پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

تعداد صفحات: 114 فرمت فایل: word کد فایل: 2588
سال: 1392 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۳۵,۷۶۰ تومان
قیمت: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

    پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی

    چکیده

    هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر وپسر دارای اختلالات رفتاری ، از مدارس استثنایی ، استان البرز در سال1391؛ همچنین دانش آموزان عادی بدون تشخیص اختلالات رفتاری، که از نظر متغییرهایی چون سن همتا  شدند ، به عنوان گروه مقایسه ، انتخاب شد . حجم جامعه آماری340 نفر ، که مجموعا برای هرسه اختلال ،این حجم مد نظر گرفته شد و از بین این جامعه  103  دانش آموز که نیمی از آنان دختر و نیم دیگر آن پسر هستند به عنوان نمونه انتخاب شد . برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه BISو BAS  و پرسش نامه اختلالات رفتاری راتر استفاده شده است . نتایج حاصل از پرسشنامه ها در نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان داد عملکرد سیستم های مغزی رفتاری در دانش آموزان عادی به مراتب بالاتر از انش آموزان دارای اختلال رفتاری گزارش شده است و در تعیین ارتباط این آیتم ها ملاحظه شد بین نمرات سیستم های مغزی رفتاری در آزمون ذکر شده و نمرات افراد در مقیاس اختلال رفتار راتر همبستگی معکوس وجود دارد .و در نهایت ملاحظه شد سیتم های مغزی و رفتاری نمیتواند اختلال رفتاری را در دانش آموزان پیشبینی کند .

     

     

     

    کلمات کلیدی: سیستم مغزی – رفتاری – اختلالات رفتاری- افراد عادی - دانش آموزان

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    مقدمه

    اختلالات رفتاری کودکان و همچنین نوجوانان ، اختلالات شایع و ناتوان کننده ای هستند که برای معلمان ، خانواده و خود آنها مشکلات بسیاری را ایجاد می کنند و با نرخ های بالایی از معضلات اجتماعی همراه اند . محققان در یافته اند که اختلالات رفتاری معمولا نخسین بار در سالهای آغازین دوره ابتدایی مشاهده می شود و بین سینن 8 تا 15 سالگی به اوج خود می رسد (شکوهی یکتا وهمکاران ؛1386) اختلالات رفتاری به طور قابل ملاحظه ای بر عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و حرفه ای کودکان ونوجوانان تاثیر منفی می گذارد و احتمال ابتلا به بیماری های روانی در دوره بزرگسالی را افزایش می دهد. (پندینا[1]، بیلدر[2]، هاروی [3]،کیفس[4] ، 2007؛ به نقل از خوشابی و همکاران ؛ 1386) اختلالات رفتاری احتمال ابتلای افراد به سو مصرف مواد ، فعالیت های بزهکارانه ، اختلالات اضطرابی و خلقی ، ناتوانی یادگیری، اختلالات عصب روان شناختی ، و اختلالات شخصیت مرزی را افزایش می دهد (بامیستر، سوین[5]؛1990؛ به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386) کودکان دچار اختلالات رفتای مشکلات گوناگونی دارند . این کودکان دارای فراخنای توجه کوتاهی هستند ، عزت نفس پایینی دارند، در ارتباط با اعضای خانواده ، اطرافیان ومردم مشکل دارند و به آسانی ناکام می شوند( ساسر[6]، والر[7]؛2006 به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386)؛ همچنین تکانشگری، بیقراری ، و بیش فعالی ، پرخاشگری و دروغ گویی و دزدی ، عملکرد تحصیلی ضعیف  و ادراک ضعیف از خود کار آمدی ، و شایستگی اجتماعی از دیگر ویژگی های کودکان و نوجوانان دارای اختلالات رفتاری است.  وضعیت اقتصادی - اجتماعی ضعیف ، عدم شایستگی اجتماعی ، سو استفاده از کودک ، تعداد زیاد اعضای خانواده ، مشکلات زناشویی ، (از قیبل جدایی ، طلاق ، اختلافات خانوادگی ، ناسازگاری والدین و خشونت خانوادگی ) و مشکلات  والدین ( از قبیل مشکلات و بیماری های روانی و مشکلات جسمانی و رفتارهای بزهکارانه ) از جمله عوامل خطرساز ابتلای کودکان ونوجوانان به اختلالات رفتاری می باشد (گانی و همکاران[8] ؛ 1998 به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386).

    به طور خلاصه مشکلات رفتاری تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی این کودکان و نوجوانان  را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین عدم توجه کافی به مسایل بهداشت روانی آنان می تواند شیوع بیشتر و مزمن شدن اختلالات آنها منجر شود. به با توجه به اهمیت این مسایل ، هر گونه تلاشی که در  راستای شناسایی و تشخیص، پیشگیری ، و کنترل و درمان اختلالات رفتاری و روانی  صورت گیرد و بهداشت روانی جامعه را ارتقا بخشد، ارزشمند می باشد (خوشابی و همکارانش ؛ 1386)

    اختلال رفتاری نتیجه بارز آشفتگی هیجانی است ( رینرت[9] ، 1972؛به نقل از سیف نراقی و نادری ،1371). در تعریف اختلال رفتاری چهار عامل را باید در نظر گرفت که شامل : علل آشفتگی ، شرح و گزارش رفتار نا مناسب، زمینه و رفتار موقیت مشاهده گر می باشد (سیف نراقی و نادری،1371) به طور کلی هنگامی اختلال رفتاری مطرح می شود که رفتار کودک مورد تایید والدین نباشد ، در رفتار کودک رفتارهای برون فکنانه دیده شود ، رفتار نامناسب تکرار شده و تنبیه های خانواده برای حذف آن بی تاثیر باشد و کودک دچار بیماری روانی نباشد ( سهامی ، 1373؛ نقل از بهنیا ،1381 ).

    با توجه به شیوع اختلال رفتاری که از 5 تا 15 در صد گزارش شده است (محمدیان ، 1386؛ نقل از بهنیا1381) و از اختلالات شایع کودکان دچار ناتوانی هوشی می باشد ، در صورت بروز ، روابط بین فردی را مختل می کند . رشد روانی، هوشی و عاطفی او را متوقف می کند و با افت تحصیلی همراه است ؛ از این رو باید به اختلالات رفتاری کودکان از جنبه های درمانی توجه نمود(بهنیا،فاطمه؛1381).اهمیت عوامل شخصیتی و روانشناختی در پیدایش اختلالات رفتاری ، موضوع  بحث و مجادله است . نظریه گری میتواند به منظورتبیین رگه های شخصیتی به کار رود(متیوس[10] ، گلیلند[11]؛1999 نقل از ابراهیم اکبری و همکاران؛1390).سیستم فعال ساز رفتاری [12] (گری سه سیستم هیجانی پیشنهاد میکندکه با عاطفه مثبت ، مرتبط است وبا تمایلات رفتاری مثبت ، برون گرایی و تکانشگری مشخص می شود)،ویا سیستم بازداری رفتاری[13] که با تمالات ترس و انفعال ، مانند درون گرایی ، افسرگی و اضطراب مشخص می شود (بوچاین و همکاران[14]، 2001؛نقل از اکبری و همکاران ؛1390) .                                                                                    

    حساسیت سیستم بازداری رفتاری ، هیجان منفی در موقعیت های پراسترس و مقابله نافعال و ضعیف فرد را پیش بینی میکند . مطالعات متعدد ارتباط سیستم بازداری رفتاری را با عواطف منفی نشان داده اند (می یر[15] ، اولیور[16] ؛2005؛ نقل از اکبری و همکاران ؛1390). سومین سیستم ،سیستم جنگ وگریز است که خشم ،ترس و عصبانیت را تولید می کند(متیوس ، گلیلند؛ 1999 نقل از اکبری و همکاران؛1390) ؛ از آنجا که فعالیت هر سیستم با هیجانات خاصی مرتبط است ، فاعل شدن این سیستم ها می تواند در روز اختلالات سایکوسوماتیک موثر باشد (فایوسی و همکاران[17] ،2005).سیستم فعال ساز رفتاری و سیستم بازداری رفتاری تحت تاثیر شاخه سمپاتیک از سیستم عصبی خودکار[18] هستند و عملکرد متضادی را دارند. تسلط سیستم فعال ساز رفتاری به رفتار نزدیکی و اجتناب فعال و تسلط  سیستم بازداری رفتاری  به اجنتاب منفعلانه می انجامد (بوچاین ، و همکاران؛ 2001) اشخاص با عواطف منفی بالا نه تنها به آسانی تحت تاثیر استرس های منفی قرار می گیرند بلکه به طور ضعیفی با استرس مقابله می کنند(هیپونیمی[19]، 2004، نقل از اکبری وهمکاران1390 ).نتیجه به دست امده براساس تئوری حساسیت و پاداش گری قابل تبیین است ، زیرا سیستم سیستم بازداری رفتاری اساس اضطراب می باشد و عملکرد اضطراب میباشد و عملکرد اضطراب به دو مکانیسم سیستم بازداری رفتاری اشاره دارد، اول این که حساسیت بالای برخی از نواحی ، غیر از سیستم جداری- هیپوکامپی ، موجب اضطراب میشود . دوم این که بیش فعالی سیستم جداری – هپیوکامپی و آمیگدال باعث افزایش ارزیابی های تهدید آمیز از محرک های محیطی می شود( گری1990؛ نقل از اکبری وهمکاران ؛1390) که نتیجه آن بازداری از رفتارهای غالب و ارزیابی تهدید میباشد . مطالعات نشان دادند که بین عاطفه منفی و سیستم بازداری رفتاری  و عاطفه مثبت و سیستم فعال ساز رفتاری رابطه وجود دارد افراد با عاطفه منفی بالا به آسانی تحت تاثیر استرس قرار می گیرند و مقابله ضیفی با آن دارند (جورم[20]،1998).گری سیستم سپتوهیپوکامپال را مسئول مهار رفتاری می داند. از نظر  او ، این سیستم تعارض های میان اهدافی راکه به شکل یکسان در دسترس اند، مشخص میکند و این تعارض را با افزایش ضریب داده شده به اطلاعات منفی توسط نواحی پردازش هدف حل می کند ، واین افزایش ضریب اطلاعات عاطفی منفی باعث افزایش اضطراب می شود(گری و مک ناقتون[21]،2002 به نقل از مهدی فر؛ 1389).هدف این مطالعه ، مقایسه سیستم های مغزی- رفتاری سیستم فعال ساز رفتاری و سیستم بازداری رفتاری  دربین دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری ( شامل اختلال کمبود توجه- بیش فعالی ، اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای) و دانش آوزان عادی می باشد .

