فهرست و منابع پایان نامه تاثیر تلویزیون بر رفتار کودکان و جوانان
فهرست:
چکیده ........................................................................................................................
مقدمه .......................................................................................................................
طرح مسئله ................................................................................................................
اهمیت و فواید موضوع تحقیق...................................................................................
اهداف تحقیق ............................................................................................................
فرهنگپذیری ............................................................................................................
خرده فرهنگ ............................................................................................................
التقاط فرهنگ ............................................................................................................
التقاط فرهنگی ..........................................................................................................
تعریف فرهنگ و تهاجم فرهنگی ................................................................................
هدف ازتهاجم فرهنگی .............................................................................................
اولین و آخرین قدم تهاجم فرهنگی ..........................................................................
جمعبندی ..................................................................................................................
تاریخچه تلویزیون ....................................................................................................
تاریخچه تلویزیون در ایران .....................................................................................
چارچوب نظری .........................................................................................................
چارچوب تئوریکی ....................................................................................................
الف – جامعهمعنوی ..................................................................................................
در این جامعه شاخصهای ارتباطی زیر قابل سنجش است :.....................................
1)
2)
3)
4)
ب- جامعه صوری .............................................................................................
1) وسعت ............................................................................................................
2) اراده اندیشیده.................................................................................................
3) بینامی ............................................................................................................
4) ارتباط سطحی ................................................................................................
نظریه دایزمن ......................................................................................................
نظریه لئوناردو برکویتز ......................................................................................
نظریه بلسون .......................................................................................................
نظریه اجتماعی مابعد نوین ژان بودریلار ...........................................................
کلنر در جمعبندی این نظریه چنین نتیجه میگیرد ...............................................
نظریه بندوراد نظریه شناختی و اجتماعی ..........................................................
نظریه دکتر لارنس فریدمن .................................................................................
فرضیههای تحقیق ...............................................................................................
فرضیههای اصلی ..............................................................................................
فرضیههای فرعی ................................................................................................
متغیرهای تحقیق ..................................................................................................
معرف سازی .....................................................................................................
اوقات فراغت ......................................................................................................
خشونت ..............................................................................................................
از خودبیگانگی ...................................................................................................
بزهکاری ............................................................................................................
تعریف مفاهیم نظری ..........................................................................................
طبقه اجتماعی .....................................................................................................
اوقات فراغت .......................................................................................................
خشونت ..............................................................................................................
از خودبیگانگی ...................................................................................................
بزهکاری ............................................................................................................
تاریخ ادبیات ........................................................................................................
مقدمه .................................................................................................................
خشونت در تلویزیون ..........................................................................................
اثرات تلویزیون بر کودکان و نوجوانان .............................................................
الف – رابطه رشد شناختی کودکان با ادراک برنامههای تلویزیون ....................
ب – رابطه رشد شناختی کودکان باادراک آگهیهای تلویزیون ........................
ج – تلویزیون و دشواریهای رفتاری .................................................................
د- تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل کودکان .............................................
چ- تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات کودکان ...................................................
ح- چرا کودکان و نوجوان تلویزیون تماشا میکنند ..........................................
خ- تماشای تلویزیون با هدف یادگیری ..............................................................
چ- تلویزیون درحکم مصاحب ...........................................................................
ه - تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیتها ..................................................
تماشای تلویزیون برای بیداری و تحریک ...........................................................
تماشای تلویزیون برای کسب اطمینان خاطر و آرامش .....................................
اثرات منفی و مثبت تلویزیون بر کودکان ونوجوانان در افزایش پرخاشگری ....
تلویزیون و کودکان مطالعه تجربی تاثیرات تلویزیون بر نوجوانان ...................
تلویزیون در زندگی جوانان ؟؟ مالتزک ؛ هامبورگ ( 1959) ..............................
دلایلی برای بیزاری جستن از تلویزیون ............................................................
تاثیر تلویزیون ازدیدگاه روانشناسی ...................................................................
برون فکنی .........................................................................................................
خانم هیمل وایت ..................................................................................................
از دیدگاه جامعه شناسان ....................................................................................
از دیدگاه اخلاق و اجتماعی ...............................................................................
نقش رسانههای جمعی در اجتماع .......................................................................
نتیجه ...................................................................................................................
نتیجه آخر مطلب ................................................................................................
پیشنهادات عبارتند از ..........................................................................................
مشکلات تحقیق ...................................................................................................
منبع:
نشریه پژوهش و سنجش 15 و 16
براهتی، محمد تقی و همکاران (1368 مترجمان). زمینه روانشناسی. تألیف: هلیگارد و اتکینسون. تهران : انتشارات رشد .
-
-
پاول هنری ماسن، جروم کیگان، رشد و شخصیت کودک، مهشید یاسایی،1368، نشر مرکز.
حبیبی نیا، امید (1370)، روانشناسی سینمای کودک، نشریه روزانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، شماره 6و7.
کازینو، ژان، قدرت تلویزیون، ترجمه علی اسدی،1364، نشر امیرکبیر.
مجموعه مقالات، کودک و تلویزیون، جلد 1و2، 1371، ناشر واحد انتشارات و مطبوعات.
Dialogue
Gellesandstraas
Lawrence Freed man
Monologue
Sub-culTure
یاسایی، 1368
Marliyn monroe
براهنی و همکاران، 1368.
پژوهشکده تحقیقات اسلامی علوم و معارف قرآن پاییز 1381
تلویزیون در زندگی کودکان ما، ص3-2
تلویزیون دشمنی در خانه ( تبیان ) mht
تلویزیون و کودکان، ترجمه علی رستمی ، ص 116
جامعه شناسی ارتباطات، ساروخانی، ص52
دائرالمعارف تطبیقی علوم اجتماعی جلد 1ص110
دادگران، سید محمد، مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه ص77
رشیدپور، ابراهیم تلویزیون و اطفال ص97
زان کازنو، جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی کل، ص 4
ساروخانی، باقر ،درآمدی بر دائر المعارف علوم اجتماعی
ستوده، هدایت الله، مقدمه ای بر آسیب شناسی اجتماعی، نشر نور سال 1373،ص203
شایان مهر ، علی رضا، دائر المعارف
شایان مهر، علیرضا، دائر المعارف تطبیقی علوم اجتماعی کتاب اول انتشارات کیهان ص365
شیخاوندی داور، جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی جامعه ، نشر مزید بز،سال 1373، ص 344
صدر افشار، غلام حسن حکمی، نسرین و نسترن فرهنگ فارسی امروز ص409
کازنو، ژان، ص7
کازنو، ژان ، جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی مترجم دکتر باقر ساروخانی ، دکتر منوچهر محسنی ص 1084
گیدنز، آنتونی، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ص79
لوک بدار زوزه، در زیل و لوک لامارش. روانشناسی اجتماعی ترجمه دکتر حمزه گنجی نشر ساوالان 138ص239
مبانی ارتباطات جمعی، دادگران ص86
محمد تقی مصبا یزدی تهاجم فرهنگی، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی : چاپ سوم
معتمد نژاد، کاظم، وسایل ارتباط جمعی ص69
مهدوی، صادق نقش برنامه های تلویزیونی در شکل گیری روابط فردی و اجتماعی ص42
نامه انجمن جامعه شناسی ایران و به نامه دومین همایش مسایل اجتماعی ایران ص 58
نشریه پژوهشی و سنجش 15و 16
نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر جورج رتبز ترجمه محسن تلائی نویسنده علی صادقی
هورنیک ، 1981 ، مورگان و گراس 1982.