling mathematics achievement inCyprus. Contexts of learning mathematics and sciences, Lessons Learnedfrom Timss. London & New York Routhedge
Pitts M., & Philips, K. (`1998). The psychology of health: An introduction (2nd. ed). London: Routledge.
Wickens, A. (2000). Foundations of biopsychology. Harlow, UK: Prentice Hall.
Young, E.A. eta!. (2003). Perfectionism, self-steem and family factors as predictors of bulimia. Eating Behavior, in Press.