    بیان مسئله

     

    هر جامعه ای برای پیشرفت و رشد در ابعاد مختلف اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی و ... نیاز به افرادی دارد که از نظر روانی و جسمانی سالم باشند. با توجه به اینکه کودکان امروز، صاحبان بلافصل آینده جامعه هستند، سلامتی و بیماری آنان در سلامتی و بیماری جامعه فردا و نسلهای آینده اثراتی قابل توجه خواهد داشت. بنابراین، لازم است به سلامت روانی-جسمانی این قشر عظیم بیشتر توجه شود و گامهایی اساسی در جهت پیشگیری و درمان بیماریها و اختلالات روانی و رفتاری آنان برداشته شود؛ میزان شیوع این اختلالات در پسران بیشتر از دختران بوده است(باقری، 1373).بررسی آماری ده کشور اروپایی و نیز نتایج مطالعات شیوع شناسی در 11 شهر و استان کشورمان نشان داده است که عواملی همچون نابسامانی های درون خانواده (عدم سازگاری والدین، سرزنش، تهدید، انضباط ضعیف، تحصیلات پایین والدین، فقر اقتصادی)، عوامل مربوط به مدرسه مانند روابط معلم و دانش آموزان و دانش آموزان با یکدیگر، وضعیت تحصیلی، کیفیت و امکانات آموزشی، همچنین سن، جنس، هوش به عنوان (عوامل وراثتی) و عوامل فرهنگی و اجتماعی، مهمترین علل بروز اختلالات رفتاری هستند(شمس اسفند آباد ، حسن ؛1380).  بنابراین، شناخت دقیق و علمی مشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان و شیوع شناسی اختلالات رفتاری آنان اولین گام در جهت پیشگیری و درمان آنهاست (رجبی ، مسعود؛ 1379نقل از؛ غیاثی و همکاران؛ 1386).در برخی پژوهشهای انجام شده در کشور و خارج از کشور در ارتباط با موضوع، عوامل و متغییرهای دیگری از جمله نقش مواردی همچون طلاق و جدایی والدین، فوت والدین یا یکی از آنها، وضعیت اقتصادی خانواده، طبقه اجتماعی، نقش دوستان و همسالان، ناسازگاری درون خانواده، نوع برخورد والدین، جمعیت خانواده، بیماری جسمی، وضع انضباط خانواده، رفتار معلمان و عوامل مدرسه، روابط عاطفی و نظایر آن بررسی شده است که در این تحقیق این عوامل مطالعه نشده اند. البته نتایج حاصله از تحقیقات اشاره شده، بطور کلی حاکی از تایید تاثیر این عوامل در بروز و شدت بخشیدن به اختلالات رفتاری است (غیاثی، وهمکاران 1385). با عنایت به میزان شیوع اختلالات رفتاری، روشهای مداخله ای ویژه ای به منظور کاهش میزان این اختلالات ارائه شده است. این روشها شامل پیشگیری (آموزش و ...) و مداخله های درمانی است، که آموزش کودک و نوجوان در زمینه مهارتهای عملکردی، سازگارانه، افزایش شایستگی، آموزش مهارتهای حل مسئله، مهارتهای کنترل خود و سایر مهارتهای فردی و اجتماعی، آموزش مهارتهای فرزندپروری به والدین و آموزش معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت کودک و نوجوانان، حذف خطرات روان شناختی محیط، تغییر عوامل و محرک ها و تامین امکانات مادی و آموزشی لازم می باشد(غیاثی، وهمکاران 1385).گری درسال 1993در نظریه عصب شناسی خود در خصوص ارتباط ( ذهن و روان ) و شخصیت افراد تحقیقاتی را به عمل آورده که زمینه ساز تحقیقات آتی شد و نظریه خود را در قسمتهای دیگر منجمله اختلالات آسیب شناختی توسعه داد . در دیدگاه گری دو مسئله اساسی در زمینه زمینه سیستم ذهن ( روان ) و کنترل رفتار و هیجانات مطرح شده است سیستم مغایر یا مخالف یا سیستم جلو گیری از بروز احساسات و در مرحله بعدی میل یا سیستم گرایش رفتاری سیستم فعال ساز رفتاری به عنوان سیستم پاسخ دهنده انگیزشی برای نزدیکی رفتاری به سوی نشانه های پاداش و غیر تنبیهی تعریف میشود . سیستم بازداری و رفتاری به عنوان سیستم هیجانی مرتبط با حساسیت به علائم تنبیه بدون پاداش در حد یعنی تقویت منفی و محرک های جدید تعریف می شود . متاسفانه بررسی پیشینه پژوهش مربوط به عوامل مغزی و رفتاری در زمینه بازدازی و گرایش توسط محقق تحقیقات اندکی را نشان می دهد، فرد به علایم شرطی مربوط به تنبیه نمی شود و می تواند حالت های اضطرابی را در فرد پدید آ ورد(مهدی فر، زهرا؛ 1389) ، در پژوهشی هم راستا که توسط مژگان سپاه منصور برای بررسی رابطه میزان فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندی ها و اختلالات رفتاری در دانش آموزان انجام شد جامعه آماری در این پژوهش متشکل از تمامی دانش آموزان دختر وپسر شاغل به تحصیل در دوره ی راهنمایی و اول متوسطه که از بین 6600 دانش آموز با روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب و وبا پرسش نامه شخصیتی گری – ویلسون و پرسشنامه توانمندها و اختلالات رفتاری مورد آزمون قرار گرفتند . نتایج این پژوهش نشان داد بین میزان فعالیت واختلال سلوک و بیش فعالی و نقص توجه و میزان فعالیت با اختلال اضطرابی همبستگی معنا داری وجود دارد ، همچنین بین میزان فعالیت سیستم های شخصیتی نظریه گری-ویلسون با توانمندی ها و اختلال های رفتاری در دانش آموزان نیز رابطه وجود دارد (سپاه منصور، مژگان ؛1389) .معهذا پژوهش حاضر درصدد پاسخ گویی به این سوال است که چه تفاوتی بین دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری و دانش آموزان عادی درحالات مغزی و رفتاری آنها وجود دارد؟

     

     

    اهمیت و ضروت تحقیق

    دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که درآن شخصیت فرد پایه گذاری شده و شکل می گیرد . اغلب ناسازگاری ها و اختلالات رفتاری در نوجوانی و بزرگسالی، از بی توجهی به مسایل و مشکلات عاطفی-  رفتاری دوران کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل ناشی میشود مبتنی بر پذیرش این واقعیت ، اخیرا توجه فزاینده ای به پیشگیری و درمان مشکلات و اختلالات دوران کودکی معطوف شده است (کارت ایت-  هاتون [22]، 2005). برای اینکه کودکان یاد بگیرند که چگونه رفتار مناسب داشته باشند، زمان لازم است . با کمک و تشویق والدین و معلمین بیشتر کودکان بسرعت رفتارهای مناسب را یاد می گیرند. تمام کودکان برخی اوقات از بزرگسالان اطاعت نمی کنند. گاهی کودکان تغییرات خلقی بصورت طغیان خشم یا رفتار تخریب گرانه دارند. گر چه در بسیاری موارد جای نگرانی وجود ندارد، طول مدت و شدت این علائم می توانند تعیین کننده ، نیاز به مشاوره یا مراجعه به متخصص باشند. سلامتی و بیماری ، در سلامتی و بیماری جامعه فردا و نسل های آینده اثر گذار است . لذا بهداشت روانی و مطالعه در نحوه سازگاری کودکان به رشد و باروری آنان در زمان بزرگسالی کمک نموده و عدم توجه به شرایط رشدی دوران کودکی صدمات جبران ناپذیری بر سلامت روانی جامعه وارد خواهد آورد(ولریچ، بامگرلت[23]، 1996). از آنجا که خلق و خو و سیستم های مغزی - رفتاری از جمله عوامل مزاجی بوده و از همان اوان کودکی قابل مشاهده می باشد، با شناسایی نقش هریک از این متغیرها در اضطراب افراد، می توان به تشخیص زود هنگام این مشکلات و ارائه مداخله های لازم درمانی و همچنین فعالیت های پیشگیری اقدام نمود. نتایج مطالعات نشان می دهد که اضطراب، عملکرد تحصیلی فرد را کاهش داده ، روابط اجتماعی و حتی قدرت تمرکز، حافظه را مختل می سازد؛ و افراد خود را در بهره گیری از اطلاعات و یادآوری ضعیف می یابند. نیز با توجه به تاثیر قابل ملاحظه این قشر در بازسازی و آینده جامعه، ضرورت مطالعه پیرامون چکونگی شخصیت آنان بطور مشخص خلق و خوی آنها،از اهمیت بسزایی برخوردار است.

     

     

     اهداف پژوهش

    اهداف کلی

    مقایسه سیستم های مغزی- رفتاری در بین دانش آموزان عادی و دارای اختلال رفتاری

    اهداف جزیی

    مقایسه بین دو گروه دانش آموزان عادی و دارای اختلال رفتاری از نظر سیستم فعال سازی رفتاری

    مقایسه بین دو گروه دانش آموزان عادی و دارای اختلال رفتاری از نظر سیستم بازداری رفتاری

     تعیین رابطه بین اختلالات رفتاری و  سیستم فعال سازی رفتاری و سیستم بازداری رفتاری

    آیا سیستم بازداری رفتاری می تواند اختلال رفتاری را پیش بینی کند؟

    فرضیه های پژوهش

    بین دو گروه دانش آموزان عادی و دارای اختلال رفتاری از نظر سیستم فعال سازی رفتاری تفاوت وجود دارد .

    بین دو گروه دانش آموزان عادی و دارای اختلال رفتاری از نظر سیستم بازداری رفتاری تفاوت وجود دارد.

