فهرست و منابع روش تحقیق بررسی تاثیر پدر و مادر بر خلق خوی کودکان که درمنزل هستند و کودکان مهد کودک
فهرست:
فصل اول : چارچوب پژوهش
1. 1- چکیده .............................................................................................................
1. 2- مقدمه ..............................................................................................................
1. 3- بیان مسأله ......................................................................................................
1. 4- اهمیت موضوع ...............................................................................................
1. 5- هدف پژوهش .................................................................................................
1. 6- فرضیههای پژوهش .......................................................................................
1. 7- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش .................................................................
فصل دوم : پیشینهی تحقیق
2. 1- مقدمه ..............................................................................................................
2. 2- تعریف خلق و خوی ........................................................................................
2. 3- پیشینهی نظری ...............................................................................................
2. 4- مؤلفههای خلق و خوی ...................................................................................
2. 5- انواع خلق و خو ..............................................................................................
2. 6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا ...................................................
2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو .............................................................................
2. 7. 1- عوامل ژنتیکی ............................................................................................
2. 7. 2- عوامل محیطی ............................................................................................
2. 7. 2. 1- خانواده .................................................................................................
2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی ...........................................................
2. 7. 2. 3- انواع دلبستگی ......................................................................................
2. 7. 3- شیوههای فرزند پروری ............................................................................
2. 7. 3. 1- انواع شیوههای فرزند پروری ...............................................................
2. 7. 4- اصول انضباطی .........................................................................................
2. 8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا ....................................................
2. 9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانهروزی ........
فصل سوم : روش تحقیق
3. 1- مقدمه ..............................................................................................................
3. 2- جامعهی آماری ..............................................................................................
3. 3- نمونه و روش نمونهگیری ..............................................................................
3. 4- ابزار پژوهش ..................................................................................................
3. 5- روش گردآوری دادهها ..................................................................................
3. 6- نوع پژوهش ....................................................................................................
3. 7- روش آماری ...................................................................................................
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4. 1- مقدمه ..............................................................................................................
تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای ..................................
خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی ................................................................
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه ....................................
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات ..................................................
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن ...............................................................
فصل پنجم :بحث و نتیجهگیری ...............................................................................
بحث و نتیجهگیری فرضیهی دوم پژوهش ...............................................................
بحث و نتیجهگیری فرضیهی سوم پژوهش ..............................................................
بحث و نتیجهگیری فرضیهی چهارم پژوهش ...........................................................
بحث و نتیجهگیری فرضیهی پنجم پژوهش ..............................................................
5. 7- محدودیتهای پژوهش ...................................................................................
5. 8- پیشنهادهای پژوهشی......................................................................................
5. 9- پیشنهادهای اجرایی ........................................................................................
پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خو ................................................................
منابع فارسی ..............................................................................................................
منابع انگلیسی ............................................................................................................
منبع:
اتکینسون، ریتا ال و همکاران (مؤلفان)؛ زمینهی روان شناسی هیلگارد، ترجمهی محمد تقی براهنی و همکاران (مترجمها) .
احدی، حسن – نبی جمالی، شکوه السادات؛ روان شناسی رشد، مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک؛ چاپ سیزدهم، شرکت پردیس، 1380.
آزاد ، حسین؛ آسیبشناسی روانی؛ تهران، انتشارات بعثت، 1372.
آندره بلوش، مارک؛ رشد روانی – عاطفی کودک؛ ترجمهی فرشته توکلی، نشر واژهی صبح، 1377.
برک ، لورای؛ روان شناسی رشد (از لقاح تا کودکی)، جلد اول؛ ترجمهی یحیی سید محمدی، چاپ پنجم ، نشر ارسباران، 1384.
جلیلی، فروزش .
خانجانی، زینب ؛ تحول و آسیبشناسی دلبستگی ازکودکی تا نوجوانی؛ انتشارات فروزش، 1384.
حسینی، سید باقر، مقایسهی میزان افسردگی کودکان خانوادههای بحرانزده، فقدان طلاق (جدایی)، افت تحصیلی، وضعیت اقتصادی، اجتماعی پایین با کودکان عادی مقطع ابتدایی شهرستان گچساران در سال تحصیلی 79-1378.
حیدری، اکرم؛ روان شناسی رشد و اختلالات روانی رایج در کودکان، انتشارات رشد، 1367.
دلاور، علی؛ احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی؛ تهران، انتشارات رشد، 1376.