    تعاریف نظری و عملیاتی متغیر های پژوهش

    تعریف نظری سیستم مغزی – رفتاری:

    گری بر مبنای پیشینه پژوهش های حیوانی در نظریه حساسیت به تقویت ، الگوی زیستی خاصی از شخصیت ارائه نمود که شامل سه سیستم مغزی/ رفتاری است. این سیستم ها شامل سیستم فعال ساز رفتاری، سیستم بازداری رفتاری و سیستم جنگ و گریز می باشد. سیستم فعال ساز رفتاری، رفتار جستجوی پاداش، احساس غرور و امید به پاداش علی رغم خطر یا تهدید موجود فعال می سازد و به عنوان سیستم برانگیختگی شناخته می شود. سیستم بازداری رفتاری منجر به اضطراب، بازداری و اجتناب فعل پذیری شود و به عنوان سیستم اضطراب شناخته شده است. سیستم جنگ و گریز هم در پاسخ  به محرک ناخوشایند شرطی، غیرشرطی رفتار فرار یا اجتناب را فعال می سازد. در این پژوهش منظور از سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتار، نمره ای است که هر آزمودنی در مقیاس سیستم های فعال ساز/ بازداری رفتار کسب می نماید.(گری، 1994).

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    اکبری ابراهیم ، بخشی پور رودسری عباس  ، عظیمی زینب، فهیمی صمد ، قاسم پورعبدالله ،  امینی پیچاکلایی احمد ، مقایسه افسردگی ، سیستم های مغری – رفتاری (BIS-بازداری رفتاری ) ، سبک های مقابله ای و خشسم و خصومت در افراد مبتلا به بیماری آسم و افراد غیر مبتلا ، مقاله پژوهشی 1390

    آتشکار رقیه، فتحی آَشتیانی علی، آزاد فلاح پرویز، رابطه ابعاد برونگردی ، رئان آزرده گائی با سیستم های مغزی_رفتاری . مجله علوم رفتاری. (2).1386/111-103.

    اقبالی،علی؛ تاثیر خودآموزی کلامی بر بهبود علائم مرضی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک.پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز؛1386

    اروین، آز.، بانکرت، سل .ال. و دوپل،جی؛اختلال نارسایی توجه/ فزون نقشی . در راینیکه، م.، داتیلیو،ف.، فریمن، آر. شناخت درمانی درکودکان ونوجوانان، ترجمه جواد غلاقبند راد ، چاپ اول.تهران: نشربقعه1379

    ازاد فلاح، پ ؛ آتشکار،رقیه ؛ فتحی آتشتیانی؛علی  ؛ رابطه استرس و ابعاد برون گردی ، روان آزرده گرایی و روان گسسته گرایی و سیستم مغزی / رفتاری . مجموعه مقالات چهارمین  سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان 1385

    آزاد فلاح ، پ ؛ دادستان ، پ ؛ اژه ای ، ج ؛ موذنی ، م؛  تنیدگی (استرس) فعالیت مغزی/ رفتاری و تغییرات ایمونوگلوبولین ترشحی. مجله روانشناسی . سال سوم ، شماره نهم ، ص 3-22 / 1378

    آزاد فلاح، پر ویز . بنیاد های زیستی روانی زمینه ساز اعتیاد ، مجله روانشناسی ، سال چهارم ، شماره پانزده .1379

    آزاد فلاح،پرویز ؛دادستان ، پریرخ (1379). سیستم های مغزی /رفتاری : ساختار های زیستی شخصیت ، مجله روانشناسی ،دوره 4، شماره 1 ،ص 82-63 .

    انجمن روان پزشکی آمریکا (1381) . متن تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی وآماری اختلالات روانی ( ترجمه م نیکخو و آزادیس یانگ) . تهران : انتشارات سخن. ( تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2000)

     

    احمد منصوری، عباس بخشی پور رودسری ،رابطه سیستم های فعال ساز و بازداری رفتاری با نگرانی آسیب شناختی و غیرآسیب شناختی ؛مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل ، سال دوازدهم، شماره 1 (پیاپی 54) ، فروردین و اردیبهشت 1389

    انجمن روانپزشکی امریکا . راهنمای اماری و تشخیصی اختلالات روانی، ترجمه نائبیان، ابراهیمی و بیاببان کرد، تهران. دانشگاه شاهد. 1381

    باباپور خیرالدین، جلیل؛ داداش زاده ،رحیم ؛ طوسی ،.مقایسه ی سیستم های مغزی رفتاری افراد سیگاری و غیر سیگاری . فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی ) |سال ششم | شماره بیست و سه 1390

    باقری ، قادر .  بررسی همه گیرشناسی اختلالات رفتاری در دانش آموزان شهر یاسوج ، پایان نامه کارشناسی ارشد انستیتو روان پزشکی تهران ،1373.

    بلوم کویست ،م.ال. (1383). مهارت های سازگاری با کودکان ناسازگار: راهنمای عملی برای والدین و درمانگران ( ترجمه ج ، علاقبند راد) . تهران انتشارات سنا. (تاریخ انتشار به زبان اصلی :1996)

    بهنیا ، فاطمه ، بررسی کیفی اختلال های رفتاری دانش آموزان دیر  آموز ارجاعی به کلنیک کار  درمانی،پایان نامه کارشناسی ارشد 1381

    بشیری، حسن. تاثیر آموزش خود تعلیمی کلانی  برکاهش رفتاردزدی وپرخاشگری کودکان دارای اختلال سلوک، پایان نامه کارشناسی ، زمستان 1386.

    پشت محمدی مرجان، محمد خانی پروانه ، پور شهباز عباس ، خوشابی کتایون. اثر بخشی مداخله ترکیبی درمان دلبستگی و آموزش فرزند پروری در مادران دلبسته نا ایمن برنشانه های کوکان مبتلا به اختلال فزون کنشی / نارسایی توجه. مجله روانشناسی بالینی . 1389؛ (3) 1: 73_63

    پور احمدی، جلالی محسن، شعیری محمد رضا، طهماسیان کارینه؛ بررسی اثر کوتاه مدت برنامه فرزند پروری مثبت ((3P بر تغییر شیوه هایفرزندپروری مادران کودکان مبتلا به اختلال نا فرمانی مقابله ای 1387

    تورج هاشمی، منصور بیرامی، علی اقبالی، حسین واحدی، رسول رضایی ؛تاثیر خودآموزیکلامی بر بهبود نشانه های مرضی کودکان مبتلا به اختلال نا فرمانی مقابله ای،پژوهش در حیطه کودکان استثنایی/ سال نهم، شماره 3، 1388ص 203-210

    توماس آر. کراتوچویل و ریچارد جی. موریس ، ترجمه محمد رضا نائینیان و همکاران، روانشناسی بالینی کودک (روش های درمانگری) چاپ دوم  ، فصل رفتار پرخاشگرانه و اختلال سلوک 1381.

    چوبدار،مریم ، باباپورخیرالدین  ، خانجانی جلیل، و زمینی سهیلا،(  1390)،رابطه نظام های مغزی – رفتاری و برخی از عوامل جمعیت شناختی با ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی ، فصلنامه روانشناسی کاربردی ، سال 5، شماره 2 ، (18)، 36-24 .

    حسنی جعفر ، بیگدلی ایمان الله ، قوشچیان سمانه . مقایسه فعالیت سیستم های مغزی رفتاری بیماران مبتلا به اختلال وسواس و افراد بهنجار ، تازه های علوم شناختی  (4) 9: 16_1386/ 25

    خانجانی زینب. بررسی رابطه جدایی های موقت روزانه مادر _ کودک با شکل گیری ذلبستگی و مشکلات رفتاری کودکان. نشریه داشگاه ادبیات و علوم انسانی( تبریز). ؛(45): 127_162.1381/

    خدایاری فرد،محمد . روان شناسی مرضی کودک و نوجوان ، تهران دانشگاه تهران 1385

    خوشابی ، کتایون.مرادی،شهرام.شجاعی،ستاره.همتی علمدارلو،قربان وهمکاران،بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دوره ابتدایی استان ایلام ، مقاله پژوهشی،ویژه نامه توانبخشی در بیماریها و اختلالات روانی،دوره هشتم ، شماره مسلسل 29؛ 1386

    جهان بخش مرضیه. اثر بخشی دلبستگی درمانی براختلالات رفتاری دانش آموزان دختر دوره ابتدایی شهر اصفهان ( پایان نامه کارشناسی ارشد ) دانشگاه اصفهان ؛ 1389.

    جهان بخش مرضیه ، محمد حسین بهادری، شعله امیری،آذر جمشیدی اثر بخشی درمان مبتنی بر دلیستگی بر علائم نافرمانی مقابله ای در دختران دارای مشکلات دلبستگی. ؛مقاله پژوهشی ، 1390

    جلالی محسن ، محمد رضا شعیری، کارینه، طهماسیان، الناز پوراحمدی؛تاثیر آموزش برنامه فرزند پروری مثبت (3p) بر کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله ای ،دوماهنامه علمی_ پژوهشی دانشگاه شاهد ، سال شانزدهم، دوره جدبد شماره 34، اردیبهشت1388.

    داودی،ایران؛ صفی خانی، آرامه؛مهرابی زاده هنرمند، مهناز، بررسی سیستم های مغزی رفتاری به عنوان پیش بین هاای تیپ های شخصیتی A,CوDمجله دست آوردهای روان شناختی (علوم تربیتی و روان شناسی ) دانشگاه شهید چمران اهواز ، پاییز و زمستان ،دوره چهارم، سال شانزدهم ، شماره دو ، ص112-87.1388/

    ذوالفقاری مطلق مصطفی ، جزایری علیرضا، خوشابی کتایون، مظاهری محمد علی، کریملو مسعود. اثر بخشی درمان مبتنی بر دلبستگی برکاهشعلائم اختلال اضطراب جدایی. مجله روان پزشکی و بالینی ایران ( اندیشه و رفتار)1387 ؛ (12) : 380_388

    رجبی ، مسعود .  بررسی میزان و علل اختلالات رفتاری دانش آموزان دوره راهنمایی استان قزوین در سال تحصیلی 79-78 ، شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ، 1379.

    سادوک، ب. ، و سادوک، و.(1382) . خلاصه روان پزشکی : علوم رفتاری _ روان پزشکی بالینی ، جلد سوم ( ترجمه ن. پور افکاری). تهران : نشر آب (تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2003).

    سادوک بنییامین جیمز ، سادوک ویرجینیا . خلاصه روان پزشکی ، رفتاری و روان پزشکی بالینی ( جلد اول و دوم) . فرزین رضاعی ، مترجم. تهران: انتشارات ارجمند؛ 1388.

    دکتر سادوک، بنیامین جیمز، دکتر سادوگ ویرجینا ،مترجم دکتر رفیعی. خلاصه روان‌پزشکی

    سپاه منصور، مژگان ؛ رابطه ی فعالیت سیستم های فعال سازی و بازداری با توانمندیها و اختلال های رفتاری دانش  آموزان،پایان نامه کارشناسی ارشد، فصل نامه اندیشه و رفتار ، دوره پنجم ، شماره 17، پاییز 1389

    سهامی، محمد ولی. خانواده ناهنجار و کودک بیمار. سمینار بررسی و پیشگیری اختلالات رفتاری و روانی درکودکان و نوجوانان . دانشگاه علوم پزشکی زنجان.1373

    سیف نراقی ، مریم؛ نادری، عزت ا....اختلالات رفتاری کودکان و روش های اصلاح و ترمیم آن . تهران: دفتر تحقیقات و انتشارات بدر.(ص17)1371

    سیف‌نراقی، مریم و نادری، عزت‌الله؛ اختلالات رفتاری کودکان، تهران، پدر، چاپ سوم، ص 14 تا 16.1374

    سیف‌نراقی، مریم و نادری، عزت‌الله؛ آموزش و پرورش کودکان استثنایی، تهران، پیام نور، ، چاپ ششم، ص 327.1380/

    سید موسوی ، پریسا ؛ پور اعتماد ، حمید زضا ؛ فیاض بخش ، محمد رضا ؛ اسماعیل بیگی ، فاطمه ؛ فر نودیان ، پریسا ؛ بررسی نظام بازداری و فعال ساز رفتاری با مشکلات رفتاری-  هیجانی در نوجوانان بهنجار؛ مقاله پژوهشی 1389

    شکوهی یکتا ، محسن؛ پرند ، الف ؛ اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان، بهار 84، فصل اختلالات رفتار اندایی، تهران انتشارات تیمور زاده ، 1384

    شمس اسفند آباد ، حسن .  بررسی شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان شهر ابهر ، شورای تحقیقات اداره آموزش و پرورش استان زنجان ، 1380.

    شادکام، منظر سادات شهیدی پرویژ آزادفلاح ، حسین خدمت ؛مقایسه فعالیت سیستم های مغزی / رفتاری در بیماران مبتلا به برگشت محتویات معده به مری و افراد سالم، مجله علوم رفتاری، دوره 4، شماره 2 ، تابستان ، _ 1389- 89/83-

    شولتز، دوان؛ شولتز، سیدنی آلن (1381) نظریه های شخصیت. ترجمه: یحیی سید محمدی. تهران: نشر ویرایش.

    صرامی فروشانی، پوریا، پایان نامه دکترای حرفهای، استاد راهنما: آرمان، دکتر سرور، ، هنجاریابی و تعیین روایی وپایایی «آزمون وندر یوتا» برای  تشخیص «اختلال کم توجهی و بیش فعالی» در بالغین در شهر اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان1379

    صبوری مقدم حسن، عباس بخشی پور رودسری، حسن عشایری ، فیروز قادری پاکدل، میر تقی گروسی فرشی،بررسی تاثیر دستکاری انگیزشی بر روی سرعت پرداش مغزی در افرادی با حساسیت بالا در سیستم های بازدارنده / فعال ساز رفتاری،مقاله پژوهشن1388؛مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی ، دوره دهم، شماره 1، سال 1388.

    عبداللهی مجارشین رضا رابطه سیستم های بازداری و BISبا سو گیری حافظه ناآشکار در افراد افسرده ، پایان نامه کارشناسی ارشد، تبریز ، دانشگاه تبریز 1385

    علیلو مجید محمود ،منصور بیرامی،فاطمه نعمتی سوگلی تپه ، رابطه سیستم های فعال سازی / بازداری رفتاری و ابعاد شخصیت با ابتلا به بیماری قلبی کرونری؛ مقاله پژوهشی؛ مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ،دوره32، شماره4 ، مهر وآبان. صفحات 1389 /- 80-85

    علی مرادی عبدالطیف ، سمانه هوشیار ، مرتضی مدرس غروی، مقایسه فعالیت سیستمهای مغزی رفتاریو سلامت روان در افراد معتاد وابسته به مواد مخدر و افراد بهنجار، مجله اصول بهداشت روانی ، سال 13(4)، زمستان 1390

    غیاثی نسرین ، فریبا نظرپور، فریبا بختی ، عبدالحسین پورنجف، خسرو شیرینی(1385) بررسی میزان شیوع اختلالات رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر دبستانی شهر ایلام در سال تحصیلی 85-84 ،پژوهش انجام گرفته1386

    قسیم نبی زاده ، تورج هاشمی نصرت آباد، حمید پورشریفی، محمود فرورشی،صفاتشخصیتی و سیستم های بازداری / BISدر بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی ، دو قطبی و افراد بهنجار،مجله روانشناسی بالینی ، سال دوم ، شماره3 ( پیاپی7) پاییز 1389

    کاپلان و سادوک ، ترجمه صابری/عصاره/بهاری/ سهامی ،اختلالات روانی و رفتاری دوران کودکی و نوجوانی ویرایش ششم ، فصل اختلالات رفتار اندایی 1995 .

    کاپلان وسادوک.خلاصه روانپزشکی(جلدسوم).ترجمه نصرت الله پورافکاری.تهران:انتشارات شهر آب،1386

    کاپلان و سادوک ، ترجمه نصرت ا... پور افکاری خلاصه روان پزشکی ، جلد سوم ، فصل اختلالات رفتار اندایی، صفحات(1379) 

    کاظمی پور علی ، محمد عالم دهانی ، مقاله پژوهشی اختلال سلوک، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، اردیبهشت 1387

    کاکاوند، علیرضا؛ روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران، روان، ، چاپ اول، ص 245 تا 249.1385

    کراتوچویل ، توماس،آر، موریس، ریچارد بی . روانشناسی بالینی کودک در روشهای درمانگری، ترجمه محمد رضا نائینیان. تهران:رشد.1381

    لطفی کاشانی،فرح؛وزیری،شهرام.روانشناسی مرضی کودک.تهران:نشرارسباران،1376

    لطفی کاشانی، فرح؛ وزیری، شهرام ، روانشناسی مرضی کودک ؛ تهران ، انتشارات ارسباران1380

    منصور محمود، دادستان پریرخ . روانشناسی ژنتیک . جلد اول. تهران : انتشارات سمت ؛ 1381.

    مهدی فر ،زهرا مقایسه سیستم های مغزی – رفتاری BIS و بازداری رفتاری  در بین معتادان)کم خطر و پر خطر ( و افراد

    سالم ؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اردبیل 1389

    مشهدی ؛ علی ؛ کاظم رسول زاده طباطبلیی ، پرویز آزاد فلاح، عاطفه سلطانی فر؛ مقایسه بازداری پاسخ و کنترل تداخل در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه / فزون کنشی وکودکان بهنجارمقاله پژوهشی،مجله روانشناسی بالینی ، سال اول ، شماره 2، تابستان 1388

    نصیری ، فرزاد ؛ بخشی پور ، عباس ؛ نصیری ، سامان ؛ نقش سیستم های مغزی رفتاری در پیش بینی اختلال نقص توجه- بیش فعالی بزرگسالی مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شماره 102، بهمن و اسفند 1391 

    هالاهان، دانیل‌پی و کافمن، جیمزجی؛ کودکان استثنایی، ترجمه مجتبی جوادیان، انتشارات آستان قدس رضوی،، چاپ دوم، ص 1372/ 282

    هالاهان، دانیل‌پی و کافمن، جیمزجی؛ کودکان استثنایی، ترجمه فرهاد ماهر، تهران، رشد،. چاپ اول، ص335 1371/

    هاشمی نصرت آباد، تورج ..بررسی مقایسه ای اثر بخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی رفتارهای توجهی ، رفتارهای انگیزشی و خود تعلیمی کلامی برنشانه های نقص توجه، بیش فعالی، خودکارآمدی و عملکرد تحصلی دانش آموزان مبتلا بهاختلال کاستی توجه و بیش فعالیپایان نامه دکتری. دانشگاه تربیت معالم تهران.1384

    یونسی،جلالی.درمان ناهنجاری های روانی در کودکان،نوجوانان وخانواده ها.تهران:انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی،1382

    منابع خارجی

    American Academy of Child & Adolescent Psychiatry. (2007). Behavior problems in children and adolescents. Center of knowledge on Healthy Child Development. Offord Center for Child Studies. http://www.aacap.org

    Andrew Cooper, Rapson Gomez, Helen Aucote(2007 (The Behavioural Inhibition System and Behavioural Approach System (ADHD ) Scales: Measurement and structural invariance across adults and adolescents.Department of Psychology, University of Wales, Swansea, Singleton Park, SA2 8PP, UK. Personality and Individual Differences 43 / 295–305

    Azadfallah P, Dadsetan P, Ezheei J, Moazeni M. Stress: Work systems and brain/behavioral changes IVIG A secretory. Pshycol J. 1999;3(9):3-22. [Persian]

    Anagold,A.;Costello,E.,&Erkanli,A.(1999).Comorbidity. Journal of Child Psychology and Psychiatry ,40,57-97

    Anagold, A. Costello, E., & Erkanli, A. (1999 Comorbidity. Journal of Child Psychology and Psychiatry ,40 ,57-97 Psychiatry ,45,609-621

    American psychiatry Association. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV-TR). Washington, DC: American; 2000.