راینکیه، مارک ای؛ داتیلیو، فرانک ام؛ آرتور فریمن؛ شناخت درمانی در کودکان و نوجوانان، ترجمهی جواد علاقبند راد، حسن فرهی؛ چاپ اول، انتشارات بقعه، 1380.
ریو، ریو، جان مارشال، انگیزش و هیجان؛ ترجمهی یحیی سید محمدی؛ نشر ویرایش، 1376.
سیف، کدیور، کرمی و لطف آبادی، روان شناسی رشد؛ ویرایش دوم، تهران ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها، 1373.
کاکاوند، علیرضا؛ بررسی ومقایسهی تأثیر فقدان پدر و مادر بر میزان اختلالات رفتاری کودکان تحت پوشش بهزیستی با کودکان فاقد پدر تحت پوشش کمیته امداد امامخمینی و کودکان عادی مقطع ابتدایی شهرستان کرج، 1376.
کرین، ویلیام کریستوفر، پیشگامان روان شناسی رشد؛ ترجمهی فرید فدایی؛ چاپ هشتم، انتشارات اطلاعات ، 1382.
عازمی، جعفر، بررسی و مقایسهی میزان افسردگی و اضطراب قبل و پس از زایمان دوم مادران با فرزندان معلول و عادی شهر تهران در سال 1382.
علیزاده، حمید، تعامل والدین، فرزند: تحول و آسیبشناسی؛ پژوهشهای روان شناختی، 1380، دورهی 6 شمارهی 3 و 4.
ماسن ، پاول هنری [و دیگران] ؛ رشد و شخصیت کودک؛ ترجمهی مهشید پاشایی، تهران» نشر مرکز، کتاب ماد ، 1380.
نجاتی، حسین؛ روان شناسی کودک (حرکت، تلاش، تکاپو) چگونگی رفتار با کودکان، نشر ویرایش، 1373.
وندرزندن، جیمز؛ روان شناسی رشد؛ ترجمهی حمزه گنجی؛ چاپ دوم، تهران: موسسهی نشر ساوالان، 1385.
ویتن، وین؛ روان شناسی عمومی؛ ترجمهی یحیی سیدمحمدی؛ نشر روان، 1383.
منابع انگلیسی:
Ahnert , L. , Bunnar , M.R. , Lamb , M. E & Barthel , M . (2004). Transition to child care. Associations with infant – mather attachment , infant negative emotion, and cortisol devations. Child Devebpment, Vol 75, No3 , 639- 650.
Burgess , K. B, Marshall, P.J, Rubin , K.H & Fox, n.A. (2003). Infant attachment and temperment as predictors of subsequent externalizing problems and cardiac phisiology. Journal of child psychology and psychiatry 44, 819 -831.
Carter, A.s, Briggs – Gown , M.J & ornstein Daelis , N. (2004). Assessment of young children's socied – emotional development and psychopathology , recent advances and recommendations for practice. Journal of child psychology and psychiatry 45, 109- 134.
Clarke – stewart, K.A, Fitzpatrick, M.J, All husen , V.D & Goldberg, w.(2000). Measuring difficult temperament the easy way. Journal of Developmental and Behavioral pediatrics. Vol 21 , No3, 207- 222.
Clark , L.A , ko chanska , G. & ready , R. (2000). Mother's personality and It's interaction with child temperament as predictos of parenting behowior. Journal of personality and social psychology, vol 79, No2 , 274.
Houch, G. M. (1999) . The measuremental of child charactteristics form infancy to toddlerhood. Temperament, Developmental competence, self- concept and social competence. Issuesin comprehensive pediatric Nursing , 22, 101-127.
Houck . G.M & Lecuyer – Maus , E. A. (2002). Maternal limit- setting patterns and toddler development of self – concept and social competence. Pediatric Nursing 25, 21-41.
Houck . G.M & lecuyer – Maus, E.A. (2004) . Maternal limit setting during toddlerhood, delay of gratification and behavior problems at age five. Jounal of infant Mental health, vol 25(1) , 28-46.
Lecuyer – Maus, E. A & Houck, G.M. (2002). Mother – toddler interaction and the development of self – regulation in limit – setting context. Journal of pediatric Nursing, Vol 17 , No3, 183-197.
Sounding, K. J. (2005). Behavioral genetics and child temperament.
Field, T (1986. Effects of maternal unsuitability on mother infant interaction in fant behavior and development, vol 19. No5.