    Andersen SL,Teicher MH.2000.Sex differences in dopamine receptors and their relevance to ADHD.Neurosci Biobehav Rew; 24(1):137-41

    Golden GS.1991.Role of attention deficit hyperactivity disorder in learning disabilities.Semin Neurol;11(1):35-41

    Anagold,A.;Costello,E.,&Erkanli,A.(1999).Comorbidity. Journal of Child Psychology and Psychiatry ,40,57-97

    Abdollahi Mjarshyn R. Related systems . inhibition|behavioral activation with non – obvious and apparent memory bias in depressed individuals . Tabriz University : Tabriz , 2006

    Abdollahi R. Related systems with behavioral inhibition and activation explicit memory bias in people with depression. [MS Thesis]. Tabriz: Tabriz University; 2006. [In Persian].

    Allen B. The Use and Abuse of Attachment Theory in Clinical Practice With Maltreated Children, Part I: Diagnosis and Assessment. Trauma violence abuse. 2011; 12(1): 3-12

    Barbara,M.,Richard ,R.,Julie,M.,Robert ,G.,& Haward, M.(2004).conduct disorder and oppositional defiant disorder in national sample :Developmental epidemiology Journal of Child Psychology and Psychiatry ,45,609-621

    Barbara, M., Richard, R., Julie, M., Robert, G Haward, M. (2004) Conduct disorder and oppositional defiant disorder in national sample: Developmental epidemiology .Journal of Child Psychology 

    Barbara,M.,Richard ,R.,Julie,M.,Robert ,G.,& Haward, M.(2004).conduct disorder and oppositional defiant disorder in national sample :Developmental epidemiology Journal of Child Psychology and Psychiatry ,45,609-621

    Babinski LM,Hartsough CS,et al.1999.Childhood conduct problems, hyperactivity-impulsivity, and inattention as predictors of adult criminal activity.J Child Psychol; 40(3):347-55

    Bijttebier P, Beck I, Claes L, Vandereycken W. Gray's Reinforcement Sensitivity Theory as a

    framework for research on personality-psychopathology associations, Clini Psychol Rev.430_421(29): 2009

    Blum K,Braverman ER,et al.2000.Reward deficiency syndrome: a biogenetic model for the diagnosis and treatment of impulsive, addictive, and compulsive behaviors.J Psychoactive Drugs;32,1-112

    Barkley RA. Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment. (3rh ed). New York: Guilford Press; 2006

    Bor,W.,sanders,M.R.,& markie –Dadds ,C.(2002) The effective s of the triple p –positive parenting program on preschool children withco-cccurring disruptive behavior and antinational /hyperactivity difficulties Journal of Abnormal Child Psychology , 30(6),572-587 

    Bauuchaine TP. Vagol tone, development . and Gary”s  motivationalntheory.Toward an  integrated model of  autonomic  nervous  system functioning in psychopathology. Journal of Developmeny Psychopathology 2001:13(1): 183_214.

    Baumeister AA, Sevin J.A. Pharmacological control of aberrantbehavior in the mentally retarderd: toward a more rational approach.Neuroscience and Biobehavioral Review 1990; 14: 253-262.

    Barrette. P.M., Ollendick. T.H. (2004). Handbook of Interventions that Work with Children and Adolescents Prevention and Treatment.Wiley & Sons Ltd, the Atrium, Southern Gate, Chichester, West Sussex PO 198 SQ, England.

    Beauchaine T. Vagal tone, development, and Gray's motivational theory: toward an integrated model ofautonomic nervous system functioning in psychopathology. Dev Psychopathol 2001; 13(2): 183-214

    Barkley A. Defiant children: A clinical manual for assessment and parent treating. New York: Guilford Publication; 1997.

    Behnke P. Enhancing parent-child Relation in Children with characteristic of Birth Oppositional Defiant Disorder and Attention Deficit Hyperactivity Disorder. [Dissertation] of Philosophy. University of Toronto; 2002.

    Bowlby J. Attachment and loss: separation. New York: BISic books; 1973.

    Bettemann JE, Tucker AR. Shifts in attachment relationships: A study of adolescents in wilderness treatment. Child youth care forum. 2011; 40(6): 499-519.

    Byng-Hall J. Creating a secure BISe: Some implications of attachment theory for family therapy. Family proc. 1995; (34): 45-48.

    Byng-Hall J. Attachment theory and family therapy: A clinical view; 1990

    Burt,S.A.,Krueger,R.F.,Mc Gue,M.,& Iacano,W.(2003 Parent-child conflict and the co-morbidity among childhood externalizing disorder. Journal of Archives of General Psychiatry ,60,505-513

    Bradly,s.j.(2002) Affect regulation and the development of psychology .New York : The Guild Ford Press.

    Blair C, Peters R, Granger D. Physiological andneuropsychological correlates of approach/withdrawal

    Baird J,Stevenson JC,et al.2000.The evolution of ADHD :a disorder of communication?Q Rev Biol; 75(1):17-35

    Barkley RA,Murphy KR,et al.1996.Motor vehicle driving competencies and risks in teens and young adults with attention deficit   hyperactivity disorder.Pediatrics;98:1089-95

    Carver, c.s & white T.L. (1994) . behavioral lnhibition , behavioral  Activation, and affective8 Responses to lmpending Reward and Punishment: the BAS/ BIS scales . Journal of Personality and Social Psychology . 67(2) .319 – 333

    Carver CS, White TL. Behavioral inhibition, behavioral activation, and affective responses to impending reward and punishment: the BIS /BIS Scales. Journal of Personality and Social Psychology 1994; 67(2): 319-33.

    Cartwright-Hatton ,S.(2005).Parent skill training : An effective intervention for internalizing symptoms in younger children  .  Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing ,7,128-139

    Costin, J., lichte, C., Smith, A. H., Vance, A., & luk, e. (2004). Parent group treatments for children with oppositional defiant disorder.australian. E-journal for the advancement of mental health, 3,1446-7984

    Coy. K.,Speltz. M.L., DeKyen. M.Gones.K. (2001). "Social- Cognitive processes in Preschool Boys With and without Oppositional Defiant Disorder- Statistical Data Included". Journal of Abnormal Child psychology.29(2),107-119.

    Cartwright-Hatton ,S. (2005) Parent skill training : An effective intervention for internalizing symptoms in younger children. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing ,7 ,128-139

    Corr P J, Perkins AM. The role of theory inthe Psychophysiology of personality: From Ivan -Pavlov to Jeffrey Gray. Int J Psychophysiol 2006; 62: 367-76.

     Corr P J, Pickering AD, Gray JA. Personality and reinforcement in associative and instrumenta learning. Pers Individ Dif 1995; 19: 47-71

    Corr, P., Pickering, A.D., Gray, J. A.(1995).Personality and reinforcement in associative and instrumental learning. Personality and Individual Differences, 19: 47- 7 

    Corr, P. J., Pickering, A. D., & Gray, J. A. (1995). Personality and reinforcement in association and instrumental learning. Personality & IndividualDifferences, 19, 47-71.

    Cartwright-Hatton ,S.(2005).Parent skill training : An effective intervention for internalizing symptoms in younger children  .  Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing ,7,128-139

    Carver, c.s & white T.L. (1994) . behavioral lnhibition , behavioral  Activation, and affective8 Responses to lmpending Reward and Punishment: the بازداری رفتاری / BIS scales . Journal of Personality and Social Psychology . 67(2) .319 – 333

    Cann, w., Roggers, H., Worley, G. (2003) Report on a Program evaluation of a telephone assisted parenting support service for families living in isolated rural areas. Australian e–Journal For The Advancement of Mental Helth (AejAm),2(3), 264-276

    Corr PJ. Reinforcement sensitivity theory and personality.  Neurosci Biobehav Rev 2004; 28: 317-32.

    Craig R. Colder, Elisa M. Trucco, Hector I. Lopez, Larry W. Hawk Jr., Jennifer P. Read ,Liliana J. Lengua, William F. Weiczorek, Rina D. Eiden .(2011 (Revised reinforcement sensitivity theory and laboratory assessment of BAS  and BIS in children, Contents lists available atScienceDirect. Journal of Research in Personality 45 /198–207

    Cox DJ,Mekel RL,et al.2000.Effect of stimulant medication on driving performance of young adults with attention deficit hyperactivity disorder: a preliminary double-blind placebo controlled trial.J Nerv Ment Dis;188(4):230-4drug abuse in an adult.Harefuah;132(9):618-22,680

    Choubdar M. The Study of Relationship of BIS/BAS  Systems and PersonalityDimensions in thCoronary Heart  Disease Patients. [MS Thesis].Tabriz: Tabriz University. 2007.

    Corr PJ. Reinfocement sensitivity theory and personality. Pers Individ Dif. 2004;28:317-32.

    Corr, P. J. (2004). Reinforcement sensitivity theory and personality. Neuroscience & Biobehavioral Review, 71, 42-53.

    Corr PJ. Reinforcement Sensitivity Theory RST): Introduction. In P. J. Corr (Ed.), the

    Reinforcement Sensitivity Theory of Personality(pp. 1-43). Cambridge: Cambridge University Press; 2008

    Colder, C. R., & O’connor, R. M. (2004). Gray's reinforcement sensitivity model and child psychopathology.   Journal of Abnormal Child Psychology, 32(4),435-351

    Cramer D.type A pattern,extraversion,neuroticism,and psychological distress.british journal of medical psychology 1991:64(7):73-83

    Costin, J., lichte, C., Smith, A. H., Vance, A., & luk, e. (2004). Parent group treatments for children with oppositional defiant disorder.australian. E-journal for the advancement of mental health, 3,1446-7984

    Corr PJ. Gray’s reinforcement sensitivity theory: Tests of the joint subsystems hypothesis of anxiety and impulsivity. Pers Individ Dif. 2002;33:511-32. –

    Desjardins, J . , Zeleneski, J.M.,& Coplan R.J.,(2008).An lnvestigation of Maternal Personality,Parenting and Subjective Well-being, personality and lndividual Differences , Vol. 44:587-597 .

    Davison,C.G,(2005) Abnormal psychology New York John Wiley

    Dean,C.,Myers , K.,& Evants ,E.(2003).Communicating –wide implementation of parenting program :The south East Sydney positive parenting program .Australian e-Journal for the Advancement of Mental Helth,2(3),1-12

    Dallnic, A., Smith, S.W, Brank, E.M., & Penfield, R.D. (2006). "Classroom- BISed cognitive – behavioral intervention to prevent aggression : Efficiency and Social Validity." Journal of School Psychology.44,123-139.

    Depue, R. (1989). Neurobehavioral aspects of affective disorders. Annual Review of Psychology, 40,457-492

    Dean,C.,Myers , K.,& Evants ,E.(2003 Communicating –wide implementation of parenting

    program :The south East Sydney positive parenting program .Australian e-Journal for the Advancement of Mental Helth, 2(3),1-12

    Eysenck, H.J.,Gray, J., Wilson, G. (1981). A Model For Personality. New York: Springer- Verlag Press

    Eyestone LL,Howell RJ.1994.An epidemiological study of attention deficit hyperactivity disorder and major depression in a male prison population.Bull Am Acad Psychiatry Law;22(2):181-93

    Eysenck's theory.  In V. D. Nebylitsyn, & J. A. Gray (Eds.), The biological BISis of individualbehavior.New York: Academic.

    Eysenck, H. J. (1990). Biological dimensions of personality: Theory & research. New York: Guilford Press.

    Fowler C. Increasing adoption opportunities for special needs children: County Department of Family Services. Washington, DC: National Adoption; 1998.

    Fogel A. Infant, Family and Society. New York: Mets publishing company; 1997.

    Faraone SV,Biederman J,et al.2000.Attention deficit hyperactivity disorder in adults:an overview.Biol Psychiatry 1;48(1):9-20

    Fauci AS, Eugene B, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo Joseph JJ. Harrison's principles of internal medicine ed. New York: McGraw-Hill; 2005. p 946

    Frick, P.J., Cornell, A.H., Bodin, S.D., Dane, H.E., & Barry, C.T. (2003). "Callousunemotional trains and developmental pathways to severe conduct problems".Developmental psychology, 39,226-260.

    Fowles DC. The three arousal model: Implications of gray’s two-factor learning theory for heart

    rate, electro dermal activity and psychopath. Psychophysiol 1980; 17: 87-104

    Greene. R.W., Ablon. J.S; Goring. J.C. (2003). "A transactional model of oppositional behavior:

    Underpinnings of the Collaborative Problem Solving approach." Journal of Psychosomatic Research, 55,1, 67-75.

    Gray JA. Brain Systems that Mediate both Emotion and Cognition. Cognition & Emotion 1990; 4(3): 296-88

    Gaoni L, Black QC, Baldwin S. Defining adolescent behavior disorder:An overview. Journal ofAdolescence 1998; 21: 1-1.

    Gimpe,G.A.,&Holland ,M.L.(2002) Emotional and behavioral problem of young children :Effective intervention in the preschool and kindergarten years New York:Guild ford press 

    Greene. R.W., Ablon. J.S., Mounteaux. M.C., Goring. J.C., Henin.A., Raezer Blakely. L., Edwards. G., Markey.J., Rabbitt.S.(2004). Effectiveness of Collaborative Problem Solving in Affectively Dysregulated Children with Oppositional Defiant Disorder. Initial Findings. Journal of Consulting and Clinical psychology, 72, 6, 1157-1164.

    Gross J,Blocher D.Assessment of the attention deficit hyperactivity disorder in adults. Nervenartzt  1999,70(1):20-5

    Gray, J. A., & McNaughton, N. (2000). An enquiry into the function of the septohippocampal system.The Neuropsychology of Anxiety, 168, 131-143

    Gray, J. A., & McNaughton, N. (1996). Perspectives  on anxiety, panic, and fear. The Neuropsychology of Anxiety, 43, 61-134

    .Gary , J. A. McNaughton,N.(2000) the Neuropsychologh of Anxiety: An Enquiry into the9 Functions of the Septo _ Hippocampal system ( 2ed. ).(Oxford Psychology Series NO .33).Oxford : Oxford University Press.

    Gray, J. A. (1987). Perspectives on anxiety and impulsivity.  Commentary Journal of Research in Personality, 27, 493-509

     Gray, J. A. (1981). Gray’s reinforcement sensitivity model and child psychopathology. In H. J. Eysenck (Ed.), A model for personality. Berlin: Springer-Verlag.

    Gray, J. A. (1987). Perspectives on anxiety and impulsivity. Commentary Journal of Research in Personality, 27,493-509.

    Gary, J. A. (1982). Pavlov. Translated by M. Behzad, (1stEd.), Tehran, Kharazmi Publications. Goodman,R. (1997). The Strengths and Difficulties Questionnaire: A research note. Journal of Child Psychology,Psychiatry, and Allied Disciplines, 38 (5),581- 586.

    Gray, J. A., & McNaughton, N. (2000). An enquiry into the function of the septohippocampal system.The Neuropsychology of Anxiety, 168, 131-143.    

    Gray, J. A. (1972). The psycho physiological BIS is of introversion-extraversion: A modification

    Gray JA. Framework for taxonomy of psychiatric disorders. In: Cozen MV, Poll V, Sergeant J. (editors). Emotions: Essays on emotion theory. 1994: 29-59.

    Gray JA. Perspectives on anxiety and impulsivity: A commentary. J Res Pers 1987; 21: 493-509.

    Gray JA. Neural systems, emotion and personality. In: Madden JIV. (editor). Neurobiology of learning, emotion, and affect. Erlbaum; New York: Hillsdale NJ; 1991: 273-306

    Gray JA. A model of the limbic system and BAI  al ganglia: Applications to anxiety and schizophrenia. In: Gazzaniga M. (editor). The cognitive neuroscience. Cambridge: MIT; 1995:1165-76

    Gray JA, McNaughton N. The neuropsychology ofanxiety: Reprise. In: Hope DA. (editor).

    Nebraska Symposium on Motivation. Perspectives on anxiety, panic, and fear. Lincoln: Nebraska University; 1996: 61-134.

    Gray JA, McNaughton N. The neuropsychology of anxiety: An enquiry into the functions of the septohippocampal system. New York: Oxford University; 2000: 53-98

    Gray JA. Framework for taxonomy of psychiatric disorders. In: Goozen S, Poll NE, Sergeant JA, editors. Emotions: Essays on emotion theory. Hove: Lawrence Erlbaum; 1994.

    Gary JA. Brain systems that  mediate both emotion and congition .  Journal of cognition and emotion 1994:4(7): 269_ 288

    Gary JA.Mcnaughton N.ThePsychology of Anxiety and Enquiry in to the Functions of the Septo hippocampus System 2 th ed. New York. Oxford UniversityPress Ins. 2000: PP;314_320.

    Gray JA. The neuropsychology of anxiety: An inquiry into the functions of theseptal-hippocampal system. Oxford: Oxford University Press; 1982

    Gray JA. The psychology of fear and stress London: Cambridge University Press; 1987

    Gomez R, Gomez A. Personality traits of the behavioral approach and inhibition systems associations with processing of emotional stimuli Pers Individ Dif. 2002; (32): 1299-1316 

    Gray JA. The psycho physiological BIS is of introversion-extraversion. Behav Res Ther. 1970. 226_249(8);

    Gomez,  R.;  Cooper,  A.  &  Gomez,  A.  (2000).  Susceptibility  to  positive  and  negative mood  states:  test  of  Eysenck  Gray's  and  Newman's  theories,  Personality  and  Invdividual Differences , 29, 351-365

    Gennadij G. Knyazev,Glenn D. Wilson2004)  (The role of personality in the co-occurrence of emotional and conduct problems in adolescents: a confirmation of Corrs‘‘joint subsystems’’ hypothesi.State Research Institute of Physiology, Siberian Branch of the Russian Academy of Medical Sciences,Timakova Str., 4, Novosibirsk 630117, Russia/ Personality and Individual Differences 37 (2004) 43–63

     

    Goldman LS,Genel M,et al.1998.Diagnosis and treatment of attention deficit hypercativity disorder in children and adolescents.JAMA;279(14)1100-7

    Gomez R,Gomez A.Personality traits of the behavioral approach and inhibition system:associations with processing of emotional stimuli.Journal of personality and individual differences 2002:32(3):351-365

    Gray JA, Mcnaughton N. The neuropsychology of anxiety: An enquiry into the functions of the septohipocampal system. Oxford: Oxford University Press; 2000.

    Gray, J. A. (1981). Gray’s reinforcement sensitivity model and child psychopathology. In H. J. Eysenck (Ed.), A model for personality Berlin: Springer-Verlag.

    Heiligenstein E,Guenther G,et al.1999.Psychological and academic functioning in colledge students with attention deficit hyperactivity disorder.J Am Coll Health;47(4):181-5Psychiatry;36(1):30-6

    Hanson RF, Spratt EG. Reactive attachment disorder: What we know about the disorder and implications for treatment. Child Maltreat. 2000; (5): 137-145.

    Heflinger. C.A., Humphreys. K.L. (2008). "Identification and treatment of children with Oppositional Defiant Disorder. A case study ofOne state's public service systeme." Psychological services, 5, 2, 139-152

    Heponiemi T. Physiological and emotional stress reactions: the effects of temperament and exhaustion [Thesis) Helsinki: University of Helsinki; 2004. p. 138-143

    Holenstein.T.(2004) Rigidity in parent-child interaction early childhood.Journal of Abnormal Child Psychology , 32 (4),595-607

    Hewig, J., Hagemann, D., Seifert, J., Naumann, E.,  & Bartussek, D.(2006). The relation of cortical activity and BAS/BIS on the trait level. Biological Psychology, 71, 42-53.

    Hechtman L.2000.Assessment and diagnosis of attention deficit hyperactivity disorder.Child  Adolesc Psychiatr Clin N Am;9

    Hechtman L.1996.Families of children with attention deficit hyperactivity disorder: a review.Can J Psychiatry;41(6):350-60

    Hundt NE, Kimbrel NA, Mitchell JT, Nelson-Gray RO. High BIS, but not low BAS, predicts externalizing symptoms in adults. Pers Individ Dif. 2008;44:565-75.

    Hewig J, Hageman D, Seifert J, Naumann E, Bartussek D. The relation of cortical activity and BAS /BIS on the trait level. Biol Psychol 2006; 71: 42-53

    Isebella RA. Origins of attachment: Maternal interactive behavior actors the first year. Child Dev. 1993;( 64): 605-621.

     Isebella RA, Belsky J. Interactional synchrony and the origins of infant-mother attachment: A replication study. Child Dev. 1991; (62): 373-384.

    John T. Mitchell, Rosemery O. Nelson-Gray2006) (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder symptoms in adults: Relationship to Grays Behavioral Approach System.University of North Carolina at Greensboro, Psychology Department,296 Eberhart Building, P.O. Box 26170, Greensboro, NC 27402-6170, USAPersonality and Individual Differences 749–760

    Johannes Hewig, Dirk Hagemann, Jan Seifert, Ewald Naumann, Dieter Bartussek2006)   (The relation of cortical activity and BAS /BIS on the trait level.Department of Biological and Clinical Psychology, Friedrich-Schiller-Universita¨t Jena, Am Steiger 3, Haus 1, D-07743 Jena, Germany.Biological Psychology 71/ 42–53

    Jorm AF, Christensen H, Henderson AS, Jacomb PA, Korten AE, Rodgers B. Using the BAS/BIS scales to measure behavioural inhibition and behavioural activation: Factor structure, validity and norms in a large community sample. Personality and Individual Differences 1998; 26(1): 49-58

    Jerome L,Segal A.2001.Bnefit of long term stimulants on driving in adults with ADHD.J Nerv Ment Dis;189(1):63-4

    Knyazev GG, Slobodskaya HR. Personality types and behavioural activation and inhibition in adolescents. Pers Individ Dif. 2006;41:1385-95.

    Knyazev GG. Behavioral activation as predictor  of substance use: Mediating and moderating role of attitudes and social relationships. Drug Alcohol Depend. 2004;75:309-21.

    Knyavez CG,Slobodskaya HR,Wilson GD, Psycho physiological correlates of behavior inhibition and activation. Journal of personality and individual differences 2002;33(9):600-647.

    Michela Balconi, Luciana Falbo, Emma Brambilla(2011.(BAS/BIS responses to emotional cues: Self report, autonomic measure and alpha band modulation.Department of Psychology, Catholic University of Milan, 20123 Milan, Italy. Contents lists available atScienceDirect.Personality and Individual Differences 47 /858–863

    Nelson- Gray. R. O; Keane . S.P., Hurst. R.M; Mitchell. J.T., Warburton.J.B; Chok. J.T., Cobb. A.R. (2006). A modified DBT skills training program for Oppositional Defiant adolescents: promising preliminary findings.  Behavior Research and Therapy, 44, 12, 1811-1820

    Loeber,R.,Burkley,j.D.,Lahey,B.B.,winters,A.,&Zora,M.(2000). Oppositional defiant and conduct disorder :A review of the past 10 years ,part 1 Journal of American Academy of Child and Adolescents Psychiatry 39,1468-1484

    Lomas B,Gartside PS.1997.Attention deficit hyperactivity disorder among homeless veterans.1997.Psychiatr Serv;48(10):1331-3

    Leung, C., Sanders, M. R., Leung, S., Mark, R., Lau, J(2003) An Outcome Evaluation of The Implementation of The Triple P- Positive Parenting Program in Hongkong. Family Process, 42(2), 531-544

    Marmerstein,N.R(2006).Relationship between anxiety and exter- nalizing disorder in youth : The influences of age and gender ,Journal of Anxiety Disorder(Article in press

    Milen, J.M.,&Edwardsj.K.(2001)..Family treatment of oppositional defiant disorder Changing views and strength –BISed approaches. The Family Journal: Counseling And Therapy For Couples and Families, 1,17-28

    McCann BS, Scheele L,Ward N. Discriminant validity of Wender Utah Rating Scale for attention deficit/hyperactivity disorder in adults. J Neuropsychiatry Clin Neurosci.    2000,12(2):240-5

    Matthews G, Gilliland K. The personality theories of H.J. Eysenck and J.A. Gray: a comparative review. Personality and Individual Differences 1999; 26(4): 583-626.

    Meyer B, Olivier L, Roth DA. Please don't leave me! بازداری رفتاری /BIS, attachment styles, and responses to a relationship threat. Personality and Individual Differences 2005; 38(1): 151-62

    Marvin RS, Whelan WF. Disordered attachments: Toward evidence-BISed clinical practice. Attach & Human Dev. 2003; (5): 283-288

    Mash ,E.J.,&Barkley ,R.A.(2002).Child psychopathology-New York :The Guild Ford

     Mash ,E.J.,&Barkley ,R.A.(2002).Child psychopathology-New York :The Guild Fordmanagement of Oppositional Defiant Disorder with or without comorbid attention- deficit / hyperactivity adolescents." Clinical Therapeutics, 28,3, 402-418

    Mash, E.J., & Barkley, R.A. (2002) Child psychopathology-New York :The Guild Ford Press

    Marmerstein,N.R(2006).Relationship between anxiety and exter- nalizing disorder in youth : The influences of age and gender ,Journal of Anxiety Disorder(Article in press

    Milen, J.M.,&Edwardsj.K.(2001)..Family treatment of oppositional defiant disorder Changing views and strength –BISed approaches. The Family Journal: Counseling And Therapy For Couples and Families, 1,17-28

    Mamerstein, N.R (2006) Relationship between anxiety and exter- nalizing disorder inyouth: The influences of age and gender, Journal of Anxiety Disorder (Article in press)

    Milen, J.M., & Edwards J. K. (2001) Family treatment of oppositional defiant disorder: Changing views and strength-BISed approaches. The Family Journal Counseling And Therapy For Couples and Families17 1_28

    Matthews G, Gilliland K. The personality theories of Eysenck HJ and Gray JA: A comparative review. Pers Individ Dif. 1999;26:583-626.

    Meyer B, Johnson SL, Carver CS. Exploring behavioral activation and inhibition sensitivities  among college students at risk for bipolar spectrum symptomatology. J Psychopathol Behav Assess. 1999;21(4):275-92.

    Mannuzza S,Klein RG,et al.1997.Educational and occupational outcome of hyperactive boys grown up.J Am Acad Adolesc Psychiatry;36(9):1222-7

    Mannuzza S,Klein RG.2000.Long term prognosis in attention deficit hyperactivity disorder.Child Adolesc Psychiatr Clin N Am;9(3):711-26

    Meyer B.Olivier L, Roth DA. Please don,t leave BIS/بازداری رفتاری , attachment styles, and responses  to a threat. Journal of Personality and Individual Differences 2005;38(3): 15_102

    McNaughton N, Corr PJ. A two-dimensional neuropsychology of defense: Fear/anxiety and defensive distance. Neurosci Biobehav Rev. 2004;28:285-305.

    Miyake A, Friedman NP. Emerson MJ, Witzki AH, Howerter A, Wager TD The unity and diversity of executive functions and their contributions to complex “frontal lobe” tasks: A latent variable analysis. Cognitive Psychology2000(41):49_100

    Mannuzza S,Klein RG,et al.1998.Adult psychiatric status of hyperactive boys grown up.Am J Psychiatry;155(4):493-8

    Myhr G, Sookman D, Pinard G. Attachment security and parental bonding in adults with obsessive-compulsive disorder: a comparison with depressed out-patients and healthy controls. Acta psychiatri Scandinavia. 2004; (109): 447-458.

    Nordahl HM, Weels A, Craig A. Association between abnormal psychosocial situations in childhood, generalized anxiety disorder and oppositional defiant disorder. Aust newzealand j Psychiatry. 2010; 44(9): 852-858

    Purnell Ch. Attachment Theory and Attachment-BISed Therapy. Attachment and Human Survival press; 2004.

    Pickering,  A.D.;  Corr,  P.J.  &  Gray.  J.A.  (1997).  Interactions  and  reinforcement sensitivity  theory:  A  theoretical  analysis  of  Rusting  and  Larsen,  Personality  and Invdividual Differences, 26, 357-365

    Pickering AD, Gray JA. The neuroscience of personality. In: Pervin LA, John OP, editors. Handbook of personality. New York: Guilford; 1999

    Pelham WEJ,Lang AR,1999.Can your children drive you to drink?stress and parenting in adults interacting with children with ADHD.Alcohol Res Health;23(4):292-8

    Pandina GJ, Bilder RH, Harvey PD, Keefe SE, Aman MG, GharabawiG. Risperidone and cognitive Function in children with disruptive behaviordisorders. Biological Psychiatry 2007; in press

    Quay, H. C. (1998). Inhibition and attention deficit hyperactivity disorder,Journal of Abnormal Child Psychology, 25, 7-13.

    Roger A. Moore, Matthew Mills, Paul Marshman, Philip J. Corr2012 ).(Behavioural Inhibition System (BAS ) sensitivity differentiates EEG theta responses during goal conflict in a continuous monitoring task. Contents lists available atSciVerse ScienceDirect, nternational Journal of Psychophysiology 85 /135–144

    Rosenkranz MA, Busse WW, Johnstone T, Swenson CA, Crisafi GM, Jackson MM, et al. Neural circuitry underlying the interaction between emotion and asthma symptom exacerbation. Proc Natl Acad Sci U S A 2005’ 133119 ( 37) 10 .

    Robert J. Coplan,, Julie Wilson, Sherri L. Frohlick, John Zelenski(2006A(A person-oriented analysis of behavioral inhibition and behavioral activation in children . Department of Psychology, Carleton University, 1125 Colonel By Drive, Ottawa, Ont., Canada K1S 5B6 University of Ottawa, Ottawa, Canada, Personality and Individual Differences 41/ 917–927

    Richard,R., Barbara,M.,Andrew,P.,jane,c.,& Adrian ,A.(2002).Therelation between DSM-IV. Oppositional. Defiant disorder and conduct disorder: Finding From the Great Smoky maintains study .Journal of Child Psychology And Psychiatry, 43,39-50

    Rossini ED,O`Connor MA.Retrospective self-reported symptoms of attention deficit hypractivity  disorder:reliability of the Wender Utah Rating Scale.Psychol Rep,1995, 77:751-

    Richard,R., Barbara,M.,Andrew,P.,jane,c.,& Adrian A.(2002) The relation betweenDSM-IV. Oppositional. 

    Defiant disorder and conduct disorder: Finding From the Great Smoky maintains study .Journal of Child Psychology And Psychiatry, 43,39-50

    Richard,R., Barbara,M.,Andrew,P.,jane,c.,& Adrian ,A.(2002).Therelation between DSM-IV. Oppositional. Defiant disorder and conduct disorder: Finding From the Great Smoky maintains study .Journal of Child Psychology And Psychiatry, 43,39-50

    Rasmussen P,Gillberg C.2000.Natural outcome of ADHDwith developmental coordination disorder at age 22 years: a controlled, longitudinal, community BISed study.J Am Acad Child Adolesc Psychiatry;39(11):1424-31

    Stein MA.Psychometric characteristics of the Wender Utah Rating Scale(WURS):reliabilty and factor structure for men and women .Psychopharmacol  Bull 1995, 31(2):425-33

      Sanders,M.R.(2003).The translation of evidence-BISed parenting program in to regular clinical services. Australian e-Journal For The Advancement of Mental Helth2(3): 1_4

    Sausser SH, Waller RJ. A model for music therapy with students with emotional and behavioral disorder. The Art in Psychotherapy 2006; 33(1): 1-10.

    Sanders,M.R.,turner,K.M.,& Markei-Dadds,C. (2003). The development and dissemination of The Triple p-positive parenting program :A multilevel evidence BISed system of parenting and family support .prevention science , 3(3),183-189

     schultz D.Schultz SA. Theory of personality.6 ed.Tehran,virayesh pub,2002;PP:445-450

    Stevenson HJ, Shouldice A. Maternal intervention and self-reportsrelated to attachment classification at 4. 5 years. Child Dev. 1995; (66): 583-596

    Sukhodolsky, D.G., Solomon, R.M., & Perine, j., (2000). "Cognitive- Behavioral, Angef control. Intervention for Elementary School Children: A Treatment outcome study". Journal of Child and Adolescents Group, 10, 159-170.

    Spence, S.H. (1994). Partitioner Rewiew : Cognitive therapy with children and adolescents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 35,119,122

    Spencer. T.J., Abikoff.H.B., Connor . D.F., Biederman. J., Pliszka. S.R., Boellner.S., Read.S.C., Pratt .R. (2006). "Efficacy and safety of mixed amphetamine salts extended release (adderall XR competent parenting. Australian e–Journal For The

     

    Sanders ,M.R.(2003) Triple p–positive parenting program:A population Approach to promoting Advancement of Mental Helth (AejAm),2(3),1-17

    Sanders,M.R.,turner,K.M.,& Markei-Dadds,C. (2003 The development and dissemination of The Triple p-positive parenting program :A multilevel evidence BISed system of parenting and family support prevention science , 3(3),183-189

    Sanders, M.R, Pidgeon,A.M., Gravesock,F Connors,D., Brown,S.,& young , R.W. (2004) Dose parental attitudinal retraining and anger management enhance the effects of Triple p-positive parenting program with parents at risk of child maltreatment Behavior Therapy, 35(3),513-535.

    Sanders, M.R. (2000) Commuity –BISed parenting and Family support intervention and prevention of drog abuse .Addctive behavior , 25(6),929-942

    Sanders ,M.R.,Markie-Dadds , C.,tully ,L.A.,& Bor,W.(2001) The triple p-positive parenting program: A

    comparison of enhanced , standard , and self –directed behavior family intervention for parents of children with early onset conduct problems. Journal of Consulting And Clinical Psychology ,68(4),624-640

    Sanders, M. R. (2005) Triple P: A Multi- Level System of Parenting Intervention: Workshop Participant Notes. The University of Queensland: Brisbane Australia

    Sanders,M.R.,&McFarland,M.(2006) Treatment of depressed mothers with disorder children: A-controlled elevation of cognitive behavior therapy31(1)89_112.

    Searight HR,Burke JM,et al.2000.Adult ADHD :evaluation and treatment in family medicine.Am Fam Physician;62(9):1983-4

    Seidman LJ,Biederman J,et al.1998.Neuropsychological function in adults with attention deficit hyperactivity disorder.Biol Psychiatry;44(4):260-8

    Slobodskaya, H. R., Safronova, M. V., Knyazev, G. G., & Wilson, D. (2001). Development of a short Form of the Gray-Wilson personality questionnaire. Research Institute of Physiology, Russia and Institute of Psychiatry University of London.

    Silver LB.2000.Attention deficit hyperactivity disorder in adult life.Child Adolsc Psychiatr Clin N Am;9(3):511-23

    Sadock BJ, Sadock VA, kaplan h ed . New York: lippincott williams  and wilkins 2007 Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry.(10th ed.

    Schmidt LA, Miskovic V, Boyle MH, Saigal S. Shyness and timidity in young adults who were born  at extremely low birth weight. Pediatrics. 2008;122:181-7

    Sanders, M,Rparenting program in to regular clinical services Australian e-Journal For The Advancement of Mental Helth (AejAMH),2(3),1-.(2003) The translation of evidence-BISed

    Stovner AM,Wyller TB,et al.1996.Treatment of hyperactivity and attention deficit with amephetamine.Experience with five adult prisoners.Tidsskr Nor Laegeforen;116(17):2002-5

    Sable P. Attachment, etiology and adult psychotherapy. Attach & Human dev. 2004; (6): 3-19.

    Schachar RJ,Tannock R,et al.1997.Behavioral, situational, and temporal effects of tratment of ADHDwith methylphenidate.J Am Acad Child Adolesc Psychiatry;36(6):754-63

    Schachar R. Nita, VL. Logan, GD inhibitory control deficit in attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of Abnormal Child Psychology. 2000; (28) 227_235):

    Terri, L.Shelton., Russell, A. Barkely., Chergl Crosswait, Maureen, Moorehouse., Kenneth, Fletcher Susan, Barrett, Lucy,Jenkins., & Lori Metevia (2000 Multimethod,psychoeducational intervention for preschool children with disruptive behavior:two- year post-Treatment follow-up .Journals Abnormal Child psychology , 28(3),253-266

    Thomas NL. Parenting children with Attachment disorders. In TM Levy, Handbook of attachment interventions. San Diego, CA: Academic press; 2000.

    Tamir,  M.;  Robinson,  M.D.  &  Clore,  G.L.  (2002).  The  Epistemic  Benefits  of Trait-Consistent Mood States: An Analysis of    Extraversion and Mood,  J ournal of Personality and Psychology Social,  83(3), 663-677

    Tsai CH,Gau SF.1999.Long term outcome studies of hyperactive children: literature review.Kaohsiung J Med Sci;15(6):307-14

    Tyrka AR, Wier LM, Anderson GM, Wilkinson CW, Price LH, Carpenter LL. Temperament and response tothe Trier social stress test. Acta Psychiatr Scand. 2007;115:395-402.

    Urquiza AJ, Blacker D. Parent-Child Interaction Therapy for Sexually Abused Children. Wiley publication; 2012

    Vanwagner K. Attachment theory. Available online at:http://www.psychologyAbout. Com. info/attachment. (2008).

    Vandenberg DJ,Thompson MD,et al.2000.Human dopamine transporter gene: coding region conservation among normal,Tourette`s disorder, alcohol dependence and attention deficit hyperactivity disorder populations.Mol Psychiatry;5(3):283-9

    Watson, Wies, D, Vaidya J, Tellegen A. The two general activation systems of affect: Structural findings, evolutionary considerations, and psychobiological evidence. Journal ofPersonality and Social Psychology 1999. 76(5): 820-38

    Wender PH .Ward F, Reimherr FW.The Wender Utah Rating Scale: an aid in retrospective diagnosis  of childhood attention deficit hyperactivity disorder. Am J  Psychiatry.1993 ,150(6): 885- 90

    Weinberg HA. Improved Functioning in Children Diagnosed withReactive Attachment Disorder after SSRI Therapy. J Can Acad Child Adolesc Psychiat. 2010; 19(1): 48-50.

    Weir KN. Playing for Keeps: Integrating Family and Play Therapy to Treat Reactive Attachment Disorder. In: Drewes A, Bratton SC, Schaefer CE. Hand book of Integrative play therapy. Chichester: willey. 2011: 192-231. 

     Werner-Wilson RJ, Davenport, BR. Distinguishing between conceptualizations of attachment: clinical implications in marriage and attachment: clinical implications in marriage and family therapy. Contemporary Family Therapy. 2003; (25): 179-193.

    Wilson, G. D., Barrett, P. T., & Gray, J. A. (1989). Human relations to reward and punishment: A questionnaire examination of Gray's Personality theory. British Journal of Psychology, 80,509-515.

    Wilson, D., Gray, J. A., & Barrett, P. T. (1990). A factor analysis of Gray-Wilson personalityquestionnaire. Personality and Individual Differences, 11(10),1037-1044.

    Wender PH: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Adults: New York , Oxford University  Press,1995.                

    Wender PH: Adult Manifestations of Attention – Deficit/Hyperactivity Disorder . In: Kaplan ,Sadock Comprehensive Textbook of  Psychiatry.Williams & Wilkins, 2000: 2688-2692

    Diagnostic and statistical manual of mental Washington American Psychiatric AssociationDC: author; 2000 disorders(4th ed., text revision)

    Wender PH.1998.Attention deficit hyperactivity disorder in adults.Psychiatr Clin North Am;21(4):761-74

    Wilson GD, Gray JA, Barrett PT. A factor analysis of the Gray-Wilson personality questionnaire. London: Pergamon Press; 1990.

    Yeo, S.L., Wong, M., Gerken, K., & Ansley, T.,(2005). "Children with sever emotional and / or behavior disorders." Child Care in Practice, 11, 7-22

    Yan W.1996.An investigation of adult outcome of hyperactive children in Shanghai.Chin Med J;109(11):877-80

    Loeber, R., Burkley, j.D., Lahey, B.B., winters, A Zora, M. (2000) Oppositional defiant and conduct disorder :A review of the past 10 years ,part 1 Journal of American Academy of Child and AdolescentsPsychiatry 39,1468-1484

پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, رساله در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, پایان نامه در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, تحقیق دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, مقاله دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی, پروژه دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت